Muutin takaisin Suomeen yli 30 vuoden jalkeen, asuttuani eri puolilla maailmaa. Vaikeaa oli, ja vielakin on. Itse muuttunut enemman avoimeksi, tietysti Suomi myos, silla aikaa.
Joka paikassa kysytaan papereita, kaikki tehdaan just prikulleen kirjan ja saannosten mukaan, joissa usein ei ole mitaan jarkea.
Terveyskeskuksen puhelimessa kysytaan asioita, joita en ymmarra. Jotenkin tuntuu mahdottomalta pysya taman byrokratian perassa. Kaikki kirjoitetaan (siis keskustelut) kompuuteriin ylos, soitti silloin ja silloin, sanoi sita ja sita, vastattiin nain jne. Rasittavaa kun ei paase eteenpain. Esim. hammaslaakaariin meno on kuin hakisi jostain CIAn tyopaikkaa. Keksin menna akuutti=laakarille, vaan laakarin tutkimuksen jalkeen tuli passitus ensin tutkimukseen (joka oli jo tietenkin tehty) jonotus 2 kk, jonka jalkeen vasta voisin tilata varsinaisen hammaslaakarin vastaanoton, toiset 2-4 kk jonotus.
Onko teilla vastaavanlaisia kokemuksia ? Nyt olen kylla oppinut vaatimaan suoraa vastausta, joka saa virkailijat kiemurtelemaan kuin mato koukussa.
Pompottaminen virastoissa
Kuu Nainen
0
932
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873196
- 883033
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191822- 281722
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331345- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309