Onko jotain niksejä? Proppuko auki syylarissa ja valuttamaan, vai onko moottorissa proppu? Pitäisikö termari olla irti? Saako uudet nesteet helposti sisään?
Jäähdytinnesteen vaihtamisesta
5
2934
Vastaukset
- Lutraaja
pistä sopiva astia syylarin alavesiletkun kohdalle ja irroita letku sekä aukaise paisuntasäiliön tai syylarin
korkki anna emmeiden valua pois sillä aikaa kun lantaat 50/50 vettä ja jäähdytysnestettä vaikka ämpäriin.- pekku222
avaa jäähdyttäjän tulppa ja valuta nesteet astiaan, keneeseen jää vielä nestettä, sulje tulppa ja lisää pelkkää vettä, käytä konetta jonkin aikaa, ja valuta taas kaikki ulos mitä tulee toista parikertaa, lopuksi lasket veden ulos ja suljet tulpan, ensin lisäät pelkän 100% nesteen puolet neste tilavuudesta tilavuuudesta.
Jos järjestelmän tilavuus on esim. 7 litraa lisäät siis ensin 3,5 litraa 100% nestettä ja sitten vettä niin paljo, että tulee täyteen. Käytä konetta ja lisäät vettä tarvittaessa, tarkista seuraavan pidemmä ajon jälkeen nestepinta. - Carina II
pekku222 kirjoitti:
avaa jäähdyttäjän tulppa ja valuta nesteet astiaan, keneeseen jää vielä nestettä, sulje tulppa ja lisää pelkkää vettä, käytä konetta jonkin aikaa, ja valuta taas kaikki ulos mitä tulee toista parikertaa, lopuksi lasket veden ulos ja suljet tulpan, ensin lisäät pelkän 100% nesteen puolet neste tilavuudesta tilavuuudesta.
Jos järjestelmän tilavuus on esim. 7 litraa lisäät siis ensin 3,5 litraa 100% nestettä ja sitten vettä niin paljo, että tulee täyteen. Käytä konetta ja lisäät vettä tarvittaessa, tarkista seuraavan pidemmä ajon jälkeen nestepinta.Eikö termarin taakse jää vanhoja nesteitä? Eikö tarvii irrottaa? Olisko tislattu vesi parempi kuin kraanavesi? Ei suoloja.
- 17+5
Carina II kirjoitti:
Eikö termarin taakse jää vanhoja nesteitä? Eikö tarvii irrottaa? Olisko tislattu vesi parempi kuin kraanavesi? Ei suoloja.
Jos nesteitä vaihtelee parin vuoden välein niin eipä hätiä mitiä.
Vaikka vanhaa nestettä jää useampi litrakin niin pääasia että neste uusiutuu, elikkäs ei haittaa vaikka vanhaa jääkin.
Seuraavassa vaihdossa taas sama jutut näin homma pelaa, samalla periaatteella toimii myös jarrunesteen ja ohjaustehostimen litkun vaihtokin. - Kale Karu
Carina II kirjoitti:
Eikö termarin taakse jää vanhoja nesteitä? Eikö tarvii irrottaa? Olisko tislattu vesi parempi kuin kraanavesi? Ei suoloja.
Katso ekana onko jäähdytinneste pyriittiä vai vanhan ajan glygolia(useinmiten pyriitti punaista,glygoli vihreää).Sitten ostat samaa sortia.Auton ollessa kylmä irrota jäähdyttimeen tuleva yläletku.Siihen joku putki jotta saat vanhat nesteet astiaan(pölynimurin jatkoputki on samaa kokoa).Jäähdyttimeen jäävään aukkoon asetat vaikka serlatollon joka päältä esim. leipäpussista muovia(jotta tollo ei heti vety ja ala valua).Sitten auto käymään.Muutaman minuutin kuluttua auton termari aukeaa ja kuuma neste valuu astiaan.Sitä mukaa kun nestettä tulee ulos ,lisäät jäähdytimen korkin aukosta uutta.Homma on hidas,eli noin tunnin.Mutta ilmataskuja ei näin mihkään jää.Aivan lopuksi lisäät paisuntasäiliöön myös riittävä määrä.Ja kun auto jäähtyy homman jälkeen ,tarkasta että nestettä kaikkialla riittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209