Mikä vakuutti sinut siitä, että osa ufohavainnoista on jonkin muun älykkään entiteetin kuin ihmisen aiheuttamia? Ehkä minäkin vakuutun asiasta kun kuulen mikä on teidät muut vakuuttanut.
Mikä vakuutti?
70
801
Vastaukset
- Joku vaan
Tuskin todella läheinen ihminen valehtelisi tai olisi niin sekaisin, että erehtyisi
ihmisen tekemään laitteseen (lentokone, helikopteri,meteori ym....)
Juu itsellä ei kummempia havaintoja ole, mutta kyllä nuo muutamat tapaukset pisti miettimään
josko sittenkin tuolla on jotain.
K...e kun itse pääsisi todistamaan jotain omituista (rautaufo) mutta kun ei.
Taidan olla kumminkin niin epäluuloinen ettei ne meikäläiselle näyttäydy. heh - sdfdsf
Kerrohan Varaktori että mikä sinut vakuutti? Et sinä muuten täällä jaksaisi pyöriä ellet olisi vakuuttunut.
- Nomihan se
Aina jää ilmaan leijumaan kuitenkin kysymys vaikuttavastakin havainnosta kumpi on todennäköisempää, eli salassa pidetyt asevoimien prototyypit vai ulkoavaruudesta tulleet oliot? Vaikka UFO tekee vaikuttavia lentoliikkeitä tai on kooltaan valtava jne. On totuuden nimissä sanottava, että on vaikea uskoa UFOjen olevan ennemmin alieneita kun armeijojen kokeiluja tai luonnon ilmiöitä jotka huonosti tunnemme.
Itse en usko siihen että maassa olisi muut sivilisaatiot vierailleet, mutta mielestäni on suorastaan todennäköisyyslaskelmien raiskaamista väittää ettei muualla avaruudessa voisi olla elämää. Se on eriasia onko se meidän mittapuun mukaan älykästä vai jotain ihan muuta?
En tietenkään voi väittää ettei UFOt ainakin joskus voi olla muualta planeetoilta tulleiden aluksia, mutta on muistettava, että se lopullinen todistus puolesta puuttuu edelleen ja sitä odotellessa jatketaan etsimistä siitä mikä on totta ja mikä tarua.- Nomihan se
Niin lisäisin vielä, että Sokraattinen menetelmä puoltaa edelleen skeptistä näkemystä ja niinkauan kun näin on ei kukaan voi väittää todeksi sitä, että UFOt olisivat vieraita sivilisaatioita.
Ken elää, se näkee.
- L.K.S.E.O.H.
Ei ole mitään omalle kohdalle sellaista osunut (eikä muuten osu), mutta avauksesi on siitä huolimatta kiintoisa. Puhtaasti siistä syystä että jokinhan se on joitain henkilöitä vakuuttannut, ei sillä että sillä mitään vaikutusta itseeni olisi, koska sellaista tekstiä kukaan ei kykene tuottamaan joka minut vakuuttaisi tuossa asiassa. Vaikuttavahan sellaisen havainnon on pakko olla ollut joka on kiilannut näkijän alienuskoon. Yritin muutamalta "tietäjältä" havainnoistaan kysyä, mutta nämä vain tulistuivat, kun en vain suostunutkaaan kiltisti nyökkäilemään, yksi niistä oli ainakin nainen profiilikuvan perusteella, eikä minulla ole tulisia naisia vastaan mitään, tiedoksi vain. Nyt on lopeteltava, kun taksikin pitäisi kohta saapua.
- ds1
... niiku, äijä ajatellu ihan selvästi.
Kohdaltani, oma kokemus - muukin, kuin näköhavainto.
Ni, botit. Ja sää Ihana erityisesti :) - tiukkafreimi
Ei oo vakuuttanu vielä mikää, toisinpäin enemminkin. Eli aina kun tulee joku uus "ufo jutun tuputtaja phd" ni katon ensiksi onko se teksasista tai muusta hillbilly osavaltiosta ja sit et kauppaako se kirjoja ja dvd levyjä :). Ja jos joku noista kriteereistä täyttyy sivuutan asian täytenä huuhaana.
Itse olen - niin kauan kuin muistan - uskonut tai jotenkin tiennyt että no tuollahan ne lentelee.
Mutta on minulla sitä varsinaista kättä pidempääkin jolla voi omaa objektiivista maailman kuvaa rakentaa. Ajeltiin keväällä 2003 yhden ystäväni kanssa autolla kun huomasin taivaalla kolmiomuodossa kolme punaista valoa, joiden etäisyys toisiinsa pysyi suhteessa kokoajan samana. Pysäytin melkein saman tien auton ja nousimme autosta katselemaan noita valoa. Silloin oli jo pimeää, joten ne näkyivät hyvin. Valot näyttivät jonkun aluksen pohjavaloilta ja ne hehkuivat himmeistä kirkkaiksi ja päinvastoin noin 3-5 s sykseissä. "Alus" liiti ohitsemme ja katosi lopulta puiden taakse noin 50-150 m korkeudella - etäisyyttä kun on vähän hankala paljaalla silmällä sanoa. Se oli myöskin äänetön. En osaa sanoa mikä se oli, mutta ei kuulosta miltään normaalilentokoneelta. Tämä kertomus tällaisenaan ei varmasti vakuuta ketään, eikä sen ole tarkoituskaan, mutta kerroin vain mitä olen itse nähnyt ja miten sen koin.
Ja löytyyhän tuota vakuuttavaa materiaalia muualtakin kun sitä alkaa vain kaivelemaan. Ei tarvitse kuin tutkia kuuluisimpia ufohavaintoja niin maanulkoinen alkuperä näyttää lähes varmalta. Sen lisäksi voi kuunnella itseään viisaampia, kuten Allen Hynekia tai sitten lukea vaikka COMETA-raporttia. Tietysti jos heti alkaa ufologiaa tutkittuaan harmittamaan galaktisen liiton kanavoinnit, niin silloin voi vaihtaa netistä sivua tai kirjaa, ettei tarvitse sitten suomi24:llä itkeä kun yhyy netti on täynnä fotonivyöhykkeitä ja byhyy hörhöt eivät ole raalimaailmassa - lukematta sanaakaan aidoista ufohavainnoista.
Tietysti on mahdollista että ET-hypoteesin väittämä on väärä, mutta itse pidän sen väärässä olemisen todennäköisyyttä äärimmäisen pienenä.- ds1
oon nähny pari kertaa semmosen kolmiomuodostelman liitelevän äänettä ja just tasan mittasuhteet pysyny... ja selvästi "ei korkeella" ja muutamissa sekunneissa mennyt ohi.
Oli siinä entisen asuinpaikan yllä. - Varaktori
Jos et ikinä olisi kuullutkaan ufoista, niin olisitko silloin yhdistänyt havaintosi maan ulkopuoliseen elämään? Oletan, että pidät sitä yhtenä selitysvaihtoehtona havainnollesi?
Jos itse näkisin outoja yövaloja, niin tuskin pitäisin ET-hypoteesia edes vaihtoehtona. Päivällä tehdyn havainnon kanssa olisi luultavasti sama juttu jos kyseessä olisi kaukainen epämääräinen kohde. Vasta ensimmäisen lajin lähituntuma jossa selkeästi pystyisi havainnoimaan kohteen luonteen saattaisi antaa sijaa myös ET-hypoteesille.
