Töitä Bangkokista?

reissaaja..

Onkohan näin länsimaalaisena helppoa saada töitä Bangkokista? En siis puhu thaita ollenkaan mutta hyvää englantia. Kansainvälisemmmät alueet ovat varmaan ainoa mahdollisuus, esim. Khaosan road, onko muita ideoita? Menisin mielelläni töihin esim. baariin tai yökerhoon, niihin varmaan kaikista helpoin päästäkin.
Elikkä jos kelläään on kokemuksia Bangkokissa työskentelystä niibn kertokaapa.

7

1254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos aiot mennä yksityishenkilönä töihin tai etsimään töitä, niin tarvitset työluvan ja sen saamiseen
      voi mennä kauan, esim. puolesta vuodesta vuoteen. Ja ilman työlupaa ei kannata edes haaveilla työnteosta, paitsi jos haluat löytää itsesi Bangkokin karkotuskeskuksesta sakot niskassa.

Kaverini perusti baarin Pattayalle niin hän ei saanut työlupaa edes vuodessa. Eli kaljapulloa et voinut aukaista saati antaa sitä asiakkaalle, puhumattakaan tiskin takana olemisesta.
      Eli Thaimaalaiset työntekijät hoitivat kaiken.

Eikä se työnteko Thaimaassa ole hääviä, sulla ei ole mitään oikeuksia vaan pelkkiä velvollisuuksia.
      Toinen asia on sitten se jos menet Suomalaisen työnantajan lähettämänä suomalaisilla sopimuksilla.
      Mietipä nyt vielä kerran. Eiköhän niitä töitä ole täälläkin ja käy Thaimaassa vain turistina.

• Jos on massia sijoittaa pääomaa siihen omaa firmaan, niin työluvan saa. Firman voi perustaa halvallakin, mutta sillon työlupaa ei firman omistajalle heru helpolla.

Mutta joo, muuten olen kans sitä mieltä että ilman ilman yrityksen kutsua ja järkkäämää työlupaa on aika hazardia lähtä Thaimaahan töihin. Lisäksi työlupa taitaa olla muutenkin aika kinkkinen saada töihin, jota perus-thai pystyy tekemään.

Mulla ei ole mitään faktatietoa, mut näin olen kuullu Thaimaassa työtä tekeviltä ja itse asioita selville ottaessani.

• ösksöakajsn

Hanki thaimaalainen vaimo ja perusta yritys. Omiin nimiisi et 'firmaa' saa,mutta thaimaalaisen (omistaja)kanssa se onnistuu. Edellyttäen ,että sinulla on rahaa. Ja paljon!!!

eli sama Suomeksi. Unohda koko juttu !

• Hanki vaimo ja perusta yritys vaimon nimiin, eli toisin sanoen tulet nuolemaan näppejäsi jossain vaiheessa kun se sinun Thaimaalainen vaimosi sanoo että "nostapa äijä kytkintä", mitäs sä enää mun baarissa tai muussa yrityksessä teet.

• lomaosakeTYKKI

Jos löytyy serttiä tosta enkusta, niin paappa goolen haun kautta opettajan hommat vetään. Palkkaa net ei maksa paljo paskaakaan mutta saathan elämänkokemusta.

Ravintelihommoo et saa vaikka kuinka rasvaat hanurias, iliman että itse perustat oman.

• Sivusta seurannut

Et puhu maan kieltä, BKK:ssa tavisten päiväpalkka pyörii 3 e hujakoilla. Käytännössä työnteko on kannattamatonta, ilmanala on suomalaiselle liian kuuma työntekoa varten, työluvan saaminen on hankalata, tai ainakin monimutkaista. Summa summarum, työnteko BKK:ssa ei kannata, ellet perusta omaa yritystä, tai ellei ole suhteita paikkakunnalle.

• Hannemuori

Oon asunut Bangkokissa yli 10 vuotta ja arvaa vaan, oonko yrittäny saada töitä? Menisin mielelläni vaikka johonkin tavalliseen ravintolaan tarjoilemaan ruokaa asiakkaille, mutta ei mitään toivoa. Puhun sentään muutaman sanan thaitakin. Olen täällä roikkunut miehen työn perässä, joten rahan takia ei tarvitse töihin mennä, silti sitä mielellään kävisi töissä. Saisi työkokemustakin, että pääsisi sitten joskus Suomessa töihin jos palataan Suomeen.

Jos kovasti on halu päästä bangkokiin, niin voisit yrittää päästä au-pairiksi länsimaalaiseen perheeseen. Moni voisi arvostaa sitä hyvänä vaihtoehtona paiakliselle kotiapulaiselle, jos perheen äiti on kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe