Miksi jatkuvasti pyöritellään samoja virsiä ja miksi luomakunnan sunnuntai on joka pyhä. Siltä ainakin tuntuu, kun luomakunnan sunnuntain messuja on tänäkin vuonna radioitu useita.Onko se niin, että on helpompi saarnata Jumalasta vain luojana.Ihmisen syntisyys ja usko Jeesukseen ja lunastus Hänen verensä kautta voidaan näin unohtaa.
Samat virret toistuvat
1
621
Vastaukset
- Anna-kanttori
Onpas käynyt hassusti radioinneissa, jos on osunut Luomakunnan sunnuntai useampaan otteeseen lähetyksiin!
Ko. sunnuntain aihe on sellainen erityispyhä, jonka paikan jokainen seurakunta saa itse valita. Eli sen voi valita pidettäväksi jonakin touko-lokakuun sunnuntaina. Samanlainen "vapaavalintainen" on Perheen sunnuntai, jonka voi sijoittaa touko-marraskuun sunnuntaille.
Luomakunnan sunnuntaihin hyvin sopivia virsiä ovat esim. Jumalan luomistyö otsikon alla olevat 9 virttä. Helposti vaan sitä valitaan niitä kaikkein tutuimpia veisattavaksi, vaikka vaihtoehtoja löytyisi. Seurakuntalaiset kun tuntuu niin kovin rakastavan 462:ta ja 135:ta. ;) Itse ainakin pyrin vaikuttamaan virsivalinnoissa siten, että jumalanpalveluksessa olisi mukana sekä tuttuja että hieman tuntemattomampiakin virsiä.
Anna Pulli, kanttori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907