Toisen tai kolmannen lajin lähituntuma saattaisi antaa itselle jonkinlaisen varmuuden asiasta. Kamera jos sattuisi olemaan mukana, niin voisi testata miten pitkälle pääsee muutamalla valokuvalla. Varaktori kirjoitti:
Jos et ikinä olisi kuullutkaan ufoista, niin olisitko silloin yhdistänyt havaintosi maan ulkopuoliseen elämään? Oletan, että pidät sitä yhtenä selitysvaihtoehtona havainnollesi?
Jos itse näkisin outoja yövaloja, niin tuskin pitäisin ET-hypoteesia edes vaihtoehtona. Päivällä tehdyn havainnon kanssa olisi luultavasti sama juttu jos kyseessä olisi kaukainen epämääräinen kohde. Vasta ensimmäisen lajin lähituntuma jossa selkeästi pystyisi havainnoimaan kohteen luonteen saattaisi antaa sijaa myös ET-hypoteesille.
Toisen tai kolmannen lajin lähituntuma saattaisi antaa itselle jonkinlaisen varmuuden asiasta. Kamera jos sattuisi olemaan mukana, niin voisi testata miten pitkälle pääsee muutamalla valokuvalla."Jos et ikinä olisi kuullutkaan ufoista, niin olisitko silloin yhdistänyt havaintosi maan ulkopuoliseen elämään? Oletan, että pidät sitä yhtenä selitysvaihtoehtona havainnollesi?"
En osaa sanoa kuinka luova mielikuvitukseni olisi siinä kohtaa, mutta siksi olenkin iloinen, että olen kuullut ufoista, jolloin osaan yhdistää havainnot oikeaan asiaan. Hyvä yleissivistys kun ehkäisee uskomasta skepojen satuja. ;)
"Jos itse näkisin outoja yövaloja, niin tuskin pitäisin ET-hypoteesia edes vaihtoehtona."
Itse en pitänyt lentokonetta, lyhtyjä enkä RC-lennokkia vaihtoehtona. Jäljelle jäi vain harmaiden partioalus. Mutta kuten sanoin, tapauksen ei ole tarkoitus vakuuttaa ketään.
- pp87p87pii
Kokemukset vakuuttavat henkilön itsensä. Muulle maailmalle se ei vielä riitä. Ihmisiä tulee uskoon subjektiivisten kokemusten kautta ja sen jälkeen he omaksuvat raamatun, koraanin, mormonin kirjan tms. koko maailmankuvansa pohjaksi ja ainoaksi oikeaksi totuudeksi.
Harva kai sanoo vakuuttuneensa uskonnostaan tai alieneista loogisen päättelyn tai tieteellisen näytön kautta.
Minä en ole sitä veret seisauttavaa kokemusta alieneista kokenut ja kun vakavasti otettavat näytöt eivät vakuuta, niin olen tällä palstalla kerettiläinen. Onneksi vääräuskoisia ei enää polteta. Kunhan pottuillaan.- Varaktori
Subjetiivisten kokemusten objektiivisesta tarkastelusta syntyy hyvää ufologiaa? Pahimmat pottuilut taidat saada sudelta lammasten vaatteissa. ;)
- ouihiuguyvoyct
Varaktori kirjoitti:
Subjetiivisten kokemusten objektiivisesta tarkastelusta syntyy hyvää ufologiaa? Pahimmat pottuilut taidat saada sudelta lammasten vaatteissa. ;)
Aivan samoin subjektiivisten kokemusten objektiivisesta tarkastelusta syntyy hyvää uskontotiedettä. Sille tutkimusmenetelmälle , jossa tutkitaan ihmisten uskomusta asiasta, eikä edes pyritä selvittämään itse asian faktuaalisuutta on oikein hieno nimikin. Ei vaan ihan nyt tule mieleen.
Kuka tai mikä tuo Sus olisi? Oikein vanhoissa länkkäreissä pahiksilla oli mustat hatut ja hyviksillä valkoiset. Ne erotti helposti. Miten täällä erotat suden lampaasta? Skepoko susi ja hörhökö lammas vaiko päin vastoin? Kyselen kun en tiedä. - Varaktori
ouihiuguyvoyct kirjoitti:
Aivan samoin subjektiivisten kokemusten objektiivisesta tarkastelusta syntyy hyvää uskontotiedettä. Sille tutkimusmenetelmälle , jossa tutkitaan ihmisten uskomusta asiasta, eikä edes pyritä selvittämään itse asian faktuaalisuutta on oikein hieno nimikin. Ei vaan ihan nyt tule mieleen.
Kuka tai mikä tuo Sus olisi? Oikein vanhoissa länkkäreissä pahiksilla oli mustat hatut ja hyviksillä valkoiset. Ne erotti helposti. Miten täällä erotat suden lampaasta? Skepoko susi ja hörhökö lammas vaiko päin vastoin? Kyselen kun en tiedä.Nykyään hyviksillä on foliohatut ja pahikset (skeppanat?) vissiin kulkevat avopäin pakkasella? :D
Ufologiassa ei juuri muuta ole tarjolla kuin subjektiivisia kokemuksia. Olisihan se hienoa vielä kontillinen mittalaitteita sinne missä ufoja esiintyy usein, mutta sellaista paikkaa ei taida maailmassa olla? Jos onkin, niin ufot katoavat välittömästi kun on vähäisintäkin pelkoa tutkijoiden saapumisesta paikalle?
Täällä ei aina tiedä kuka on kanavakeijo, kuka skeptikko ja kuka siltä väliltä. - ufoja
Varaktori kirjoitti:
Nykyään hyviksillä on foliohatut ja pahikset (skeppanat?) vissiin kulkevat avopäin pakkasella? :D
Ufologiassa ei juuri muuta ole tarjolla kuin subjektiivisia kokemuksia. Olisihan se hienoa vielä kontillinen mittalaitteita sinne missä ufoja esiintyy usein, mutta sellaista paikkaa ei taida maailmassa olla? Jos onkin, niin ufot katoavat välittömästi kun on vähäisintäkin pelkoa tutkijoiden saapumisesta paikalle?
Täällä ei aina tiedä kuka on kanavakeijo, kuka skeptikko ja kuka siltä väliltä.ei voi tutkia. Ne ovat pään ilmestyksiä liiallisen näkyleivän syömisestä.
Näin ne päivänvalossa kaiki, vaikka vuosia on välissä.
Ensimäinen oli tosi outo tapaus... Olen sen useasti tänne kirjoittanut, enkä osaa siirtää... sitä.
Mutta kysyn. Mistä sen jälkeen kun sikaarin muotoinen UFO katosi, se auto ilmestyi eteeni. Molempiin suuntiin oli pitkä suora. Miksi siinä autossa ei ollut mitään mitä auton koelaudassa on. Miksi siinä oli vain puolikas ympyrä rattia. Miten se mies tiesi että 20km päässä palaa navetta. Kun saavuimme kohdalle siellä tienvieressä paloi navetta.
Vuosia myöhemmin näin useamman kerran ikkunasta katsoessani lautasmaisia UFOja voimajohtojen päällä. Kunnnes tempaisin verhot eteen ääneen sanoen: Minua ette enään peloittele.
Jos joku niin nämä omat kokemukset ei voi olla satua.- .....
Miksi se mies kertoi sinulle, että navetta palaa? Miksi hän alkoi yleensä keskustella kanssasi? Entä voisiko auto olla tuunattu auto? Kyllähän auton voi vaikka minkälaiseksi tuunata ja eikö se rattikin ole aika helppo poikkasta keskeltä jos vain haluaa? :) Jospa hän oli vähän aikaisemmin tuikannut navetan tuleen ja halusi kertoa siitä jollekin :)
Voisitko vähän tarkentaa näitä, kun ainakaan minä en ole aikaisemmin viestejäsi lukenut. - okkigaam
..... kirjoitti:
Miksi se mies kertoi sinulle, että navetta palaa? Miksi hän alkoi yleensä keskustella kanssasi? Entä voisiko auto olla tuunattu auto? Kyllähän auton voi vaikka minkälaiseksi tuunata ja eikö se rattikin ole aika helppo poikkasta keskeltä jos vain haluaa? :) Jospa hän oli vähän aikaisemmin tuikannut navetan tuleen ja halusi kertoa siitä jollekin :)
Voisitko vähän tarkentaa näitä, kun ainakaan minä en ole aikaisemmin viestejäsi lukenut.Silloin oli 8.6 1980.
Auto tuli yllättäen eteeni ja liftasin siihen hädissäni. Yleensä kuskin kanssa jutellaan. Mielessäni ihmettelin auton ulko ja sisänälöä. Siis ei mitään kojelaudassa. Ei kelloa, mittareita, sytkäriä, sileä metalli?
UFO oli sikarin muotoinen katsoin sitä siinä ei ollut ikkunoita, ei siipiä, pysyi paikallaan,väri matta maitokahvi, lähti hitaasti lipumaan metsän yläpuolelle kunnes ampaisi näkymättömiin kuin rasvattu salama.
Tämä oli ensimäinen ja järkyttävin kokemukseni.
Maagikko - Varaktori
okkigaam kirjoitti:
Silloin oli 8.6 1980.
Auto tuli yllättäen eteeni ja liftasin siihen hädissäni. Yleensä kuskin kanssa jutellaan. Mielessäni ihmettelin auton ulko ja sisänälöä. Siis ei mitään kojelaudassa. Ei kelloa, mittareita, sytkäriä, sileä metalli?
UFO oli sikarin muotoinen katsoin sitä siinä ei ollut ikkunoita, ei siipiä, pysyi paikallaan,väri matta maitokahvi, lähti hitaasti lipumaan metsän yläpuolelle kunnes ampaisi näkymättömiin kuin rasvattu salama.
MaagikkoTuo alkaa olemaan jo sellainen kokemus, että vakuuttaisi varmaan minutkin. Ei vain ole osunut kohdalle.
- ....
okkigaam kirjoitti:
Silloin oli 8.6 1980.
MaagikkoNiin tietenkin kuskin kanssa yleensä keskustellaan. En vaan voinut tietää, että olit liftannut autoon kun et sitä kertonut. Luulin, että katselit autoa ulkoa päin.
Kerro nyt ihmeessä koko juttu koska en ole kuullut sitä aiemmin kun en ole täällä pyörinyt. Mitä te keskustelitte ja millainen kuski oli. Miksi hän otti navetan palon puheeksi?
.
.
Lukemalla eikan viestin kaksi ensimmäistä riviä, niin ei tarvitse ihmetellä niitä tästä puuttuvia. Kolmas menikin selittettäessä puuttuvia, mutta jotta jotain omaa asiaakin, niin tarkoitushan oli jo nyt tulevana viikonloppuna viimeinkin hankkia todiste v.1985 tapahtuneelle, siis ainakin itselleni riittävän. Hyvin simppeli juttu olisi ollut totetuttaa, mutta koska aloitettiin työt tällä viikolla, niin ei vain kehtaa vapaata oitis päivääkään ottaa, jääköön siis suosiolla vuoteen tulevaan. Pieni pisara sekin tosin, suuressa meressä, vakuuttuneemmaksi kun ei kait tätä enemmäksi voi edes tulla kysymyksessä vierailuiden.- Hynekin kanta
"Ei tarvitse kuin tutkia kuuluisimpia ufohavaintoja niin maanulkoinen alkuperä näyttää lähes varmalta. Sen lisäksi voi kuunnella itseään viisaampia, kuten Allen Hynekia"
Hynek ei edellyttänyt ufojen tulevan ulkoavaruudesta, vaan hän piti yhtä mahdollisena, että niiden alkuperänä voisi olla rinnakkaistodellisuus tai sitten jokin paranormaaleja keinoja käyttävä taho, mutta kuitenkin maanpäällistä älyä oleva. - e#3
Hynekin kanta kirjoitti:
"Ei tarvitse kuin tutkia kuuluisimpia ufohavaintoja niin maanulkoinen alkuperä näyttää lähes varmalta. Sen lisäksi voi kuunnella itseään viisaampia, kuten Allen Hynekia"
Hynek ei edellyttänyt ufojen tulevan ulkoavaruudesta, vaan hän piti yhtä mahdollisena, että niiden alkuperänä voisi olla rinnakkaistodellisuus tai sitten jokin paranormaaleja keinoja käyttävä taho, mutta kuitenkin maanpäällistä älyä oleva.Näinhän se Hynekki tuumasi. Itselleni riittää että ihmisten vekottimia ne ei ainakaan ole, oli ne nyt sitten maasta, toisesta ulottuvuudesta/universumista tai ulkoavaruudesta kotoisin.
- e#3
Moro Käpis. Passaako udella millaista todistetta olitte aatellut hommailla?
- -K.
e#3 kirjoitti:
Saa toki, näin "merkkipäivänäkin"...ja muutenkin merkkipäivänä :)
-K. kirjoitti:
Saa toki, näin "merkkipäivänäkin"...ja muutenkin merkkipäivänä :)
Mitäpä teidän "rauhaan" kuuluu - onko ufoista uudempia havaintoja ?
e#3 kirjoitti:
en sanoja saa niin paljon naputeltua aikaiseksi jotta niitä selitettyä saisin. Rätti olen väsymykseltäni, ja kämppä toimi savusaunana vähän aikaa sitten, ja vieläpä huonosti...kurkku kähee, silmät tihrussa, ai elämä. En sano kenen syystä näin pääsi käymään. Todisteet, ne aikomukset, lähipäivinä ehkä palstalle tai sitten sp:na.
Solarman kirjoitti:
Rauhaan, kuinka ihana sananakin :). Täällä ei tuoreita havaintoja ole, mutta olisi kyllä tarkoitus tarkkailla taivasta ihan ufobongausmielessäkin, jopa valvoa yli yhdeksään, joka on sekin saavutus itsessään :D. Mitenkäs siellä hurisee? Oho 21:00, heippa...
Käpymäki kirjoitti:
en sanoja saa niin paljon naputeltua aikaiseksi jotta niitä selitettyä saisin. Rätti olen väsymykseltäni, ja kämppä toimi savusaunana vähän aikaa sitten, ja vieläpä huonosti...kurkku kähee, silmät tihrussa, ai elämä. En sano kenen syystä näin pääsi käymään. Todisteet, ne aikomukset, lähipäivinä ehkä palstalle tai sitten sp:na.
Toivottavasti kämpästä jäi muutakin jäljelle kuin savupiipun muuraukset... :/
sp:a pukkasi.einari3 kirjoitti:
Toivottavasti kämpästä jäi muutakin jäljelle kuin savupiipun muuraukset... :/
sp:a pukkasi.jäärä vs. takka joka ei vetänyt, niin sotkua riitti mukavasti. Tepa ahersi sitten suurimmat pois, vaikka vielä jonkin verran kämppä tuoksahtaakin savulle. Olihan se näkykin, kun savua puski ulos ovista ja ikkunoista :).
Niin, ja nykyään takka vetää hyvin.
Joo, tattista siitä. Palaillaan.Solarman kirjoitti:
Niin, aurinko"poika". Ei ole kyllä täälläkään uudempia havaintoja ufoista. Tyyntä myrskyn edelläkö? Nooh, pitänee tulla joku päivä tarjoamaan skepoille taas jotain oikein kovaa ufohavaintoa. Mitäs sinne kuuluu?
- 129
niin kyllä vakuuttuu. Ja voit uskoa että todella vakuuttuu. Eikai sitä muuten voi vakuuttuakaan. Ei muuta kun yöllä ulos kattelemaan taivaita.
- Varaktori
Eikö päivällä ja hyvällä säällä tehty havainto olisi paljon arvokkaampi?
- selvää pässinlihaa
Varaktori kirjoitti:
oliot vainoavat ihmisiä mieluummin silloin, kun nukumme, joten heitä ei näy pahemmin päivällä.
- joo joo
Varaktori kirjoitti:
Se on keppiksille aivan sama onko haivainto tehty yöllä vai päivällä. Suokaasua tai säähavaintopallo joka tapauksessa. Sama jos antaa valokuvan ufosta, joka on huono laatuinen, niin siitä itketään. Sitten kun antaa hyvälaatuisen, tarkan kuvan, niin siitäkin itketään.
- Varaktori
joo joo kirjoitti:
Se on keppiksille aivan sama onko haivainto tehty yöllä vai päivällä. Suokaasua tai säähavaintopallo joka tapauksessa. Sama jos antaa valokuvan ufosta, joka on huono laatuinen, niin siitä itketään. Sitten kun antaa hyvälaatuisen, tarkan kuvan, niin siitäkin itketään.
Esimerkiksi omassa kamerassani on OSK-E3 jonka avulla pystyn tarvittaessa todistamaan kuvan aitouden.
http://www.canon.co.jp/imaging/osk/osk-e3/index.html
Jos sinulla on tiedossa hyvälaatuisia ufokuvia, niin ei muuta kuin linkkejä palstalle. - usko pois
Varaktori kirjoitti:
Esimerkiksi omassa kamerassani on OSK-E3 jonka avulla pystyn tarvittaessa todistamaan kuvan aitouden.
Jos sinulla on tiedossa hyvälaatuisia ufokuvia, niin ei muuta kuin linkkejä palstalle.löytyy tuohonkin selvä vastaus, sitä kuvaa on siitä huolimatta näpelöity!
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan näillä umpiluu skeppanoilla. - Joo joo
Varaktori kirjoitti:
Jos sinulla on tiedossa hyvälaatuisia ufokuvia, niin ei muuta kuin linkkejä palstalle.Ai pystyy todistamaan kuvan aitouden? Kuvan aitouden varmasti pystyy, mutta entä kohde? Jos heitän pölykapselin ilmaan ja otan tuolla kameralla kuvan 200 metrin päätä, niin pystyt sanomaan että tuo pölykapseli, niinkö?
- heheh
usko pois kirjoitti:
löytyy tuohonkin selvä vastaus, sitä kuvaa on siitä huolimatta näpelöity!
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan näillä umpiluu skeppanoilla.Hei, mutta pitää tässä kohtaan muistaa, että NASA EI NÄPELÖI KUVIAAN. Joku muu voi, MUTTA EI NASA. Varaktorilla on tuon väittämän perusteella varmaan katkeamaton yhteys suoraan johtoportaaseen?
- Varaktori
Joo joo kirjoitti:
Ai pystyy todistamaan kuvan aitouden? Kuvan aitouden varmasti pystyy, mutta entä kohde? Jos heitän pölykapselin ilmaan ja otan tuolla kameralla kuvan 200 metrin päätä, niin pystyt sanomaan että tuo pölykapseli, niinkö?
Jokainen lukutaitoinen voi linkin takaa lukea mitä kyseisellä lisävarusteella tehdään ja miten se toimii.
- orginaali-kettu
heheh kirjoitti:
Hei, mutta pitää tässä kohtaan muistaa, että NASA EI NÄPELÖI KUVIAAN. Joku muu voi, MUTTA EI NASA. Varaktorilla on tuon väittämän perusteella varmaan katkeamaton yhteys suoraan johtoportaaseen?
muista tollasta vanhaa juttua enää esitä, sitä tikulla silmään sanotaan. Jotkut tosiaankin näpelöivät kuvia, mutta ilmeisesti vain harvat ja valitut.
- ............
en ole nähnyt 30 vuoteen yhtään ufoa, vaikka olen viettänyt lukemattomat yöt ja tunnit öisessä maastossa kaukana kaupunkien valoista tähtitieteen harrastukseni parissa? Kaikkea jännää kyllä olen nähnyt, mutta myös tunnistanut näkemäni. Todennäköisyysmatikan mukaan minun olisi pitänyt nähdä vähän perhanasti ufoja, kun tavalliset kylähullut näkevät niitä iltalenkeillään jatkuvasti. En vain ole... En myöskään päivällä ole nähnyt yhtään tunnistamatonta ilmiötä koskaan.
Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan? - Varaktori
............ kirjoitti:
en ole nähnyt 30 vuoteen yhtään ufoa, vaikka olen viettänyt lukemattomat yöt ja tunnit öisessä maastossa kaukana kaupunkien valoista tähtitieteen harrastukseni parissa? Kaikkea jännää kyllä olen nähnyt, mutta myös tunnistanut näkemäni. Todennäköisyysmatikan mukaan minun olisi pitänyt nähdä vähän perhanasti ufoja, kun tavalliset kylähullut näkevät niitä iltalenkeillään jatkuvasti. En vain ole... En myöskään päivällä ole nähnyt yhtään tunnistamatonta ilmiötä koskaan.
Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan? - ehkä huomenna?
............ kirjoitti:
Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan?" Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan? "
Monet autoilijat eivät koskaan ole nähneet hirveä tien vieressä, vaikka ajavat vuosittain pitkiäkin matkoja.
Joten se siitä sinun kommentista, eikä nuo ufot sinulle näyttäydy jos et ole sattumalta hollilla. Se on sitä tuuripeliä se, ei väkisin siitä mitään tule. - tyuionvsghjklö
ehkä huomenna? kirjoitti:
" Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan? "
Monet autoilijat eivät koskaan ole nähneet hirveä tien vieressä, vaikka ajavat vuosittain pitkiäkin matkoja.
Joten se siitä sinun kommentista, eikä nuo ufot sinulle näyttäydy jos et ole sattumalta hollilla. Se on sitä tuuripeliä se, ei väkisin siitä mitään tule.Täälläkin on joku kirjoitellu näkevänsä UFO:ja harvase yö, kun vaan menee ulos katselemaan taivaalle. Minä näen vain satelliitteja ja lentokoneita.
Jos taas tuuripelistä puhutaan, niin miksi ornitologian harrastajilta ei tule havaintoja? Heitä on Suomessakin iso joukko ja he tarkkailevat ilmassa liikkuvia kohteita ihan harrastuksenaan. - .............
ehkä huomenna? kirjoitti:
" Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan? "
Joten se siitä sinun kommentista, eikä nuo ufot sinulle näyttäydy jos et ole sattumalta hollilla. Se on sitä tuuripeliä se, ei väkisin siitä mitään tule.hirviäkin nähnyt kymmeniä tiellä liikkuessani... yhtään ufoa en vain ole nähnyt. Kyllä tässä lähinnä on kysymys tunnistamisesta. 80-luvulla neukut teki barium-kokeita yläilmakehässä useasti. Niistä tuli uforaportteja paljonkin. Silloinkin siis joku näki iltalenkillään aavemmaisen valaisevan pilven ja ufon sitä ennen ja minä raketti-ilmiön ja sen jälkeen bariumpilven. Kyllä tämä selittää valtaosan uforaporteista että ei tunnisteta edes lentokoneita, sateliittejä, saati hieman harvinaisempia ilmiöitä. Nytkin taannoin Norjan spiraalissa moni näki ufon, madonreiän ja vaikka mitä... minä näin tyylipuhtaan raketti-ilmiön ajoaine suihkuineen ja sitä edeltävine hajonneine savuvanoineen. Monesti on tullut myös uforaporteja avaruusromuista tai kirkkaista meteoreista. Yksi sattui 2001 tai 2002 syksyllä, kun havaitsin onnekseni erittäin kirkkaan tulipallon, joka valaisi metsää hetkittäin jopa päivänvalon kirkkauteen ja joitakin minuutteja myöhemmin kuulin vielä itse tulipallon äänenkin kaukaisena jyrinänä. Siitäkin tuli runsaasti uforaporteja.
Tosiasiassa reilu osa ufoista on juuri näitä, jotka jollekin ovat ufoja ja kummallisia ilmiöitä ja toiselle päivän selvä helposti tunnistettava ilmiö. Bariumpilvi, tai tulipallo lentokoneesta puhumattakaan ei muutu ufoksi pelkästään halusta nähdä ufo tai siksi että ei tunnista näkemäänsä. No tietenkin jos havaitsija ei tunnista ilmiötä, on se hänelle ufo, mutta ei jollekulle toiselle, joka tunnistaa sen. Moni on vain valmis julistamaan aivan kaiken materiaalin avaruusvieraiden laitteiksi ja ei usko toisenlaista selitystä ilmiölle, vaikka joku kuinka yrittäisi asiaa valaista...
Tosiasia on se että en ole koskaan nähnyt ufoja, vaikka yötaivaan ja päivätaivaan havaitsemisesta on erittäin laaja kokemus. Olen myös itse nähnyt paljon ilmiöitä, joista on tullut uforaportteja, vaikka kyseessä ei ollut ufo minulle ja monelle muullekaan. Kyse on tunnistamisesta ja jos ei tunnista näkemäänsä, ei se tarkoita automaattisesti humanoidien avaruusalusta. - myötähäpeää...
............. kirjoitti:
hirviäkin nähnyt kymmeniä tiellä liikkuessani... yhtään ufoa en vain ole nähnyt. Kyllä tässä lähinnä on kysymys tunnistamisesta. 80-luvulla neukut teki barium-kokeita yläilmakehässä useasti. Niistä tuli uforaportteja paljonkin. Silloinkin siis joku näki iltalenkillään aavemmaisen valaisevan pilven ja ufon sitä ennen ja minä raketti-ilmiön ja sen jälkeen bariumpilven. Kyllä tämä selittää valtaosan uforaporteista että ei tunnisteta edes lentokoneita, sateliittejä, saati hieman harvinaisempia ilmiöitä. Nytkin taannoin Norjan spiraalissa moni näki ufon, madonreiän ja vaikka mitä... minä näin tyylipuhtaan raketti-ilmiön ajoaine suihkuineen ja sitä edeltävine hajonneine savuvanoineen. Monesti on tullut myös uforaporteja avaruusromuista tai kirkkaista meteoreista. Yksi sattui 2001 tai 2002 syksyllä, kun havaitsin onnekseni erittäin kirkkaan tulipallon, joka valaisi metsää hetkittäin jopa päivänvalon kirkkauteen ja joitakin minuutteja myöhemmin kuulin vielä itse tulipallon äänenkin kaukaisena jyrinänä. Siitäkin tuli runsaasti uforaporteja.
Tosiasiassa reilu osa ufoista on juuri näitä, jotka jollekin ovat ufoja ja kummallisia ilmiöitä ja toiselle päivän selvä helposti tunnistettava ilmiö. Bariumpilvi, tai tulipallo lentokoneesta puhumattakaan ei muutu ufoksi pelkästään halusta nähdä ufo tai siksi että ei tunnista näkemäänsä. No tietenkin jos havaitsija ei tunnista ilmiötä, on se hänelle ufo, mutta ei jollekulle toiselle, joka tunnistaa sen. Moni on vain valmis julistamaan aivan kaiken materiaalin avaruusvieraiden laitteiksi ja ei usko toisenlaista selitystä ilmiölle, vaikka joku kuinka yrittäisi asiaa valaista...
Tosiasia on se että en ole koskaan nähnyt ufoja, vaikka yötaivaan ja päivätaivaan havaitsemisesta on erittäin laaja kokemus. Olen myös itse nähnyt paljon ilmiöitä, joista on tullut uforaportteja, vaikka kyseessä ei ollut ufo minulle ja monelle muullekaan. Kyse on tunnistamisesta ja jos ei tunnista näkemäänsä, ei se tarkoita automaattisesti humanoidien avaruusalusta.Mutta valitettavasti vain ufoilmiö on täynnä väitteitä, mitkä eivät sovi tähän rationaaliseen selitysmalliin. Väitetään esim. että tiedeihmiset eivät uskalla kertoa havainnoistaan. Tai sitten väitetään, että kaksi vierekkäin seisovaa havainnoijaa ei välttämättä näe alkuunkaan samalla tavalla, toinen voi nähdä pelkän valopallon, kun toinen väittää näkevänsä valopallon perästä tulevat lieskatkin. Tämä selitetään sillä, että osa näkijöistä on "henkisesti pidemmällä", jolloin he myös näkevät ilmiöstä enemmän. Tämä on suoraan eräältä kontaktihenkilöltä lainattu väite. Jo tämä selitys mielestäni antaa vastauksen siihen, mitä ufot ainakin osaltaan ovat eli ei-fyysisiä, toisin sanoen henkisiä.
- Spiral.
............ kirjoitti:
Johtuneeko siitä että muut eivät tunnista näkemiään juttuja ja minä tunnistan?"en ole nähnyt 30 vuoteen yhtään ufoa, vaikka olen viettänyt lukemattomat yöt ja tunnit öisessä maastossa kaukana kaupunkien valoista tähtitieteen harrastukseni parissa?"
Esko Valtaoja puuhailee myös tähtitieteen parissa ja hän on nähnyt myös ufon (vai oliko peräti useampia ufoja), mutta ei jostain syystä ole lainkaan kiinnostunut ilmiön alkuperästä. Tapauksesta voi lukea kirjasta "Kotona maailmankaikkeudessa". Luulisi hänen tunnistavan myös aika hyvin kaikki taivaan ilmiöt.
- ds1
on asioita ja sitten on hömmppää.
Kasa jotain ööö mitä näitä jotain ko luennoivat... lol.
Totuus ei pala tulessakaan.- oikei o!
Jos on V-Rectumista pölähtänyt satunnaispäästönä bariumpilvi, niin syytön humanoidi siihen on. Eikä muutenkaan ole järkeä väittää, että olisi kähvelletty mitään tarjousbariumeja koska jos kähveltää, niin mitä siinä säästää, jos kähveltää tarjouksesta. Sama juttu kun äijä sanoi, että et säästänyt tarpeeksi kun juoksit Laihialle bussin perässä. Jos olisit juossut ufon perässä, niin voisi olla perässä sellaista, että tänne ei ole enää tulemista.
- DarkNH
Joukko selittämättömiä tapauksia ja toinen joukko selvittämättömiä asioita on ajanut päätelmään että täällä vieraillaan. Päätelmään on toki auttanut uskottavat selitykset.
- kiero mikä kiero
Kysymys on kiero ja osittain ristiriidassa UFOn määritelmän kanssa. UFOn määritelmään ei sisälly etteikö se voisi olla ihmisen aiheuttama. Ei myöskään ole määritelmässä rajoitusta että UFOn pitäisi olla _minkään_ älykkään entiteetin aiheuttama.
Omakohtaisia UFO-havainto ei ole, mutta selvästikin jotkut ovat sellaisia kokeneet. Sitä en tiedä liittyykö heidän kokemuksensa heidän oman psyyken tilaan vai onko jossakin yhteydessä ns. reaalitodellisuuden kanssa. UFOt minusta ovat osittain todellisia ainakin henkilön kokemuksina, mutta en tiedä onko se reaalitodellisuuden ilmiö vaiko joidenkin yksilöiden psyyken ilmiö, tai mahdollisesti kontakti johonkin vieraaseen ulottuvuuteen. Osa varmaan on aina feikkejä, mutta ei kaikki.- käskyjä tottele
Joka tapauksessa ilmiö ei näytä tottelevan "ohittamistaan". Havaintoja ja kokemuksia tulee jatkuvasti, vaikka kuinka vähäteltäisiin. Saattaa olla, että on tarpeen harkita, mistä näkökulmasta aihepiiriä tutkitaan. Siitä ei kuitenkaan saa olla epäselvyyttä, että vakavalle tutkimukselle on aihetta.
Oma havainto se se kaikkein merkittävin on ollut, vaikka onkin paljon tullut luettua ja kuultua muiden ufohavainnoista jotka omalle kohdalle sattuessaan olisivat pyyhältäneet siitä ohitse niin että tukka vain hulmuaisi. En yhtään epäile etteivätkö olisi tosia, siis osa, mutta kun eivät ole itse koettuja, niin merkittävyydessään jäävät itselleni silti toisiksi. Itsekeskeisyyttä kenties, mutta näin vain tiedostan, ja sillä siisti, muut jättäköön itsensä sitten suosiolla toiseksi, käyhän se sekin :).
Se oma ufohavainto sitten. Vannomaan en voi mennä etteikö olisi voinut olla jokin ihmisen tekemä laite, mistään kaupasta sellaista ei silti mukaansa saisi, vaikka rahassa kylpisikin. Ja sen sanon myös, että ihan sama kuka tältäkin palstalta olisi sen sijastani nähnyt, niin ufoksi se olisi hänellekkin jäänyt. Ei olisi auttanut vaikka vierellä olisi jolkotellut sitä nuuskien taikka sitä sen sileää pintaa hiplaten.
Etäisyyttä siihen soikioon oli lähimmillään vain sellaiset 20 metriä ja se liikkui vaakatasossa noin puolentoista metrin korkeudella, jolkottelu vauhdilla edeten siis. Kuten sanottu niin satavarma en voi olla alkuperästä, mutta jokin muu älykäs entiteetti kuin ihminen saattoi hyvinkin olla ja vetoa lyödessä pistäisinkin vaikka kaikki roponi likoon sen puolesta.
Hyvää viikonloppua tämän myötä puolestani toivottelen kohtuullisen tasapuolisesti kaikille :).- Että otta pattiin
on varmaan tuhansia jotka ovat vastaavaa nähneet, mutta todisteita ei jää käteen.
itse en sen kummepaa ole havainnut saati nähnyt, mutta noita tapauksia on niin
paljon että jo siinä on tälläaiselle puoli skepitikolle mietittävää.
Aivan saletisti jotain tuolla pörrää, mutta mitä se onkin jo toinen juttu.
Itseä vaivaa läheisten keromukset noista oudoista kohtaamisista.
Varmaan tajunta räjähtäisi jos tuollaisen oudon lentolaitten joskus näkisi.
Itseä ottaa pattiin selitykset psyykkisellä selitysmallilla jokainen outo kohtaaminen,
tai oliko alkoholilla osuutta tapaukseen.
Jumalauta itse olen alkon kohtuu käyttäjä ja en koskaan ole mitään erikoista
edes suuremmassakaan jurrissa nähnyt. Siis nähnyt. Ajatukset kyllä lentää, mutta ei
känni mitään näkökenttään tuo. Että otta pattiin kirjoitti:
on varmaan tuhansia jotka ovat vastaavaa nähneet, mutta todisteita ei jää käteen.
Itseä ottaa pattiin selitykset psyykkisellä selitysmallilla jokainen outo kohtaaminen,
edes suuremmassakaan jurrissa nähnyt. Siis nähnyt. Ajatukset kyllä lentää, mutta ei
känni mitään näkökenttään tuo.Puoli skeptikko.. aika veikee luonnehdinta, mikä se ero mahtaa olla puoli hörhöön nähden? :). Itse kallistun monen havainnon suhteen "vieraan" kannalle, jo senkin takia että niitä on esiintynyt jo niin kauan..pitää mennä jo aikaan ennen syntymääni ja silloin ollaan jo niin kaukana menneisyydessä, että ei se tekniikka ole ollut läheskään sillä tasolla ihmisillä, että niitä oltaisiin kyetty tekemään. Se mitä "black projects" miljardit ovat poikineet, niitä kun pääsisi kärpäsenä katossa lähemmin tarkastelemaan niin voisikin vaikka yllättyä siitä missä nykyään jo mennään.
Toivotan sinulle onnea sellaisen laitteen näkemisen suhteen, toki ilman mitään tajunnan räjähtämisiä, kuullostaa jo niin hurjalta, ettei sellaista kyllä uskalla edes toivottaa...:D.
"Patitellaan" sitten samoille selityksille. Rimaa kun ei saada ylitettyä, eli "järkevää", sitä luonnollista selitystä ei vain löydy, niin sitten alitetaan se rima ihan pokkana, jotta ei tarvitse enää sitä asiaa ainakaan pohtia, elämähän muuttuu muuten vain vaikeammaksi. Halpamaisuuttahan se pelkästään on havainnoitsijaa taikka kuten monessa tapauksessa havainnoitsijoita kohtaan.
Nyt pitää taasen toisaallle rientää, siitä yksinkertaisesta syystä että aikakin sitä tekee ja vieläpä sillä vaudilla että pölyt joudun vain perässä kipittäessäni nielemään. Joten aika sanoa heikun keikun...- 129
Että otta pattiin kirjoitti:
känni mitään näkökenttään tuo.kun itse näkee ja vakuuttuu näkemästään niin ei ole enää tarvetta todistella muille yhtään mitään. Aivan sama uskooko joku siihen vai ei, se merkitsee enemmän kun itse tietää totuuden. Luulin itsekin kyllä ennen että tulisi kova tarve todistella muille näkemäänsä,mutta se onkin päinvastoin. Kun näkee niin saa sisäisen rauhan, ei ole enää tarvetta vakuuttaa ketään mistään.
- Vakuutettu 20 vuotta
"Ehkä minäkin vakuutun asiasta kun kuulen mikä on teidät muut vakuuttanut."
No kerro mikä tosiaankin sinut vakuuttasi osan ufoista ET:n kulkuneuvoiksi? - Maanulkopuoliseen
Havaitsemieni valopallojen liike, käytös ja lentonopeus vakuuttivat tämän ufoista vannoutuneen. Miten moni lentokone tai muu ihmisen luoma vekotin pystyisi rikkomaan fysiikan lait kuin kolmen hengen ryhmässä havaitsemani häkellyttävät valoilmiöt? Äkillinen suunnanvaihdos tai edes takaisin poukkoileva ufoparvi on aidosti vakuuttava kokemus. Olen myös nähnyt jotakin mistä en tänne viitsi edes kertoa, mutta sen voin sanoa, että se on ollut koko elämäni kammottavin hetki.
Eihän näitä kaikki usko ennen kuin se omalle kohdalle oikeasti sattuu. Osa voi toki uskoa jo pelkkää luotettavan tuttavan kertomaa, mutta suurin osa ihmisiistä vain tuntuu tarvitsevan jotain tajuttoman kongreettista matskua. Jotain mistä lähtee taju kun sen kokee tai muuta äärimmäistä. Joidenkin hermot eivät kuitenkaan äärimmäisintä ufo\humanoidikokemusta kestäisi. Se on vain joskus niin pelottavaa, mutta kuitenkin mielenkiintoista jos ufon tai vieraan olion joutuu itse silmätysten kohtaamaan. Tuntematon on pelottavaa, siksi äärimmäisin ufokokemus voi olla joillekin liikaa.
Hyvin paljon tuntuu olevan niitä joille koko ufojuttu on suoralta kädeltä pelkkä vitsi ja niiden näkijä mielisairas friikkihöpöttäjä. On myös sellaisia ihmisiä, joille ei riitä edes omin silmin nähty huikea ilmiö. Tyhmyyttä vai vankkaa periaatetta asiaa kohtaan?
Uskoisin yhdeksi ufokieltäjäryhmäksi ihmisiä joilla on heikot hermot ja psyyke, etteivät pysty tai uskalla koko asiaa käsitellä, vaan sivuuttavat sen kättelyssä. Toisena kieltäjäryhmänä pidän osaa skeptikoista, jotka ovat niin kaavoihin kangistuneita, etteivät enää asioilleenkaan taivu. Puhuvat jotain kaavakieltä ja tuijottavat vain numeroita, yrittäen käsittää alkuräjähdyksen ympäritylsää mysteeriä. Kolmas kieltäjäryhmä voisi olla itsekeskeiset ja ylimieliset nokka pystyssä kulkijat.
Nyt tähtitaivaankautta nukkumaan ja muistakaa puhua ufohavainnoista vain luotettaville läheisille. Hyvää yötä. "TRUTH IS OUT THERE!"- löyhflöuy
Täällä jo esiin tullut valonheitinesimerkki "rikkoo fysiikan lakeja" juuri kertomallasi tavalla. Jos tasaisenn pilveen heijastetaan laserilla täppä, ei sen kiihtyvyyksille fysiikka aseta rajoja.
- valopää?
löyhflöuy kirjoitti:
Täällä jo esiin tullut valonheitinesimerkki "rikkoo fysiikan lakeja" juuri kertomallasi tavalla. Jos tasaisenn pilveen heijastetaan laserilla täppä, ei sen kiihtyvyyksille fysiikka aseta rajoja.
Et taida tietää noista fysiikan rajoista juurikaan mitään?
## pilveen heijastetaan laserilla täppä, ei sen kiihtyvyyksille fysiikka aseta rajoja. ##
Kyllä tuolle ilmiölle on normaalit fysiikan lait!!! - öiuyguyfuydt
valopää? kirjoitti:
Et taida tietää noista fysiikan rajoista juurikaan mitään?
## pilveen heijastetaan laserilla täppä, ei sen kiihtyvyyksille fysiikka aseta rajoja. ##
Kyllä tuolle ilmiölle on normaalit fysiikan lait!!!Mikä on valotäpän maksimi kiihtyvyys? Vastaavalla mekanismilla saadaan näennäisiä valonnopeuden ylityksiä helposti. Nollamassaisen ilmiön kiihtyvyydellä ei ole rajaa. Kerrohan, mitä fysiikan lakeja tarkoitat.
Otetaan Esimerkki Erkki:
Pilven korkeus on 4 km. Oletetaan, että lasria käännetään 90 astetta 0,2 sekunnissa. (laskun helpottamiseksi oletetaan pilven alareuna kaaren muotoiseksi. Käytännössä virhe on pieni) 4km:n säteisen ympyrän kaari on n. 25 km. 90 astetta on tällöin n. 6 km. Täppä näyttää lähtevän paikaltaan valtavalla kiihtyvyydellä ja kulkevan 30 km/sek ( maapallon liikenopeus kiertoradalla) 0,2 sekunnin ajan ja taas pysähtyvän hetkessä täydestä vauhdista. Jos täppää tarkkailtaisiin kuun etäisyydeltä, näyttäisi valonnopeus ylittyneen.
Näyttäisi siis rikkovan fysiikan lakeja, mutta kun ei riko.
Kumpi meistä olikaan ; ei välttämättä tyhmä tai yksinkertainenkaan, mutta alkeisfysiikkaa ymmärtämätön. - Fysiikka ja fysiikka
löyhflöuy kirjoitti:
Kuka väitti pilveen heijastetusta valosta ja johan aloitteessakin kysyttiin mikä vakuutti? Valonheittimet menevät muutenkin tod. palj. out topic.
Jos kaltaisenne puusilmät kerran sotkevat noinkin helposti lampulla tuotetut juovaiset valotuhnut taivaalla kiitäviin loistaviin esineisiin, niin ei siihen luulisi kehtaavan silloin jokaista ulkopuolista vetää mukaan. Kaikki eivät hairahda sellaiseen keinotekoiseen valosirkukseen sitten millään.
Taivaalle heijastetussa valossa kun näkyy aina jonkinasteinen valojuova maasta kohteeseen, oli se sitten heittimellä tuotettua tai ledillä hötkyiltyä, epätoivoista höynää. Vinha näkemys kylläkin!
Ja jos täällä oikeasti joku haaveilee ratkaisseensa ufomysteerin noinkin heppoisin ehdoin, niin siitä vaan eteenpäin asiaa viemään? Katsotaan kestääkö näkemys päivänvaloa alan maetrojen piireissä sitten! - ja soitot
Fysiikka ja fysiikka kirjoitti:
Kuka väitti pilveen heijastetusta valosta ja johan aloitteessakin kysyttiin mikä vakuutti? Valonheittimet menevät muutenkin tod. palj. out topic.
Jos kaltaisenne puusilmät kerran sotkevat noinkin helposti lampulla tuotetut juovaiset valotuhnut taivaalla kiitäviin loistaviin esineisiin, niin ei siihen luulisi kehtaavan silloin jokaista ulkopuolista vetää mukaan. Kaikki eivät hairahda sellaiseen keinotekoiseen valosirkukseen sitten millään.
Taivaalle heijastetussa valossa kun näkyy aina jonkinasteinen valojuova maasta kohteeseen, oli se sitten heittimellä tuotettua tai ledillä hötkyiltyä, epätoivoista höynää. Vinha näkemys kylläkin!
Ja jos täällä oikeasti joku haaveilee ratkaisseensa ufomysteerin noinkin heppoisin ehdoin, niin siitä vaan eteenpäin asiaa viemään? Katsotaan kestääkö näkemys päivänvaloa alan maetrojen piireissä sitten!Tavanomaisia k-päisiä yrityksiä nollata koko ongelma.
Voidaan hyvin johtaa tästä väittämä, että ufo-ongelman suurin ratkaistava kysymys on, että miten ollenkaan päästään tutkimaan itse asiaa. Aina on joku kaivamassa skeptistä nenäänsä ja selittämässä, että suokaasuahan se. Sanonko mistä ne kaasut... - öiuyguyc
Fysiikka ja fysiikka kirjoitti:
Ja jos täällä oikeasti joku haaveilee ratkaisseensa ufomysteerin noinkin heppoisin ehdoin, niin siitä vaan eteenpäin asiaa viemään? Katsotaan kestääkö näkemys päivänvaloa alan maetrojen piireissä sitten!"Taivaalle heijastetussa valossa kun näkyy aina jonkinasteinen valojuova maasta kohteeseen, oli se sitten heittimellä tuotettua tai ledillä hötkyiltyä, epätoivoista höynää. Vinha näkemys kylläkin!"
Puhtaassa ilmassa ei todellakaan näy. Jos valo ei siroa ilman vesihöyrystä tai muusta epäpuhtaudesta, ei mitään valojuovia näy. Taas "väärää fysiikkaa" ja tietämättömyyttä. Normaaleilla valonheittimillä tai etenkään ledeillä ei tarpeeksi tarkkarajaisia edes saa tuotetuksi, mutta linssijärjestelmällä skarpattu vahva Laser antaa kyllä hyvinkin terävärajaisen heijasteen pilvestä. Ja liike voi olla mielivaltaisen nopeaa. - Ufovakuutus
öiuyguyc kirjoitti:
"Taivaalle heijastetussa valossa kun näkyy aina jonkinasteinen valojuova maasta kohteeseen, oli se sitten heittimellä tuotettua tai ledillä hötkyiltyä, epätoivoista höynää. Vinha näkemys kylläkin!"
Puhtaassa ilmassa ei todellakaan näy. Jos valo ei siroa ilman vesihöyrystä tai muusta epäpuhtaudesta, ei mitään valojuovia näy. Taas "väärää fysiikkaa" ja tietämättömyyttä. Normaaleilla valonheittimillä tai etenkään ledeillä ei tarpeeksi tarkkarajaisia edes saa tuotetuksi, mutta linssijärjestelmällä skarpattu vahva Laser antaa kyllä hyvinkin terävärajaisen heijasteen pilvestä. Ja liike voi olla mielivaltaisen nopeaa.""Laser antaa kyllä hyvinkin terävärajaisen heijasteen pilvestä"
Pilvestäpä hyvinniin, mutta koitahan ymmärtää että yleensä ne aidosti "selittämättömät" valoilmiöt, eli "ufot" näkyvät vain kirkkaalla taivaalla. Kirkkaalta taivaalta niitä on myös ehdottomasti järkevintä yrittää edes nähdä.
Ja kyllä tuollainen pilveen heijastettu keinovalo muuttaa jo kokoakin ja muotoa pilven linjojen mukaan, etteihän sellaista ilmiötä kannata pitääkään minään.
Terve järki on myös "ufohörhöilyn" aa ja oo näemmä.
Omakohtaiset valoilmiöt olen nähnyt aina kirkkaalta tähtitaivaalta, yleensä talviaikaan. Talven ja myöhäisen syksyn kirkas tähtitaivas onkin paras tapa nähdä "pienien vihreiden miesten" lentoliikennettä tai jopa "emälaivoja" heh!
Valitettavasti ihmiset ovat vain niin laiskoja kääntämään päätään ylös, etteivät siksi näe hyttystä, puhkinaista säähavaintokassia tai suopierua erikoisempaa ilmiöitä välttämättä koko elämänsä aikana.
Tässä sinunkaltaisellesi sopiva selitys "ufoista". Ovat varmaan itse marssilaisia tai kuu-ukkoja!
http://www.youtube.com/watch?v=ymnwVtPLpyQ - p87o7tiryc
Ufovakuutus kirjoitti:
""Laser antaa kyllä hyvinkin terävärajaisen heijasteen pilvestä"
Pilvestäpä hyvinniin, mutta koitahan ymmärtää että yleensä ne aidosti "selittämättömät" valoilmiöt, eli "ufot" näkyvät vain kirkkaalla taivaalla. Kirkkaalta taivaalta niitä on myös ehdottomasti järkevintä yrittää edes nähdä.
Ja kyllä tuollainen pilveen heijastettu keinovalo muuttaa jo kokoakin ja muotoa pilven linjojen mukaan, etteihän sellaista ilmiötä kannata pitääkään minään.
Terve järki on myös "ufohörhöilyn" aa ja oo näemmä.
Omakohtaiset valoilmiöt olen nähnyt aina kirkkaalta tähtitaivaalta, yleensä talviaikaan. Talven ja myöhäisen syksyn kirkas tähtitaivas onkin paras tapa nähdä "pienien vihreiden miesten" lentoliikennettä tai jopa "emälaivoja" heh!
Valitettavasti ihmiset ovat vain niin laiskoja kääntämään päätään ylös, etteivät siksi näe hyttystä, puhkinaista säähavaintokassia tai suopierua erikoisempaa ilmiöitä välttämättä koko elämänsä aikana.
Tässä sinunkaltaisellesi sopiva selitys "ufoista". Ovat varmaan itse marssilaisia tai kuu-ukkoja!
http://www.youtube.com/watch?v=ymnwVtPLpyQLiikun itsekin yöllä ulkona. Järvellä kaukana valosaasteesta näkee yökalassa paljonkin liikkuvia valoja taivaalla.
Yhtään selittämätöntä en ole nähnyt. - Kärsivällisyyttä
p87o7tiryc kirjoitti:
Liikun itsekin yöllä ulkona. Järvellä kaukana valosaasteesta näkee yökalassa paljonkin liikkuvia valoja taivaalla.
Yhtään selittämätöntä en ole nähnyt.Mainittakoon, ettei niitä kovin usein näekään. Joskus itsellä on kulunut yli kymmenkunta vuottakin, kunnes taivaalla on jälleen tapahtunut. Myönnettäköön tämä, että on se oma uskokin joskus ollut, juuri tämän pitkän ja hiljaisen hetken takia koetuksella. Toivottavasti sinäkin kuitenkin näet joskus jotain sateliittia vakuuttavampaa ja laajennat tajuntaasi! Siihen asti näkemiin ja hyvää tuuria!
- kehnoeversti
Käytännön täytyy turvautua tarkoituksenmukaisiin keinoihin, jos subjektiiviset kokemukset mallintaa kokonaiskuvaa käyttäen hyödykseen esimerkiksi hiusten halkomiseksi osoittautunutta geneerisyyttä
t.puppugeneraattori
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.24510286Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4012788- 841595
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei861569- 771443
- 641389
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81339Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti581333Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa981250- 361166