Sukulaiset jne...

varpulainen

Jokainen vanhempi saa päättää ketä kutsuu kastajaisiin. Normaalisti (kai?) tilaisuudessa on vanhemmat ja sisarukset, isovanhemmat ja kummit. Lisäksi saa pyytää ystäviä ja sukulaisia jne.
Itse haluaisin pitää ns. pienet kastajaiset, että paikalla vain me vanhemmat, mummot ja papat ja kummit.
Jokseenkin tästäkin asiasta saa vaikean, kun miehen sukulaiset on niiiiiiiiiiiiin nokkaansa ottavia,jos heitä ei kutsutakaan.
En koe tarpeelliseksi kutsua omasta tai mieheni suvusta ns. ylimääräisiä henkilöitä juhliin, koska emme juurikaan ole tekemisissä heidän kanssa. Eli ei niin sukurakasta sakkia :)

Toisekseen olemme ajatelleet kummeja... miten siitäkin asiasta saa hankalan.. Tietysti siksi, kun lapsi on ensimmäisemme ja erittäin pitkään odotettu

4

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,

vain kummit, 4 kpl ja me vanhemmat, kotona kastettiin. Eipä meidän kaksioomme olisi enempää vieraita kerralla oikein mahtunutkaan.
      Kukin tavallansa, meille tämä oli selvää alusta saakka, jo raskausaikana asiasta oli puhetta. Ja esikoisemme isovanhemmat ymmärsivät asian, minutkin samoin kuin veljeni on kastettu vain vanhempien ja kummien läsnäollessa.
      Tee kuten itse haluat!
      Onnea vauvasta!

• 4y44444

voitte pyytää kummiksi ihan ketä haluatte. JOs toinen osapuoli ottaa nokkiinsa niin ottakoot. Meillä minun siskoni on lapsen kummi, muttei pyydetty hänen siippaansa (olivat seurustelleet reilun vuoden, mutta miehen kanssa emme juuri ole tekemisissä). Vieraiksi ristiäisiin kutsuttiin isovanhemmat, sisaremme ja kummit 3kpl. Siinä oli jo ihan tarpeeksi väkeä meidän pieneen asuntoomme. Miehen puolen suku on todella läheistä porukkaa, muttei haluttu kaikkia kutsua, koska minun puoleltakaan ei kutsuttu. Myöskään ystäviämme emme kutsuneet, mielestäni se on perhejuhla.

• varpulainen

On helpottavaa, että muutkin ovat tehneet kuin ajattelisin itse tekeväni.
        Eli ei muuta kuin pitää vaan oman päänsä ja pikkuisen juhlathan ne on :)

• 13+10
        varpulainen kirjoitti:

On helpottavaa, että muutkin ovat tehneet kuin ajattelisin itse tekeväni.
        Eli ei muuta kuin pitää vaan oman päänsä ja pikkuisen juhlathan ne on :)

Muista nyt kuitenkin kutsua serkkusi tyttöystävä vieraaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe