Heips, onko kukaan opiskellut draamakasvatusta avoimessa? Ainakin Jkl:ssä ja Hki:ssä sitä voi opiskella.
Millaisia kokemuksia teillä on? Onko opiskelu rankkaa, vaativaa, hauskaa...?
Itse pääsin nyt draamakasvatuksen perusopintoja opiskelemaan Jyväskylään. Opinnot koostuvat lähijaksoista ja oppimistehtävistä. Onkos kellään tietoa, mitä lähijaksoilla tehdään - "sitä itseäänkö" eli näytellään? Entä ovatko oppimistehtävät vaativia?
Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastailla!
Draamakasvatuksen opinnot
1
684
Vastaukset
- Opex
Olen tutustunut itsenäisesti draamakasvatukseen ja myös opiskellut lyhyen kurssin aiheesta yliopistossa. Se sisälsi sekä teoriaa että käytännön harjoituksia.
Haluan sanoa, että draama ja näytteleminen ovat täysin eri asioita, joten draamakasvatuksessa "sen itsensä" tekeminen ei myöskään ole näyttelemistä. Tietenkin draama voi edetä näytelmäprojektiin ja näyttelemiseen, mutta ensisijaisesti draamassa tärkeää on toiminta, kokeminen ja oppiminen, ei esittäminen. Se on tärkeä tiedostaa etenkin draamakasvatuksessa. Toisaalta Suomen draamakasvatus on niin lapsen kengissä, että termistökin vaihtelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337