Vt-seuran luopiopelko on ylettynyt luonnollisesti myös sen omaan raamatunkäännökseen. Tarkastelkaamme kotimaista ysikakkosta vs. Uudenmaailmankäännöstä muutamien jakeiden osalta.
Job 27:8:
KR92 Mitä toivoa on Jumalasta luopuneella,
kun hänen elämänsä päättyy,
kun Jumala ottaa hänen elämänsä pois?
UM Sillä mitä toivoa on luopiolla, jos Jumala karsii hänet pois,
jos hän ottaa pois hänen sielunsa?
Job 13:16
KR92 Jo se merkitsisi minulle voittoa, että saisin astua hänen eteensä. Teeskentelijät eivät hänen eteensä pääse.
UM Hän olisi myös pelastukseni,
sillä kukaan luopio ei tule hänen eteensä
Job 17:8
KR92 Kunnon ihmiset kauhistelevat kaikkea tätä:
"Jumalaton saa vilpittömät järkyttymään."
UM Oikeamieliset tuijottavat tätä hämmästyneinä,
ja viatonkin kiihtyy luopion vuoksi.
Psalmi 35:16
KR92 Kun horjuin, he ivasivat minua, irvistelivät minulle päin kasvoja.
UM Luopioiden keskuudessa, jotka leivän takia pilkkasivat,
minulle kiristeltiin hampaita
Sananlaskut 11:9
KR92 Rienaajan puhe on toisille turmioksi, mutta tieto pelastaa oikeamieliset.
UM Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat
Jesaja 33:14
KR92 Syntiset pelkäävät Siionissa,
jumalattomat kauhistuvat:
"Kuka meistä voi asua kaikkinielevässä tulessa,
kuka meistä kestää ikuisten liekkien poltetta?"
UM Siionissa syntiset ovat joutuneet kauhun valtaan, väristys on vallannut luopiot: ’Kuka meistä voi hetkeäkään asua kuluttavan tulen luona? Kuka meistä voi hetkeäkään asua pitkällisten tulipalojen ääressä?'
Vt-seuran pelko luopioita kohtaan on saanut sen lisäämään sanan myös raamattuun, että se saa viitata siihen aina kun luopiopelko hiipii puseroon ja jotain on taas veisteltävä sen entisistä jäsenistä.
LUOPIOT !!!
12
495
Vastaukset
- salaisuus?
Vai olisko kuukauden paras......
- Johanneksen_poika
Olen samaa mieltä. Hienoa Tiuku!
- Näkkäläjärävi
Johanneksen_poika kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Hienoa Tiuku!
Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!
Näkkäläjärävi kirjoitti:
Näin häikäisevää se usein on kun vt-seurasta laitetaan faktoja jonoon. Jehovantodistajat häviävät joko paikalta, heittelevät anonyymeinä huuhaata tai takertuvat epäolennaisuuksiin. Siinäpä nuo kome tyypillisintä tapaa reagoida asioihin.
- koo.koo
Näkkäläjärävi kirjoitti:
Niin. Totuuden valo häikäisee, jopa sokaisee, pimeässä kulkevia.
- Ei voi muuta sanua
t-i-u-k-u kirjoitti:
Näin häikäisevää se usein on kun vt-seurasta laitetaan faktoja jonoon. Jehovantodistajat häviävät joko paikalta, heittelevät anonyymeinä huuhaata tai takertuvat epäolennaisuuksiin. Siinäpä nuo kome tyypillisintä tapaa reagoida asioihin.
**heittelevät anonyymeinä huuhaata'''
Ja sinä täällä jaat omalla nimelläsi totuutta???!!!!
Ja mistäkö tiedät, kuka on JT ja kuka ei? Profetoitko? Oletko siis Hellu? - salaisuus?
Ei voi muuta sanua kirjoitti:
**heittelevät anonyymeinä huuhaata'''
Ja sinä täällä jaat omalla nimelläsi totuutta???!!!!
Ja mistäkö tiedät, kuka on JT ja kuka ei? Profetoitko? Oletko siis Hellu?Kommentoi kirkkoraamatun jt um väännöksen eroavuudet. Itse en pidä kumpaakaan käännöstä/ väännöstä elämänohjeenani, mutta sinä jt uskiksena voit avartaa mieltäni...-)) Tai oikeesti musta tuntuu, ettei sinusta ole siihen.
>Onhan sinulla loan heitto taito...siihen ei ajatusta tarvitse. - tsippa dui daa
salaisuus? kirjoitti:
Kommentoi kirkkoraamatun jt um väännöksen eroavuudet. Itse en pidä kumpaakaan käännöstä/ väännöstä elämänohjeenani, mutta sinä jt uskiksena voit avartaa mieltäni...-)) Tai oikeesti musta tuntuu, ettei sinusta ole siihen.
>Onhan sinulla loan heitto taito...siihen ei ajatusta tarvitse.eh eh, sinä heitit juuri kasan paskaa aiemman kirjoittajan päälle, turha siis puhua muiden perusteluista ja keskustelutaidoista mitään.
- salaisuus?
tsippa dui daa kirjoitti:
eh eh, sinä heitit juuri kasan paskaa aiemman kirjoittajan päälle, turha siis puhua muiden perusteluista ja keskustelutaidoista mitään.
um käänös perusteluja luopiosananviljelystä.......
- tsippa dui daa
salaisuus? kirjoitti:
um käänös perusteluja luopiosananviljelystä.......
eh eh, en ole aiempi kirjoittaja, älä luule, perustele.
- Jumalasi olen Minæ
Onneksi mitaan Jumalia ei ole olemassakaan, huh ;)
Hyvä aihe tämä, käytetty sana kun ainakin Jobissa voidaan kääntää monellakin tavalla suomeksi, yksikään niistä ei taida olla kuitenkaan sana "luopio".
Herääkin kysymys, löytyykö vanhasta testamentista kyseistä heprenkielistä sanaa lainkaan? Jos, niin missä tilanteessa sitä käytetään?
Entäs UT:n puolella? Olisko Juudas Iskariot ansainnut sanan luopio? Mikä se on kreikaksi ja esiintyykö se kuinka usein UT:ssa?
Todellisuudessahan jos ajatellaan koko kuviota, ei Juudaksella ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin toteuttaa ennustus. Joko hän tai sitten joku muu.
Sanan luopio käyttö väärällä tavalla pyrkii estämään valinnan- ja uskonnonvapauden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157