Vanhimmat isovanhemmat?

Joops!

Pappani joka oli syntynyt 1895 olisi elossa ollessaan nähnyt itselleen syntyvän lapsenlapsen armon vuonna 2010. Pikkuveljelläni olisi näin ollen ollut 115-vuotias pappa.

Tämä tiedoksi sille maailman nuorimmalle, 28-vuotiaana isoäidiksi päässelle josta luki sillon kerran lehdessä. Jos pappani olisi ryhtynyt hommiin saman ikäisenä, en olisi syntynyt 1991 vaan vuonna 1923. Tosin ei voida olettaa, että olisin edes koskaan tullut olemaan sillä ajat muuttuvat.

3

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

on moni säikeinen asia.

Kun minulle 1940-luvulla syntyneelle sanotaan mummu, tulee mieleen oma mummu.
      Mummu oli syntynyt 1890. Hänellä oli kolme poikaa *-12 *-14 *-16 joista *1916 kaatui 1944.
      Vaari oli syntynyt 1888.
      Myös Mummi ja Ukki olivat syntyneet 1890.

Omat vanhempani olivat syntyneet 1912 ja 1918.
      Meitä oli 9 lasta -39 -41 -42 -45 -46 -48 -49 -52 -64.

Naiset saivat ensimmäisen lapsen keski määrin, mummu ja äidin aikaan n. 18-21 v.

Nyt on ilmeisemmin ensisynnyttäjän keski-ikä yli 29 V.

En ihan ymmärtänyt, mitä aloituksella hait?

• Mummi minäkin

isovanhemmat. Olen itse syntynyt 1950-luvun alkupuolella, mutta isoisäni on syntynyt jo vuonna 1865. Isoäiti oli miestään 12 vuotta nuorempi, joten hän on syntynyt 1877. Isäni, heidän nuorin lapsensa, on syntynyt v. 1920. Isovanhempani eivät enää olleet elossa, kun minä synnyin.

Isoisäni isä on syntynyt Ruotsin vallan aikana vuonna 1805, ja kun oma kuopukseni on syntynyt 1996, niin siinä meillä on miltei 200 vuotta, mutta vain neljä sukupolvea. Kuinkahan monessa suvussa on näin?

• lulu55
        Mummi minäkin kirjoitti:

isovanhemmat. Olen itse syntynyt 1950-luvun alkupuolella, mutta isoisäni on syntynyt jo vuonna 1865. Isoäiti oli miestään 12 vuotta nuorempi, joten hän on syntynyt 1877. Isäni, heidän nuorin lapsensa, on syntynyt v. 1920. Isovanhempani eivät enää olleet elossa, kun minä synnyin.

Isoisäni isä on syntynyt Ruotsin vallan aikana vuonna 1805, ja kun oma kuopukseni on syntynyt 1996, niin siinä meillä on miltei 200 vuotta, mutta vain neljä sukupolvea. Kuinkahan monessa suvussa on näin?

Omassa suvussani on kanssa menty myöhään naimisisiin tai useimmiten jääty kokonaan ilman puolisoa. Isoisäni isä syntyi 1838. Isoisäni on syntynyt 1878 ja hän sai ensimmäisen lapsensa nelikymppisenä. Isäni syntyi 1923 ja minä 1955 perheeni esikoisena. Ainoan lapseni sain vuonna 1993. Lapseni nuorin serkku on 4 vuotias. Äitini suvussa äitiketjua seuratessa äitini isoäidin ja minun ikäero on 1 päivä vaille 100 v.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      101
      3184
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      1993
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      1962
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1433
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1351
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe