Kiinnostaisi kovasti lähteä lukioon Amerikkaan. Onko mahdollista päästä New Yorkiin johonki public schooliin? Kertokaa jotain lukioita siellä please.
Ja btw, oon sillon 18 kun oisin lähdössä.
Lukioon Amerikkaan
6
625
Vastaukset
- sljfkskfkslf
Ainoa vaihtoehto on yksityinen koulu, johon tarvitset paljon rahaa (opntotuki ei riitä). Public schooliin tarvitaan vanhemmat/huoltajat mukaan muutettaessa, yksin muuttaessa niihin ei yksinkertaisesti oteta.
- $$$$$
Juu, public schooliin et pääse ellei vanhempasi asu USA:ssa ja maksa verojaan sinne ja vieläpä kyseiseen piirikuntaan. Yksityiskoulu voi olla mahdollinen, mutta vaatii massia.
http://www.privateschoolreview.com/county_high_schools/stateid/NY/county/36061
http://www.abacusguide.com/NY private schools directory.htm
Muutamaa koulua katsomalla yksi lukuvuosi maksaisi siinä 30000 USD, eli kolmelle vuodelle hintaa tulisi n. 100'000 USD (~75000€). Muut kulut sitten siihen päälle. - notafraidofthedark
USA:ssa valmistutaan high schoolista pääsääntöisesti sinä vuonna, kun tulee 18 vuotta täyteen. Sen jälkeen lähdetään sitten collegeen eli "yliopistoon". 18-vuotiaana jenkkilukioon lähteminen taitaa siten olla vähän myöhäistä, ellet sitten jotain aikuislukiota vastaavaa tsydeemiä tarkoita.
- your horses
Alkaisit siis opiskella lukiossa 15vuotiaitten kanssa ja olisit jotain 21v. kun valmistut, HELLO! Siina iassa amerikkalaiset nuoret ovat valmistumassa yliopistosta.
- kiiba
ite oon 14 ja aattelin heti ysin jälkeen mennä opiskelijavaihtoon amerikkaan jossa saa valita esim. valokuvauksen pääaineeksi..enkä vasta välivuotena, eihä se maksa noin paljoa?
- 13
Paa-aineet valitaan yliopistossa, ei High Schoolissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743042
- 712911
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191762- 271671
- 241667
- 201630
- 481317
- 381293
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289