Sefun suojeluksessa

Pelkkää huu haata

Oleva mies ketju antaa oivan esimerkin sefun käsityksestä mikä on hyvää keskustelua.

123

760

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 909

onhan se sefun alotus.

• Hopia

Ole ystävällinen ja määrittele hyvä keskustelu.
      1. Aihe josta syntyy hyvä keskustelu?
      2. Miten keskustellaan, jotta keskustelusta syntyy hyvä?
      3. Saako keskustelu olla viihteellinen?
      4. Saako nauraa,?
      5. jne..........
      Siinä muutama seikka näin äkkisiltään avattavaksi. Toivon sinun kuitenkin paneutuvan vastaukseesi syvällisemmin opiksi ja ojennukseksi meille kaikille 50 palstalaisille.
      Kiitän jo näin etukäteen.

• Vastaan ja kritisoin omasta puolestani:

1. Aihe koskettaa, aloitus antaa aiheen mietiskelyyn ja ikäänkuin pakottaa ottamaan kantaa.
        2. Keskustelun pitää sisältää kiivastakin kritiikkiä puolesta ja vastaansilloin siitä syntyy hyvä.
        3. Jokainen valitsee keskustelun teeman omien mieltymysten mukaan.
        4. Saa nauraa, hymyillä, vitsailla, itkeä, ärtyä, suuttua ja leppyä.
        5. Jos seriffi katkaisee jokaisen ketjun tehden niistä torsoja se ei ole keksustelua vaan seriffin yliotetta palstasta.. MINÄ OLEN BOSS.. ja määrään mistä täällä saa ja on asiallista keskustella. Viestit jotka eivät ole keskustelusääntöjen vastaisia katoavat sillä ne eivät vastaa seriffin mielentiloja.

• ...
        korpikirjailija kirjoitti:

Vastaan ja kritisoin omasta puolestani:

1. Aihe koskettaa, aloitus antaa aiheen mietiskelyyn ja ikäänkuin pakottaa ottamaan kantaa.
        2. Keskustelun pitää sisältää kiivastakin kritiikkiä puolesta ja vastaansilloin siitä syntyy hyvä.
        3. Jokainen valitsee keskustelun teeman omien mieltymysten mukaan.
        4. Saa nauraa, hymyillä, vitsailla, itkeä, ärtyä, suuttua ja leppyä.
        5. Jos seriffi katkaisee jokaisen ketjun tehden niistä torsoja se ei ole keksustelua vaan seriffin yliotetta palstasta.. MINÄ OLEN BOSS.. ja määrään mistä täällä saa ja on asiallista keskustella. Viestit jotka eivät ole keskustelusääntöjen vastaisia katoavat sillä ne eivät vastaa seriffin mielentiloja.

Noo- Mä olen ollut aktiivinen suolen käyttäjä yli kymmenen vuotta, jos Sirkuksen ajoista alkaen.

Tässä kävi hauskasti. Alkuvuosina tämän portaalin suosio lähti liikeelle käyttäjistä. Oli innokkaita vapaaehtoisia, chattikin oli uusi asia suomessa ja se sai kasvavaa käyttäjäkuntaa nopeasti. Tällä oli tietynlainen maine jonkinlaisena älymystöportaalina.

Asia johtui yksinkertaisesti siitä, että tietotekniikka oli tavattoman vierasta koko kansalle. Internet-liittymiä ei ollut ihan joka mökissä.

Noo, nyt portaali on tullut tunnetuksi junttiportaalina :D

Johtuu taas siitä, että raha astui kuvioihin. Kuten sanottua, Suomen kanssa tällä ei ole enää yhtään mitään muuta tekemistä kuin nimi ja ilmaistyönään "moderointia" harrastavat "seriffit. Ja se toinen syy on, anteeksi vain, internetin yleistyminen. Työttömille kotirouville ja muille turhakkeille alkoi kertymään tietokoneita jostain soskusta tai kotoa poismuuttavilta lapsilta. Jollain suusta-suuhun menetelmällä net keksi tämän osoitten ja alkoivat sitten kuluttamaan aikaansa täällä.

Toinen juttu on toi "seriffi"- politiikka. Mun käsittäkseni jotkut uskikset, jotka ei saa kattoa telkkaria, keksivät, että internetissähän sitä voi olla vapaasti. Alussa "seriffeinä" tosiaan oli alan harrastajia ja sosiaalisen median kehittämisestä kiinnostuneita ihmisiä. Oli toki kaplausta silloinkin.

"Seriffiksi" tähän portaaliin pääsee nykyään vain jos kaksi "seriffiä" on suosittelemassa. Alkuperäisiä käyttäjiä, kuten myös "seriffejä" täällä ei ole paljoakaan. Käyttäjiä muutamia, "seriffeistä" ei ainoatakaan.

Käyttäjämäärät ovat romahtaneet. Vain muutamia kirjoittajia per palsta. Chatti on suosittu kaiketi vieläkin, mutta se ei muuten ole kasvanut puoleenkymmeneen vuoteen käyttäjien taholta. Samat nimimerkit ja samat jutu vuodesta toiseen :DD Ite en ole sätissä käynyt kuin muutaman kerran vuodessa enää, siellä ei ole enää juttelua, vähän kuin jokin facebook, suljettua touhua.

Tässä uskis"seriffien" valtaannousussa oli murskaava vaikutus tänne. Alkoi mielipidesensuuri. On tietenkin olemassa säännöt ja lait. Mutta "seriffit" alkoivat käyttää portaalia ilmaisena markkinointikanavanaan omille ajatuksilleen. Ja tietenkin torppaavat erimieltä olevien käsitykset. Niillä kuitenkaan onneksi ei voi olla mitään valtaa muuten, kuin viestien näkyvistä poistamisessa. Kattokaas, ne ei ole töissä täällä, ja sen takia ne käyttää hyväkseen sitä, että eipä niillä sitten ole mitään vastuutakaan :DDD

Tää on vähän surullinen kehitys ollut mun entiselle lemppariportaalille. Mutta mä oon yks niistä harvoista vanhemmista käyttäjistä, jotka jaksaa roikkua enää täällä. Ja, sattuhan sitä vaikka tälläkin palstalla aina joskus olemaan ihan kiinnostavaakin mielipiteenvaihtoa. Harvoin tosin, yleensähän kaikki menee aina riitelyksi.

Mutta kyllä tämä tavallaan avaa silmiä, millaista tämä suomalainen junttituulipukukansa on, näin ääriolosuhteissa :DDD

=DW=

• ...
        ... kirjoitti:

Noo- Mä olen ollut aktiivinen suolen käyttäjä yli kymmenen vuotta, jos Sirkuksen ajoista alkaen.

Tässä kävi hauskasti. Alkuvuosina tämän portaalin suosio lähti liikeelle käyttäjistä. Oli innokkaita vapaaehtoisia, chattikin oli uusi asia suomessa ja se sai kasvavaa käyttäjäkuntaa nopeasti. Tällä oli tietynlainen maine jonkinlaisena älymystöportaalina.

Asia johtui yksinkertaisesti siitä, että tietotekniikka oli tavattoman vierasta koko kansalle. Internet-liittymiä ei ollut ihan joka mökissä.

Johtuu taas siitä, että raha astui kuvioihin. Kuten sanottua, Suomen kanssa tällä ei ole enää yhtään mitään muuta tekemistä kuin nimi ja ilmaistyönään "moderointia" harrastavat "seriffit. Ja se toinen syy on, anteeksi vain, internetin yleistyminen. Työttömille kotirouville ja muille turhakkeille alkoi kertymään tietokoneita jostain soskusta tai kotoa poismuuttavilta lapsilta. Jollain suusta-suuhun menetelmällä net keksi tämän osoitten ja alkoivat sitten kuluttamaan aikaansa täällä.

Toinen juttu on toi "seriffi"- politiikka. Mun käsittäkseni jotkut uskikset, jotka ei saa kattoa telkkaria, keksivät, että internetissähän sitä voi olla vapaasti. Alussa "seriffeinä" tosiaan oli alan harrastajia ja sosiaalisen median kehittämisestä kiinnostuneita ihmisiä. Oli toki kaplausta silloinkin.

"Seriffiksi" tähän portaaliin pääsee nykyään vain jos kaksi "seriffiä" on suosittelemassa. Alkuperäisiä käyttäjiä, kuten myös "seriffejä" täällä ei ole paljoakaan. Käyttäjiä muutamia, "seriffeistä" ei ainoatakaan.

Käyttäjämäärät ovat romahtaneet. Vain muutamia kirjoittajia per palsta. Chatti on suosittu kaiketi vieläkin, mutta se ei muuten ole kasvanut puoleenkymmeneen vuoteen käyttäjien taholta. Samat nimimerkit ja samat jutu vuodesta toiseen :DD Ite en ole sätissä käynyt kuin muutaman kerran vuodessa enää, siellä ei ole enää juttelua, vähän kuin jokin facebook, suljettua touhua.

Tässä uskis"seriffien" valtaannousussa oli murskaava vaikutus tänne. Alkoi mielipidesensuuri. On tietenkin olemassa säännöt ja lait. Mutta "seriffit" alkoivat käyttää portaalia ilmaisena markkinointikanavanaan omille ajatuksilleen. Ja tietenkin torppaavat erimieltä olevien käsitykset. Niillä kuitenkaan onneksi ei voi olla mitään valtaa muuten, kuin viestien näkyvistä poistamisessa. Kattokaas, ne ei ole töissä täällä, ja sen takia ne käyttää hyväkseen sitä, että eipä niillä sitten ole mitään vastuutakaan :DDD

Tää on vähän surullinen kehitys ollut mun entiselle lemppariportaalille. Mutta mä oon yks niistä harvoista vanhemmista käyttäjistä, jotka jaksaa roikkua enää täällä. Ja, sattuhan sitä vaikka tälläkin palstalla aina joskus olemaan ihan kiinnostavaakin mielipiteenvaihtoa. Harvoin tosin, yleensähän kaikki menee aina riitelyksi.

Mutta kyllä tämä tavallaan avaa silmiä, millaista tämä suomalainen junttituulipukukansa on, näin ääriolosuhteissa :DDD

=DW=

Että näitä voi tuumailla:

http://sektori.com/uutinen/sirkus.com-vaihtoi-nimeään/1776/

http://mediaviikko.fi/kaikki/uutinen/aller-osti-suomi24n-45-miljoonalla-eurolla.html?utm_source=Nettikeskustelijan hinta on pari euroa&utm_medium=email&utm_campaign=&p1543=6

Eteneehän tämä tästä. Oletusarvoisesti suoli on pian myynnissä kannattamattomana, kiitos pisneksen ja uudistuneen käyttäjäkunnan :DDD Sijoittaisitko Sinä rahojasi tähän?

:DDDDDDDDD

=DW=

• Taisin jokin aika sitten määritellä toisaalla hyvän keskustelun ehdot, mutta se viesti on poistettu.

Siis, hyvä keskustelu täyttyy kun

1. keskustelijoilla on erilaisia perusteltuja mielipiteitä ja

2. keskustellaan asiasta eikä keskustelijoista.

• Korppis
        ... kirjoitti:

=DW=

Hyvä kannanotto, kiitos!

Minulta kysytään usein, mikä sinua Suomi24:ssä viehättää.

Itseasiassa hengailu täällä opettaa ymmärtämään ihmisten erilaisuutta myöskin negatiivisessa mielessä siis sitä, että jos on lusikalla annettu ei voi kapustalla vaatia.

Kuitenkin suurinosa keskustelijoista on asiallsia vain reestä pudonneet yrittävät pitää kynsin hampain kiinni jutun juonesta ymmärtämättä missä mennään.

• -öööäääää
        Korppis kirjoitti:

Hyvä kannanotto, kiitos!

Minulta kysytään usein, mikä sinua Suomi24:ssä viehättää.

Itseasiassa hengailu täällä opettaa ymmärtämään ihmisten erilaisuutta myöskin negatiivisessa mielessä siis sitä, että jos on lusikalla annettu ei voi kapustalla vaatia.

Kuitenkin suurinosa keskustelijoista on asiallsia vain reestä pudonneet yrittävät pitää kynsin hampain kiinni jutun juonesta ymmärtämättä missä mennään.

vain reestä pudonneet yrittävät pitää kynsin hampain kiinni jutun juonesta ymmärtämättä missä mennään.

Tuo kommenttisi on niin sivistyntyt esimerkki, hyvästä keskustelusta.

• Ei ilmaistyöntekijä

Oleellinen kysymys.... saako keskustelu olla kriittinen. Vastaus on ei jos arvostelee esim moderointia. Se katsotaan jo jumalanpilkaksi.

• suojeluksessa?

• näinhän se on

oleva palstalainen.

• sefun suojelija

onnellisia, että tällä palstalla on edes sefu, joka poistaa pahimmat ruokottomuudet. toki joskus virhearviointeja tapahtuu sefullekin, mutta tarviikos sitä aina kaikkia miellyttää.

• Voi ollakin että joku sefu täällä kirjoittelee ja toki hänellä on siihen oikeus. En kysele kenenkään harrastuksia enkä ammatteja.
        Henkilökohtaisesti tämän palstan sefuna en tee tänne aloituksia enkä vastaile muilla nikeillä kuin tällä, ainakaan yleensä eli olen saattanut ehkä kerran antaa kommentin jollakin muulla nikillä kuin tällä. Poikkeus siis vahvistaa säännön. Sefuna olen toki joskus jotain sanonut...

Tietenkin ja tottakai suojelen :)) En yhtä tai kahta, muutamaa, vaan kaikkia samalla tavalla kirjoittajia.
        En voi olla kaikkien kirjoittajien mieleen, vaan teen ratkaisuni omien tuntemusteni perusteella. Mitään tarkkaa sääntöä keskusteluista ei ole olemassa, vaan kukin sefu toimii keskustelujen ohjeisiin tukeutuen omien tuntemuksiensa ohjaamina.

Palstalle sefut valitsee ylläpito hakemuksen perusteella; sätin puolella tarvitaan kahden sefun puolto. Eli jos joku teistä käyttää muutakin palstaa keskustelukanavanaan ja siellä ei vielä ole sefua, niin mikäli kiinnostusta riittä niin hakemusta vaan sisään :)))

Yleensä sefua koskevat arvostelut tulee laittaa ylläpitoon, sekä nega-että posetiivit. Olkoon tämä ketju selventämässä Teidän toiveitanne ja jonkinlaisena kaatopaikkanakin palstan tilaa ja toimintaani koskien. Toivon kuitenkin asiallista ja kiihkotonta keskustelua aiheesta.
        Kommentoin ehkä vielä jotain, ehkä en :))

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

KorvenKukka

• KorvenKukka kirjoitti:

Voi ollakin että joku sefu täällä kirjoittelee ja toki hänellä on siihen oikeus. En kysele kenenkään harrastuksia enkä ammatteja.
        Henkilökohtaisesti tämän palstan sefuna en tee tänne aloituksia enkä vastaile muilla nikeillä kuin tällä, ainakaan yleensä eli olen saattanut ehkä kerran antaa kommentin jollakin muulla nikillä kuin tällä. Poikkeus siis vahvistaa säännön. Sefuna olen toki joskus jotain sanonut...

Tietenkin ja tottakai suojelen :)) En yhtä tai kahta, muutamaa, vaan kaikkia samalla tavalla kirjoittajia.
        En voi olla kaikkien kirjoittajien mieleen, vaan teen ratkaisuni omien tuntemusteni perusteella. Mitään tarkkaa sääntöä keskusteluista ei ole olemassa, vaan kukin sefu toimii keskustelujen ohjeisiin tukeutuen omien tuntemuksiensa ohjaamina.

Palstalle sefut valitsee ylläpito hakemuksen perusteella; sätin puolella tarvitaan kahden sefun puolto. Eli jos joku teistä käyttää muutakin palstaa keskustelukanavanaan ja siellä ei vielä ole sefua, niin mikäli kiinnostusta riittä niin hakemusta vaan sisään :)))

Yleensä sefua koskevat arvostelut tulee laittaa ylläpitoon, sekä nega-että posetiivit. Olkoon tämä ketju selventämässä Teidän toiveitanne ja jonkinlaisena kaatopaikkanakin palstan tilaa ja toimintaani koskien. Toivon kuitenkin asiallista ja kiihkotonta keskustelua aiheesta.

KorvenKukka

Sanojen järjestys on aika tärkeä:
        "Tietenkin ja tottakai suojelen :)) En yhtä tai kahta, muutamaa, vaan kaikkia samalla tavalla kirjoittajia."

piti kirjoittaa .....kaikkia kirjoittajia samalla tavalla.....

Saanko laittaa kömmähdyksen helteen syyksi vai annanko itselleni korvatillikan?

KK

• ...

• peukku ylös
        KorvenKukka kirjoitti:

Voi ollakin että joku sefu täällä kirjoittelee ja toki hänellä on siihen oikeus. En kysele kenenkään harrastuksia enkä ammatteja.

KorvenKukka

se oli hyvä ja viisas vastaus!

• KorvenKukka kirjoitti:

KorvenKukka

että jos et tee koskaan aloituksia etkä vastaile niihin, niin miten olet yleensä hakeutunut tälle palstalle sefuksi? Jostainhan sinun on esim pitänyt saada tietää että tänne tarvitaan uusi.
        Toisekseen, jos et vastaile etkä ota muutenkaan kantaa ja käyt silloin tällöin poitamassa ilmoitetut ja ilmoittamatta jätetyt viestit, niin miten voit edes tietää koko palstan luonteen. Joku tässä jutussa nyt vaan haisee ja pahasti. Ja tiedätkö mikä..se että kyllä sinä täälä kirjoittelet samalla lailla ku me muutkin. Väittää voit toki mitä hyvänsä.

