Hieman vinkkejä ja viisamman aikuisennäkökulmaa kaivataan.
Eli nyt minulla ei ole henk.koht. syiden takia mahdollisuutta asua enää kotona ja olen muuttamassa Helsinkiin vuokra-asuntoon.Vuokra on 555e/kk ja takuu 250e.
En saa vanhemmiltani rahaa vuokranmaksuun(tuon 250e pystyn itse hoitamaan),mutta minun käsittääkseni joudun maksamaan etukäteen myös tuon vuokran.Maksettavaa tulisi siis jotain 805e.En haluaisi ottaa lainaa ja koska en ole tällähetkellä saanut opiskelupaikkaakaan ei myöskään opintolaina tule kyseeseen.Auttaako sosku tämän asian kanssa ja mitä minun tulee tehdä?
Lisäksi joudun ottamaan kotivakuutuksen,mikä on nuorella halvin vaihtoehto?(Olen täyttämässä 19vuotta, jos merkitystä)
tuli sekava viesti,mutta toivottavasti saan jotakin vastauksia kysymyksiini
viisaita neuvoja vuokralaiselle
-------
1
456
Vastaukset
- 19+13
Sosiaalivirastosta voi saada takuuvuokran. Rahana he eivät sitä anna, mutta paperilla kylläkin. Eli jos jotain korvattavaa asuntoon tulee, he korvaavat sen.
Jos sinulla ei ole tuloja, voit kysellä vuokranmaksua sieltä myös, samoin kelaan kannattaa laittaa asumistukihakemus.
Pohjolalta sain itse hyvän kotivakuutus tarjouksen, reilu sata euroa vuodessa. Kysy tarjousta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337