Valtion budjetin menojen osalta on usein kiinnitety huomiota kansanedustajien tekemiin ulkomaisiin "opintomatkoihin". Yleensähän ne ovat Eduskunnan valiokuntien suorittamia tutustumisia kaukomaitten, esim. Singaporen, hallintoon. Me tavalliset kansalaiset luonnollisesti olemme verotuksen kautta noitten opintomatkojen maksajaia.
On esitetty epäilyjä, että valiokuntien reissut maailmalla olisivat lähinnä pelkkiä huvimatkoja ja että ne voitaisiin hyvinkin jättää tekemättä ja niin menetellen syntyisi valtiontaloudellista säästöä. Kenties sitä kautta ainakin pikkiriikkisen verran saattaisi vähentyä myös Suomen valtion ulkomaisen velkaantumisen tarve.
Miten on? Peruskysymys lienee seuraava: Onko kansanedustajien ryhmämatkailun ansiosta meidän Eduskuntamme säätämiin lakeihin saatu sisällytetyksi sellaista uutta antia, jollainen anti olisi jäänyt saamatta ilman noita reissuja? Mitä konkreettista hyötyä meille veronmaksajille ja koko kansakunnalle on siunautunut noitten opintomatkojen ansiosta? Minä en tiedä oikeaa vastausta tähän kysymyksenasetteluun. Ehkä joku toinen tietää ja osaa kertoa vastauksen.
Kansanedustajien "opintomatkojen" hyöty...?
2
362
Vastaukset
- asiat kuntoon
Tällaisia huuhaa matkoja ei tulisi jos eduskunnassa olisi vähemmän porukaa että kansalaiset pystyisivät vähän kontroloimaan tällaisia reissuja mistä ei todennäköisesti ole mitään hyötyä, ja turhat henkilöt pois sieltä, liikaa porukaa ensin sotkevat asioita ja sitten selvittelevät omia sotkuja. eli turhat loiset pois,
kukahan rupaisi hoitamaan asiaa siihen malliin kun vaalit tulee niin valittaisiin vain satahenkilöä
eduskuntaan niin pystyttäisiin kontroloimaan niiden tekemisiä.Minä nyt en tässä varsinaisesti ole kaavaillut Eduskuntamme supistamista. Kunhan nyt tämä nykyisenkin kokoinen parlamenttimme toimisi kelvollisesti. Kun valtiolliset päällepäsmärimme herkästi käyvät ärhäkästi kaiken kritiikin kimppuun ja vaativat arvostelijoita tekemään konkreettisia esityksiä pelkän räksyttämisen sijaan, niin sitä konkretiikkaa minä tässä justiinsa olen hahmottelemassa. Yksi konkreettinen säästämisen kohde voisi hyvinkin olla noitten edustajiemme turhien kaukomaille suuntautuvien opintomatkojen karsiminen valtion budjetin menopuolen sarakkeesta. Vai osaako joku kertoa, että niistä reissuista olisi ollut jotain todellista hyötyä meille veronmaksajille eli kansanedustajien palkan maksajille? Säästämiskohteena tuloksettoman reissaamisen karsinta tuntuisi luontevammalta kuin esim. peruspalvelujen heikentäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244