• ...
        Nittaminax kirjoitti:

että jos et tee koskaan aloituksia etkä vastaile niihin, niin miten olet yleensä hakeutunut tälle palstalle sefuksi? Jostainhan sinun on esim pitänyt saada tietää että tänne tarvitaan uusi.
        Toisekseen, jos et vastaile etkä ota muutenkaan kantaa ja käyt silloin tällöin poitamassa ilmoitetut ja ilmoittamatta jätetyt viestit, niin miten voit edes tietää koko palstan luonteen. Joku tässä jutussa nyt vaan haisee ja pahasti. Ja tiedätkö mikä..se että kyllä sinä täälä kirjoittelet samalla lailla ku me muutkin. Väittää voit toki mitä hyvänsä.

Niinpä se voi väittää kaikkien rakastama Nittakin.

• Nittaminax kirjoitti:

mistä päättelet etten ole joskus voinut olla aktiivinen kirjoittaja täällä? Entä kuvitteletko etten käyttäisi palstaa hyvinkin paljon ajankulukseni?
        Se että en kirjoittele tänne johtuu siitä, että voisin kirjoittaa ja riidelläkin niin paljon ja rumasti että mun itseni pitäisi poistaa omat juttuni....:)))
        Eli syy siihen että en kirjoittele on se, että se ei olisi tasapuolista muita kohtaan. Toisaalta ette häviä vaitiolostani mitään kovin suurta..... Kaikilla on myös vapaus olla kirjoittamatta sanaakaan tai kommentoida vaikka jokaiseen kannanottoon, myös minulla.

Keskusteluista poistettu asiaton juttu johtaa yleensä myös siihen tulleiden kannanottojen poistoon, jotta ketju ei muuttuisi aivan käsittämättömäksi. Tässä yhteydessä voi poistua ihan asiallisiakin vastauksia, jotka kuitenkaan eivät liity avaukseen, vaan siihen poistettuun.
        Pahoittelen jos jotain korvaamatonta silloin katoaa.

KK

• KorvenKukka kirjoitti:

mistä päättelet etten ole joskus voinut olla aktiivinen kirjoittaja täällä? Entä kuvitteletko etten käyttäisi palstaa hyvinkin paljon ajankulukseni?
        Se että en kirjoittele tänne johtuu siitä, että voisin kirjoittaa ja riidelläkin niin paljon ja rumasti että mun itseni pitäisi poistaa omat juttuni....:)))
        Eli syy siihen että en kirjoittele on se, että se ei olisi tasapuolista muita kohtaan. Toisaalta ette häviä vaitiolostani mitään kovin suurta..... Kaikilla on myös vapaus olla kirjoittamatta sanaakaan tai kommentoida vaikka jokaiseen kannanottoon, myös minulla.

Keskusteluista poistettu asiaton juttu johtaa yleensä myös siihen tulleiden kannanottojen poistoon, jotta ketju ei muuttuisi aivan käsittämättömäksi. Tässä yhteydessä voi poistua ihan asiallisiakin vastauksia, jotka kuitenkaan eivät liity avaukseen, vaan siihen poistettuun.

KK

vain sanoin mielipiteeni.

• KorvenKukka kirjoitti:

KK

Aika monella foorumilla olen vuosien saatossa ollut ja kaikki ne joissa moderaattori on ollut joku kirjoittajista ovat epäonnistuneet. Sellainen meno sopii kotisivuille tai blogeille mutta ei keskustelufoorumeille, jälki näkyy aina ja johtaa turhiin riitoihin.

Ei jalkapallossakaan tuomari pelaa jommankumman joukkueen paidassa ja vasta viheltäessään vaihda paitaa erotuomariksi. Toki herrasmiesten kesken tullaan toimeen ilman erotuomaria, pelaajat pyrkivät pelaamaan rikkomatta ja tunnustavat virheensä itse. Täällä enemmistö on kuitenkin naisia, ei herrasmiehiä.

Osallistumattomia modeja ei taida saada ellei heille suostu maksamaan rahaa.

• Korppis
        Nittaminax kirjoitti:

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi. Taivastelin tuota sefun väitettä olla kirjoittelematta. Kummasti on heti oitis on paikalla kun pannaan haisemaan.

Jos joku kiukuttelee ja toinen vastaa samalla mitalla niin, klips ja porukka ruotuun. Ei Kukaan jaksa kitistä kuin määrätyn määrän ja riita kuivuu kasaan. Mutta jos kaikki pienetkin erimielisyydet poistetaan jää fiilis, että keskustelua sensuroidaan ja johdatellaan sekä suuta yritetään tukkia. En ole tehnyt aikoihin tänne aloituksia en sen takia, että ne poistettaisiin, mutta en tykkää, että joku tulee hämmentämään omalla kauhalla minun soppaani.

Aikuisia ollaan, eihän täällä käsirysyä ole kukaan aikaan saanut ; )

• 4+12
        yohuuhkaja kirjoitti:

Aika monella foorumilla olen vuosien saatossa ollut ja kaikki ne joissa moderaattori on ollut joku kirjoittajista ovat epäonnistuneet. Sellainen meno sopii kotisivuille tai blogeille mutta ei keskustelufoorumeille, jälki näkyy aina ja johtaa turhiin riitoihin.

Ei jalkapallossakaan tuomari pelaa jommankumman joukkueen paidassa ja vasta viheltäessään vaihda paitaa erotuomariksi. Toki herrasmiesten kesken tullaan toimeen ilman erotuomaria, pelaajat pyrkivät pelaamaan rikkomatta ja tunnustavat virheensä itse. Täällä enemmistö on kuitenkin naisia, ei herrasmiehiä.

Osallistumattomia modeja ei taida saada ellei heille suostu maksamaan rahaa.

sä kai luit sefun vastauksen?
        mä luin kans mutta mä kässäsin että sefu kiisti osallistuvansa keskusteluun.
        miten sä voit käsittää toisin? tollaane väittäminen että se ja se on puskahuutaja etc. on aika tyhmää. ainii muutes, minulla on kans rekattukin nick .

• 4+12 kirjoitti:

sä kai luit sefun vastauksen?
        mä luin kans mutta mä kässäsin että sefu kiisti osallistuvansa keskusteluun.
        miten sä voit käsittää toisin? tollaane väittäminen että se ja se on puskahuutaja etc. on aika tyhmää. ainii muutes, minulla on kans rekattukin nick .

Käytä sitten sitä.

• sopat ja vellit
        Korppis kirjoitti:

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi. Taivastelin tuota sefun väitettä olla kirjoittelematta. Kummasti on heti oitis on paikalla kun pannaan haisemaan.

Jos joku kiukuttelee ja toinen vastaa samalla mitalla niin, klips ja porukka ruotuun. Ei Kukaan jaksa kitistä kuin määrätyn määrän ja riita kuivuu kasaan. Mutta jos kaikki pienetkin erimielisyydet poistetaan jää fiilis, että keskustelua sensuroidaan ja johdatellaan sekä suuta yritetään tukkia. En ole tehnyt aikoihin tänne aloituksia en sen takia, että ne poistettaisiin, mutta en tykkää, että joku tulee hämmentämään omalla kauhalla minun soppaani.

kai tää nyt kuitenki on kaikkien meidän soppa eikä vähiten Eniron?
        Ehkä myös kerrot milä nimimerkillä sef kirjoittelee tänne ja samalla voit varmaan paljastaa meidät muutkin puskahuutajat?
        *odottaa mielenkiinnolla*

• ....................
        KorvenKukka kirjoitti:

KK

katsoa palstaa ulkopuolelta Korvenkukka.
        Olet ihan kunnon sefu, sanoopa väki mitä tahansa!

• 1-1=2
        yohuuhkaja kirjoitti:

Käytä sitten sitä.

tänne saa kirjoittaa myös ilman rekisteröityä nickiä eikä asian pitäs kuulua kenellekään. Ei vaiks jollain olis siivetki.

• 1-1=2 kirjoitti:

tänne saa kirjoittaa myös ilman rekisteröityä nickiä eikä asian pitäs kuulua kenellekään. Ei vaiks jollain olis siivetki.

Asian laadusta johtuen vastaan vain rekisteröidylle nimimerkille.

• Korppis
        sopat ja vellit kirjoitti:

Ehkä myös kerrot milä nimimerkillä sef kirjoittelee tänne ja samalla voit varmaan paljastaa meidät muutkin puskahuutajat?

Minun aloitukseni jos sen teen on minun soppani. Sinne vain tahtoo tulla hiirulaisia matona alta vikisemään ja tekemään tyhmiä kysymyksiä! Vastaukseni voit tulkita siten, että sitä saat mitä tulit hakemaan.

• 1-1 onkin 3
        Korppis kirjoitti:

Minun aloitukseni jos sen teen on minun soppani. Sinne vain tahtoo tulla hiirulaisia matona alta vikisemään ja tekemään tyhmiä kysymyksiä! Vastaukseni voit tulkita siten, että sitä saat mitä tulit hakemaan.

eli jostain syystä sun alotuksiin vastaajat ovat tyhmiä jos ovat eri mieltä kuin sä?
        huokaus
        (syvä)

• sopat ja vellit kirjoitti:

Odotan myös. Itse asiassa tuossa alempana on paikka mihin odotan sen ilmaantuvan.

