Hei kuinka paljon saa juoda viiniä, tai kuinka kauan täytyy odottaa viinin juomisen jälkeen, jotta voisi mennä ajamaan autoa?
viini ja ajaminen
4
4871
Vastaukset
- 19+13
Viiniä saa juoda niin paljon kuin lompakko ja elimistö sietää, ja ajamaan saa mennä kun promillet on alle 0,5 ja taskusta löytyy ajokortti.
- selkeästi sanottu
Alkoholin poistuminen elimistöstä
Alkoholin poistumisnopeus on aina vakio eli 1 g puhdasta alkoholia 10 painokiloa kohti tunnissa. Palaminen tapahtuu pääosalta maksassa. Muuttumattomana alkoholia poistuu hengityksen, virtsan ja hien mukana 5 %. Yksi ravintola-annos (pullo olutta, 16 cl punaviiniä, 4 cl väkeviä) sisältää 12 - 15 g alkoholia ja nostaa veren alkoholipitoisuutta 0,2 promillea. Yksi ravintola-annos poistuu elimistöstä n. 2 tunnissa, punaviinipullollinen runsaassa 8 tunnissa ja vodkapullollinen runsaassa vuorokaudessa. Voimassaolevan lain mukaan moottoriajoneuvon kuljettaja tuomitaan rattijuopumuksesta jos hänen verensä alkoholipitoisuus on 0,5 promillea.- Vai miten
Koska ylläoleva teksti on sekavaa ja osittain puutteellista suosittelena katsomaan esim http://www.selvapeli.fi/ linkkiä. Kohta ajokunto ja laskuri.
itselläni on seuraava karkea laskentatapa. Ensimmäinen menee ilman odottelua, seuraavat aina kaksi tuntia annnosta kohti. Tämä on omalla kohdalani pientä liioittelua, mutta parempi näin. - selkeästi sanottu
Vai miten kirjoitti:
Koska ylläoleva teksti on sekavaa ja osittain puutteellista suosittelena katsomaan esim http://www.selvapeli.fi/ linkkiä. Kohta ajokunto ja laskuri.
itselläni on seuraava karkea laskentatapa. Ensimmäinen menee ilman odottelua, seuraavat aina kaksi tuntia annnosta kohti. Tämä on omalla kohdalani pientä liioittelua, mutta parempi näin.Itse lasken todella varman päälle: kaksi tuntia/annos ja alan laskea VIIMEISESTÄ NAUTITUSTA annoksesta. Olen nainen ja maksani polttaa alkoholia hitaammin kuin miehen maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219