Valkkari ja karvanlähtö

Laiska siivooja

Hei,
Minulla olisi mahdollisuus hankkia ihana valkkarin pentu, hieman yli-ikäinen jo. Ainut asia mikä mietityttää on karvan lähtö. Onko Valkkarikodit yltäpäältä karvan peitossa?
Käppänän emäntänä olen tottunut aika huolettomaan imurointiin ;-)

7

2825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja paljon :) Käppänään verrattuna etenkin.. hyvä ja laadukas imuri tulee tarpeeseen.

• keskuspölynimuri

Meillä imuroidaan useamman kerra viikossa, vaikkei mitään siivousintoilijoita ollakaan. Nurkkiin kun tuppaa kertymään valkoisia karvapalloja.

• Dallinger

omallani ei vielä irtoa karvaa kovinkaan paljoa,tosin on vasta 4,5 kk. Mutta onneksi meillä on puolipitkäkarvainen,karva on pehmeää ja pitkää joten se irtoaa lattiasta,matoista ym. hyvin. Toisin kun toinen koirani. Lyhyttä ja kovaa karvaa ,eikä lähe imurilla mihinkään.

• Lp
        Dallinger kirjoitti:

omallani ei vielä irtoa karvaa kovinkaan paljoa,tosin on vasta 4,5 kk. Mutta onneksi meillä on puolipitkäkarvainen,karva on pehmeää ja pitkää joten se irtoaa lattiasta,matoista ym. hyvin. Toisin kun toinen koirani. Lyhyttä ja kovaa karvaa ,eikä lähe imurilla mihinkään.

Mulla on hiukka alle viisvuotias valkkarinarttu jolla selvät, vajaan kk pituiset karvanlähtöajat (alkaa n. 1 kk ennen juoksua).
        Siloin runsaasti karvaa nurkissa, vois imuroida vaikka joka päivä.
        Muutoin karvanlähtö hyvin vähäistä.

(kyseinen koira varsin lyhytkarvainen sakemanni/valkkarimitapuulla verrattuna)

• jukkatpe

Moikka Meillä Valkkari uros 1v 7kk:tta ja nyt pakkasten jälkeen hirmuinen karvanlähtö...aikaisemmin ollut Sakemanneja ja niistäkin lähtee karvaa....rotu on hyvä, mutta vetohalut kovat...kuonopanta toimii

• Näikkäle

Kuivashampoo ja furminator sekä robo-imuri ;)

• Niinikkään

8 vuotias valkkari talossa, ja nurkissa pölypalloja imuroitavaksi vaikka joka päivä. Eteisen kaapissa tarrarullia, karvanpoistolapanen ja kaksi muuta karvahärpäkettä käytettäväksi jos lähtee jonnekin tummissa vaatteissa. Aivan helevatin hyvä koira muuten, älykäs ja uskollinen. Ja kaunis. Ja arka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe