naurat tai hymyilet, - vai onko jo hymysi hyytynyt?
Vieläkö
48
362
Vastaukset
- QQ
Kyllä, lähes päivittäin, tulee naurettua. Usein ihan itsellenikin, "toheloidessani", jotain. Samoin puhelimessa nauramme ystävien kanssa. Myös lasten, lastenlasten. Ja kohtaamieni ihmisten kanssa. Tänäänkin ystävättäreni kanssa. Joskus nauran vedet silmissä, lukiessani näitä palstoja.
Lehtiä lukiessakin, tulee naurahdettua, tai radiota kuunnellessa, jollekin jutulle.
Hymyilen myös, kosska huomaan ääneen komentavan itseäni, milloin sitten kiittäenkin, jotain totean.
Tänäänkin, totesin; olipa hyvää ruokaa, kiitos ;))ruoasta kiittämisesi..:))
Eihän kukaan vieras pääse yllättämään kesken kiitoksen?, - vaikka nauruksihan se menisi, ja tilanne oisi luontevimmin hoidettu..ilman noloja :)- QQ
Pirrejuupas kirjoitti:
ruoasta kiittämisesi..:))
Eihän kukaan vieras pääse yllättämään kesken kiitoksen?, - vaikka nauruksihan se menisi, ja tilanne oisi luontevimmin hoidettu..ilman noloja :)Hyvä, kun sinuakin, kuten itseänikin. Tuo itselleen puhuminen on aika uusi asia, minulle, en tiedä, onko sitä muillakin ihmisillä?
Mietin tässä, kukaan ei kysynyt sinulta, nauratko, tai hymyiletkö itse?
Onneksi ainakin parissa vastauksessasi olit saanut hymyn, naurun aikaiseksi.
Jotenkin tuntuu, omille kommelluksille nykyään nauravan enemmän, kuin nuorempana. Olisiko armollisuus itseään kohtaan lisääntynyt? - hymysuu..
Minäkin alan kehumaan itseäni sen lisäksi, että useimmiten kuljeskelen aina hymynvire naamallani. Olen siis saanut myös (kirjoitus alempana) tuollaisen käyntikortin, mutta sen oli lähettänyt mies ulkoavaruudesta. Hän kyllä ilmoitti, että on jo sängyssä kanssani ja jos tuntuu hyvältä, niin hymyile.
Isäni nauratti meitä lapsia ja suututti äitiä, kun hän mallaili kotona, kuinka hänelle pitää kahvi tarjota. Siinä hän matki tätiäni (äidin sisko), joka oli ollut sisäkkönä Viipurissa ja näin tottumuksesta tarjoilu ja puheet olivat hyvin kohteliaita.
Lisää naurua saatiin aikaan, jos äitini joskus kiusallaan alkoi myös matkia siskoaan. Teitittely kuului ehdottomasti kuvioihin ja monet kehoitukset lisää ottamisesta.
- Tase pappa
Nykyisin nauran itselleni, vaikka itkeä pitäisi. Sama pää kesät ja talvet. Aina yhtä tyhmä. Tyhmän päänsä takia joutuu ottamaan monta turhaa askelta. Se hyvä puoli asiassa on että jos sen itse huomaa, niin tietää ainakin vielä elävänsä. Niin että ilo pintaan, vaikka sydän märkänis, sanoi Evakkomuorikin aikoinaan. Periksi emme anna kuin sydänhalvaukselle ja joskus harvoin vaimolle.
- Muistilappu
Olen monesti havainnut:
Hatara pää vaatii vahvat jalat. - Pirre*
Muistilappu kirjoitti:
Olen monesti havainnut:
Hatara pää vaatii vahvat jalat.tuo oli hyvä, kiitos ..nyt nauratti :)
Miksi en hymyilisi minäkin?
- Pirre*
Millainen on hymyilevä elämä? :)
Pirre* kirjoitti:
Millainen on hymyilevä elämä? :)
Minulle riittää
- tyydyttävä ihmissuhde
- muutama, aito ystävä
- kohtuullinen tuttavapiiri
- hyvä terveys ja kunto
- sopivasti erilaisia aktiviteetteja
- tarpeisiini nähden riittävät materiaaliset puitteet
Tuossa nyt hieman hymyilyn alkua.
Ehkä hieman turhan stressitöntä ja haasteköyhää on elämä mutta huonomminkin voisi olla.- Pirre*
laiska-lasse kirjoitti:
Minulle riittää
- tyydyttävä ihmissuhde
- muutama, aito ystävä
- kohtuullinen tuttavapiiri
- hyvä terveys ja kunto
- sopivasti erilaisia aktiviteetteja
- tarpeisiini nähden riittävät materiaaliset puitteet
Tuossa nyt hieman hymyilyn alkua.
Ehkä hieman turhan stressitöntä ja haasteköyhää on elämä mutta huonomminkin voisi olla.huomata elämässään ne hyvät asiat ensin, sitä kai sanotaan positiiviseksi elämän asenteeksi..
- yks mummu
Kyllä hymyä ja naurua riittää ihan omasta itsestäkin, mutta vielä enempi silloin, kun "stereot" tulee kylään tai hoitoon. :-))
- Pirre*
on oikein stereot, kaksinkertaisesti varmana sitten iloakin, uskon - lapset on hauskoja, jopa kiukutellessaankin.
Tultiin lasten kanssa Lapista, he jo väsyneenä matkasta ja hieman kiukkuisenakin äidin ja isän ikävästä; kyselin heiltä että otatteko mummin mukaan lintsille, olivat näet sinne menossa heti Lapin reissun jälkeen, - toinen sanoi ettei ota..kyselin että mitäs varten te mummin jättäisitte kotiin..oli kohtuullisen pitkä tauko, - kuulemma mummi pelkäisi laskea heitä mihinkään lintsin laitteisiin..:)) Tullu kai pelättyä joskus ääneen..:/
Mutta nauratti..sitten ihastelin ääneen jotain, ja käytin siinä yhteydessä sanaa ihana; poika sanoi että olet mummi kuin se telkun Marja Tyrni..:)) - nää on joskus nenäkkäitä :), mutta rakkaita ja rakastavia silti. - yks mummu
Pirre* kirjoitti:
on oikein stereot, kaksinkertaisesti varmana sitten iloakin, uskon - lapset on hauskoja, jopa kiukutellessaankin.
Tultiin lasten kanssa Lapista, he jo väsyneenä matkasta ja hieman kiukkuisenakin äidin ja isän ikävästä; kyselin heiltä että otatteko mummin mukaan lintsille, olivat näet sinne menossa heti Lapin reissun jälkeen, - toinen sanoi ettei ota..kyselin että mitäs varten te mummin jättäisitte kotiin..oli kohtuullisen pitkä tauko, - kuulemma mummi pelkäisi laskea heitä mihinkään lintsin laitteisiin..:)) Tullu kai pelättyä joskus ääneen..:/
Mutta nauratti..sitten ihastelin ääneen jotain, ja käytin siinä yhteydessä sanaa ihana; poika sanoi että olet mummi kuin se telkun Marja Tyrni..:)) - nää on joskus nenäkkäitä :), mutta rakkaita ja rakastavia silti.On lapset mukavia. Oltiinkohan mekin mukavia, kun oltiin lapsia? :-)
Nää stereot on sellaisia, et puhetta tulee solkenaan ja kaikkea ei mummu edes ymmärrä, ollaan vielä alta kolme vee. - Pirre*
yks mummu kirjoitti:
On lapset mukavia. Oltiinkohan mekin mukavia, kun oltiin lapsia? :-)
Nää stereot on sellaisia, et puhetta tulee solkenaan ja kaikkea ei mummu edes ymmärrä, ollaan vielä alta kolme vee.pulinakoneet siis :), meijjän ovat jo koululaisia, vain yksi ei ole vielä missään opintiellä ja toiseksi nuorin jo eskarissa. Nämä mummin kriitikot siellä linja-automatkalla ovat jo 9 ja 10 vuotiaita..:)
On hienoa että lapset ovat terveitä, toisinkin voisi olla..
- beessi
varsinainen päivänsäde ja ilopilleri ollut koskaan, mutta suurta elämäniloa, elämänhalua ja innokkuutta tunnen aina vaan. Ihmiset joiden kanssa olen ja haluan olla enemmän tekemisissä saavat helposti minut hymyilemään, joskus nauramaankin.
Huonompinakin aikoina, tai nyt kun tunnen kaipausta, perusvireeni on toiveikkaan ja uteliaan odottava, hyväntuulinenkin. Usein huomaan yksin ollessanikin hymyileväni ajatellessani minulle rakasta ihmistä, kuten tälläkin hetkellä.- Pirre*
oli hieno: "mutta suurta elämäniloa, elämänhalua ja innokkuutta tunnen aina vaan." - jos menettää elämänhalun, ei kai tuntisi iloakaan mistään, sitä kai sanotaankin masennukseksi..
P.s. rakkaus on suuri lahja..ja energian antaja..onneksi sinulla on sellainen, beessi. :)
- ..hiukan
Ehkä vielä hiukan hymyilyttä tää touhu, mut tosi harvoin enää.
Pääsin tässä tänään katsomaan uutta tulevaisuutta yllättäin ja tietämättä sitä. Oli vain kahden vuorokauden ikäinen tyttö. Joka oli syntynyt noin pari viikkoa etuajassa.- Pirre*
, vai "naapuriinko" syntynyt?
Pieni se on ihmisen alku, ja avuton..ei kuin eläimen lapsi, joka kapsahtaa jaloilleen päivän päästä, tai ennemminkin, - mutta täydellinen silti. Pian se on "meilläkin" yksi ihme lisää..tuleva kriitikko :) - ..hiukan
Pirre* kirjoitti:
, vai "naapuriinko" syntynyt?
Pieni se on ihmisen alku, ja avuton..ei kuin eläimen lapsi, joka kapsahtaa jaloilleen päivän päästä, tai ennemminkin, - mutta täydellinen silti. Pian se on "meilläkin" yksi ihme lisää..tuleva kriitikko :)Tyttärentyttöhän hänestä kasvaa, ja onpi jo kolmas lapsenlapsi. Joten eiköhän melkein samaa sukua olla.
Siinä oli reilu parin vuoden ikäinen veli mustasukkainen, kun oli kokoajan äidin vieressä, ja poika olisi halunnut mennä äidin ja vauvan väliin ?
Tosin poika oli aktiivinen keittiössä, kiehutteli vauvan tuttipulloja kattilassa, ja haarukalla pyöritti niitä siinä.
Vanhin sisko pian kuusi vuotias ei niinkään osallistunut "lapsenkasvattamiseen". Vaan on paneutunut koko tarmolla esikoulun käyntiin, ja teki erilaisia lahjoja niin äidille kun vauvallekin.
Nyt pitää mennä vaaka asentoon et saa päivällä käydä uudelleen ihmettelemässä tuota uutta tulijaa. On ne vaan niin outoja tapauksia, ettei tuohonkaan meinaa tottua vieläkään tässä iässä. - Pirre*
..hiukan kirjoitti:
Tyttärentyttöhän hänestä kasvaa, ja onpi jo kolmas lapsenlapsi. Joten eiköhän melkein samaa sukua olla.
Siinä oli reilu parin vuoden ikäinen veli mustasukkainen, kun oli kokoajan äidin vieressä, ja poika olisi halunnut mennä äidin ja vauvan väliin ?
Tosin poika oli aktiivinen keittiössä, kiehutteli vauvan tuttipulloja kattilassa, ja haarukalla pyöritti niitä siinä.
Vanhin sisko pian kuusi vuotias ei niinkään osallistunut "lapsenkasvattamiseen". Vaan on paneutunut koko tarmolla esikoulun käyntiin, ja teki erilaisia lahjoja niin äidille kun vauvallekin.
Nyt pitää mennä vaaka asentoon et saa päivällä käydä uudelleen ihmettelemässä tuota uutta tulijaa. On ne vaan niin outoja tapauksia, ettei tuohonkaan meinaa tottua vieläkään tässä iässä.iskä on nyt avainasemassa, mutta eihän se vauva kyllä muutamaan aikaan yleensä kuin syö ja nukkuu, eli kannattaa varmaan kiinnittää väliaikoina erityishuomiota siihe pikku mustikseen, vaikka vauvat onkin niin turkasen syötäviä :)
Ihana isosisko, kun tekee lahjojakin..:))
Onneksi olkoon pikkuisen johdosta :)
- Jm-50
Tyttäreni sanoisi minusta: " En mä nyt tiiä,tollanen varjossa kasvanuhan toi on".
Vastaus kysymykseesi: Nauran ja nauratan,ainakin omasta mielestäni.- Pirre*
väleissä tyttären kanssa :)
Miulla on liian vähän "terveitä" ympärilläni, tarkoitan päivittäin - tunnen toisinaan itseni tosi yksinäiseksi haahuilijaksi, - vaikka lapset ovatkin kaikki n.50 kilsan päässä, mutta heilläkin on työnsä ja omat ympyrät, - ja kun tässä työssäni ei ole edes työkavereita, heitä kaipaisin kovasti.
Mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan jo..huominenkin on "työpäivä".. - jm................
Pirre* kirjoitti:
väleissä tyttären kanssa :)
Miulla on liian vähän "terveitä" ympärilläni, tarkoitan päivittäin - tunnen toisinaan itseni tosi yksinäiseksi haahuilijaksi, - vaikka lapset ovatkin kaikki n.50 kilsan päässä, mutta heilläkin on työnsä ja omat ympyrät, - ja kun tässä työssäni ei ole edes työkavereita, heitä kaipaisin kovasti.
Mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan jo..huominenkin on "työpäivä"..yh:n varsinainen kasvatusjakso on päättynyt ja olen suht tyytyväinen tulokseeni.
väleissä ollaan, "varjossakasvanut" isä ja hänen pieni, vajaa 180cm(4 tai 5cm) tyttärensä.
- syksyn syövereissä..
Ei oikein naurata, lonka kipee, polvikulumat, sydän vetelee viimeistään, syksy tuo synkät ilmat sateineen, vanhuus lähestyy vauhdilla, pian seitkyt mittarissa, elämä takan, puoliso kuollu, yksin koitat kipuinesi sekviytyä, ei naurata.
Mutta, mukava on lukea kun toisilla menee hyvin ja iloirtoaa, olette onnellisia, voitte hyvin, on se sentään ilo miullekkin lukea teittin juttuja. Ihanaa porukka tällä palstalla.- yx totinen
voihan sitä olla ihan totinenkin ja silti kaikki 'mallaa ihan mallillaan'.
- ((##))
------- en ole turhan nauraja ------
- 12+4 =16
Miksen hymyilisi? Sinäolet muuttunut katkeraksi naiseksi ja sinun kirjoituksiasi en useinkaan edes avaa.
Hae helpotusta , mene reisuillesi ja nauti ja nai, sitähän sä olet vailla!- QQ
Näin erilailla ajattelevia, meissä 60 ihmisissä on. Minä taas luen ja avaan mielelläni, juuri Pirren aloitukset, sekä luen hänen kommenttinsa.
Jokaisella meistä on huonoja päiviä, kuten mukaviakin, oliko sinulla nyt se huono yö, kun päätit pläjäyttää tuollaisen kommentin?
Pirre tekee raskasta, vastuullista työtä, ja raskaammaksi tulee näillä vuosilla, ja silti, useimmiten hän on pirteä, ja jaksaa olla empaattinen täälläkin. - Jm-50
QQ kirjoitti:
Näin erilailla ajattelevia, meissä 60 ihmisissä on. Minä taas luen ja avaan mielelläni, juuri Pirren aloitukset, sekä luen hänen kommenttinsa.
Jokaisella meistä on huonoja päiviä, kuten mukaviakin, oliko sinulla nyt se huono yö, kun päätit pläjäyttää tuollaisen kommentin?
Pirre tekee raskasta, vastuullista työtä, ja raskaammaksi tulee näillä vuosilla, ja silti, useimmiten hän on pirteä, ja jaksaa olla empaattinen täälläkin.Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ajatuksillamme on varsin voimakkaat yhtäläisyysmerkit.
- Pirre*
en mie katkera ole, joskus vain hieman väsynyt.
- demeter
tuo oli kyllä nyt jo pohjanoteeraus!
- demeter
demeter kirjoitti:
kun pääsin, niin vastaan, että hyvässä seurassa on helppo nauraa. Minulla on pari veljeä ja yksi poika, joilta huumori irtoaa herkästi, niin ja tietenkin tuo puoliso - silloin kun on se vaihde päällä. Nauranut olen monesti täälläkin. Etteks te ole kuullu ?
- Pirre*
demeter kirjoitti:
, mutta olenhan mie joskus aika kärkevä/kin :))
Telkusta tulee joku mainos joka tarttui korvaani, siinä sanottaan jotenkin, että vanhetessa ilon- ja naurun aiheita on vähemmän..siitäkin tämä aloitus.
Tyttäreni kyllä huolehtiin miun jaksamisestani, ja hän sanoi kerran jonkun asian yhteydessä, että saisit äiti naurun vai hymynkö takaisin..ehkä hän on nähnyt miut jo enempi totisena..lienenkö viisastumassa. :)
- naapurin täti
On ollut aikoja kun ei ole paljon hymyilyttänyt ja voimat ovat olleeet vähissä. Nykyän nautin taas elämästä ja kaikista pienistä ilonaiheista mitä siihen kuuluu.
Meillä on varmuudella vain tämä päivä, se on lahja mistä kannattaa nauttia.- Takkutukka*
"Hymy on lyhin etäisyys kahden ihmisen välillä". Voiko sen oivaltavammin ilmaista?
Iloista viikonloppua & hymyillään"" - mummi*
Takkutukka* kirjoitti:
"Hymy on lyhin etäisyys kahden ihmisen välillä". Voiko sen oivaltavammin ilmaista?
Iloista viikonloppua & hymyillään""Tänään hieman hauskempi aamu, johtuu varmaan kun nukuin pitkään, kipulääkkeen ansiosta, ja nyt aurinko paistaa, ihanaa, olen auringon ystävä.
Nyt hymyillää kun tavataan !
- "käyntikortin"
vuosia sitten. Kortin teksti kuuluu näin:
SUO ANTEEKSI...
mutta olen luonteeltani sangen hiljainen ja ujo...
Olisiko mitään mahdollisuutta saada ryömiä vuoteeseesi kanssasi tänä yönä?
Jos sopii, niin pidä tämä kortti. Ellei, ole kiltti ja palauta, sillä nämä ovat ARVOKKAITA.
En ole yhtä hyvä kuin olin kerran, mutta kerran olen yhtä hyvä kuin olin ennen.
P.S. ei tarvitse sanoa kyllä...
HYMYILET VAIN!
Jäi palauttamatta. :)))), loppua en kerro. Hyvää sunnuntaita! - Hapannaamako
Varsinkin vahingonilo on aitoa. Leikki leikkinä:)
Aika harvoin hymyilyttää, mutta onneksi on joskus ilon aiheitakin. - Hymytön vanhus
Hyytynyt on minun vähäinen hymyni jo kauan sitten.
En yksistään hymyile vaan nauran ihan ääneen.
Eräällä retkellä joku mies totesi, että kotoa lähtiessä hän päätti, että noiden sisarusten lähelle hän ei autossa mene ja tässä mä nyt kuitenkin teitä kuuntelen. Huumoria hänelläkin.
Meitä on neljä sisarusta ja kaikki kovia nauramaan.
Ja eihän tämä maailma murjottamalla parane!- Pirre*
saavat nauramaan jo usein pelkällä naurullaan, vaikkei kuulisi naurun aihettakaan, - nauru tarttuu..
Joissakin suvuissa nauru on ihan suku"vika", mieheni mummo oli sellainen nauraja, iso maha vaan hytkyi kun hän nauroi..:) - demeter
Pirre* kirjoitti:
saavat nauramaan jo usein pelkällä naurullaan, vaikkei kuulisi naurun aihettakaan, - nauru tarttuu..
Joissakin suvuissa nauru on ihan suku"vika", mieheni mummo oli sellainen nauraja, iso maha vaan hytkyi kun hän nauroi..:)siinä missä nurjamielikin. Me käytiin katsomassa 82-vuotiasta sukulaisrouvaa, monisairasta ihmistä, ja kun kysyin vointia, hän totesi, että kaikki muut sairaudet hänellä on jo plakkarissa paitsi sokeritauti - ja nauroi päälle...
- Pirre*
demeter kirjoitti:
siinä missä nurjamielikin. Me käytiin katsomassa 82-vuotiasta sukulaisrouvaa, monisairasta ihmistä, ja kun kysyin vointia, hän totesi, että kaikki muut sairaudet hänellä on jo plakkarissa paitsi sokeritauti - ja nauroi päälle...
ihmisiä ei lannista mikään, ei ikä eikä sairaudet, 80 -vuotias enoni on hieman sitä maata..
Pirre* kirjoitti:
Joissakin suvuissa nauru on ihan suku"vika", mieheni mummo oli sellainen nauraja, iso maha vaan hytkyi kun hän nauroi..:)Hah-hah! Minä kuulun juuri sellaiseen sukuun,
äitini sisaruksineen oli myös kovia nauramaan!
- päiväpivää
yrittää nauraa.
Palasin juuri kuleman rajalta, koville ottaa.- Pirre*
kuolemalle, ei saanutkaan Sinua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999