Onko kellään kokemusta Soneran mokkulan toiminnasta Rauman alueella. Omani ei meinaa pelata millään ja taidan vaihtaa vaikka DNA tai Elisaan. Olisin mielelläni kuullut muiden kokemuksia.
Mokkulan toiminta Raumalla
18
1002
Vastaukset
Ei se vaihtamisesta parane . Ainakaan DNA oli täysin p..ka .
- pr
Kokeiltu elisa/saunalahti ja dna. Ei toimi kunnolla. Saunalahti toimii silloin kun huvittaa ja luvattu nopeus 15 Mbit/s onkin alle 2Mbit/s . Sama juttu dna:n full raten kanssa.
- - ping -
Ei Saunalahti lupaa 15Mbit/s, vaan 0,2 - 10Mbit/s. Mokkulan maksiminopeus on 14.4Mbit/s. Kourujärvellä ko. mokkula Nopsan nopeus on n. 2 - 3Mbit/s in ja n. 1,45Mbit out pingauksen kestäessä 100 - 130ms. Käytännön nopeus vastaa suunnilleen 2/512 adsl:ää minun mielestäni. Mulla on ne molemmat. Vielä kesällä Soneran 3,6G mobiililiittymä oli surkea. Tuolloin luovuin Soneran työsuhdemobiilista. Soneralla on lisäksi surkea 3G-verkon kattavuus verrattuna Elisaan. Soneran mobiiliyhteydestä minulla on vuosien kokemus ja mitta tuli täyteen.
- pr
- ping - kirjoitti:
Ei Saunalahti lupaa 15Mbit/s, vaan 0,2 - 10Mbit/s. Mokkulan maksiminopeus on 14.4Mbit/s. Kourujärvellä ko. mokkula Nopsan nopeus on n. 2 - 3Mbit/s in ja n. 1,45Mbit out pingauksen kestäessä 100 - 130ms. Käytännön nopeus vastaa suunnilleen 2/512 adsl:ää minun mielestäni. Mulla on ne molemmat. Vielä kesällä Soneran 3,6G mobiililiittymä oli surkea. Tuolloin luovuin Soneran työsuhdemobiilista. Soneralla on lisäksi surkea 3G-verkon kattavuus verrattuna Elisaan. Soneran mobiiliyhteydestä minulla on vuosien kokemus ja mitta tuli täyteen.
Ota asioista selvää!
Mobiili laajakaistaliittymä
MobiililaajakaistaPaketti Nopsa, jossa rajoittamattomat kotimaan datayhteydet jopa 15 Mbit/s nopeudella
Tietokoneen USB-liitäntään kytkettävä Nettitikku 0 €
Mukana GSM-liittymä - voit pitää SIM-kortin jatkuvasti modeemissa - - ping -
pr kirjoitti:
Ota asioista selvää!
Mobiili laajakaistaliittymä
MobiililaajakaistaPaketti Nopsa, jossa rajoittamattomat kotimaan datayhteydet jopa 15 Mbit/s nopeudella
Tietokoneen USB-liitäntään kytkettävä Nettitikku 0 €
Mukana GSM-liittymä - voit pitää SIM-kortin jatkuvasti modeemissaOtin selvää:
"Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Perus-liitymällä 0,2 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,2 - 10 Mbit/s."
"Nettitikku E1820 on edistyksellinen ja pieni HSDPA/HSUPA -modeemi, jolla voit saavuttaa jopa 14,4 Mbit/s langattoman downlink- sekä 5,76 Mbit/s uplink-nopeuden"
M.O.T - pr
- ping - kirjoitti:
Otin selvää:
"Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Perus-liitymällä 0,2 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,2 - 10 Mbit/s."
"Nettitikku E1820 on edistyksellinen ja pieni HSDPA/HSUPA -modeemi, jolla voit saavuttaa jopa 14,4 Mbit/s langattoman downlink- sekä 5,76 Mbit/s uplink-nopeuden"
M.O.TMobiililaajakaistaPaketti Nopsa
ja Nettitikku E1820
tai Nettitikku MF668 Rajoittamaton jopa 15 Mbit/s 13,90 €/kk
Nettitikku MF668
Nettitikku MF668 on edistyksellinen ja pieni HSDPA/HSUPA -modeemi, jolla voit saavuttaa jopa 21,0 Mbit/s langattoman downlink- sekä 5,76 Mbit/s uplink-nopeuden. Nettitikku kytketään tietokoneen USB-väylään eikä tarvitse erillistä virtalähdettä.
Tämä tuote tukee myös uusia 900 MHz HSDPA/UMTS(3G) -verkkoja - - ping -
pr kirjoitti:
MobiililaajakaistaPaketti Nopsa
ja Nettitikku E1820
tai Nettitikku MF668 Rajoittamaton jopa 15 Mbit/s 13,90 €/kk
Nettitikku MF668
Nettitikku MF668 on edistyksellinen ja pieni HSDPA/HSUPA -modeemi, jolla voit saavuttaa jopa 21,0 Mbit/s langattoman downlink- sekä 5,76 Mbit/s uplink-nopeuden. Nettitikku kytketään tietokoneen USB-väylään eikä tarvitse erillistä virtalähdettä.
Tämä tuote tukee myös uusia 900 MHz HSDPA/UMTS(3G) -verkkojaTuota toista mokkulaa et taida vielä Raumalta saada. Väitit aikaisemmassa kirjoituksessasi, että "luvattu nopeus 15 Mbit/s", mikä ei pidä paikkaansa ja siihen tartuin. Onko sinulla tapana aloittaa nimittely nimimerkin suojassa, kun sinun osoitetaan olevan väärässä ?
Minun puolestani voit jatkaa hörhöilyäsi itsekseni mokkulasi kanssa.
qrt - pr
- ping - kirjoitti:
Tuota toista mokkulaa et taida vielä Raumalta saada. Väitit aikaisemmassa kirjoituksessasi, että "luvattu nopeus 15 Mbit/s", mikä ei pidä paikkaansa ja siihen tartuin. Onko sinulla tapana aloittaa nimittely nimimerkin suojassa, kun sinun osoitetaan olevan väärässä ?
Minun puolestani voit jatkaa hörhöilyäsi itsekseni mokkulasi kanssa.
qrtSitä saa kyllä raumalta, satun tietämään koska omistan sellaisen.
Toiseksi niin on luvattu, nopeus maksimissaan 15Mbit/s.
Ei ole tapana, saat anteeksi.
Ei yksin ole kivaa tollasen tietämättömän hörhön kanssa on paljon mukavampi kinata. - Veli Paappanen
pr kirjoitti:
Sitä saa kyllä raumalta, satun tietämään koska omistan sellaisen.
Ei yksin ole kivaa tollasen tietämättömän hörhön kanssa on paljon mukavampi kinata.dna:n mokkula oli niin lapsellinen, että vein kokeilun jälkeen pois.
elisan toimi paremmin, otin sen.
Nyt sekin tökkii niin perkeleesti, että otan kiinteän. - 1337_T1
pr kirjoitti:
Sitä saa kyllä raumalta, satun tietämään koska omistan sellaisen.
Ei yksin ole kivaa tollasen tietämättömän hörhön kanssa on paljon mukavampi kinata.Missähän tietoteknisen tieämyksen kuplassa pr asustaa? Yksikään operaattori ei ole aikoihin edes lain mukaan saanut mainostaa valheellisesti väittäen että luvattu maksiminopeus olisi myös käytännön nopeus. Mainoksissa on pienelle yleensä printti asiasta esim.->
"15MB/s liittymän tavallinen nopeuden vaihteluväli 0.2MB/s - 6MB/s"
Tuohon luvattuun 15MB/s.n pääsee siis ainoastaan teoriassa jos kaikki olosuhteet sitä puoltavat, ja ne taasen ovat->
1.) Käytät mokkulaasi hyvin lähellä / esteettä tukiasemaa.(muutamien etuoikeus)
2.) Tukiaseman kautta menevä dataliikenne on niin vähäistä että sinulle
voidaan priorisoida täysi 15MB/s kaista. ( todella harvinaista ja ehkä joskus arkiviikon yön pikkutunneilla saattaa olla hetkiä ettei kaikki "teinit" ym kaistan valtaajat roiku netissä)
3.) Myös mokkulan tulee pystyä 15MB/s datasiirtoon, ja vaikka myyjä lupaa mitä niin myös itse mokkuloiden suorituskyvyssä on eroja käytännössä vaikka tehdas olisikin speksannut sen 15MB/s siihen mokkulaan kissankokoisin kirjaimin. Usein myös tuota mokkulan 15MB/s ominaisuutta ei pääse täysin hyödyntämään ilman erillistä lisäantennia / vahvistinta.
4.) Tämä tuskin on ongelmasi mutta riippuen tietokoneesi iästä tarvitset vähintään USB 2.0 liitännän mokkulallesi. Vanhoissa koneissa oli ennen USB 1.0 ( 1996 ) ja 1.1 ( 1998 ) jotka pystyivät teoriassa nopeimmillaan vain 12MB/s siirtonopeuksiin. USB 2.0 tuli vuonna 2000 ja sillä taasen kykeni jo huomattavan nopeampaan datasiirtoon 480MB/s. Myös mokkulan uusimmat ajurit ja päivitykset tulee olla kunnossa ettei bugit ym. alkuvaiheen optimoimattomuudet ole esteenä jakuvalle maksimi 15MB/s nopeudelle.
Voit myös käytännössä kokeilla itse kuinka nopea se sinun mokkulasi on.
Täällä löytyy siihen oiva työkalu->>
http://www.speedtest.net/ - toinen hörhö
1337_T1 kirjoitti:
Missähän tietoteknisen tieämyksen kuplassa pr asustaa? Yksikään operaattori ei ole aikoihin edes lain mukaan saanut mainostaa valheellisesti väittäen että luvattu maksiminopeus olisi myös käytännön nopeus. Mainoksissa on pienelle yleensä printti asiasta esim.->
"15MB/s liittymän tavallinen nopeuden vaihteluväli 0.2MB/s - 6MB/s"
Tuohon luvattuun 15MB/s.n pääsee siis ainoastaan teoriassa jos kaikki olosuhteet sitä puoltavat, ja ne taasen ovat->
1.) Käytät mokkulaasi hyvin lähellä / esteettä tukiasemaa.(muutamien etuoikeus)
2.) Tukiaseman kautta menevä dataliikenne on niin vähäistä että sinulle
voidaan priorisoida täysi 15MB/s kaista. ( todella harvinaista ja ehkä joskus arkiviikon yön pikkutunneilla saattaa olla hetkiä ettei kaikki "teinit" ym kaistan valtaajat roiku netissä)
3.) Myös mokkulan tulee pystyä 15MB/s datasiirtoon, ja vaikka myyjä lupaa mitä niin myös itse mokkuloiden suorituskyvyssä on eroja käytännössä vaikka tehdas olisikin speksannut sen 15MB/s siihen mokkulaan kissankokoisin kirjaimin. Usein myös tuota mokkulan 15MB/s ominaisuutta ei pääse täysin hyödyntämään ilman erillistä lisäantennia / vahvistinta.
4.) Tämä tuskin on ongelmasi mutta riippuen tietokoneesi iästä tarvitset vähintään USB 2.0 liitännän mokkulallesi. Vanhoissa koneissa oli ennen USB 1.0 ( 1996 ) ja 1.1 ( 1998 ) jotka pystyivät teoriassa nopeimmillaan vain 12MB/s siirtonopeuksiin. USB 2.0 tuli vuonna 2000 ja sillä taasen kykeni jo huomattavan nopeampaan datasiirtoon 480MB/s. Myös mokkulan uusimmat ajurit ja päivitykset tulee olla kunnossa ettei bugit ym. alkuvaiheen optimoimattomuudet ole esteenä jakuvalle maksimi 15MB/s nopeudelle.
Voit myös käytännössä kokeilla itse kuinka nopea se sinun mokkulasi on.
Täällä löytyy siihen oiva työkalu->>
http://www.speedtest.net/Hehheh:) Taisi mennä pr hiljaiseksi kerrankin. koitappa väittää tuolle tyypille vastaan niinkuin muka tietäisit tietokone jutuista jotain. Väärässä olet ja sillä sipuli.
- - ping -
Olen työreissulla Espoossa ja täällä Saunalahden mokkula pelaa vilkkaammin kuin Raumalla. Muutamien testien parhaat lukemat : 10,56Mbit/s in ja 2,1Mbit/s out, ping 48ms.
- erkkimo
itse en suosittele soneraa, dnata tai Elisa/saunalahtea. mutta jos on pakko valita niin saunalahti joka sekään ei toimi.
- Rauman poika
HEI KAVERIT,
Niin se on, että mokkula toimii jossain hyvin ja vähän matkan päässä taas ei. Nopeiden linjojen kuuluvuusalueet ovat pieniä ja itse testasin ne niissä paikoissa, jossa tarvitsin sitä. Rauma/Pori-linjalla ko. paikoissa MEILLÄ toimi Sonera. Talossa on kiinteä laajakaista langaton modeemi. Tämä yhdistelmä toimii :) - 370KB/s keskustassa
Mitä lähempänä oman operaattorin tukiasemaa mokkula on, sitä paremmin ja nopeammin myös yhteys pelaa. Tosin myös operaattorista riippuen voi olla kaistarajoitusta siten että jos liian monta liittymää koittaa yhtä aikaa tunkea ja hakea dataa saman tukiaseman kautta, niin yhteydet priorisoidaan siten että puhelut ovat ensisijaisia ja niiden jälkeen jäävä kaista annetaa mobiililaajakaistoille jotka taasen priorisoidaan dataliikenteen merkityksen mukaan, joka tarkoittaa käytännössä sitä että jos joku / jotkut mokkula yhteydet havaitaan ( erityisohjelma joka operaattoreilla on nykyisin käytössä ) ainoastaa P2P ym vertaisverkko latausliikenteeksi, niin ne tiputetaan prioriteetin pohjalle,, eli keiken muun jälkeen jäävä kaista annetaan yhteyksille jotka lataavat vertaiverkoista ym. dataa. Ja tämä siksi että jos vertaisverkko liikennettä ei rajoitettaisi niin tuskin edes ko. operaattorin puhelinyhteyksille jäisi enään kaistaa kun kaikki "teinit" ja muut piraattibay imuuttajat veisivät muiden tilan.
- data nomi
Uotilassa toimii DNA ihan hyvin.
- jalleKal
Vaihtamalla paranee;)
meillä toimii hyvin dna mokkkula... - Lensukallioooo
DNA Uberlaajakaista on halpa ja nopea.. Vaihtakaa nyt ihmeessä jo siihen kun
100mb/s pitäisi riittää kaikille ja meillä vielä aina 4konetta netissä ja ikinä pätki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516996Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6973080Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631177- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2121046- 721022