• nipsis ja napsis
        Korppis kirjoitti:

on samalla helppo seurata viereisen palstan meininkiä ja suorittaa ylilyöntien poistot ;)

• Korppis
        yohuuhkaja kirjoitti:

Odotan myös. Itse asiassa tuossa alempana on paikka mihin odotan sen ilmaantuvan.

Odotatko minulta jotain vastausta? No, nyt minun osuus on käyty läpi ja muut jatkakoon sillä pistin saunan lämpiämään ja kaljat kylmään.

Hyvää illan jatkoa!

• historianope
        Nittaminax kirjoitti:

sefu oli täällä ennen sinua?

• historianope kirjoitti:

sefu oli täällä ennen sinua?

ketä mahdat tarkoittaa tän kuuden vuoden sisään?

• opeope
        Nittaminax kirjoitti:

ketä mahdat tarkoittaa tän kuuden vuoden sisään?

ensimmäinen käyttäjä
        palstojen historia ulottuu sinua pitemmälle
        aamuvuorolainen
        ei ansio olla täällä kauan ja aina

• opeope kirjoitti:

ensimmäinen käyttäjä
        palstojen historia ulottuu sinua pitemmälle
        aamuvuorolainen
        ei ansio olla täällä kauan ja aina

mitä sitten?

• Korppis kirjoitti:

Odotatko minulta jotain vastausta? No, nyt minun osuus on käyty läpi ja muut jatkakoon sillä pistin saunan lämpiämään ja kaljat kylmään.

Hyvää illan jatkoa!

No en, kyllä minä odotin siihen ilmestyvän ihan toisen nimimerkin, mutta eipä uskallus riittänyt.

• Katso peiliin
        KorvenKukka kirjoitti:

KK

Siis haluat moderoida, et keskustella. Sopiikin kysyä että mikä motivaatiosi on? Vallanhalu? Vai joku muu? Kerro minulle miksi haluat moderoida? Tuoko muiden viestien poisto mielihyvää? Paljon roskaa lähtee, mutta lähtee myös paljon asiallista vain sen takia että että pidä aiheesta. Se on vallan väärinkäyttöä.

Kun tuomari ja pyöveli on sama henkilö, niin se ei ole koskaan johtanut mihinkään hyvään.
        Minä olen häiriköinyt täällä monta kertaa - kostoksi siitä että kriittisiä viestejä on poistettu. Eli sitä saa mitä tilaa.

• Harkittavaksi
        Katso peiliin kirjoitti:

Siis haluat moderoida, et keskustella. Sopiikin kysyä että mikä motivaatiosi on? Vallanhalu? Vai joku muu? Kerro minulle miksi haluat moderoida? Tuoko muiden viestien poisto mielihyvää? Paljon roskaa lähtee, mutta lähtee myös paljon asiallista vain sen takia että että pidä aiheesta. Se on vallan väärinkäyttöä.

Kun tuomari ja pyöveli on sama henkilö, niin se ei ole koskaan johtanut mihinkään hyvään.
        Minä olen häiriköinyt täällä monta kertaa - kostoksi siitä että kriittisiä viestejä on poistettu. Eli sitä saa mitä tilaa.

-Kun tuomari ja pyöveli on sama henkilö, niin se ei ole koskaan johtanut mihinkään hyvään.-

Palstalla pitäisi siis olla joku organisaatio joka ilmoittaisi sefulle että tämä tai tuo poistetaan; ts. organisaatio ei itse poistaisi vaan homma jäisi sefulle? Ehkä vielä parempi systeemi olisi että tälle organisaatiolle olisi jokin instanssi, joka ilmoittaisi organisaation pohdittavaksi jonkin viestin tai aloituksen poistamista. Organisaatio kokoontuisi esim. arkisin 5 kertaa viikossa ja lähettäisi poistopyynnön sefulle, jolloin loppuisi tarpeeton polemiikki poistojen aiheellisuudesta.

Kaikki olisivat tyytyväisiä ja iloinen hurraahuuoto kohoaisi taivaankannen sineen.

• ;)))
        Katso peiliin kirjoitti:

sefun homman olevan moderointia eikä keskustelua, oonkohan oikeassa taas ;))

• Harkittavaksi kirjoitti:

-Kun tuomari ja pyöveli on sama henkilö, niin se ei ole koskaan johtanut mihinkään hyvään.-

Palstalla pitäisi siis olla joku organisaatio joka ilmoittaisi sefulle että tämä tai tuo poistetaan; ts. organisaatio ei itse poistaisi vaan homma jäisi sefulle? Ehkä vielä parempi systeemi olisi että tälle organisaatiolle olisi jokin instanssi, joka ilmoittaisi organisaation pohdittavaksi jonkin viestin tai aloituksen poistamista. Organisaatio kokoontuisi esim. arkisin 5 kertaa viikossa ja lähettäisi poistopyynnön sefulle, jolloin loppuisi tarpeeton polemiikki poistojen aiheellisuudesta.

Kaikki olisivat tyytyväisiä ja iloinen hurraahuuoto kohoaisi taivaankannen sineen.

Ilmaiseksi kukaan tuskin tuohon suostuu.

Ilmaissysteemi on tämä nykyinen ja nuukuudella on tapettu monta hyvää hanketta.

• Meriläinen
        Katso peiliin kirjoitti:

Sellaista tämä on ne sun tykkäämät viestit ei välttämättä ole jonkun muun tykkäämiä.
        Ja johan se tuli selväksi ettei yksi ihminen voi kaikkia miellyttää ja täällä ei voisi vaikka olisi kymmenen ihmisen takana poistot, aina joku valittaisi että vääriä poistetaan.

• 090
        KorvenKukka kirjoitti:

KorvenKukka

Voiko toisen palstan sefu poistaa täällä olevia vastauksia?
        Toisekseen, mitä tuo vastauksesi seriffiksi hakemiseen toiselle palstalle liittyy koko jupakkaan.

• .S.S.S
        Meriläinen kirjoitti:

Sellaista tämä on ne sun tykkäämät viestit ei välttämättä ole jonkun muun tykkäämiä.
        Ja johan se tuli selväksi ettei yksi ihminen voi kaikkia miellyttää ja täällä ei voisi vaikka olisi kymmenen ihmisen takana poistot, aina joku valittaisi että vääriä poistetaan.

Ei tässä miellyttämisestä ole kysymys. VAIN JA AINOASTAAN SÄÄNTÖJEN TAI LAIN VASTAISET VIESTIT PITÄÄ POISTAA. EI MITÄÄN MUUTA!

• ncnccnrdy
        Harkittavaksi kirjoitti:

Fakta on se että jos joku päättää yksin asioista, niin hän on yksinvaltias. Yksinvaltiailla valta pyrkii nousemaan pikkuhiljaa päähän ja sen väärinkäyttökin luisuu pikkuhiljaa kuvioihin. Eli poistetaan kaikki se mikä ei satu miellyttämään itseä.

• -Tietäjä-
        yohuuhkaja kirjoitti:

Ilmaiseksi kukaan tuskin tuohon suostuu.

Ilmaissysteemi on tämä nykyinen ja nuukuudella on tapettu monta hyvää hanketta.

Suomi24:n moderaattorit ovat henkilöitä jotka palkatta poistavat viestejä palstalta. Moderoinnin alkuperäinen tarkoitus oli poistaa kunnianloukkaukset, yllytykset rikoksiin, mainonta jne, mutta monet moderaattorit ovat ottaneet mielipidepoliisin ja kurinpalauttajan roolin.
        Järjestelmän omistaja haluaa moderointia välttääkseen mahdolliset oikeudenkäynnit esim kunnianloukkaustapauksissa.

• HTZA
        ncnccnrdy kirjoitti:

Fakta on se että jos joku päättää yksin asioista, niin hän on yksinvaltias. Yksinvaltiailla valta pyrkii nousemaan pikkuhiljaa päähän ja sen väärinkäyttökin luisuu pikkuhiljaa kuvioihin. Eli poistetaan kaikki se mikä ei satu miellyttämään itseä.

on minun pakko ottaa tähän kantaa.
        Kutiavien Korvien valtiatar ei ole yli-ihminen.
        Enkä näe häntä pashiaisenakaan.
        Ihan ilkeänä, voisi hän poistaa teidänkin kirjoitulksenne, vaan ei poista.
        Syynä saattaa olla se, että kritisointi ja muu kiukluttelu on, parhaillaan, rakentavaa.
        Teinä olisin ylpeä siitä, että mielipiteenne saa olla täällä.
        H.

• ncnccnrdy kirjoitti:

Jos minä olisin sefu, tekisin justsa noin. Antaisin olla vaan täsmälleen ne kirjoitukset ku minua miellyttäisi. Politiikka ja uskonto mukaan lukien, antaisin aina julkaista vain niitä kirjoituksia ku tukisi mun aatteitani. heh heh

• mai poni
        ncnccnrdy kirjoitti:

Tee aloite että palstojen sefuilu lopetetaan ja tilalle kasataan sadanpäämiehistä komitea miettimään kaikkia miellyttäviä ratkaisuja. Vaihtoehtoisesti hakeudu keskustelukanaville joissa ei ole valvontaa.

• ole kiltti
        yohuuhkaja kirjoitti:

Asian laadusta johtuen vastaan vain rekisteröidylle nimimerkille.

ny nitalle, vaik se puskasta huutaakin?

• TuoppiKaljaa
        mai poni kirjoitti:

Tee aloite että palstojen sefuilu lopetetaan ja tilalle kasataan sadanpäämiehistä komitea miettimään kaikkia miellyttäviä ratkaisuja. Vaihtoehtoisesti hakeudu keskustelukanaville joissa ei ole valvontaa.

Jos tosielämä olisi kuin tämä palsta:
        Istut kavereidesi kanssa pubissa juttelemassa niitä näitä. Pöydän ääressä olisi Ylin Valvoja joka päättäisi mitä kukin saa sanoa. Hohhhoijaa....

• liirumsumlaarum

herättävät, minussa ainakin, säälinsekaista hupaa.
      Ensinnäkin, miksi kiusaatte omasta mielestä omaa erinomaisuutta paikassa, jossa ette tunnu löytävän muuta kuin valittamisen aihetta?
      Eikö sitä löydy omassa elämässä ihan tarpeeksi, kun tekosellaista pitää käydä täällä itselleen keräämässä?
      Toisekseen, aika nauretavaa jankata vuodesta toiseen samaa aihetta, joka ei muuksi muutu.
      No, kuluuhan siihenkin aikaa.

Minulla ei ole mitään pakkoa käydä, tai olla käymättä täällä.
      Tämähän on VAPAAEHTOISTA.
      Vaikka kukin on omasta mielestään kuinkakin maailman viisain, sitä jokinen on VAIN ja ainoastaan omasta mielestään.

Minua eivät moden poistot ole koskaan haitanneet, ihan "samantasoisia" syntyy alle aikayksikön.
      Minulle suurimmista alativalittajista on kehittynyt mielikuvitukseeni lapsekas, uhmaikäinen yksilö, jolla on liian iso, omakehittämä ego, verraten, mitä hän voi käyttää elämässään.
      Mutta, lapseksihan kaikki kuulema vanhetessamme käymme, toiset kai toisia ennemmin.

• miesmatti

Aivan ja se myös osoittaa sen, että täällä ei arvosteta muita, kuin niitä, joilla on jatkuvasti aikaa olla täällä.

Mitä me kerran, kaksi viikossa vierailevat teemme tuollaisella "tynkäketjulla", kuten tuo ketju "mies" on.

• takaisin että kirjoittajat pystyivät ite poistamaan koko ketjun/oksan jos niin halusivat.
        Näistä nykysistä ei todellakaan ota enää kukaan selvää.

• miesmatti
        Nittaminax kirjoitti:

takaisin että kirjoittajat pystyivät ite poistamaan koko ketjun/oksan jos niin halusivat.

Vanha tyyli oli ehdottomasti parempi, mutta nykyisellä tyylillä kaiketi tänne halutaan vain 3-5 vakikirjoittajaa, vai mitä, tästä oheisen linkin tekstistä harvoin täällä käyvä saa itselleen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9027935

• Korppis
        Nittaminax kirjoitti:

takaisin että kirjoittajat pystyivät ite poistamaan koko ketjun/oksan jos niin halusivat.

Tykkään kirjoitella 60 palstalla, viestit säilyvät, jutut etenevät ja pysyvät kokonaisina. Asiattomat aloitukset poistuu, mutta ketjun sisäisiin jutskoihin harvoin puututaan.

Erimielisyyksiä on jatkuvasti ja niitä sovitellaan tai sitten ei vaan jankutetaan jokainen omaa totuutta´ja ollaan niin helkkarin oikeassa. Se on ihan hupaisaa eikä kukaan jaksa koko ajan jupista vastaan tai myöten vaan jutskat synkkää seuraavassa ketjussa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Tietenkin on niitä jotka eivät siedä esim. meikäläistä (varmaan tuttu tunne sinullekin) vaan olen jo niin vanha kirjoittaja, jotta ei se minua haittaa. En minäkään kaikista tykkää, vaan voin olla kamukin jos toinen tulee vastaan.

• 22
        Korppis kirjoitti:

Tykkään kirjoitella 60 palstalla, viestit säilyvät, jutut etenevät ja pysyvät kokonaisina. Asiattomat aloitukset poistuu, mutta ketjun sisäisiin jutskoihin harvoin puututaan.

Erimielisyyksiä on jatkuvasti ja niitä sovitellaan tai sitten ei vaan jankutetaan jokainen omaa totuutta´ja ollaan niin helkkarin oikeassa. Se on ihan hupaisaa eikä kukaan jaksa koko ajan jupista vastaan tai myöten vaan jutskat synkkää seuraavassa ketjussa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Tietenkin on niitä jotka eivät siedä esim. meikäläistä (varmaan tuttu tunne sinullekin) vaan olen jo niin vanha kirjoittaja, jotta ei se minua haittaa. En minäkään kaikista tykkää, vaan voin olla kamukin jos toinen tulee vastaan.

Totta...60 palstalla ei punakynä heilu, kuten täällä.

• Korppis kirjoitti:

siellä usein lukemassa ja täytyy vain ihailla kuinka siellä voidaan jutella asiasta kuin asiasta eikä niitä poisteta. Valitettavasti ikäni ei riitä sinne joten pitää tyytyä tähän palstaan.
        Kyllä.tuttu on tunne jos ei minua siedetä, mutta on niitä onneksi sellaisiakin jotka eivät katso nikkiä vaan asiaa jne.

• 16+17
        Nittaminax kirjoitti:

siellä usein lukemassa ja täytyy vain ihailla kuinka siellä voidaan jutella asiasta kuin asiasta eikä niitä poisteta. Valitettavasti ikäni ei riitä sinne joten pitää tyytyä tähän palstaan.
        Kyllä.tuttu on tunne jos ei minua siedetä, mutta on niitä onneksi sellaisiakin jotka eivät katso nikkiä vaan asiaa jne.

Mikä on se asia?

• punakynä:D
        Nittaminax kirjoitti:

heilu vaikka sielläkin hääräää Korvenkukka

• GloriaJoy
        punakynä:D kirjoitti:

myö 50 laiset ollaan se kuriton palstasukupolvi joilla on jonkinlainen kestohmmennys ja myö ollaan sen mukaisesti ulalla vaikka pitäis olla jämptiaalloilla, me poloiset kurjat, mutta sinnikkäät ;-)

• punakynä:D kirjoitti:

ole pahemmin kirjoittajiakaan.

• Korppis
        Korppis kirjoitti:

Oliko tarpeellista taas poistaa meikäläiselle kiukuttelijat haarasta, ei ne minua haittaa, mutta jos ne sinua haittaa niin kai sitten, NO JOO, ei muutu ei vaikka voissa paistettaisiin.

• HTZA
        Korppis kirjoitti:

Oliko tarpeellista taas poistaa meikäläiselle kiukuttelijat haarasta, ei ne minua haittaa, mutta jos ne sinua haittaa niin kai sitten, NO JOO, ei muutu ei vaikka voissa paistettaisiin.

kiukutteluaan.
        On aika jolloin tuuli uinahtaa..
        on aika, milloin luonto kukkuu...
        Rauno Lehtinen.

Luonnon kukkuminen ei aina ole oikein kukuttu.
        H.

• njet poni
        Korppis kirjoitti:

ikäänkuin odottaisit ett sefu jättää sut ja sulle vastaajat rauhaan mutta etpä taida saada mitään erityisasemaa sinäkään...typerää tuollainen kiukuttelu, aivan tyypillistä pikkusieluisuutta.

• Korppis
        njet poni kirjoitti:

ikäänkuin odottaisit ett sefu jättää sut ja sulle vastaajat rauhaan mutta etpä taida saada mitään erityisasemaa sinäkään...typerää tuollainen kiukuttelu, aivan tyypillistä pikkusieluisuutta.

Olet tyytyväinen nykyiseen systeemiin. Ei kai siinä sitten mitään, jatketaan samaan malliin ei minua haittaa.

• GloriaJoy

ei tiedä onko tuo "Mies"-keskustelu otsikon siällön mukaisesti hyvä keskustelu, mutta tuossa keskustelussa miuta ihastuttaa ihan hervottomasti tuo HTZA:an ja Yöhuuhkajan välinen keskustelu, koska miu on jääny aikalailla ilman koodiavaimia tuon tyyppiseen keskusteluun; kun miun lapset aikanaan harrastivat nuorten "tarkoitan päivastaisat kun sanon" keskustelua niin aika pian pääsin siitä jyvälle, mutta tässä on erilaisia elementtejä ... heittoja jotka näyttävät osuvan napakymppiin ja takaisin heittoja jotka sekä osuvat mutta samalla kätkeytyvät. On kivaa olla nainen ja yksinkertainen ilman miesten monimutkaisuutta ;-))

Hyvä ketju ! :-D on antoisaa olla pihalla kui lumiukko.

• GloriaJoy

on tällähetkellä löylynlyömä onnellinen saunasta palaaja ja ilmeisesti olen kommentoinut liian monta kertaa muuttaman päivän sisällä ja siulla repesi se kontrollihermo ... voinpa olla kommentoimattakin niin on elämäsi -kuka liet - hetken helpompaa

• GloriaJoy
        GloriaJoy kirjoitti:

on tällähetkellä löylynlyömä onnellinen saunasta palaaja ja ilmeisesti olen kommentoinut liian monta kertaa muuttaman päivän sisällä ja siulla repesi se kontrollihermo ... voinpa olla kommentoimattakin niin on elämäsi -kuka liet - hetken helpompaa

tässä välissä oli muutama kommentti joltakulta, enpä siksi itselleni kommentoinut :-/ ... sanoisin kommentoijalle jonka tekstit poistettiin, että ole ihan oma itsesi ja luota omaan kykyysi tuottaa tekstiä ne ovat monesti hyvinkin mielenkiintoisia

• HTZA

on fiksu mies.
        Usko pois, minäkin nautin kanssaan sanailusta.
        H.

• Meriläinen

Pitäisköhän munkin sanoa painava sanani tähän keskusteluun.
      No se on sellainen tuhat kiloa :))
      Näin järkeviä miettii meriläinen tällä hetkellä ja koko viime viikon.

• Eräs tuttuni sanoi nyrkkiään heristäen, tämä painaa tonnin ja tappaa sonnin.

• Meriläinen
        piikkiö kirjoitti:

Eräs tuttuni sanoi nyrkkiään heristäen, tämä painaa tonnin ja tappaa sonnin.

Toi olikin hyvä laitan korvan taakse.
        Mun mieleeni tulee sanat jotka äiti pikkutyttönä mulle sanoi:
        Ja sinä kun suutut niin sua pelkää kukaan.
        Oli ihan turha heittääntyä pitkälleen ja huutaa kun sireeni.

• Meriläinen
        Meriläinen kirjoitti:

Siis sua Ei pelkää kukaan.
        Nyt oli pakko uudestaan laittaa sanat.

• Meriläinen kirjoitti:

Kiukuttelujen ja mennään sinne rannalle sen ajopuun luokse istutaan ja ei surra sinilevää.
        Annetaan lämpimän meriveden huuhdella varpaita ja muistellaan menneitä, suunitellaan tulevia ollaan ilosia ja silosia.

• Meriläinen
        piikkiö kirjoitti:

Kiukuttelujen ja mennään sinne rannalle sen ajopuun luokse istutaan ja ei surra sinilevää.
        Annetaan lämpimän meriveden huuhdella varpaita ja muistellaan menneitä, suunitellaan tulevia ollaan ilosia ja silosia.

Täällä on ihan puhdasta, aamulla kun menen uimaan niin sinne tulee muitakin aamunihmisiä ja ensimmäinen kysymys on Onko vielä kirkasta.
        Lämmintäkin on, siellä on hyvä istuskella nyt.

• Iltaa pohojanmaalta!
        Täshän sitä taas riittääkin pohorittavaa, täs näin kovasti tärkiäs ja mieltä vaivaavas aias. Ja oikein ku vääntää niin saahan siitä vieläkin monimutkaasemman. Tämän pitääs olla sellaasta harmitoonta ajaankulua, soon ny justihin se ja sama mitä tänne kirijootellahan.
        Ei palijoon yöunia hetkauttele, palstakirijootukset. Kyllä se hyviinvointi tuloo jostaan aivan muualta ku tästä näytöön takaa.
        Sanoja sanojen joukoos ja niinkuun hyvääs tauluuskin maalari saa valoon ja varijon leikkiä töihinsä. Samoon on näis kirijootuksiskin, sanojen leikkiä. Ja sellaasta ku löytää niin soon tämän palstan parasta antia ja saa ainakin paksunahkaasen sepään naamalle oikian Hangonkeksi hymyn. Ku vain muistaa notta ei lue liikaa, ei tule kramppia naamahan.
        Hymyyn maasta, ny yksinäänen seppä

• Meriläinen
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta!
        Täshän sitä taas riittääkin pohorittavaa, täs näin kovasti tärkiäs ja mieltä vaivaavas aias. Ja oikein ku vääntää niin saahan siitä vieläkin monimutkaasemman. Tämän pitääs olla sellaasta harmitoonta ajaankulua, soon ny justihin se ja sama mitä tänne kirijootellahan.
        Ei palijoon yöunia hetkauttele, palstakirijootukset. Kyllä se hyviinvointi tuloo jostaan aivan muualta ku tästä näytöön takaa.
        Sanoja sanojen joukoos ja niinkuun hyvääs tauluuskin maalari saa valoon ja varijon leikkiä töihinsä. Samoon on näis kirijootuksiskin, sanojen leikkiä. Ja sellaasta ku löytää niin soon tämän palstan parasta antia ja saa ainakin paksunahkaasen sepään naamalle oikian Hangonkeksi hymyn. Ku vain muistaa notta ei lue liikaa, ei tule kramppia naamahan.
        Hymyyn maasta, ny yksinäänen seppä

Iltaa vaan sepälle! Jos yhtään lohduttaa on meitä yksinäisiä montakin täällä toisten koneitten takana.
        On sentään nuo luonnon eläimet lähellä ja niitä on kiva seurata.
        Katselin tänään katupoikien poikasten menoa tien vieressä kun raukat ei osaa pelätä mitään.
        Varikset ja oravat on tuossa ihan ikkunan takana temppuilemassa aamuisin.
        Ja niin monta muuta luonnon oliota joista saa riemua, pinimpiä sitten muurahaiset ja muun pienet piiperöt.

• Meriläinen kirjoitti:

Iltaa vaan sepälle! Jos yhtään lohduttaa on meitä yksinäisiä montakin täällä toisten koneitten takana.
        On sentään nuo luonnon eläimet lähellä ja niitä on kiva seurata.
        Katselin tänään katupoikien poikasten menoa tien vieressä kun raukat ei osaa pelätä mitään.
        Varikset ja oravat on tuossa ihan ikkunan takana temppuilemassa aamuisin.
        Ja niin monta muuta luonnon oliota joista saa riemua, pinimpiä sitten muurahaiset ja muun pienet piiperöt.

Kiitos kovasti kauniista sanoostasi ja ajatuksista.
        Elämä on ihimeitä täynnä ku vaan on aikaa silimän nähärä ja korvan kuulla. Aamuuset kastepisarat heinäkuisen poluun pientareella hohtaa ja kimalteloo ku parhaat jalokivet.
        Tuloo mielehen se seppä Frikoolin falssi Jalasjärven Luopajärveltä: "Aamu on kesän, kastet on maassa on sointuja täynnä jo pellot ja haat. Surisee äänet mehiläästen ku yhtyisi ilimoihin lakeuksien.
        Pajassa seppä Friikoolin, Friikoolin, Friikoolin, sielläpä seppä alasintaan joutuu ny takomaan. Kipinöötä ylös lennättää, rauta se siinä valittaa, viikatetta uutta mallittaa, saavissa vesi karkaasee sihisten parkaasee. Luonnon uutta sinfoniaa, rautoihin vangitsee.
        Seppä, selkänsä oikaisee suoraksi, hien otsalta pyyhkäistessään, ovelle astelee pihatantereen. Sätehet tanssii sen näköö mies...jne..."
        Joo justihin oot oikias, kaikilla, niillä pienimmilläkin eläämillä on oma tärkiä paikkansa luonnoon kiertokuluus ja kaikilla on myöskin oikeus elämähän.
        Rakasta Tiitu kultaa ei enää oo, mutta muistot ja yhteeset onnelliset päivät mä oon tallentanu syrämeni sopukoohin, hetkien helmiksi ja on sellaanen suuri kiitoksen mieli eletyistä yhteesistä vuosista.
        Tiitun hauralle laitoon sellaasen pienen oliko se ny samettiruusun kasvamahan. Tiitu on kukkaasensa ansaannu. Elämä ja kesä jatkuu. Aika on iloon ja nauruun ja on aika luopumisenkin ja sen hilijaasen itkettävän eronikävän. Uusi aamu on aina myöskin uusi maharollisuus. Nautitahan kesäästä
        terv. seppä

• sijna

joukosta ja on hiljaa taka-alalla? Odottaa että ei häntä huomata?
      Ilmestyy huomenna niinku mitään ei olisi tapahtunut.
      Tekee alotuksen jostain mielettömästä aiheesta?
      Miettikää!!

;))

• Se on Toivon luona ne ettii rakkautta,

• HTZA

Nyt.

Minä ainakin ilmestyn, parin päivän saunareissulta.
        Ensiviikolla taas katoan.
        Lomalla kun olen.
        H.

• sijna
        HTZA kirjoitti:

Nyt.

Lomalla kun olen.
        H.

ukko paha, sinua ei kuule kukaan usko.

• betagegel
        HTZA kirjoitti:

Nyt.

Lomalla kun olen.
        H.

oikein paljon maailmakaikkeuden nimissä. tulevaisuus on turvattu.

• HTZA
        sijna kirjoitti:

ukko paha, sinua ei kuule kukaan usko.

muuten samaa mieltä, paitsi että en leiki sefua.
        ninja antaa palaa vaan.
        :)
        H.

