Kysymykseni on seuraavanlainen, eli voiko rakentaa puuaidan jos naapurilla jo on aita?
Tilanne on se, että naapurit ovat vuosia sitten rakentaneet aidan, mutta meidän tontti on 1,5 metriä korkeammalla kun heidän tonttinsa. Naapurit ovat paljastuneet oikeiksi ongelma tapauksiksi ja haluaisin näkösuojaa, jotta ei päästä sanomaan mm. lasten hiekkalelujen vääristä väreistä tai kuistilla kuivuvista uimapyyhkeistä jatkuvasti.
Haluaisin 1,5-2m korkean puisen aidan josta ei läpi meille näkisi, ja kunnalta asiaa olen yrittänyt kysyä mutta kaikki asiasta jotakin tietävät ovat lomalle. Tottahan toki kunnalta pitää saada mustaa valkoisella että aidalle on lupa, sillä olemme jo tottuneet kunnan tarkastajiin pihallamme (naapuri kyllä pitää huolen siitä).
Olen miettinyt, että aidan ei tarvitsisi olla edes koko rajan pituinen, kunhan suojaisi tämän hiekkalaatikko osan.
Akvaario elämään kyllästynyt
Aitaa kaipaava
2
430
Vastaukset
- naapuri on pahin
istuta rivi tuijjia niin et lupaa tarvi ja on ihan ok näkönenkin
- Pämmy
Kaupungin/kunnan rakennusjärjestyksessä kerrotaan, millaiselle aidalle tarvitaan toimenpidelupa. Asemakaavassa voi olla vaatimus aidan rakentamisesta ja ulkonäöstä. Kannattaa siis tsekata molemmat. Rakennusjärjestyksen löydät kotikuntasi nettisivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742982
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261622
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269