Opiskelen yliopistossa toista vuotta ja olen suoraan päässyt maisterin tutkintoon. Kyselisin onko arvosanoilla merkitystä? Jos on niin mitenkä?
Olen opiskellut yhden vuoden aikana n. 70op ja tutkinto on 120op. Arvosanat vaihtelevat 1-5 haitarilla. Pääasiassa 3 arvosanaa kuitenkin eli hyvä. Onko huono jos opinnot tekee nopeasti ja saa sitten hieman keskinkertaisia numeroita?
opintosuorituksista
2
822
Vastaukset
- Hyvin menee!
Olen kuullut valmistuneilta ja jopa yliopisto-opettajilta, ettei työnhaussa juurikaan katsota arvosanoja. Mutta ehkei pelkkiä 1 kuitenkaan kannata vetää. Arvosanoilla on merkitystä enemän silloin, jos hakee jatko-opiskelupaikkaa. Usein tohtorikouluteltavilta vaaditaan esim. vähintään 3 keskiarvoa pääaineesta.
- yliopistonopettaja--
3 = hyvä ja se riittää kaikkeen. Gradusta vaaditaan yleensä arvosanaa C jatko-opintoihin. Työelämää ei kiinnosta arvosanat paskaakaan vaan se mitä osaat ja miten osaat tuoda osaamisesi esille.
Turha jäädä sinne yliopistolle hinkkaamaan yhtään kauemmaksi aikaa kuin pakollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106