• HTZA
        betagegel kirjoitti:

oikein paljon maailmakaikkeuden nimissä. tulevaisuus on turvattu.

itsellesi... kait..
        Siitä että tulin vai siitä että menen?
        Lomalainen

• Hopia

Täällähän onkin käynyt säpinä eilen. Hyvä niin, onpahan tullut avattua keskustelun syvintä olemusta ja noin muutenkin mitä palstalta toivotaa.
      Ketjua lukiessa tuli mieleen aihe uudelle aloitukselle. Olen tässä kahden vaiheilla uskaltaako sen laittaa, turpiin tulee jostain suunnalta kuitenkin.
      Toisaalta, viis siitä. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä haukku haavaa tee, joten tulta päin !
      ;)

• HTZA

taitaa olla sama kun kaikki ketjut, ovat minulle mannaa, niin olleet, kun olevatkin.
      Ja jokainen poisto tuntuu surulliselta.
      Kuitenkin, toistaiseksi ainakaan, en näe mitään syytä moittia Kurtturuusuamme, sen verran mahdottomaan tehtävään on antautunut.
      Olkaa nyt nätisti, muuten saa koiraparkansa kärsiä kiukkuisista nykäisyistä.
      Öh... tämä kommenttini taitaa antaa hauvalle halin....parikin.

H.

• Yxitypy

Kyllä sefun on aika vaikea olla mieliksi kaikille. Ajatelkaa nyt kuinka paljon palstoilla on kirjoittajia. Suomi24 on laatinut säännöt joita sefu yrittää noudattaa mahdollisimman hyvin. Silti poistot aina loukkaa jotain, ja silloin aletaan sättimään sefua yksissa tuumin. Ei ole sefulla helppoa ei. Nostan hattua heille, jotka jaksavat olla sefun tehtävissä. Monella palstalla ei enää sefua edes ole, joka kielii varmaan siitä, ettei sefun tehtäviin ole halukkaista.
      Itse en kirjoita palstoille koskaan mitään niin tärkeää, etteikö mun kommentteja saa poistaa. Mulle tärkeä elämä on livessä.

ps. Ja enkä kirjoita tätä sillä, että haluan mielistellä Korvenkukkaa. Tää on vaan mun näkemys asiasta :=))

• Ei mullakaan ole tarkoitus mielistellä, mutta olen samaa mieltä, että palsta on tullut sellaiselle liian tärkeäksi, jos poistoista alkaa urputtamaan.
        Aina sen urputtamisen uusien kohdalla ymmärtää, mutta joka on jo pidempää ollut, niin vähän vaikeuksia tuon ymmärtämisen suhteen on.
        Jos minä olisin sefu, lähtis varmaan paljon enemmän, ja perustelut tulis mukana(tulikivenkatkuisina).
        Pois minut siitä virasta kyllä potkittaisiin(ei hymymerkkejä, tämä on kirjoitettu vakavalla naamalla ja harkiten).

• otalöysinrantein´´
        k-kotton kirjoitti:

Ei mullakaan ole tarkoitus mielistellä, mutta olen samaa mieltä, että palsta on tullut sellaiselle liian tärkeäksi, jos poistoista alkaa urputtamaan.
        Aina sen urputtamisen uusien kohdalla ymmärtää, mutta joka on jo pidempää ollut, niin vähän vaikeuksia tuon ymmärtämisen suhteen on.
        Jos minä olisin sefu, lähtis varmaan paljon enemmän, ja perustelut tulis mukana(tulikivenkatkuisina).
        Pois minut siitä virasta kyllä potkittaisiin(ei hymymerkkejä, tämä on kirjoitettu vakavalla naamalla ja harkiten).

samaa mieltä teidän kahden kanssa. Osoittaa tosi kapea-alaisuutta alkaa kiukuttelemaan jostain keskustelupalstan moderoinnista, jossa täällä minä ainakaan en löydä mitään moitittavaa.

Näistä moittijoista tuskin kenestäkään olisi siihen hommaan kauempaa, kuin kahdestatoista puoleen päivään.
        Sitten vielä ihmetellään, ettei mode ota osaa keskusteluihin. Se, minusta, on vallan oikea periaate.

Suosittelen moderoinnista verenpainettaan nostattaville välillä parin päivän kuntoutuslomaa palstasta.

• otalöysinrantein´´ kirjoitti:

samaa mieltä teidän kahden kanssa. Osoittaa tosi kapea-alaisuutta alkaa kiukuttelemaan jostain keskustelupalstan moderoinnista, jossa täällä minä ainakaan en löydä mitään moitittavaa.

Näistä moittijoista tuskin kenestäkään olisi siihen hommaan kauempaa, kuin kahdestatoista puoleen päivään.
        Sitten vielä ihmetellään, ettei mode ota osaa keskusteluihin. Se, minusta, on vallan oikea periaate.

Suosittelen moderoinnista verenpainettaan nostattaville välillä parin päivän kuntoutuslomaa palstasta.

Sitä kun on meillä niin monenlaisia tavoitteita, miks täällä kirjoitellaan.
        Kaikkien tavoitteista en ole kyllä päässyt jäljille, mitä ne sitten lienee(on ne väliin vähän kummallisia, ne jutut).
        En ole sen puoleen selvillä omistakaan tavoitteista. Ihan sitä säikähtää, jos joku sattuu vastaamaan, että herra-isä, näitäkö vielä joku lukeekin, tulikohan se kirjoitettua oikein.

• Muuten samaa mieltä mutta kun sheriffeillä on säännöt, poistojen pitäisi noudattaa niitä.

En ole postittanut tänne tai muillekaan foorumeille lakia rikkovia viestejä, en kunnianloukkauksia enkä mainospostia. Silti viestejäni on poistettu. Syynä on aina ollut yritys vaikuttaa keskusteluun eli sheriffi on ollut puolueellinen.

Jos muita viestejä poistuu, niiden kohdalla pitäisi olla tuo merkintä joka sanoo että kirjoittaja itse on viestin poistanut.

• itke en, en vaikka..
        yohuuhkaja kirjoitti:

Muuten samaa mieltä mutta kun sheriffeillä on säännöt, poistojen pitäisi noudattaa niitä.

En ole postittanut tänne tai muillekaan foorumeille lakia rikkovia viestejä, en kunnianloukkauksia enkä mainospostia. Silti viestejäni on poistettu. Syynä on aina ollut yritys vaikuttaa keskusteluun eli sheriffi on ollut puolueellinen.

Jos muita viestejä poistuu, niiden kohdalla pitäisi olla tuo merkintä joka sanoo että kirjoittaja itse on viestin poistanut.

Sheriffit saavat käyttää harkintavaltaansa poistaessaan viestejä. Joillakin keskustelupalstoilla voi olla tiukempi linja kuin toisilla palstoilla ja tämä keskustelijoiden on hyväksyttävä.

Sheriffiä ei kannata turhaan syyttää sensuroinnista. Poistetut viestit eivät useinkaan edusta keskustelun laadukkainta tasoa.

Sheriffit voivat halutessaan siivota oman palstansa turhanpäiväisistä viesteistä, kuten tyhjistä tai lähes tyhjistä viesteistä.

*** Näyttää siltä että sefuilla on aika laajat oikeudet joten melko turhaa ainakaan minun on valitella jos jotain roskaa minulta on poistettu.

• itke en, en vaikka.. kirjoitti:

Sheriffit saavat käyttää harkintavaltaansa poistaessaan viestejä. Joillakin keskustelupalstoilla voi olla tiukempi linja kuin toisilla palstoilla ja tämä keskustelijoiden on hyväksyttävä.

Sheriffiä ei kannata turhaan syyttää sensuroinnista. Poistetut viestit eivät useinkaan edusta keskustelun laadukkainta tasoa.

Sheriffit voivat halutessaan siivota oman palstansa turhanpäiväisistä viesteistä, kuten tyhjistä tai lähes tyhjistä viesteistä.

*** Näyttää siltä että sefuilla on aika laajat oikeudet joten melko turhaa ainakaan minun on valitella jos jotain roskaa minulta on poistettu.

Mikäs sinun rekisteröity nimimerkkisi sitten on?

Laadukkaan viestin ensimmäinen tuntomerkki on että se on kirjoitettu tunnistettavalla nimimerkillä ettei tarvitse käyttää erityistietoja kirjoittajan selvittääkseen.

• en itke, en....
        yohuuhkaja kirjoitti:

Laadukkaan viestin ensimmäinen tuntomerkki on että se on kirjoitettu tunnistettavalla nimimerkillä ettei tarvitse käyttää erityistietoja kirjoittajan selvittääkseen.

Rekisteröity nimimerki ei sinällään takaa kirjoituksen laadukkuutta, kyllä se tässäkin ketjussa nähdään hyvin. Toki on totta että puskista huudellaan enempi, mutta totta on myös, että puskista saadaan myös hyvinkin asiallisia ja hienoja kommentteja.

• handek.
        en itke, en.... kirjoitti:

Rekisteröity nimimerki ei sinällään takaa kirjoituksen laadukkuutta, kyllä se tässäkin ketjussa nähdään hyvin. Toki on totta että puskista huudellaan enempi, mutta totta on myös, että puskista saadaan myös hyvinkin asiallisia ja hienoja kommentteja.

Olisikos tämä nyt sitten tunnistettava nimimerkki? Vähän väliä päivitellään että toi ei ollut minun kirjoittamani, joku feikkaa minua jne... Rekattua nikkiä ei voi feikata muuten kuin rekkaamalla toisen jossa on jokin mitättömän pieni ero originaaliin nähden.

• handek.
        handek. kirjoitti:

Olisikos tämä nyt sitten tunnistettava nimimerkki? Vähän väliä päivitellään että toi ei ollut minun kirjoittamani, joku feikkaa minua jne... Rekattua nikkiä ei voi feikata muuten kuin rekkaamalla toisen jossa on jokin mitättömän pieni ero originaaliin nähden.

Olisiko tämä vastaus kysymykseesi?

• kednah
        yohuuhkaja kirjoitti:

Miksi se edes pitäisi selvittää?
        Tai...käytäppä nyt sitten niitä erityistietojasi ja selvitä kuka MINÄ olen.

• otalöysinrantein''
        en itke, en.... kirjoitti:

koskaan tajunnut tuota toisten inkkumaa pakollista rekkautumista. Ensinnäkin, se lienee ylläpidon halusta kiinni.
        Toiseksi, itse olen aina asiallinen. Samoin olin rekkautuneena, kuin nykyisin, ilman sitä. NIkkini hävitin ihan tietoisesti.
        Pitäkööt rekisteröintinsä, jotka haluavat päivittäisannoksensa kamusättiä, minä en sitä kaipaa.
        Minulle mielipide on tärkein.

• kednah kirjoitti:

Miksi se edes pitäisi selvittää?
        Tai...käytäppä nyt sitten niitä erityistietojasi ja selvitä kuka MINÄ olen.

Tässä ketjussa asialla on erityinen merkitys koska moderointia kritisoidaan yleensä nimimerkillä ja puolustetaan puskasta.

Mistäs tiedät etten ole selvittänyt jo henkilöllisyyttäsi?

• ?
        yohuuhkaja kirjoitti:

Tässä ketjussa asialla on erityinen merkitys koska moderointia kritisoidaan yleensä nimimerkillä ja puolustetaan puskasta.

Osoittaako se sitten sitä, että rekisteröidyt ovat enemmän addiktoituneita palstaan?

• yöhuuhkaja
        yohuuhkaja kirjoitti:

olisit varmasti laittanut siihen rekatun profiiliin jotain vinkkkiä??

Itse asiassa, kukaan ei pysty selvittämään kenenkään henkilöllisyyttä täällä muuten kuin arvaamalla. Tuon tyyppiset "uhkailut" ovat naurettavia.

• yxitypy ej
        yöhuuhkaja kirjoitti:

Itse asiassa, kukaan ei pysty selvittämään kenenkään henkilöllisyyttä täällä muuten kuin arvaamalla. Tuon tyyppiset "uhkailut" ovat naurettavia.

minä voin olla yxitypy. Vielä sama hymiö perään :=))

• yöhuuhkaja kirjoitti:

En minä mikään idiootti ole.

Ja feikkaajaksi sinut huomaa jokainen koska et ole rekkautunut.

• nounikki
        yohuuhkaja kirjoitti:

joka henkeen ja vereen taisteli rekkautumattomuuden puolesta. Mihinköhän se tyyppi on kadonnut, tietääkö kukaan?

• nounikki kirjoitti:

joka henkeen ja vereen taisteli rekkautumattomuuden puolesta. Mihinköhän se tyyppi on kadonnut, tietääkö kukaan?

Täällähän se eikä ole antanut mitään anteeksi.

• NäinOnNäreet

EI SEFUN PIDÄ MIELLYTTÄÄ KETÄÄN. Sefun kuuluu poistaa vain ja ainoastaan sääntöjen vastaiset viestit. Paljon muutakin on lähtenyt, kuten moderoinnin arvostelu tai yleinen piikittely. Kumpikaan ei ole sääntöjen vastaista.

• Jerry - K
        k-kotton kirjoitti:

Ei mullakaan ole tarkoitus mielistellä, mutta olen samaa mieltä, että palsta on tullut sellaiselle liian tärkeäksi, jos poistoista alkaa urputtamaan.

"Jos minä olisin sefu, lähtis varmaan paljon enemmän, ja perustelut tulis mukana(tulikivenkatkuisina)."

Siis poistaisit mielivaltaisesti oman pääsi mukaan etkä vain sääntöjen vastaisia kirjoituksia. Oma mielipiteesihän ei saisi ratkaista asiaa vaan säännöt.

• . . .
        NäinOnNäreet kirjoitti:

EI SEFUN PIDÄ MIELLYTTÄÄ KETÄÄN. Sefun kuuluu poistaa vain ja ainoastaan sääntöjen vastaiset viestit. Paljon muutakin on lähtenyt, kuten moderoinnin arvostelu tai yleinen piikittely. Kumpikaan ei ole sääntöjen vastaista.

Siis sefu on ymmärtänyt roolinsa väärin.

• rekkautunut
        yöhuuhkaja kirjoitti:

joka huutaa puskasta?

• koppio
        yohuuhkaja kirjoitti:

sama ihminen,kopio vaan

• yohuuhkaja kirjoitti:

Täällä on ihan se ja sama onko rekattu vai ei. Rekatussa nikissä on se hyvä puoli että sitä ei voi feikata.
        Joskus on esitetty ajatus että olisi saatava rekkaamispakko, mutta mitäpä sekään muuttaisi? Jokainen voisi halutessaan rekata kaksi nikkiä, toisella oltais häiriksiä ja toisella mentäis pyhäkouluun.

Tämä nykyinen systeemi on hyvä ja jokainen päättää itse rekkaako vai ei. Tarvittaessa myös rekkaamattomien keskustelijoiden henkilöllisyys voidaan selvittää; se tosin tarvitsee poliisillekin oikeuden antaman luvan.

Esim. joissakin lehdissä sai ennen kirjoittaa nimimerkillä, mutta sielläkin piti antaa henkilötiedot, jotka toki jäivät vain toimituksen tietoon. Nykyään joissakin lehdissä ei saa kirjoittaa enää kuin omalla nimellä. Täällä saadaan sentään olla nikin takana ja se on hieno asia :))

• Sua Lähde
        NäinOnNäreet kirjoitti:

Eiks tuolla ohjeissa sanota että sefujen arvostelut tulee osoittaa suoraan ylläpitoon? Ei ihme että ne poistuu ja hyvä niin.

• huuhaaa93
        Sua Lähde kirjoitti:

Eiks tuolla ohjeissa sanota että sefujen arvostelut tulee osoittaa suoraan ylläpitoon? Ei ihme että ne poistuu ja hyvä niin.

palsta-addiktit narisee asioista joihin ne ei voi vaikuttaa ja se niitä vituttaa

• Jerry - K kirjoitti:

"Jos minä olisin sefu, lähtis varmaan paljon enemmän, ja perustelut tulis mukana(tulikivenkatkuisina)."

Siis poistaisit mielivaltaisesti oman pääsi mukaan etkä vain sääntöjen vastaisia kirjoituksia. Oma mielipiteesihän ei saisi ratkaista asiaa vaan säännöt.

Minusta ei tule milloinkaan sefua tälle palstalle sen kummemmin kun muillekkaan.
        Tuo mihin vastasin, oli silloin viimosena, vastasin siihen, mitä silloin sattui mielessä liikkumaan. Eikä siitä sen suurempaa historiaa kannata tehdä.
        Minä tekisin tänne sefuna uudet säännöt, joita kaikki kiltisti noudattaisivat. Näin se menee.

• koppio kirjoitti:

sama ihminen,kopio vaan

Eipä tarvitse uskoa mitään.

Mutta yllä on vastaukseni jossa totesin että pelissä tulee toimeen ilman tuomaria jos pelaajat ovat herrasmiehiä. Silloin minulle opetettiin että täällä pelataan naisten säännöillä ja siksi tämä rekkautuminenkin oli pakko tehdä.

• Mats petteri
        yohuuhkaja kirjoitti:

Eipä tarvitse uskoa mitään.

Mutta yllä on vastaukseni jossa totesin että pelissä tulee toimeen ilman tuomaria jos pelaajat ovat herrasmiehiä. Silloin minulle opetettiin että täällä pelataan naisten säännöillä ja siksi tämä rekkautuminenkin oli pakko tehdä.

jos ja jos mutta kun niin ei oo. Pukkikin olis kuttu jos sillä olis vee...

• Mats petteri kirjoitti:

jos ja jos mutta kun niin ei oo. Pukkikin olis kuttu jos sillä olis vee...

No lukutaitoinen olisi selvinnyt jo tuolla yhdellä vastauksella mutta kaikilla ei ole mistä ottaa...

• Olen kuullut
        Sua Lähde kirjoitti:

Turhaa on sinne mitään lähettää

• Ammen plottis
        Olen kuullut kirjoitti:

Turhaa on sinne mitään lähettää

kaikki on OK, kuin ylläpito haluaa ollakin.

• kynsissä!!!!!

HÄVETKÄÄ!!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87