Mitäpä mieltä kumpaa kannattaa käyttää siirrettäessä omia vhs-tallennuksia DVD:lle DVD-tallentimella?
VHS:n reso ei ole kovin kummoinen joten olisin sillä kannalla että Half-D1 riittänee, vai riittääkö?
Olen lukenut vähän puolesta ja vastaan, mutta jotkut jopa väittää että Full-D1:llä voi kuvanlaatu jopa heikentyä...tottahan se voi olla siinä mielessä että DVD-tallennin ei voi taikoa olemattomasta lisää pikseleitä.
Jotkut sitten kehottaa tallentamaan täydellä resoluutiolla.
Tiedoksi niille jotka ei ole koskaan kuulleetkaan otsikon jutuista niin Half-D1tarkoittaa vaakaresossa puolitettua resoluutiota, siis ts. 352 x 576 resoluutio, tämä on toteutettu dvd-tallentimissa 4 tunnin tallenusmoodina. Full-D1 taas tarkoittaa normaalia DVD-resoa eli 720 x 576 ja on toteutettuna dvd-tallentimissa 1 ja 2 tunnin tallennuksina, joissain laitteissa 2,5 tunnin tallennustilanakin. Kumpikin noista on normaaleja DVD-standardiin kuuluvia resoluutioita.
Half-D1 vai Full-D1?
kumpaa käyttäis?
3
508
Vastaukset
- 9+4
Kokeile ihan itse eri vaihtoehdot käytännössä ja valitse niistä sitten itseäsi tyydyttävä vaihtoehto. Mitä ihmeen väliä muiden mielipiteistä.
- ,,,,,,
tallennuksella menee puolet vähemmän levyjä.
- jooojuuu
yleensä tuo 2 tuntia / dvd on hyvä juttu vhs-nauhoille. Minidv-nauhoille ym. 1tunti / dvd. Mutta niin kyllähän sen itse näkee, kun kokeilee eri vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309