Club 3D ATI 4850

Klubikortti

Käytössäni on Club 3D ATI Radeon 4850. Ongelmana on lämpiäminen. Kun huone on vähän lämpimämpi (yleistä viime aikoina), ja laittaa jonkun kovaa graffaa käyttävän pelin (MoWa2, BC2) pyörimään, niin ongelmat alkavat. Ensin joku puhallin alkaa huutaa selvästi lujempaa, sitten noin 5-10 min sisällä koko tietokone boottaa yllättäen ihan itsestään.

Kortissa on aika julmat jäähdytyskuparit. Eli ilmeisesti Club 3D:kin tietää kortin lämpenevän lujaa. Koteloon on laitettu lisää puhaltimia, mutta eivät tunnu auttavan paljoakaan. Korttia ei ole ylikellotettu.

Onko kokemuksia tästä kortista? Onko 4850 oikeastaan tarkoitettu jollekin nestejäähdytykselle?

1

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksia on kortista. Tuossahan tuo kehrää varsin viileänä, tosin kortti onkin Dual slot fan sink-malli, joten lämpötila pysyy normaalimalleja jonkin verran alhaisempana. Huoneen lämpötila ei olennaisesti vaikuta kortin lämpötilaan (tai ylikuumenemiseen), paitsi jos tietokonetta käyttää saunassa. Kannattaakin siis tarkistaa, että onko kortin tuuletin puhdas ja jäähdytysripakin kannattaa siinä samalla tarkistaa, ettei se ole täynnä pölyä. Pöly estää ilman vaihtumisen ja lämpötila kohoaa pilviin. Koska sanoit, että tuuletin alkaa huutaa kovempaa niin luulen, että syy on nimenomaan pöly, mutta toisaalta kortti saattaa olla myös vioittunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe