Onko teille kokemuksia Ardennereista? Mitä kaikkea niiden kanssa touhuilette ja onko hyviä ratsastuskäytössä? Entä kengitykset, minkäkokoisia kenkiä niille ootte laittaneet ja kuinka paljon kengittäjä on ottanut ardennerin kengittämisestä hintaa? Entä Ardennerin luonne? Kaikkea tietoa toivoisin saavani, kiitos paljon jos vastaatte ja kerrotte kokemuksianne :)
Kokemuksia Ardennereista?
3
505
Vastaukset
- demirkazik
Meillä harjoitellaan vielä ajoa, mutta koko meidän omistus ajan on ratsastettu. Kannattaa muistaa, että kylmäveriset yleensäkkin aikuistuvat hitaammin, meidän vielä teini vaikka ikää 9v. Ovat parhaimmillaan n.10-11v iässä. Yleensä pitäisi olla helppoja ja ystävällisiä käsitellä ja jos niin ei ole olet "kusessa" koska massaa on takana (meiän herralla n.900kg) Kengät meillä kokoa 7 ja 8 kaikki sepät ei tee ja osa vain tuntitaksalla meillä onneksi tekee normaalihevosen hintaan, kun on niin helppo käsitellä?? Tosin kengät lähtee taas parin viikon päästä pois ja jatketaan kengättömyys harjoittelua. Ratsuina ei välttämättä helpoimpia (leveys ja askeleet) (No minä näin vanhana ukkona (48v) päätin vielä opetella ratsastamaan) ja harvemmin myöskään antavat mitään "ilmaiseksi". Mutta, sitten kun olet ansainnut hänen luottamuksen, niin sinulla on hevonen joka tekee vuoksesi ja pyynnöstäsi mitä tahansa (olen tehnyt n.2v töitä maastakäsin meidän herran kanssa ja nyt ratsailta alas tullessani ensimmäiseksi hän työntää päänsä "kainalooni")
- werti
Moi! Kiitos paljon kun kerroit kokemuksistasi. Miten kengättömyysharjoitukset ovat sujuneet? Kauan olette sitä reenailleet? Joo, sulla on käynyt hyvä tuuri että saat kengityksen "normi" hintaan! :)
Saanko udella vielä että mistä olet heppasi hankkinut ja entä varusteet? Ulkomailta vai suomesta? Ja muutenkin jos sinulla on jotain, ihan mitä vain, liittyen ardenner rotuun niin kirjoittele jos jaksat ja viitsit. On mielenkiintoista lukea jonkun omakohtaisia kokemuksia. - cameli
werti kirjoitti:
Moi! Kiitos paljon kun kerroit kokemuksistasi. Miten kengättömyysharjoitukset ovat sujuneet? Kauan olette sitä reenailleet? Joo, sulla on käynyt hyvä tuuri että saat kengityksen "normi" hintaan! :)
Saanko udella vielä että mistä olet heppasi hankkinut ja entä varusteet? Ulkomailta vai suomesta? Ja muutenkin jos sinulla on jotain, ihan mitä vain, liittyen ardenner rotuun niin kirjoittele jos jaksat ja viitsit. On mielenkiintoista lukea jonkun omakohtaisia kokemuksia.Juu ne on ihan siidui. Iha hemmetin isoja ne on kyl ja tahmeita ratsastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738