Judo on mielestäni ihana urheilulaji. Ainoa laji mikä ikinä oikeasti urheilussa, uimisen lisäksi, minua kiinnostaa. Lapset olivat tosi suloisia niiden valkoisten judopukujensa kanssa. Ja ohjaajat, pari sarmikkaasti harmaantunutta urosta ja mustat vyöt. Oi oi... kyllä oli ilo katsella niitä niiden keikautuksia ja heittäytymisiä. Ihania miehiä. Oi kun minäkin osaisin, noin ja noin, ajattelin ja olin niin niin hengessä mukana. Mitä urheilua harrastette itse tai lapsenlapsenne harrastaa? Niin ja kannatusharrastuksenkin voi kertoa, ei ole pakko olla itse se varsinainen kilpailija. Ihan telkkarista katsominenkin voidaan laskea harrastukseksi, jos oikein eläytyy. Itse en harrasta judoa muutoin kuin avustan tarvittaessa kisapaikkojen järjestelyissä...
terveisiä judoharkoista
6
255
Vastaukset
Siis toivottavasti=). Omat ovat harrastaneet jalkapalloa ja tennistä ja nyt tietokonepelejä.
Itse olen -siis kaikkiko?- Muistankohan? Pyöräily, sulkapallo, metsissä kuljeskelu, lyhyet vaellukset/eräretket, uinti, kuntosali, murtomaahiihto perinteiseen tyylin ja myös umpihangessa, melonta, kävely, hölkkä ja juoksu, jumppa, koulu- este- ja maastoratsastus. Olen kilpaillut vain seuratason ratsastuskilpailuissa ja se ei ollut mun juttu. En ollut tarpeeksi kilpailuhenkinen. Tykkäsin enemmän hoitaa. Toisten liikkumista en jaksa seurata kilpailuissa kovin pitkään. En itse asiassa ymmärrä, mikä urheilun katsomisessa voi viehättää. Liikun mieluummin itse. Pojat eläytyvät -ainakin toinen- joskus kovastikin ja minua se hiukan hymyilyttää.
Tällä hetkellä harrastan kävelyä, juoksua ja jumppaa. Välineinä on jumppapallo ja käsipainot. Koetan tehdä reippaan, muutaman kilsan, juoksu-/kävelylenkin päivittäin eikä maksa paljon tai vie kaikkea vapaa-aikaani ja harrastuksen voi alkaa kotiovelta :=)Sinähän olet oikea urheilija. Ja että ihan juokset, huh huh.
Minä en jaksa juosta ku vähän matkaa. Ton haarakatkoksen jälkeen on ihan reippaat kävelyt riittävät, nyt jaksan sentään tavallisimmat mäet ylös lepäämättä välillä. Kunto on kohentunut kun sydänlihas on pienentynyt se pienentyminen etenee hitaasti, mutta siis parempaan suuntaan mennään.
Pyörällä olen kulkenut töissä noin kuusi km. per suunta, siis noin 12 km päivä, ihan on rasitusta noi mäet...niin ja töissä usein rappustennousua kun ei ole hissiä, kohentaa kuntoa kummasti.
Urheilukilpailuja en itsekään katso mielelläni, mutta harkat on mielestäni kivat koska se ei ole niin totista puuhaa.miljoona kirjoitti:
Sinähän olet oikea urheilija. Ja että ihan juokset, huh huh.
Minä en jaksa juosta ku vähän matkaa. Ton haarakatkoksen jälkeen on ihan reippaat kävelyt riittävät, nyt jaksan sentään tavallisimmat mäet ylös lepäämättä välillä. Kunto on kohentunut kun sydänlihas on pienentynyt se pienentyminen etenee hitaasti, mutta siis parempaan suuntaan mennään.
Pyörällä olen kulkenut töissä noin kuusi km. per suunta, siis noin 12 km päivä, ihan on rasitusta noi mäet...niin ja töissä usein rappustennousua kun ei ole hissiä, kohentaa kuntoa kummasti.
Urheilukilpailuja en itsekään katso mielelläni, mutta harkat on mielestäni kivat koska se ei ole niin totista puuhaa.Minusta pyörämatkasi on ihan kunnioitettava.
En minäkään jaksanut juosta aluksi kuin vähän matkaa. Nyt jaksan jo kolme kilometriä yhtä päätä. Minulla romahti kunto vuosi sitten mm. kilpirauhasen liikatoiminnan takia ja sydänkin oli ollut liian lujilla. Tietysti sekin oli suhteellista, mitään kauhutarinaa aiheesta minulla ei ole kerrottavana. Koin itse sairastuneeni liian kovan ja pitkään jatkuneen stressin seurauksena. Tuntuu yhä välillä ettei aivot toimi, jos en liiku tarpeeksi... Tarvitsen opiskeluunkin aivojani vielä. Saan liikunnasta potkua.
Pyöräilin muuten joskus nuorempana tosi pitkiä lenkkejä. 60 km oli ihan tavallinen matka iltalenkillä. En taitaisi jaksaa enää ja siinä menisi koko ilta. Silloinkin meni n. kolme tuntia. Viime vuoteen asti olin pitänyt itseäni suht hyväkuntoisena.
- Heikunkeikku
Vai oot ollut judoharkkoja katsomas. Kiva on seurata, kun pienet lapset harjoittelevat. Vanhin poikani on nuorena harrastanut Taekwondoa, joka on hyvin samanlaista, kuin judo. Siinäkin on samanlaiset valkoiset asut. Samainen poika harrasti myös uintia ja sukellusta, kuten miehenikin.
Nuorin oli 6-vuotiaasta lukioikään asti partiossa ja se oli kans mukavaa touhua. Molemmat pojat olivat myös kanoottikerhossa. talvisin uimahallissa harjoittelivat kajakeilla ympäri kääntämisiä ja sieltä sitten ylähä tuloa ym. ym. Nuorin harrasti myös jousipyssyammuntaa. Kiva laji katsoa, mutta meikäläinen ei ainakaan onnistunut ampumaan jouskarilla, vaikka kuinka yritin.
Lapsenlapseni, keskimmäinen harrastaa Breakdancea, häntä on Toooosi kiva katsoa, kun tanssii. Samainen poika harrastaa myös Krossipyöräilyä. Vanhin lapsenlapsi, tyttö, on harrastanut jalkapalloa, mutta on nyt sen lopettanut ja harrastaa nyt Street dancea. Nuorin lapsenlapsi on vasta niin pieni, että harrastuksia ei ole.
Itse oon harrastanut nuorena ratsastusta. Sitten sulkapalloa ja sulkis on se Kaikkein mukavin, hauskin ja kivoin harrastus, joka on sopiva laji meikäläiselle.Toi jousipyssy jäi kiinnostamaan, varmaan olisi kivaa ihan itsellenikin ajatellen. Ratsastus voisi sopia hyvin myös ihan meikäläisillekin.
- Heikunkeikku
miljoona kirjoitti:
Toi jousipyssy jäi kiinnostamaan, varmaan olisi kivaa ihan itsellenikin ajatellen. Ratsastus voisi sopia hyvin myös ihan meikäläisillekin.
Jousipyssyammunta passas hyvin mun nuoremmalle pojalle, joka oli semmosta viilipyttymäistä plaatua oleva tyyppi. Jaksoi keskittyä pitkään ja miettiä tekniikkaa ja muita juttuja. Vanhin poika oli ja on vieläkin elohopeatyyppi, eikä sen tyyppiselle sopisi liian rauhallinen harrastus.
Jouskarilla meillä ammuttiin paljon, takapihalle mieheni teki jostakin hyvin paksusta materiaalista Taulun ja siihen poika ammuskeli. Miehenikin silloin tällöin. Minäkin, mutta huonoin tuloksin. Raskasta kiskoa se ammunta-asentoon.
Ratsastus on kiva harrastus. Muutamia kertoja näin aikuisenakin olen käynyt ratsastamas. Kreikan matkalla, noin hmmmm... olisko viis vuotta sitten, menin ratsastamaan päivän ratsastusretkelle. Ihana luonto ympärillä, kimalteleva meri ja aurinko teki ilman linnun maidoksi. Mieluummin ratsastan luonnossa, kuin jossakin aitauksessa.
Mee ihmees kokeilemaan ratsastusta, jos se kiinnostaa. Ja jousipyssyammuntaa voi myös mennä kokeilemaan jonnekin jousiammuntaseuraan. Siellä on varmasti jousipyssyjä, joita voi aluksi lainata. Ainakin täällä Vaasassa on niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066832- 954291
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista463536Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483412- 1803323
- 503319
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242839- 632351
- 422308
- 131714