Jostain syystä Princeä verrataan usein Michael Jacksoniin, vaikka yhtäläisyyksiä David Bowieen löytyy huomattavasti enemmän. Kummatkin ovat esimerkiksi tehneet ison kasan levyjä, kokeilleet erilaisia tyylejä (etenkin Bowie) ja heillä kummallakin alkoi kultakausi kolmannesta levystä (Bowiella The Man Who Sold The Worldista ja Princellä Dirty Mindista) sekä molemmilla on ollut urallaan myös huonompia hetkiä. Kumpi on teidän mielestänne kovempi?
Itsellä David Bowie vetää hieman pidemmän korren. Hän on julkaissut mielestäni enemmän loistavia albumikokonaisuuksia kuin Prince, vaikka kummankin parhaat albumit ovatkin jotakuinkin yhtä hyviä. Myös Bowien heikoimmat albumit (debyytti, Pin Ups, Tonight, Never Let Me Down ja Hours) ovat parempia kuin Princen huonoimmat levyt (Graffiti Bridge, Emancipation New Power Soul, Rave Un2 The Joy Fantastic ja NEWS). Bowie onkin usein paskimmillaan vain tylsä (esim. monet Hoursin biisit), siinä missä Prince saattaa onnistua alittamaan riman totaalisesti (esim. Graffiti Bridgen nimikappale).
Bowie on myös jonkin verran monipuolisempi ja on kokeillut vielä enemmän erilaisia tyylejä kuin Prince ja homma on yleensä toiminut (osa Young Americansin soulmenosta ei oikein napannut) Bowie vie siis voiton, mutta kummatkin ovat suosikkiartistieni joukossa.
Prince vai Bowie?
fghjyt
2
415
Vastaukset
- bowie, sen sijaan
tyylien runsauteen on paha sanoo mitään. molemmat ovat kuitenkin poprockmusiikkia ennen muuta.
- - mutta
jos olisit kysynyt 30 vuotta sitten, olisin vastannut Bowie. Jos otetaan kevyen musiikin 1000 parasta levyä kautta aikojen, mukana on ainakin kuusi Bowien albumia, viisi Pink Floydin ja kolme Princen. Jos otetaan 100 parasta levyä, mukana on edelleen kolme Princeä, vain kaksi Bowieta mutta ei yhtään Pink Floydia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358