Viinalla taju pois?

i7yi7yi76i67867khuk

Kertokaa käytännön neuvoja millä tällainen 67 kg täysi-ikäinen nainen saisi nopeasti itseltään tajun kankaalle (olen tosissani) lähinnä kossulla. Ennen en siis ole juurikaan käyttänyt enempää kuin pari kertaa vuodessa suunnilleen puoli siideriä, joten vähäinenkin alkoholin nauttiminen tuntuu. Käytännössä millainen promillemäärä täytyy olla ennen kuin ihminen tulee tajuttomaksi, täytyykö välttämättä olla edes 3 promillea? Netin laskureiden mukaan 0,5 l Koskenkorvapullon jälkeen uhkaa jo alkoholimyrkytys.

35

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttissuttaja

Eli pitäisi neuvoa sinulle kuinka saatat itsesi mahdolliseen hengenvaaraan niinkö?

• kaataja2

Eikös David Hasselhoff harrastanut näitä aivan pikana kiskottuja äärirajakännejä karkailemalla katkolta ym. Hän osaisi varmaan kertoa jotain päteviä lukuja:)

Mutta toinen nyt on täysi-ikäinen viinaan tottumaton mahdollisesti jo vatsahuuhtelukunnossa teinimäisestä turhan nopeasti juodusta vinkkupullostakin, joka oikein sellainen klassinen teininpudottaja. Jokaisella on omat rajansa. Laskureita nyt turha tuijottaa vaan maalaisjärkeä peliin tuossa kohdin. On aina eri asia onko viinaan tottumaton vai tottunut (mahd. liikaakin). Tarpeeksi kun olet itseäsi turruttanut ja paikat tottuneet, niin voit olla tasaisesti parin promillen kännissä vaikka omasta mielestäsi olet ihan selvä jo tuossa kohdin aamuisin herätettäsi. Maksakaan ei vain vedä enää ja polta kuten pitäisi. Vastaavasti jos et ole tottunut, niin kossu tuntiin pudottaa sinut naispuolisena käytännössä varmasti, luultavasti jo enemmänkin ja ei olekaan enää ihan vaaraton tenutus.

Itse tunsin 31-vuotiaan kohtuukäyttäjänaisen joka yksi juhannus innostui juomaan kotona tehtyä simaa ja kossua vähän kisamaisesti liian nopeasti. Parissa tunnissa n. pullo ja pari desiä päälle oli kipannut. Henkeä ei saatu enää pelastettua sairaalassakaan... Ei vähän sen mukaan...

• kaataja2

Siis vappuna luonnollisesti kippasi simakossua, ei juhannuksena

• Hörhör..

ja aikomuksella usein lähtee tajun lisäksi myös henki, kun sammuneena tukehdutaan omaan oksennukseen.

• Elimistösi ei ole tottunut alkoon. Jos ryhdyt äkkisteltään kiskomaan kossua sammumistarkoituksessa, epäonnistut, koska elimistösi alkaa puolustautumaan ja työntää herkut yläkautta ulos; ehkä myös alakautta osan. Vaatii suht. pitkän ajan kumulatiivisesti nousevaa, tasaisesta juomista ennen kuin elimistö voi ottaa vastaan aitoon sammumiseen tarvittavan kossumäärän. Kolme promillea ei professionaalille ole vielä paljon mitään, mutta aloittelijalle voi käydä kylmät.

Itseltäni meni vuosia ennen kuin sain aikaan edes ensimmäisen muistinmenetyksen; tosin sen jälkeen se menikin helpommin.

• näinmiekiin

Tähänkin päivään sopiva viesti, noin siinä saattaa käydä. Ei sen puoleen, kyllä joskus pitää ´nollata´.

• Akat_ja_Kristian

Se riippuu niin ihmisestä ja ajasta, jolla alkoholiannokset kiskotaan alas. 0.5L ei ole mitään, mutta jos kerralla huitaiset sen huiviisi, sanotaan about 10-15 sekunnissa, niin silloin alle 70 kiloiselle naiselle voi käydä köpelösti, meinaan, että voi herätä seuraavana päivänä oksennuslammikosta.

Jotkut ihmiset eivät laattaa lainkaan ja nämä taas voivat saada alkoholimyrkytyksen. Kerran oli lehdessä nainen, joka oli ollut 12 promillen humalassa joutuessaan sairaalaan.

• niin no

Ei taida puolelitran kossu vielä riittä. iso kossupullo eli 0,75 vastaa noin mäyräkoirallista kaljaa (noin 13 pulloa), eikä tosijuopolle sano vielä mitään.

Täysin tottumattomalle iso kossu nopeasti saattaa johtaa sammumiseen, mutta tuskin sen kummempaan.

• niin lisäys

Ja tosiaan, jos ei ole tottunut, niin oksu lentää aivan varmasti. Toivottavasti ennen sammumista, mikä onkin todennäköistä. Sammuneena saatat tukehtua oksennukseesi. Se tosin on kunniakas tapa kuolla!

• miksi taju kankaalle

Itse pitkän linjan alkohlolistina ja samanpainoisena naisena tarvitse kyllä noita kossuja kaksi ja aika nopeasti vedettynä. Tietysti koko päivän dokanneena sammuu jossain vaiheessa aina. Esim. aamulla pari kaljaa, pitkin päivää pari viinipulloa ja illalla muutama terävä. Eli sellanen 20 annosta. Kyllä siinä nukahtaa niin, ettei kovin helposti hereille saa.

Mutta olettaisin, että sinulle riittää kyllä hyvin se yksi kossu.

Onnea matkaan!

Tänään on välipäivä ja olen juonut vain kymmenisen annosta, olo rentoutunut, mutta selvä ja olen tehnyt kirjallisia töitäkin.

• oppilasss

Way to go! Hienoa, että olet jo noin pro, että välipäivänäkin menee 10. Yritän päästä itse samaan, mutta 10 on mulle tässä vaiheessa vielä normipäivä. Viikonloppuna voi hyvänä päivänä mennä 20 , mutta siitä tulee krapula.

Harjoittelu tekee mestarin, pyrin seuraamaan jalanjälkiäsi, oi guru!

• haroldd

vittu mikä idiootti

• Maroolofi

Ei se niistä promilleista ole kiinni, vaan siitä kossun määrästä.

Onko sun tarkoitus juomisessa saada taju pois? Kyllä olet dorka. Pelaa mieluummin vaikka venäläistä rulettia automaattipistoolilla. Juomisen tarkoitus on pitää hauskaa! Etkö sinä tytön tyllerö sitä tajua?

• 1+18

viinalla on hankalaa ja pitkäveteistä. Hanki vähän bentsoja niin onnistuu nopeammin.

Pelastus- ja hoitohenkilökunta ei tosin tykkää kovin hyvää. Niillä kun olisi parempaakin tekemistä.

• n-

"viinalla on hankalaa ja pitkäveteistä. Hanki vähän bentsoja niin onnistuu nopeammin.

Pelastus- ja hoitohenkilökunta ei tosin tykkää kovin hyvää. Niillä kun olisi parempaakin tekemistä. "

niinpä, itse (22v.) jo liian monet kerrat vetänyt yli 4 promillen, ja "meno" jatkuu
        mutta auta armias kun lääkkeitä ottanut, sekaisin kuin...huh. hävettävää.

• Jan-8917236828918323

Mitä jos unohtaisit koko typerän idean? Mikä halvatun järki tässäkin olisi? Vaikka olen juonut 28 vuotta niin otan silti varovasti ja taju lähtee useimmiten. Sulle tajunnan lähtö voi olla sama kuin hengenlähtö kuten joku jo aiemmin mainitsi.
      Nim. Juonut.

• M i k s i ?

Onko kaikki muut 'eväät' loppuneet?

• tohtori kauha

Tajun saa helposti pois halvemmallakin kuten laittamalla löylyämpärin päähän ja juoksemalla päin seinää.

Tarvittaessa toistettava.

• Hauka.puohitie.spray

Tuo kyllä toimii.

• Pastorii

Vedä wittus päähän. Dorkaas.

• hauka.oikoo

Ei vittua voi vetää päähän.

• iso-kulli

Ota kossu mukaan ja tule käymään mun boksissa. Takaan että hullaannut.

• hauka.spray.jonnena

Mä voisin tulla ja sakaroida seinät täyteen kaikkea koukeroita ja nyhveröitä.

Sitä ennen käyn puohitiellä ja spreijjaan seinään "Kylmis & Saunis was here"

• Ja miksi haluut tajun pois? Oksennus, saatananmoinen krapula ja 30 päivän heikotus. Vedät pizzaa ja hampurilaista ja kokista, mikään ei auta. Ei mitään tietoa kuka nussi sua jos nussi ja missä.

Luovu tuosta perseestä olevasta ideasta. Tai no jos haluat välttämättä toteutaa idioottimaisen ideasi, hanki joku lähihoitaja tai sairaanhoitaja pitämään huolta sinusta kun ryypiskelet teräviä kämpillä kunnes sammut ja olet ohittanut tukehdumisvaaran. Ilmaiseksi kukaan tuskin tähän ryhtyy, mutta rahalla saa.

• SianSilmå

Vahvaa purutupakkaa reilusti poskeen, niin et tartte enää viinaa että pökräät ;)

• asdadw

Erikoista, että joku haluaa tarkoituksella vintin pimeäksi. Itse en ole koskaan menettänyt muistiani viinan takia, vaikka välillä olen ollutkin aika kovassa kännissä. Pari kertaa olen sammahtanut kesken illan liiasta juomisesta, ja se jos joku on perseestä. Jos elimistö ei ole tottunut alkoholiin, yhtäkkinen känni on vain hukkaanheitettyä viinaa oksennuksen muodossa tai pahimillaan jopa hengenvaarallista. Jos on niin omituinen, että tarkoituksella haluaa kokeilla miltä tuntuu vetää vintti pimeäksi, niin se vaatii pitkän "treenin" toleranssia nostaakseen.

• HilpeäSuntio

Hilpeä Suntio naputti piippuaan huolestuneena koomassa makaavan sontasepon matalaan otsaan. Tutkien intensiivisesti matalan otsan muotoja, kuin etsiäkseen jotain piirrettä, jolla erottaisi sontasepon jo otsan nähtyään...Oli syyskuun varhainen iltana ja vain satunnaisia tinnerin haistelijoita oli talutettu ensiapupoliklinikan huomaamattomasta sivuovesta sairaalan alempiin, katseilta suojattuihin, äänieristettyihin kerroksiin. Illan ehtiessään pidemmälle olivat ensimmäiset parantumattomat, tuskasta voihkivat,haimatulehduspotilaat kärrätty suureen saliin, jossa 1hoitsu esitteli sikariportaan jälkikasvulle karmeimpia , avohaavaisia, keltaisia, mustelmia täynnä olevia maksapotilaita. Tapa, jolla parempiosaiset olivat kasvattaneet valikoidusta jälkipolvestaan raittiita sukupolvien ajan, osa lapsistaan ei saanut tätä oppia isien todetessa jo varhain lapsen kasvaneen kieroon. Tänä yönä erityiskohtelu oli valittu Kaleville, jota kunta oli elättänyt vuosikausia, maksaen hammashoidon, lonkkaleikkauksen ja asunnon palvelutalossa, mutta Kalevi oli kiittänyt kuntalaisia ryyppäämällä viikkotolkulla, sontien asuntonsa parketilattiat, varastellen lähimarketista ja rietastellen seurakuntasisarten kanssa aiheuttaen pahennusta sekä kaiken pahimpana myymällä alkoholia ja tupakkaa alaikäisille.
      Olipa kehdannut kysyä pidättämään tulleilta konstaapeleilta laskien housunsa , että selviäisikö tästä reissusta perseellä.
      Oli siis selviö,että Hilpeän Suntion käpyterapia odottaisi...
      Hilpeä Suntio istutti jo keltaisen Kalevin saaviin samalla kun 1hoitsu sujautti kumikäsinein kävyn Kalevin perseeseen.
      Sontasepon suuhun istutettiin ratti ja alettiin pumppaamaan sahtia Kalevin ahnaaseen kitaan. Hilpeä Suntio nostatti tunnelmaa siemaillen paksuja siivuja pöytäviinapullostaan Kalevin silmien mulkoillessa kauhistuneena paisuvaa pötsiään ja kävyn kiristäessä otettaan sontasepon perseestä. Koululaiset lauloivat Hilpeän Suntion johtamana Suvivirttä 1hoitsun yhtyessä lauluun enkelimäisellä äänellään. Kalevin silmät pullistuivat ulos kuopistaan, pötsin venyessä leukaan saakka kunnes kimakka äänivallin rikkova paineaalto järisytti sairaalaa perustuksia myöten, kävyn lentäessä perseestä ääntä nopeammin imaisten perässään alipaineella Kalevin sisuskalut maalaten salin peräseinälle upean freskon, elämän kaikilla väreillä, mitä Kalevi ikänään oli syönyt ja juonut.
      Lapset katsoivat järkyttyneenä sontasepon kohtaloa tietäen etteivät koskaan ryyppäisi.
      Sen tunsi sisällään myös asdfh32, joka tajusi olevansa seuraavana vuorossa käpyterapiaan....

• kertokaa

Onko aloittaja saanut vielä tajua kankaalle?

• Asdfh4368

Aloittaja on jo vanha kurttuinen akka.

• asdfh4321

No ehkä, mutta se nyt on tällaisen 43-vuotiaan irakilaisia maksullisia poikia harrastavan sontikksen etuoikeus.

Oulussa on muuten jälleen alennus perzeestä <3 ra(a)jat auki!

• Kylmät_kädet_

Tällaisiin alotuksiin vastaaminen on epäeettistä. Monikaan ei pysty suorittamaan itsemurhaa alkoholilla eikä edes nykylääkkeillä, sillä oksennat ulos valtavat määrät nauttimiasi annoksia ja mömmöjä, jopa tajuttomana. Ainoa toivo on tukehtua oksennukseensa, mutta yleensä siitäkin saa vain keuhkokuumeen aikaiseksi.

• maikkulan_mies

Lääkärit natseja eikä rahaa yksityiseen
      Lääkärit ei kirjoita reseptiä, kun kerran kävin hakemassa
      omin päin lääkkeet...
      Kiljua kanistereissa puoleksi viikkoa ruokaa senkään vertaa
      alkaa oikeasti ahistamaan täällä Maikkulassa lusmuilu
      olen sentään ylioppilas ja viiltävän älykäs ja syntymästä nero
      pelaan vain mestareita vastaan. seuraavaa siirtoani ei peltolan seriffi arvaa
      kärpäsiä päässyt taas korvien väliin kun surisee oudosti tai alakerran naapurilla jäänyt patteri päälle

• Akat_ja_Kristian

Onko veljesi tosiaan väitellyt tohtoriksi? Kerran Yöradioon soitti Pekka Saurille mies, joka oli varma, että sillä on kärpäsiä pään sisällä. Olitko se sinä?

• terveydenhuollon.rappio

Kadultahan nuo reseptilääkkeet nykyään hankitaan, ihan tarpeeseenkin. Rahamiehet hakee yksityiseltä, vaikka ei nuo kadullakaan tosiaan ilmaisia ole.

Sitten huuli pyöreänä ihmetellään kun katukauppa lisääntyy. Mitä jos vain määräisitte niitä v*tun lääkkeitä niitä tarvitseville? Aika amatöörimäistä muutenkin sekoilla jollain lääkkeillä, ihan kunnon tavaraakin saa vaikka siinä lääkkeiden oston ohessa...

• asdfh3341

ggay Shhit-videot ovat kuuminta hottia. Kiimma on käsinkosketeltavaa näin hoomoviiniä juoden. Ei trvitse juoda itseään känniin, menee se taju ihan mielihyvästäkin. Hyvää uuttavuotta kaikille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe