Olen kasvattanut mansikoita luonnonmukaisesti kohta lähes koko ikäni. Koskaan aikaisemmin ei ole ilmennyt tällaista, että mansikan yhteen lehteen tulee enemmän kuin kolme lehdykkää. Nyt miltei joka lehteen pukkaa 5-8 lehdykkää. Tämä alkoi toukokuussa ja on vain kiihtynyt syksyä kohden Lajikkeeni ovat Polka ja Honey. Mistä moinen johtuu, kuka tietää?
Onko vaikutusta sillä, että luomupuutarhani välittömään läheisyyteen on tullut viljanviljelijä, joka viime syksynä myrkytti pellostaan ensin rikkaruohot ja nyt keväällä kylvi apulannat ja kesällä laittoi korrenvahvistaja-ainetta. Itse en ole laittanut mansikoilleni minkäänmoista myrkkyä tai apulantaa. Savikkoista mansikkamaata olen parannellut hiukan Biolanin kasvururpeella.
Mansikan liikalehdyköistä
Mansikkatäti
1
407
Vastaukset
- paljon varkaita
Milloinkaan muullon minun mansikkani ei ole tehnyt niin paljon varkaita kuin tänä kesänä. Ainakin 10 kpl/mansikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743042
- 712911
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191762- 271671
- 241667
- 201630
- 481317
- 381293
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289