Tämä voisi auttaa

annikkiii

Psoriasis on sisäeritystauti (eikä varsinainen "ihotauti",vaikka ihotaudeiksi moni iho-oire luokitellaankin)..

Onko kukaan teistä kokeillut pientä paastoa oireiden helpottamiseksI?

Ajattelisin asian näin: Ensimmäiset pari viikkoa pientä tiputusta kohti paastoa. Ensin pois liha, sitten kala, sitten kasviproteiini.Hiljalleen.
Täysi kasvispainotteinen nestepaasto vähintään viikon ajan (siis vain nestemäisessä muodossa kaikki ravinto).
Ja siitä pikkuhiljaa "normaaliin", yhtä hitaasti kuin on paastoon laskeuduttukin.
Suolihuuhtelut mielellään ainakin paaston alussa.

Tämän jälkeen voisi kokeilla ruokavaliota missä ei ole vehnää, eikä varsinkaan maissia missään muodossa enää ollenkaan(maissia on vaikea välttää, sitä on mitä ihmeellisimmissä tuotteissa eri muodoissa, mm.joissain jugurteissa).

Voisiko joku kokeilla ja kertoa kokemuksiaan?

Itse uskon, että tässä olisi muillekin helpotusta.

3

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psoriton

Psoriasis aiheutuu useimmiten kofeiinin päivittäiskäytöstä. Kofeiini muuntuu maksassa paraksantiinivirtsahapoksi, joka estää munuaisia poistamasta itseään ja muita virtsahappoja kehosta virtsan mukana. Kun paraksantiinivirtsahappo poistuu ihon läpi, se kiihdyttää ihon solukuolemaa, jolloin syntyy psoriasis.

Itselläni oli pelkkä 5 sentin läiskä polven alla, ja se lähti täydellisesti kun lopetin kokonaan kofeiinin käytön.

• ppp+psori

Sen saa esim. kirjastosta. Siinä on samanlaisia ajatuksia kuin sinulla. Itse olen saanut ruokavaliohoidosta apua psoriini. Punainen liha laukaisee oireeni (lähinnä yhteen sormeen ja jalkapohjaan). Kahvi sen sijaan ei vaikuta suuntaan eikä toiseen. Voisin kyllä kokeilla kahvipaastoa.

Lisätietoa myös www.psorinet.com

• ppp+psori

www.psorinat.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe