Itse olen poika ja pidän näistä kaikista nukeista kuten BJD, Dollfie ja muut vastaavat. Mutta olen harmikseni huomannut sen että kaikkialle minne olen mennyt mainitsemaan etta pidän nukeista ja olen poika niin minua vain haukutaan ja kummastellaan ja vihjaillaan että olenko homo (en ole). Kerroin tuttavallenikin näistä nukeista ja siitä kuinka niille on hauska keksiä nimiä, luonteita, tarinoita ja valokuvata niitä jne, mutta hän vain sanoi että täytyy olla mieleltään viallinen jos sellaista harrastaa.
Ei tämä ole kivaa kun yksin joutuu olemaan harrastuksen kanssa. Hartsilapset foorumiakin olen vain silmäillyt mutta en ole kirjoittanut mitään kun häiritsee kun ei uskalla sanoa että olen poika. Tällä hetkellä olen vain kirjoitellut tarinoita ja muuta taustatekstiä nukeilleni ja luonut persoonallisuuksia. Olen myös ottanut valokuvia mutta en ole niitä netissä julkaissut minnekään.
Olen kateellinen teille tytöille. Olen lukenut usein kuinka olette sanoneet että viette nukkeja joskus ulkona käymässä ja valokuvattavana ja ottaneet nuket jopa käymään coneilla mukananne. Teitä ei katsota oudosti mutta jos minä teen niin niin heti ollaan ihmettelemassä etta mikäs outo äijä se siinä nukkeja raijaa mukanaan...
Että tämä on turhauttavaa...
Terveisin,
Outo tapaus Edward
Äijät ei saa harrastaa nukkeja?
13
846
Vastaukset
- pläähh
Te miehet luotte itse esteenne. Olette vapain sukupuoli kautta historian ja silti niin kiinni typerissä "öhö öhö vitun homo"-peloissanne. Kannattaisiko lopettaa sen miettiminen, mitä muut sukupuolesi edustajat pohtivat nukeista ja ns. naisellisista harrastuksista, ja alkaa elämään kuten tahtoo? Jos joku ihmettelee harrastustasi, olet vaan kuin se olisi maailman luonnollisin juttu. Itseluottamus on seksikästä ja sitäpaitsi moni juttu on saatu muuttumaan juuri sillä että siitä on tehty "luonnollista" (esim. seksuaalivähemmistöt, kasvissyönti...) ja ihmiset ovat tottuneet siihen.
- LauluJoutsen45
Ei kaikki miehet ole luotu levittämään mieheyden rankkaa sanomaa. Se on samanlaista kuin yrittäisit sanoa vakavasti itsemurhaa tehneelle: "Älä huoli, kaikki menee paremmaks päin, alota vaan se terapia!" Eli neuvo ei auta, jos ei osaa samaistua tunteeseen.
Ongelma on siinä ,että mangasta, animesta ja Japanista ylipäätänsä on tehty Suomessa tyttöjen juttu. Kaikki suloiset tavarat mm. avaimenperät, mangapokkarit ja nuketkin on totuttu näkemään tyttöjen käytössä.
Muuta sen kummempaa neuvoa en voi antaa, kuin olla omana itsenäsi. Älä välitä mitä muut sanovat, ( kummallista miten jotkut ihmiset eivät postistasi päätellen tiedä mistään mitään!) ja liity vaikka kyseiselle nettifoorumille. Eräälläkin My little Pony- foorumilla on mies jäsenenä, eikä häntä nälvitä mitenkään. Pikemminkin itse löydän käyttäjästä erityistä ja mielenkiintoista jos on poikkevaa sukupuolta, kuin valtaväestö.
Eli neuvoisin sinua olemaan välittämättä toisten puheista. Mikset vaikka menisi joskus (jos on) noihin foorumi-miitteihin? Arvaan, että nukkien harrastajat olisivat jo niin kypsiä, etteivät oudoksuisi vähääkään poikkeavaa sukupuolta.
(Tulee mieleen kun Japanissa kävin, niin siellä 15-vuotiailla pojilla oli avaimenperinä vaaleanpunaisia söpöjä karvapalloja ja rusetteja : D) - pläääh
LauluJoutsen45 kirjoitti:
Ei kaikki miehet ole luotu levittämään mieheyden rankkaa sanomaa. Se on samanlaista kuin yrittäisit sanoa vakavasti itsemurhaa tehneelle: "Älä huoli, kaikki menee paremmaks päin, alota vaan se terapia!" Eli neuvo ei auta, jos ei osaa samaistua tunteeseen.
Ongelma on siinä ,että mangasta, animesta ja Japanista ylipäätänsä on tehty Suomessa tyttöjen juttu. Kaikki suloiset tavarat mm. avaimenperät, mangapokkarit ja nuketkin on totuttu näkemään tyttöjen käytössä.
Muuta sen kummempaa neuvoa en voi antaa, kuin olla omana itsenäsi. Älä välitä mitä muut sanovat, ( kummallista miten jotkut ihmiset eivät postistasi päätellen tiedä mistään mitään!) ja liity vaikka kyseiselle nettifoorumille. Eräälläkin My little Pony- foorumilla on mies jäsenenä, eikä häntä nälvitä mitenkään. Pikemminkin itse löydän käyttäjästä erityistä ja mielenkiintoista jos on poikkevaa sukupuolta, kuin valtaväestö.
Eli neuvoisin sinua olemaan välittämättä toisten puheista. Mikset vaikka menisi joskus (jos on) noihin foorumi-miitteihin? Arvaan, että nukkien harrastajat olisivat jo niin kypsiä, etteivät oudoksuisi vähääkään poikkeavaa sukupuolta.
(Tulee mieleen kun Japanissa kävin, niin siellä 15-vuotiailla pojilla oli avaimenperinä vaaleanpunaisia söpöjä karvapalloja ja rusetteja : D)Tuskinpa se itsemurhaa yrittänyt silläkään parantuu ettei tee asioille itse mitään! Eli lause "aloita vaan se terapia" ei välttämättä ole kuule yhtään huonompi veto.
"Ei kaikki miehet ole luotu levittämään mieheyden rankkaa sanomaa"
Eivätpä kai, mutta naiset taistelivat itselleen äänioikeudet, oikeuden opiskella ja vähän muutakin vastaavaa :). Voivoi miesparkoja, tuliko päähän pipi? *silittää* Ihan turha vinkua jossei edes yritä parantaa asemaansa (ja onko muka parempaa keinoa kuin itsevarmana oleminen harrastuksensa suhteen??).
- --
Mielestäni on hienoa, että miespuolinenkin on nukke fani. itse pidän niistä myös kovasti ja tiedän, että joidenkin mielestä se on outoa. Uskalla olla oma itsesi, sellaisena kuin olet. Mitä erilaisempi, sen parempi. jos joku mulkkaa sinua oudosti mulkkaa takaisin, jos joku haukkuu sinua, hauku takaisin. tämä on minun perjaatteeni. Jos maailmassa ei olisi erilaisuutta kaikki pojat kävelisivät kadulla jengivaatteet päällä ja tytöillä olisi muka söpöt vaaleanpunaiset mekot(yök!). toivottavasti viestistä oli apua ;). ja jatkakkin nukke harrastustasi. Mikään ei ole ihanampaa kuin erilaisuus ;)
Itse en harrasta noita japanilaisnukkeja (olen tyttö),vaikka luen mangaa ja katson animea,mutten ainakaan itse näe mitään estettä sille,etteikö miehet/pojat saisi myös harrastaa näitä nukkeja.Harrastaahan naiset esimerkiksi moottoripyöräilyä siinä missä miehetkin.
Harrasta ihan rauhassa ja ole ylpeä siitä,että sinulla on niinkin erilainen harrastus kuin nukkien keräily,jotka sattuvat olemaan hieman erilaisia nukkeja.Voithan kummastelijoille sanoa,että se on sinun asiasi,että harrastat nukkeilua eikä se heille oikeestaan kuulukaan,mitä harrastat. :3 Ja en usko,että coneissa katotaan nenänvartta pitkin,jos satut tulemaan sinne nuken kanssa.Ja jos ja kun menet nuken/nukkien kanssa johonkin coniin,niin voithan laittaa ne "kuljetuksen" ajaksi johonkin reppuun,laukkuun tai muuhun vastaavaan nyssykkään ja ottaa nuken esille vasta con-alueella.- ligeia
Moi! Luin viestisi ja olen tosi iloinen huomatessani, että maailmassa on sinunkin kaltaisiasi miehiä/poikia. Itse olen nainen ja nukkeharrastus on aina merkinnyt minulle todella paljon, juuri samoin kuin sinulle, eli minäkin pidän nukkejani henkilöhahmoina, joille keksin persoonallisuuksia, tarinoita ja joille rakentelen asetelmia, joita valokuvaan. Olisi kamalan kivaa tietää sinusta enemmänkin. Minkä ikäinen olet? Itse olen 25 v. Jos sinua kiinnostaisi jutustella sähköpostin muodossa, annan mielelläni osoitteeni:)
- ceeceenekoneko
Tosiaan.. On se aika jännä että kun nainen harrastaa, no vaikka moottoripyöräilyä, niin hän on tosi kova tyyppi.. Mutta jos mies harrastaa vaikkapa balettia niin hän on (mukamas) homo! Meni vähän aiheesta.. Mutta siis.. Poikien suhtautuminen mangaan on kummallinen.. Meidän luokalla on 5 hengen ryhmä joka harrastaa conittamista, mangaa ja muuta japani juttua (minä siis kuulun siihen ryhmään), me ollaan kaikki bi-seksuaaleja (yhtä lukuun ottamatta) ja vähän tärähtäneitä. Kaikki, varsinkin pojat, kohtelee meitä ihan huonosti.. Mutta hei, otaku tytöt tykkää erillaisista pojista että senkun jatkat nukke harrastusta!
- saara.edelmann
Miten tämän nyt sanoisi.. ei se ainakaan minun mielestäni ole mitenkää outoa jos pojat tykkää BJD-nukeista :)
mutta kaikki saavat/voivat olla eri mieltä. Se on tietenkin joidenkin mielestä aika uutta kun esim. hartsilapsissa en ole tavannut yhtään poikaa.. mutta olen aika uusi siellä, joten en tiiä onko siellä poikia? (vai pysyttelevätkö he piilossa). En nää mitään estettä miksi et voisi harrastaa sitä mitä haluaisit? Tietenkin muiden mielipiteet voivat pitää sinua hieman pimennössä, mutta toivon että teet mikä on SINUN mielestäsi oikein.
ikää löytyy 19
voit ottaa yhteyttä: ixlovexakatsuki@hotmail.com , jos vaik haluut juttellu seuraa tai jotain :D joo tää viesti oli huono --' - Moikkass
Olen kuullut japanissa suuriin osa BJD harrastajista on about.40v. miehiä? Suomessa se vain leimataan helposti tyttöjen jutuksi koska täälläpäin on totuttu siihen että tytöt leikkii barbeilla ja pojat autoilla mutta aina on niitä poikia jotka leikkivät barbeilla ja niitä tyttöjä jotka leikkivät autoilla. Eikä se tarkoita että olisi naisellinen/homo poika tai että tyttö olisi joku rekkalesbo! Lisäksi BJD:t ovat tavallisia nukkeja paljon hienompia ja kehittyneempiä! mielestäni on HIENOA Jos Suomenkin harrastaja porukkaan tulisi enemmän poikiakin mukaan ja ennakko asenteita saataisiin kuriin! Ole vain rohkea ja mene mukaan miitteihin ja coneihin nukkesi kanssa sitäpaitsi uskon että näistä paikoista löytyy kyllä ihmisiä jotka ymmärtävät kantasi :)
- totuus nukeista
"Olen kuullut japanissa suuriin osa BJD harrastajista on about.40v. miehiä? "
BJD-nuket on yksi perinteisimpiä otakuharrastuksia ja nimenomaan perinteisesti lähes yksinomaan miesten juttu. Naispuolisia otakujakin (huom. ei sama asia kun fujoshi...) toki on, mutta tosiaan puhutaan vähemmistöstä. 40v on aika yliammuttu, otakuista suurinosa on enemmänkin 20-30 ja tietenkin miespuolisia. Ne 40 on jo sitten 80-luvulta saakka harrastaneita alkuperäisiä otakuita joiden määrät valitettavasti vähenevät luonnollisen kuoleman kautta, sillä otakupiireissä viina ja tupakka maistuu useimmille.
- Nukkeilia
Äwwww kun miettii poika nukkeilija ois söpö tapaus XD Mutta mitä väliähän sillä että kuka on kameran ääressä ei sukupuolella ole väliä ja kyll hartsilapsissa on poikiakin ;D Paras juttu on ettei välitä muiden puheista vaikka se vaikeaa on ;o
- StalkkarinKohde
Minä olen myös vahvalla linjalla. Ole vain oma itsesi. Tuttu tunne kun muut mollaavat jonkun erillaisuuden vuoksi.. Olen 13-16 vuotias tyttö ja en käytä mekkoa, hametta, tiukkoja housuja enkä meikkejä ja sen takia minua on mollattu. Onko tuo muka oikein,että minua mollataan jos en halua vain käyttää turhan tiukkoja tai paljastavia vaatteita?
Mutta kuitenkin en ota asioista kuuleviin korviini vaan jatkan vaan omalla tahdollani eteepäin. Taisin tutustua myös uuteen saman tyyppiseen tuttavaan, joka itsekkään ei ole niin " naisellinen " tai " teini ".
Jospa sinuakin onnistaisi ja löytäisit isellesi myös jonkun miespuolisen saman ikäpolvea tai vanhemaa, jos mikseipä nuorempaakin ystävää, joka harrastaa BJD-nukkeja. .
Itsekkin haluaisin aloittaa tämän harrastuksen, mutta se on minulle vielä liian kallista ja vanhempani ovat esteenä tälle ihanalle harrastukselle.
Kirjaudu vaikka yhteisöihin, osallistu miitteihin ja coneihin. Ole avoin ja posiitiivinen jokainen kontakti BJD-harratajiin on positiivista. :) - IlvesTable
Elävälitä musta mitä he sinulle sanovat.Olevain oma itsesi. Koska kukaan ei voi maaratä mitä sinä teet. ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081