K-ryhmä asettava ostoboikottiin, koska sen tarjoukset ovat sidotut asiakaskorttiin. Sen käytöllä pyritään seuraamaan yksittäisen asiakkaan ostotapoja ja tottumuksia. K-ryhm on ottanut käyttöönsä epätasa-arvoa lisäävän kaksihintajärjestemän, jossa ilman asiakkuuskorttia on eri hinta kuin asiakkuuskorttia käytettäessä. Menettely on hyvien kauppatapojen vastaista.
K-ryhmä ostoboikottiin
11
603
Vastaukset
- ässät on perseestä
eiköhän ne pellervohomot sok:ssa tämän ensin keksineet, vihreellä kortsullaan. nyt sok:n sosialistit haluavat vielä sosialisoida rahasi ässäpankkiin, jotta olisit oikea oppinen ääss-sosialisti.
parempi se on ostaa sellasesta kaupasta jossa on edes kauppias, joka vastaa, omalla omaisuudellaan viimekädessä kaikesta, kuin sok:n kaupoista jossa kukaan ei vastaa mistään.
Mut eiköhän toi aloitus ollutkin provo. - Raipe.
Liike-elämässä on tapana palkita uskollisia ja sitoutuneita asiakkaita eri tavoin. Kun kortin hankinta on äärimmäisen helppoa ja siitä jotain myös hyötyy, en näe sille mitään estettä.
Asiakastietoja seurataan hyvin kehittyneiden järjestelmien avulla laajemmin, kuin julkisuudessa on kerrottu.
Ihan turha syyllistää K- tai S-ketjua. Miettikää eritasoisia palveluja, esim. Finnair, jossa on peruskortti, silver sunmuut korkeatasoisemmat kortit, mitkä oikeuttavat erityispalveluihin puhelimitse. Kentällä on oma lounge ja niin edelleen. Paljon ostava ja maksava saa enemmän ja minusta se on ihan oikein.
Minulla on tietyn automerkin toinen versio nyt käytössä ja jo pukkaa erilaista tarjousta, merkkilehteä jne.
En boikotoi noista mitään, kaikki tieto on tarpeellista, vaikka tarjouksiin ei tarttuisikaan.
Se on, Assamies hyvä, markkinataloutta, että asiakkaasta huolehditaan ja uskollisuudesta palkitaan.- se on
Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
On ihan oikein, että uskollisuudesta palkitaan.
Minulle on aivan sama, jos saadaan tietää, olenko ostanut maitoa, vehnäjauhoja tai vaikka kaljaa. - Sohhoosin orjat
Etukorttijärjestelmät, jotka sitovat kuluttajien ostokäyttäytymistäja ja siten rajoittavat vapaata kilpailua ja avointa hinnoitakilpailua, kuuluvat sosialismiin eikä vapaaseen markkintalouteen, vaikka nimimerkki Raipe yrittääkin muuta uskotella.
Bonus- ja plussakorttit orjuuttavat kuluttajat käyttämään tietyn ketjun liikkeitä, jotta kuluttaja saavuttaa tietyn bomustason. Todennäköisesti suomalainen kuluttaja on edelleenkin niin tyhmä, ettei tajua sitä miten paljon nämä korttijärjestelmät vääristävät vapaata kilpailua ja nostavat tuotteiden lähtöhintoja. Mutta miten ihmeessä se edes olisi mahdollista,kun kohta Suomessa ei ole kuin kaksi kauppaketjua ja todellisen hintakilpailun puuttuessa tuotteiden hintavertailu on täysin mahdotonta. - kasakasa
Sohhoosin orjat kirjoitti:
Etukorttijärjestelmät, jotka sitovat kuluttajien ostokäyttäytymistäja ja siten rajoittavat vapaata kilpailua ja avointa hinnoitakilpailua, kuuluvat sosialismiin eikä vapaaseen markkintalouteen, vaikka nimimerkki Raipe yrittääkin muuta uskotella.
Bonus- ja plussakorttit orjuuttavat kuluttajat käyttämään tietyn ketjun liikkeitä, jotta kuluttaja saavuttaa tietyn bomustason. Todennäköisesti suomalainen kuluttaja on edelleenkin niin tyhmä, ettei tajua sitä miten paljon nämä korttijärjestelmät vääristävät vapaata kilpailua ja nostavat tuotteiden lähtöhintoja. Mutta miten ihmeessä se edes olisi mahdollista,kun kohta Suomessa ei ole kuin kaksi kauppaketjua ja todellisen hintakilpailun puuttuessa tuotteiden hintavertailu on täysin mahdotonta.Alalla toimiessani olen huomannut, että nuo etukortit, oli sitten ääs-kortti tai keskon pallerokortti, ei sido asiakasta yhtään mihinkään. Paitsi tietysti ääs-kortti siihen osuusmaksuun. Jokainen voi olla myös käyttämättä niitä kortteja niin halutessaan ja kilpailuttaa kauppoja jaloillaan.
- klsgfg
Sohhoosin orjat kirjoitti:
Etukorttijärjestelmät, jotka sitovat kuluttajien ostokäyttäytymistäja ja siten rajoittavat vapaata kilpailua ja avointa hinnoitakilpailua, kuuluvat sosialismiin eikä vapaaseen markkintalouteen, vaikka nimimerkki Raipe yrittääkin muuta uskotella.
Bonus- ja plussakorttit orjuuttavat kuluttajat käyttämään tietyn ketjun liikkeitä, jotta kuluttaja saavuttaa tietyn bomustason. Todennäköisesti suomalainen kuluttaja on edelleenkin niin tyhmä, ettei tajua sitä miten paljon nämä korttijärjestelmät vääristävät vapaata kilpailua ja nostavat tuotteiden lähtöhintoja. Mutta miten ihmeessä se edes olisi mahdollista,kun kohta Suomessa ei ole kuin kaksi kauppaketjua ja todellisen hintakilpailun puuttuessa tuotteiden hintavertailu on täysin mahdotonta.Vaikka mulla on plussakortti, siirryin käyttämään S-ketjun kauppaa K-markettini huonon asiakaspalvelun takia. S-Kauppa on jopa vähän kauempanakin, ja sinne menen jos kotoa lähden ruokaostoksille. Eri asia jos kaupungilla tai työmatkan varrelta ostaa jotan, silloin saatan hakea vaikkapa ärrältä, ei ole vaatimus olla K-kauppa.
- älllitälli
Jos haluat asioida kaupassa, missä kortteja ei kysellä ja hintataso on muutenkin paljon edullisempi, kuin muilla, niin juuri sinua varten on olemassa Lidl ja Tokmannikonsernin myymälät.
- öougslig
mua vituttaa kun myyjä kysyy onko S kortti kokoajaan . se on niiko väkisiin kysyy miksi ei sinulla on S kortti .
- Asiakas aina oikeas
öougslig kirjoitti:
mua vituttaa kun myyjä kysyy onko S kortti kokoajaan . se on niiko väkisiin kysyy miksi ei sinulla on S kortti .
Ei varmasti aivan heti tule mieleen,että S-ryhmässä kassan on pakko kysyä joka asiakkaalta
S-etukorttia,vaikka olis 10 centin ostoksesta kyse. Eipä välillä innosta kysellä,varsinkaan ruttunaamaisilta
asiakkailta,jotka eivät edes tervehtiä osaa. Kortteja ei ole pakko hankkia,eikä käyttää,ja aina voi
käydä ostoksilla kaupoissa,joissa ei korttia kysellä!
Naurettavimpia ovat tapaukset,joissa kassa saa kuulla luennon,miten ärsyttää korttien kysely. Kassalla ollessani kerron, että onneksi on jokaisen oma asia,käyttääkö korttia vai. minua ei ainakaan henkilökohtaisesti haittaa,vaikka ei omista yhtään korttia!
- siwan kassa
Kukaan ei todellakaan pakota minkään firman korttia hankkimaan ja Kesko ei todellakaan ole tässä se suurin paha. Myös ykkösbonuskortilla saa tarjouksia, eli myös tähän ketjuun kuuluvissa on samaa "syrjintää". Ja on oikeasti aivan totta, että Keskon kaupoissa on paras asiakaspalvelu (pari vuotta sitten tehdyn tutkimuksen mukaan) asiakkaiden mielestä, ja se johtuu todennäköisesti juuri kauppiasvetoisuudesta. Asiakas täytyy pitää tyytyväisenä, koska asiakas maksaa palkan.
En tiedä siitä että olenko saanut väärää tietoa: mutta K-Plussakortti on maksullinen. Kortin hankintakustannus on 8,40€. S-Etukorttiin kuuluu jäsenmaksu, suuruudeltaan 20€. Koko jäsenmaksun (100€) voi maksaa erissä ja osittain myöskin bonuksilla. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748