Clayson/New Holland

Meillä on puintisesonki päällä täällä pohjoisessa.

Claysoneilla puineet tietävät, että huoltoa estäviä peltejä on paljon! Useimmilla nuo turhat peltit jäävät konehallin nurkkaan tai mäkeen.

Arvoisat ammattiveljet! Minusta näyttää myynti-ilmoitusten perusteella, ettei kukaan muu, kuin minä ole vielä huomannut haitallisinta Claysonin peltiä?

Poistakaa hyvät ihmiset se syöyyökuljettimen "ylähuuli!" Leikkuupöydän takana on viheliäisin, lyhytkortisella viljalla ja yleensä ottaen suojaviljalla tukoksia aiheuttava, sinänsä kaunis ylähuuli. Poistakaa se välittömästi, se on lyhytkortisella viljalla ainut tukoksia aiheuttava elementti. "Ylähuulen merkitys on näköjään syöttökuljettimen "paluupostina" tuomien muutamien jyvien pysäyttäminen, muutoin sen tehtäväksi muodostuu käytännössä tasaisen syötön estäminen puintikoneistolle! Aivan turha löysäillä, tai kiristellä syöttökuljettimen ketjuja, kuten ohjelirja neuvoo!

En tiedä kuinka pitkälle tuo ylähuuli on tuotu Nyykkäreissä? Onko se vieläkin olemassa? Poistakaa se, jos on olemassa! Se on oikeasti tasaisen syötön estin! Puimueri ei tarvitse mitään syöttöpöydän peruutuksia tuon yhden ainoan pellin poiston jälkeen! Tukoksia ei kerta kaikkiaan enää tule!

Te ette edes usko, kuinka valtava ero on puinnilla ylähuulen kanssa, tai ilman! Tukokset loppuvat kokonaan huulen poiston jälkeen! Puintinopeus moninkertaistuu! Ei riitä kaksinkertaistuminen! Pari kokoluokkaa isompi puimuri tulee käyttöönne yhdeksän 6 mm ruuvin avaamisen ja pellin poiston jälkeen. No vähän liioittelua kai?

Minä puin vanhalla, tai uusimmalla Clayson 1520:llä, vm. -80. Että voikin puimurin teho nousta yhden turhamaisen pellin poistolla!

Laittakaa roiskeläppä sen pellin tilalle, suoraan syöttökuljettimen alkuun! Minulta löytyi nurkista yksi ainoa kuljetinmaton pätkä varastosta, hieman lyhyt se oli valmiisiin syöttökuljettimen yläreunan ruuvin reikiin. Nippa nappa sain venytetyksi paikoilleen mutta se ylähuulen poiston aiheuttama syljeskely loppui kuitenkin kokonaan päisteissä, tilanteissa, kun kone ei saa uutta ruokaa kasvustosta. Itse puinnissa, silloin kun kone vetää viljaa sisäänsä, ei tarvita edes tuota roiskeläppää!

1

2467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai joko puitava loppui sen hidasteenkin kanssa?

Se sama tasaisen syötön estin on näköjään ainakin vuoden 2001 TC:ssä, huomasin äsken nettikoneen myynti-ilmoituksesta.

Poistakaa se, joka ikinen käyttäjä, New Holland-puimureistanne! Suosittelen vilpittömästi! Pelkkä roiskeläppä tilalle!

Merkillistä, ettei tuollaisen laatupuimurin tekijä muka tiedä tekevänsä sutta tuossa kohdin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7270
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      727
      3479
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      162
      1758
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      341
      1757
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1395
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1270
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      261
      1235
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe