uusi S 60. Ahtaan tuntuinen sisältä eikä ulkonäkökään ollut aikaisemman mallin veroinen.
Pettymys oli
9
987
Vastaukset
- kun....
uusi S60 on leveämpi kuin esim uusi S80 joka on mondeon kanssa yksi suurimmista normaaleista autoista.
Eli uusi s60 on siis todella leveä auto jonka ainakin siten pitäisi olla riittävän iso auto sisältäkin.
Aina kun autouutuus tulee markkinoille on se ensisilmäys sellainen, että tuntuu jotta vanha malli näyttää paremmalta ... mutta odota pari kuukautta niin jo mieli muuttuu ja vanha malli on jo aikansa elänyt ja uusi näyttää entistä paremmalta..tänä on aivan fakta- Bilisti
Uuden S60:sen löysä jenkkityylinen alusta on huono. Ei auton pidän kallistella kaarteissa näin. Lisäksi takatilat ja erityisesti tavaratila ovat onnettomat verrattuna muihin merkkeihin. Muuten sisustus ja erityisesti kojetaulu on onnistunut.
- sport-alusta
Bilisti kirjoitti:
Uuden S60:sen löysä jenkkityylinen alusta on huono. Ei auton pidän kallistella kaarteissa näin. Lisäksi takatilat ja erityisesti tavaratila ovat onnettomat verrattuna muihin merkkeihin. Muuten sisustus ja erityisesti kojetaulu on onnistunut.
Puhut omiasi tuon löysän alustan suhteen. Autoa tehdään pehmeämmällä comfort -alustalla joillekin markkinoille, mutta Suomeen tuotavassa mallissa on vakiona sport-alusta eli tuon S60:n alusta on jäykin alusta mitä Volvoihin on tähän mennessä tehty. Lue uusimman Tuulilasin tai TM:n koejot. Alusta sai niissä aika paljon kiitosta sekä vähäisestä kallistelustaan että mukavuudestaan. Urheilullisempi alusta on Suomen teille jo kivireki ja S60 on kuitenkin lähinnä perheauto, eikä mikään rata-auto.
Takatilat on yllättävän suuret ulkomittoihin nähden. 190 cm kuskin takana istuu jalkatilojen puolesta vielä saman kokoinen mies. Kokeilin asiaa itse liikkeessä, mutta pääntila loppuu minulta kesken takana. 5 cm lyhyempi voi jo mahtua istumaan ryhdikkäästi takana. Sisätilat on siis kilpailijoiden tasolla, mutta tavaratila on vähän pienempi. Sitäkin paikkaa tavaratilan monikäyttöisyys eli takapenkkien kaadettavuus 3 osassa ja suksiluukku ja kaadettava etupenkki. - Volvitsi
sport-alusta kirjoitti:
Puhut omiasi tuon löysän alustan suhteen. Autoa tehdään pehmeämmällä comfort -alustalla joillekin markkinoille, mutta Suomeen tuotavassa mallissa on vakiona sport-alusta eli tuon S60:n alusta on jäykin alusta mitä Volvoihin on tähän mennessä tehty. Lue uusimman Tuulilasin tai TM:n koejot. Alusta sai niissä aika paljon kiitosta sekä vähäisestä kallistelustaan että mukavuudestaan. Urheilullisempi alusta on Suomen teille jo kivireki ja S60 on kuitenkin lähinnä perheauto, eikä mikään rata-auto.
Takatilat on yllättävän suuret ulkomittoihin nähden. 190 cm kuskin takana istuu jalkatilojen puolesta vielä saman kokoinen mies. Kokeilin asiaa itse liikkeessä, mutta pääntila loppuu minulta kesken takana. 5 cm lyhyempi voi jo mahtua istumaan ryhdikkäästi takana. Sisätilat on siis kilpailijoiden tasolla, mutta tavaratila on vähän pienempi. Sitäkin paikkaa tavaratilan monikäyttöisyys eli takapenkkien kaadettavuus 3 osassa ja suksiluukku ja kaadettava etupenkki.Kovin on omituinen Volvon käsitys sporttisuudesta kun sekin on niin löysä, että kallistelee pienimmissäkin kurvissa. Takatilat sopivat parhaiten 160-180 senttisille.
- lue tuolta
Volvitsi kirjoitti:
Kovin on omituinen Volvon käsitys sporttisuudesta kun sekin on niin löysä, että kallistelee pienimmissäkin kurvissa. Takatilat sopivat parhaiten 160-180 senttisille.
Kun nyt asiaa jaksat vängätä, niin lue tuolta:
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-volvo-s60-d3-summum
"Jouset ovat jäykät, ja iskunvaimennus pysäyttää heilahtelut nopeasti.
Kallistusjäykkyys on korkealla tasolla ja ohjaus nopea.
Nopeassa kaarreajossa ohjaus tuntuu tukevalta ja herättää luottamusta, mutta kaikkein herkin tunto siitä jää uupumaan. Kaarrenopeudet on kuitenkin helppo nostaa poskettoman suuriksi, mikä lupaa hyvää väistökokeeseen. Siinä S60 ohjautuu nöyrästi ja tarkasti. Kallistelua ei esiinny juuri ollenkaan edes kuormattuna." - Kokeiltu on
"uusi S60 on leveämpi kuin esim uusi S80 joka on mondeon kanssa yksi suurimmista normaaleista autoista.
Eli uusi s60 on siis todella leveä auto jonka ainakin siten pitäisi olla riittävän iso auto sisältäkin".
Uusi S 60 on leveä ulkomitoiltaan. Niillä ulkomitoilla ei kuitenkaan ole merkitystä sen suhteen miten sisällä riittää tilaa. Varsinkin takaistuintilat siinä kuitenkin ovat paljon ahtaammat kuin S 80:ssä, niin sivuttaistilan kuin erityisesti jalkatilan osalta.
"Kylmien tyyppien" perusteella uusi S60 tosiaan vaikuttaa sen verran ahtaalta että ainakaan minä en ole kasikymppistäni sellaiseen vaihtamassa niin kauan kuin lapset (nyt lukioikäisiä) ovat vielä automatkoilla mukana. Jos sen sijaan erityisesti takaistuintiloilla ei ole niin väliä, niin sittenhän tuo uusi kuusikymppinen olisi kyllä kovasti houkutteleva.
- 170 + 210 heppaa
Kahden S60 omistajana kommentoin; takaluukun nivelet on korvattu tulokkaassa kaarevilla työntötangoila => kauhistus kuinka vanhanaikainen ja sisältä tilaasyövä systeemi.
- hyi saranii
nuo takakontin saranat ratkasivat koko asian, on se niin tärkeä asia.
- kinneri
vai laaja ego?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207