nikwaxin kyllästysaineen käyttö

teijjuli

kokemuksia kellään kyseisen aineen käytöstä onko toimiva auttaako tosiaan vedenpitävyyteen?minkä hajuista aine on?jääkö haju takkiin pesun jälkeen?

Pilasin kuoritakkini pesemällä väärällä aineella ja olen haju herkkä.

5

4942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymystäsi...

Nikwax on tuotemerkki jolla löytyy varsin kattava valikoima aineita eri materiaaleille.
      Mitähän noista mahdoit tarkoittaa?

• teijjuli

Nikwax Twinpack
        Puhdistaa turvallisesti, palauttaa hengittävyyden ja ylläpitää vedenhylkivyyttä. Pese kuorivaate pesukoneessa Tech Washilla je sen jälkeen kyllästä vielä koneessa TX Directillä. Pullojen sisältö 300 ml. Pesuaine riittää n. kolmeen pesukertaan ja hoitoaine n. kahteen käsittelyyn.

tarkoitin näitä aineita

• eqrt

Kuulemma se suihkutettava kylläste on parempaa, koska pesukoneessa käytettävä aine leviää tietysti joka paikkaan, myös takin sisäpinnalle. Ei kai siitä muuta haittaa ole, kuin että hengittävyys saattaa heiketä. En sit tiedä, että millaista myrkkyä se kylläste on, eli haluanko sitä kamaa iholle takin sisäpinnan kautta :/ Voi olla, että on täysin turvallista, tai sitten ei.

Miten ihmeessä muuten takki meni pilalle pesussa? Vuotaako se pesun jälkeen, vai tarkoittaako pilalle meneminen sitä, että takin pinta ei enää hylji vettä? Jälkimmäiseen auttaa kyllästys, mutta vuotoa sillä ei paikkaa.

• atlatl

..pitää muistaa ettei kalvovaatteita saa pestä pesuaineilla,jotka sisältävät Zeoliittia. Se tukkii kalvovaatteiden mikrohuokoset.
        Mieto,nestemäinen pesuaine on paras.

Itse pesen kalvovaatteet mieluummin käsin nestemäisellä pesuaineella. Ja käsittelen suihkeella,joka on siihen tarkoitetttu. Ei liian kallista jos vaatteen pesee hyvin käsin vaikkapa kolme kertaa vuodessa ja sen jälkeen suihkuttaa siihen tarkoitetulla aineella.

Mielestäni kannattaa jos vaatteesta on maksanut useampia satasia. Käsittely kun jatkaa vaatteen käyttöikää vuosilla ja vuosilla.

• hlsnk

Nikwax TX Direct Spray haisee todella pahalle. Kuoritakkini on haissut käsittelyn jälkeen voimakkaasti liuottimelta, eikä haju ole lähtenyt parin päivän tehotuuletuksenkaan jälkeen. En suosittele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe