Kertokaa kaikki mitä tiedätte nokkosihottumasta

Kärsivä:(

Itsellä nyt 3-4kk vaivannut... Olen aika varma että nokkosihottuma kyseessä... Elikkäs tulee melkosta kutinaa ja hetken päästä näpyt, olen käyttänyt tuollaista lääkettä kuin heinix, en ole varma sen toimivuudesta, kun tämä alkoi, oli näpyt melko isoja ja niitä tuli paljon, nyt ne ovat hieman pienempiä eikä tule niin paljoa, mutta kuitenkin sen verran että en mielellään liiku missään ja kutinakin ärsyttävää... Oon 15 vuotias poika ja tietääkseni en ole allerginen millekkään... Olen huomannut että ainakin saunan jälkeen, hikoilun jälkeen, ja kerran eräässä stressaavassa tilanteessa alkoi... Eli tiedän suunnilleen milloin esiintyy tuo ihottuma, eli jos täällä nyt sattuisi olemaan joku asiasta tietävä, voisi kertoa mikä aiheuttaa, tai että pääseekö tästä ikinä eroon... Ja jos tarvitsette jotain tietoa niin kerron tietty... Seuraan tätä keskustelua aktiivisesti useaan kertaan päivässä koska oikeasti haluan nyt apua tähän. Ja lääkärillä olen käynyt, hän tyrkkäsi juuri noita heinixejä mutta ne ei ole ainakaan yli puolta vähentänyt, jos nyt ollenkaan. Lisäksi haluaisin ihan muutenkin tietoa nokkosihottumasta kun netistä siitä löytyy aika nihkeästi tietoa ja eri sivuilla melkein täysin sama teksti. Kertokaa siis kaikki mitä tiedätte tästä ja kaikki mikä auttaa, edes vähän.
Ja oikeasti olen todella kiitollinen kaikille vastaajille, siis todella!

2

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma+atopia+allerg

ensin erik.lääkärin vast.otolle, hän sen diagnoosin tekee. Eli onko se urticariaa vai jotain muuta.

Itselläni on ollut urticaria diagnosoituna liki 30 vuotta, väliin se on parempana, väliin huonompana.
      Minulla sen laukaisee mm. kuuma, kylmä, stressi, tietyt homeet ja itiöt ulkona syksyllä jne.jne. Mikä milloinkin.

Läheskään aina urticarian syytä ei saada selville......itselläni diagnoosin tekoon meni aikansa, otetiin ihosta koepaloja, tehtiin testejä jne.

Sinuna nyt tosiaan menisin ensin _ihotautilääkärille_ tarkistuttamaan asian, vai oliko kyseessä alan erikoislääkäri?

Minkä diagnoosin lääkäri antoi? "Olen aika varma että nokkosihottuma kyseessä.."

• tade.

Ihmiset ovat tappaneet jopa itsensä tuon allergian vuoksi joten mistään pienestä vaivasta ei ole kysymys. Toisilla tuo vaiva on pientä ja toisilla taas ei. Kaikille allergialääkkeet eivät käy syystä taikka toisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe