Yle MOT-ohjelma 11.10 esitti parin ihmisen tarinan, aiheena oli pakkohoito
http://areena.yle.fi/video/1350418
Aivan kuin ohjelmassa ei olisi tarpeeksi ihmettelemistä ja virkaihmisten puolustelua, peittelyä ja suoranaista valehtelua käytännöistään, haluan kertoa oman tarinan.
Ensimmäisen kerran tie suljetulle osastolle mielisairaalaan vei teini-ikäisenä. Olin juuri täyttänyt 15 vuotta ja joutunut uuden kaverini kanssa tilanteeseen jossa olimme vanhempien miesten seurassa, kaverini seurusteli silloin 19-vuotiaan kanssa, minuun silmänsä iski 29-vuotias anabolisten steroidien käyttäjä. Olin muiden varoittelusta saanut käsityksen että tälle hormonihyrrälle on turha yrittää sanoa ei. Vaikka en suoranaisen suostuvainen kanssakäymiseen ollutkaan, ei se mikään raiskaus kertaakaan ollut, väkivaltaa ei käytetty. Tosin en olisi ihmetellyt vaikka olisi, niin kiihkeässä tilassa aineiden käyttäjä on. Nk. "suhde" jatkui jonkin aikaa, salassa tietysti, senkin jälkeen mitä tapahtui ensimmäisen kerran jälkeen, josta kerron myöhemmin. Joka kerta kuitenkin olin alkoholin vaikutuksen alaisena miehen sitä ostettua minulle, hän haki minut autolla ja toi myös. Minulle oli erittäin selvää että hänestä oli turha yrittää päästä eroon. Lopuksi mies tuli jopa koulun välitunneille vahtimaan minua ja varasti puhelimeni, uhkaili ja etsi kaverieni osoitteita ja kierteli sitten kaikissa mahdollisissa paikoissa joissa voisin olla. Kunnes löysi toisen samannimisen ja ikäisen uhrin. Tämän vanhemmat kuulemma antoivat luvan suhteelle. Myöhemmin sain tietää että mies (vastoin omia puheitaan) ei ollut päässyt vartijaksi tai poliisiksi koska on tuomittu väkivaltarikoksista ja luvattomien aseiden hallussapidosta. Mies oli myös teljennyt entisen vaimonsa ja lapsensa kotiin ulos lähtiessään, niin mustasukkainen luonne oli. Minun mielestäni pahasti häiriintynyt.
Tapailun eli hyväksikäytön alkaessa äitini tiesi missä olin ollut muttei tarkalleen mitä oli tapahtunut, minulla oli silloin vielä 20v poikaystävä, joka oli äidilleni kovin läheinen, ehkä enemmän hänen makuunsa, joten oli antanut luvan suhteellemme kun olin 14v. He yhdessä olivat hakeneet minut miesporukasta jonne kaverini oli minut vienyt. Olin tietysti raivostunut häpeästä jonka he aiheuttivat ja halusin tupakalle 5 vuotta poltettuani, äitini mukaan olisin kotiarestissa. Menin sitten huoneeseeni tupakalle. Jonkin ajan päästä ovikello soi. Siellä olivat poliisit jotka tulivat taskulamput päällä kotiimme, vaikka valot olivat päällä. Ihmettelin, äitini oli soittanut isälleni ja kertonut että "pyrin väkivalloin ulos" (äitini oli asettunut tielleni, mutten tönäissyt häntä tms.) isäni oli soittanut poliiseille. Naurettava tilanne. Poliisit lähtivät, mutta seuraavana päivänä koulussa jouduin terveyden hoitajan puheille.
M1-lähetteellä pakkohoitoon
171
19197
Vastaukset
- edjärk
Terveydenhoitajalla oli sijainen, koulumme vakioterkkari olisi minut tuntenut niin hyvin ettei olisi korvaansa lotkauttanut äitini puheille. Sijainen kuitenkin käski minut terveyskeskukseen. Äitini oli siellä. Tehtiin kysely, jotain itsemurha-alttiutta mittaava. Tulos tai mikään muukaan ei viitannut itsetuhoisuuteen, en ollut viillellyt itseäni tms. Ylen MOT:pakkohoitoon tuomitut-dokumentin mukaankin M1-lähetteen tekemiseksi tarvitsee täyttyä kolme kriteeriä: 1.henkilö on vakavasti mielisairas 2.henkilö on vaaraksi itselleen ja muille 3. en muista nyt, mutta mikään ei myös minunkaan kohdallani täyttynyt. Joten äitini keksi tarinan, olin kuulemma heilutellut veistä ja uhkaillut tappaa hänet. Tai itseni. Tarina vaihteli. Sitten terveyskeskuksen lääkäri (joka myös oli sijainen) enkä tiedä oliko hän edes läääkäri, mutta kysyi suostuisinko menemään vapaaehtoisesti johonkin paikkaan juttelemaan. En muista tarkalleen mitä sanoja hän käytti mutta käsitin että hän tarkoitti jotakin keskusteluapua, terapian tyyppistä juttua. Vastasin "no en minä nyt kauhean mielelläni menisi, mutta...(ajattelin ehkä jos on pakko,saisinhan purkaa kokemuksiani)" nainen keskeytti minut "selvä, laitan sitten lähetteen, menkää tohon ulos odottamaan auto hakee siitä". Minut laitettiin M1-lähetteellä AMBULANSSILLA suljetulle osastolle. Äitini oli mukana ja luulin vielä siinä vaiheessa koko asiaa vitsiksi. Perillä kyselin että koska se terapia alkaa. Minulle sanottiin että "sä jäät tänne". Jäin sitten sinne. Tavarani (koulureppu) otettiin pois. Kännykkä ym pois. Peili (15-vuotias tyttö ei saanut edes nähdä miltä näyttää meikittä)otettiin myös pois. Näin ihmisistä voi siis saada mielisairaan näköisiä. Äitini meni huoneeseen joidenkin ihmisten kanssa, ja lähti sitten, minä jäin sinne. Minä jäin sinne ja mietin ... en muista mitä mietin, KUN minua oli seksuaalisesti hyväksikäyttänyt pedofiili, ja seurauksena siitä jouduin suljetulle osastolle, ilman ruokaa (kasvissyöjä), ilman puhelinta tai virikkeitä. Koulu oli juuri alkanut, jäin jälkeen kaikista. Viisi päivää tuntui pitkältä vieraan tytön kanssa joka lähtikin sitten jo pois. Ulos en päässyt. Muut pääsivät. Kokemastani hyväksikäytöstä ei kukaan kysellyt, ei sen jälkeenkään, kun päätettiin jatkohoidosta nuorten psykiatrisella poklinilla.
Tuon ikäinen ei edes tiedä että moisesta voi valittaa. Tajusin vain kuinka syvästi äitini minua vihaa. Kuulin parhaalta ystävältäni vapaaksi päästyäni, äitini viettäneen aikaa 20v poikaystäväni kanssa tiiviisti yhdessä illoin. Selvisi myös että jätkä oli käynyt kotonammekin. Aivan sairasta.
Sairasta on myös se, että minua rangaistiin pakkohoidolla kopissa siitä että olin hyväksikäytön uhri.
Vaikka itse suostuisin, huutaisin että pane mua! ja kiehnaisin kolmekymppisessä, lapsena, ei minuun saisi koskea. Aikuisen on vastuu. Sairas on sellainen ihminen joka lapseen sekaantuu, mutta tämä oli kyllä hyvin perillä tekojensa laittomuudesta ja oli erittäin varovainen. Äitini teki rikosilmoituksen, joka ei tosin poikinut mitään, sillä pelkäsin. Enkä toisaalta halunnut äitini voittavan.
Pedofiilin uhri tarvitsee aivan toisenlaista kohtelua, kuin suljetulle osastolle hylkääminen ja siitä seuraava leimautuminen. Hän tarvitsee tukea ja apua, kriisiapua, terapiaa ja kuuntelijaa.
Miksi lasta rangaistiin tällä tavalla?- kekkula66
Oletko tosiaan sitä mieltä, jotta olet väärin kohdeltu kun sut on M1:llä kiskottu veke tilanteesta? Näkisin, että pikku rimpuloiden hilluminen aikuisten jätkien kanssa ei vaan ole normaalia puolin eikä toisin ja sinä vielä sanot, että vastuu on aikuisen. Mieti tilannetta ja pillitä vasta sitten. Eikö tilanteen jatkumolla olisi ollut mitään negatiivistä vaikutusta eloosi? Pienet koirat leikkiköön pienten koirien kanssa.
- Köyhä ja kippee
Näin se vain on ja pitävät yhtä... niin ko. asioissa sekä vanhusten hoidossa että lastensuojelussa. Poliisikin tekee itse virheitä. Pitää esimerkiksi 15 vuotiaita 2 tuntia autossaan, kun eivät halua paljastaa puolituttua ystäväänsä pihistämisestä ilman, että voi ottaa kehenkään kuten vanhempiin yms. yhteyttä. Painostus onnistuu näin "puolilaittomasti" helpommin. Poliisit myös ajavat välillä pillit päällä punaisia päin jopa McDonaldsille tai vain nopuettaakseen matkaansa poistaen pillinsä huutamasta kun tie on ylitetty yms. eli mihinkään ei ole tällöin ollut kiire, mikä antaisi tällaiset valtuudet toimia. Mutta menepäs huomauttamaan... voi olla että istut itse syytettyjen penkillä yms...
Ammattitaitoa on vain tehdä itsensä tärkeäksi ja käyttää valtaa näin väärin niin kunnallisessa/valtiollisissa viroissa. Helppoahan on hallita kun vie ihmiseltä kaiken itsemääräämisoikeuden ja vetoaa, että laki sallii tällaisen kun olen ammattilainen arvioimaan (opiskeltu pätevyys ei muuta - toimiiko käytänössä muuta kuin kumileimasimena kun on niin sanottu muodollinen pätevyys). Raha on se mikä ratkaisee. Saat asillista palvelua, kun on nimeä, asema, tietty status ja vara valita yksityiseltä tarvitsemansa....yms... näin vaan on.
Huomannut, kokenut ja kuullut niin monelta taholta... todelliset itsekkäät hullut eli psykopaattistyyppiset/narsistiset persoonat saavat tahtonsa läpi, missä vain rahan ja vallan sekä asemansa avulla... - Mummo jo itse
Ongelmasi lähtevät ehkä sieltä äidistäsi, joka ei ole tasapainoinen. Ihan sairasta hänen käytöksensä. Tottahan on, ettei seurustelusi tuollaisen 29v kanssa ole liioin tervettä, mutta niinhän sanot itsekin. Suojelua, tukea, apua, terapiaa, kuuntelijaa sinä tarvitsit ja tarvitset! Aikuista, joka uskoo sinuun ja johon voit luottaa.
Myötätuntoni on sinun puolellasi. Tuollaiset narsistit ja psykopaatit ovat kauhistus!! - Köyhä ja kippee
kekkula66 kirjoitti:
Oletko tosiaan sitä mieltä, jotta olet väärin kohdeltu kun sut on M1:llä kiskottu veke tilanteesta? Näkisin, että pikku rimpuloiden hilluminen aikuisten jätkien kanssa ei vaan ole normaalia puolin eikä toisin ja sinä vielä sanot, että vastuu on aikuisen. Mieti tilannetta ja pillitä vasta sitten. Eikö tilanteen jatkumolla olisi ollut mitään negatiivistä vaikutusta eloosi? Pienet koirat leikkiköön pienten koirien kanssa.
Miettikäähän nyt itseänne tai nykynuorisoa ja sen elämän menoa... mikä on normaalia ja mikä epänormaalia... siis tietysti aikuisten kanssa heiluminen jne... on kyseenlaista, mutta rajoja kokeillaan ja joskus myös tulee näin valitettavasti myös vääriä ihmisiä vastaan...ja lapsihan ajatusmaailmaltaan vielä 15 vuotias on ja vastuu aikuisella kuunnella ja tukea ei valehdella, kuten äitinsäkin teki, MIKSI???
Oliko siis pakkohoito se mikä tukee kenenkään tai saati 15 vuotiaan kehitystä ns. oikeaan suuntaan eli hoidossakin hän joutui aikuisten pahoinpitelemäksi eli menetti täysin itsemääräämisoikeuden, vaikka siitä kokoajan toitetetaan että tuon ikäisten ehkäisy yms. asioista ei terveydenhuollon yms. tarvitse ilmoittaa vanhemmille... miten sekavaa ja kaksinaismoralistista, TODELLA! Nyt ensin lähes kolmikymppinen mies pelotteli nuorta ja pakotti sitten terveydenhuolto sitoi pakkohoitoon... kumpi toimi paremmin??? Jopa tässä ihan hiljattain oli myös uutisointi poliisista, joka juotti ja käytti alaikäistä hyväkseen, kun tämä oli turvautunut hänen apuunsa... Mitähän tämä poliisi toimistaan todella sai??? Sitä sopiikin kysyä.
Kyllä ihmisen itsemääräämisoikeus pitää säilyttää ehdottomasti ja on niin monia tapoja saada ihminen toimimaan ns. järkevästi, että vain todella ammattitaitoinen (ei vain muodollisen pätevyyden omaava) ihminen voi pelkällä keskustelulla ja oikeilla sanavalinnoilla laukaista uhittelevan nuoren tilanteen positiiviseen päin ja näin ohjata vapaaehtoiseen ja siinäkin todella ammattitaitoiseen hoitoon ja tukeen. Tässä äitikin toimi todella provosoivasti ja ymmärtämättömästi, kun ei edes oikeasti ollut huolissaan tyttärestään. Ketään ei saa valheella alistaa. - Norminuori
Just joo, sulle on tärkeämpää ettei äitisi voittanut, kuin että pedofiili saataisiin kiinni. Arvaa huviksesi kuinka montaa lasta tuo pedofiili hyväksikäyttää sinun ansiostasi?
- äidin mielen mukaan
Köyhä ja kippee kirjoitti:
Miettikäähän nyt itseänne tai nykynuorisoa ja sen elämän menoa... mikä on normaalia ja mikä epänormaalia... siis tietysti aikuisten kanssa heiluminen jne... on kyseenlaista, mutta rajoja kokeillaan ja joskus myös tulee näin valitettavasti myös vääriä ihmisiä vastaan...ja lapsihan ajatusmaailmaltaan vielä 15 vuotias on ja vastuu aikuisella kuunnella ja tukea ei valehdella, kuten äitinsäkin teki, MIKSI???
Oliko siis pakkohoito se mikä tukee kenenkään tai saati 15 vuotiaan kehitystä ns. oikeaan suuntaan eli hoidossakin hän joutui aikuisten pahoinpitelemäksi eli menetti täysin itsemääräämisoikeuden, vaikka siitä kokoajan toitetetaan että tuon ikäisten ehkäisy yms. asioista ei terveydenhuollon yms. tarvitse ilmoittaa vanhemmille... miten sekavaa ja kaksinaismoralistista, TODELLA! Nyt ensin lähes kolmikymppinen mies pelotteli nuorta ja pakotti sitten terveydenhuolto sitoi pakkohoitoon... kumpi toimi paremmin??? Jopa tässä ihan hiljattain oli myös uutisointi poliisista, joka juotti ja käytti alaikäistä hyväkseen, kun tämä oli turvautunut hänen apuunsa... Mitähän tämä poliisi toimistaan todella sai??? Sitä sopiikin kysyä.
Kyllä ihmisen itsemääräämisoikeus pitää säilyttää ehdottomasti ja on niin monia tapoja saada ihminen toimimaan ns. järkevästi, että vain todella ammattitaitoinen (ei vain muodollisen pätevyyden omaava) ihminen voi pelkällä keskustelulla ja oikeilla sanavalinnoilla laukaista uhittelevan nuoren tilanteen positiiviseen päin ja näin ohjata vapaaehtoiseen ja siinäkin todella ammattitaitoiseen hoitoon ja tukeen. Tässä äitikin toimi todella provosoivasti ja ymmärtämättömästi, kun ei edes oikeasti ollut huolissaan tyttärestään. Ketään ei saa valheella alistaa.Hoitoa olet tarvinnut ja kipeästi. Onneksi olet sitä saanut ja ymmärrät ottaa jatkossa lääkkeesi säännöllisesti.
Oma lapseni on parhaillaan tahdonvastaisessa hoidossa mielisairaalassa. Ei sinne jouduta kts. nimim. - melkhisedek
Olen pahoillani Suomen valtion ja tuomitsevien mielipiteiden vuoksi. Et ole toiminut väärin ja muista, että jokaisesta koettelemuksesta voi oppia jotain tärkeää. Hyvää ja riemuisaa loppu elämää!
- ex-hullu
äidin mielen mukaan kirjoitti:
Hoitoa olet tarvinnut ja kipeästi. Onneksi olet sitä saanut ja ymmärrät ottaa jatkossa lääkkeesi säännöllisesti.
Oma lapseni on parhaillaan tahdonvastaisessa hoidossa mielisairaalassa. Ei sinne jouduta kts. nimim.Ja höpölöpö - tiedän kokemuksesta että juuri noin perusteettomasti voidaan M1:llä määrätä hoitoon - hoitoon jossa ei todellakaan saa mitään hoitoa - ruokaa ja oleskelua kylläkin - ja pillereitä jotka todellakin sekoittavat pääsi ja tekevät tahdottomaksi tai pirteäksi - kuinka vaan milloinkin halutaan.
Jos en olisi muiden potilaiden neuvoista älynnyt jättää pillereitä kielen alle, olisin "hoidossa" varmaan vieläkin.Ihan sekoa touhua!!
Olen jatkanut normaalia työssäkäyvän elämää viimeiset 8 vuotta - ilman minkäänlaisia pillereitä
Ja ihan omalla diagnoosilla, jonka viimein oikeaksi myönsivät myös lääkärit. Sain varmaan 3-4 erilaista diagnoosia ja lääkityksen niiden mukaan.Kukaan ei uskonut minua, joka tiesin todellisuuden, vaan uskoivat avomiestäni ja äitiäni. - ex-hullu
kekkula66 kirjoitti:
Onko oikein että ihmistä aletaan lääkitä psyykelääkkeillä, jos hän tekee virheitä elämässään ja ei käyttäydy kuten normiväestö?
Ei varmaankaan - kyllä siihen on muut keinot löydyttävä, varsinkin kun ala-ikäisestä kyse.
Jos äiti olisi ollut älykäs, olisi hoitanut lähestymiskiellon miehelle ja asia olisi ehkä oiennut sillä tavoin. - oikeuden mukaan
Ei välttämättä molemmille.
PS. Panettiko äitisi 20v. poikaystävällä itseään? Jos niin pitihän sen kiimaisen naisen saada oma tytäs pakkohoitoon! - IHANtäyspäinen
Kyllä ihmisen itsemääräämisoikeus pitää säilyttää ehdottomasti ja on niin monia tapoja saada ihminen toimimaan ns. järkevästi, että vain todella ammattitaitoinen (ei vain muodollisen pätevyyden omaava) ihminen voi pelkällä keskustelulla ja oikeilla sanavalinnoilla laukaista uhittelevan nuoren tilanteen positiiviseen päin ja näin ohjata vapaaehtoiseen ja siinäkin todella ammattitaitoiseen hoitoon ja tukeen. Tässä äitikin toimi todella provosoivasti ja ymmärtämättömästi, kun ei edes oikeasti ollut huolissaan tyttärestään. Ketään ei saa valheella alistaa.Hänellä on mm. rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään
- Mähkää metsä puilta
Näin se vain on ja pitävät yhtä... niin ko. asioissa sekä vanhusten hoidossa että lastensuojelussa. Poliisikin tekee itse virheitä. Pitää esimerkiksi 15 vuotiaita 2 tuntia autossaan, kun eivät halua paljastaa puolituttua ystäväänsä pihistämisestä ilman, että voi ottaa kehenkään kuten vanhempiin yms. yhteyttä. Painostus onnistuu näin "puolilaittomasti" helpommin. Poliisit myös ajavat välillä pillit päällä punaisia päin jopa McDonaldsille tai vain nopuettaakseen matkaansa poistaen pillinsä huutamasta kun tie on ylitetty yms. eli mihinkään ei ole tällöin ollut kiire, mikä antaisi tällaiset valtuudet toimia. Mutta menepäs huomauttamaan... voi olla että istut itse syytettyjen penkillä yms...
Ammattitaitoa on vain tehdä itsensä tärkeäksi ja käyttää valtaa näin väärin niin kunnallisessa/valtiollisissa viroissa. Helppoahan on hallita kun vie ihmiseltä kaiken itsemääräämisoikeuden ja vetoaa, että laki sallii tällaisen kun olen ammattilainen arvioimaan (opiskeltu pätevyys ei muuta - toimiiko käytänössä muuta kuin kumileimasimena kun on niin sanottu muodollinen pätevyys). Raha on se mikä ratkaisee. Saat asillista palvelua, kun on nimeä, asema, tietty status ja vara valita yksityiseltä tarvitsemansa....yms... näin vaan on.
Huomannut, kokenut ja kuullut niin monelta taholta... todelliset itsekkäät hullut eli psykopaattistyyppiset/narsistiset persoonat saavat tahtonsa läpi, missä vain rahan ja vallan sekä asemansa avulla...HUOM 15 vuotias on RIKOSOIKEUDELLISESSA VASTUUSSA tekemisistään.
Hänet voidaan tarvittaessa vaikka vangita. - kiimainen anoppi
Äitisi olisi paljon enemmän ollut hoidon tarpeessa kuin Sinä. "Anoppi" 35 ja "vävy" 20.
Mutta.Tytärtä te kaikki mollasitte. - zxsadsd
Kyllä ihmisen itsemääräämisoikeus pitää säilyttää ehdottomasti ja on niin monia tapoja saada ihminen toimimaan ns. järkevästi, että vain todella ammattitaitoinen (ei vain muodollisen pätevyyden omaava) ihminen voi pelkällä keskustelulla ja oikeilla sanavalinnoilla laukaista uhittelevan nuoren tilanteen positiiviseen päin ja näin ohjata vapaaehtoiseen ja siinäkin todella ammattitaitoiseen hoitoon ja tukeen. Tässä äitikin toimi todella provosoivasti ja ymmärtämättömästi, kun ei edes oikeasti ollut huolissaan tyttärestään. Ketään ei saa valheella alistaa.Teki hänestä sairaan ja vei itsetunnon iäksi.
Kiitos ÄIDILLE LAPSEN RAKKAUDESTA. - laaja-alaisuus
Hoitoa olet tarvinnut ja kipeästi. Onneksi olet sitä saanut ja ymmärrät ottaa jatkossa lääkkeesi säännöllisesti.
Oma lapseni on parhaillaan tahdonvastaisessa hoidossa mielisairaalassa. Ei sinne jouduta kts. nimim.yhden vesipään vanhmpi.
mutta puhumatta paras - suvaitseva
Mummo jo itse kirjoitti:
Ongelmasi lähtevät ehkä sieltä äidistäsi, joka ei ole tasapainoinen. Ihan sairasta hänen käytöksensä. Tottahan on, ettei seurustelusi tuollaisen 29v kanssa ole liioin tervettä, mutta niinhän sanot itsekin. Suojelua, tukea, apua, terapiaa, kuuntelijaa sinä tarvitsit ja tarvitset! Aikuista, joka uskoo sinuun ja johon voit luottaa.
Myötätuntoni on sinun puolellasi. Tuollaiset narsistit ja psykopaatit ovat kauhistus!!Vaikka ikäero olis 80 vuotta, sillä perusteella ei voida määrittää mitään sairautta. Tai suhdetta sairaaksi.
Ihmisuhteita ja rakautta ei sulje pois ikäero. Sairaita olemme me jotka asetamme muiden suhteille rajat.
Meidän jokaisen tytäs tai poika valitsee itse kumppaninsa. - shithappensss
se on vain lähete, jonka jälkeen tarkkaillaan.
Meillä oli nuorisopsykiatrian polilla aikanaan lääkäri joka käski potilaan luvata ettei tätä(vaikka juomista) enään tee. Ja kun rehellisesti sanoi ettei sellaista voi luvata. Lääkäri pisti välittömästi lähetteen m1:sellä. Itse kävelin pokkana ulos asti ja tuota vuosia myöhemmin nauraneena kuulin lääkärin tehneen sitä muillekin.
Kyllä kyllä minä lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon----- JA OLEN TERVE
No ei se juttu siihen päätynytkään, seuraavana päivänä terapiaan mennessäni samaiselle polille, huomasi lääkäri minut ohimennen aulassa ja soitti sen ambulanssin sinä aikana, kun juttekin terapeutilleni niitä näitä. Pääsin pöpilään, johon terapeuttini soitti ja tarkkailu loppui samantien ja pääsin kotiini.
Siihen loppui myös terapiani, jos kerran yhdellä lupauksella olen terve kuin pukki. - Eikä ole
IHANtäyspäinen kirjoitti:
Hänellä on mm. rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään
15 v. ei ole aikuinen, vaikka ruumiillinen kehittyminen saattaa erehdyttää. Ikä ei tee aikuiseksi vaan asenne, tieto, taito, vastuun ottaminen edes itsestä ja omista tekemisistään. Käsitys oikeasta ja väärästä jne.
- RÖLLI PEIKKO
ex-hullu kirjoitti:
Ja höpölöpö - tiedän kokemuksesta että juuri noin perusteettomasti voidaan M1:llä määrätä hoitoon - hoitoon jossa ei todellakaan saa mitään hoitoa - ruokaa ja oleskelua kylläkin - ja pillereitä jotka todellakin sekoittavat pääsi ja tekevät tahdottomaksi tai pirteäksi - kuinka vaan milloinkin halutaan.
Jos en olisi muiden potilaiden neuvoista älynnyt jättää pillereitä kielen alle, olisin "hoidossa" varmaan vieläkin.Ihan sekoa touhua!!
Olen jatkanut normaalia työssäkäyvän elämää viimeiset 8 vuotta - ilman minkäänlaisia pillereitä
Ja ihan omalla diagnoosilla, jonka viimein oikeaksi myönsivät myös lääkärit. Sain varmaan 3-4 erilaista diagnoosia ja lääkityksen niiden mukaan.Kukaan ei uskonut minua, joka tiesin todellisuuden, vaan uskoivat avomiestäni ja äitiäni.USKON SINUA. MINUN VANHIMMAN TYTTÄRENI ISÄ JA ÄITINI OLISIVAT TEHNEET VARMASTI SAMAN JOS OLISIVAT VOINEET. TOTUUS ON ETTÄ EKSÄ JA ÄITINI OVAT VAKAVASTI MIELENHÄIRIÖISIÄ. ETENKIN ÄIDILLÄNI TOSI VAIKEITA JUTTUJA JA AIHEUTTANUT NIILLÄ AIVAN USKOMATONTA KÄRSIMYSTÄ. VOIMIA SINULLE.
- Murkkujen äiti
Mähkää metsä puilta kirjoitti:
HUOM 15 vuotias on RIKOSOIKEUDELLISESSA VASTUUSSA tekemisistään.
Hänet voidaan tarvittaessa vaikka vangita.Oma lapseni on tuon ikäinen, ja voin todella sanoa että sen ikäinen ON LAPSI!
Pahoinvointi lisää pahoinvointia. Kierre, joka täytyy katkaista! Ja lapsi tarvitsee rakkautta vielä pitkään yli 15:n ikävuoden. Ja sairas aikuinen tukea ja ymmärrystä, ei päähän potkimista! - Murkkujen äiti
Murkkujen äiti kirjoitti:
Oma lapseni on tuon ikäinen, ja voin todella sanoa että sen ikäinen ON LAPSI!
Pahoinvointi lisää pahoinvointia. Kierre, joka täytyy katkaista! Ja lapsi tarvitsee rakkautta vielä pitkään yli 15:n ikävuoden. Ja sairas aikuinen tukea ja ymmärrystä, ei päähän potkimista!oli tarkoitus laittaa tuohon, että sairas aikuinen tarvitsee puolestaan tukea ja ymmärrystä.... apua. Sieltä sitä vyyhtiä lähdetään ensisijaisesti selvittämään, vanhemmista. Lasta on turha tuomita silloin kun itse niistä on tietynlaisia kasvattanut. Mihin vanhempien vastuu on unohtunut?
- SÖRSSELSÖN
Kyllä ihmisen itsemääräämisoikeus pitää säilyttää ehdottomasti ja on niin monia tapoja saada ihminen toimimaan ns. järkevästi, että vain todella ammattitaitoinen (ei vain muodollisen pätevyyden omaava) ihminen voi pelkällä keskustelulla ja oikeilla sanavalinnoilla laukaista uhittelevan nuoren tilanteen positiiviseen päin ja näin ohjata vapaaehtoiseen ja siinäkin todella ammattitaitoiseen hoitoon ja tukeen. Tässä äitikin toimi todella provosoivasti ja ymmärtämättömästi, kun ei edes oikeasti ollut huolissaan tyttärestään. Ketään ei saa valheella alistaa.MAANANTAIN MOT OLI YHTÄ JÄRKYTTÄVÄÄ KATSOTTAVAA KUIN KOLME VUOTTA SITTEN TULLUT ONGELMAJÄTELAMPAAT. HYVIN ON SUUT TUKITTU KUN KO OHJELMA EI OLE POIKINUT LISÄOHJELMIA JA KAIKETI SAMA JUTTU MAANANTAISEN OHJELMAN KANSSA. TÄTÄ KANSAA VIEDÄÄN TODELLA KUN PÄSSIÄ NARUSSA KUN IHMISET EI SAA TUOMMOSIA VIRKAMIEHIÄ KURIIN JA LAKIA EI TUOLLAISTEN VALVOMISEEN SAADA AIKAISEKSI. ON KUIN VENÄJÄLLÄ OLIS.
- neropatti88....
Tuossa sun kertomuksessa oli ristiriitaisuuksia. Vaikutti vähän siltä että aloit itse seurustella 29v kaverin kanssa.
Toki jos 15v tyttö haluaa 29vuotiaan kanssa olla niin mikä siinä. Kunhan se on kummankin oma tahto eikä ole yksipuolinen suhde. Laki on laki mutta eihän sitä pilkulleen kukaan noudata. 16 vuotiashan saa vasta seurustella yläikäisten kanssa mutta polttaahan 17 vuotiaatkin tupakkia niin ei sillä ole väliä kunhan ei asiasta rollita polliisille
Mä en ymmärrä tuota sanaa pedofiili tuossa yhteydessä. Sä olet ollut vaan vuoden sallittua nuorempi kun aloit seurustella 29vuotiaan kanssa. Pedofiili kuulostaa liaan radikaalilta sanalta siihen.
Millä tavalla sä olet ollut pedofiilin uhri? Tuota en ymmärtänyt. Jos olet kerta seurustellut 29 vuotiaan kanssa omalta taholta niin sä et ole mikään vitun uhri. Tuo on todella säälittävää väittää jotakin tuota. Mitä vikittelet vanhoja miehiä jos et kestä seuraamuksia?
Tuon sinun mammas ei kyllä kuulostanut täys järkiseltä, jos tuo kaikki sanomasi pitää paikkansa. Ei ketää voi viedä pakkohoitoon ilman pätevää syytä. Pitää vähintään olla tappanut joku tai yrittänyt itsemurhaa monesti "HUOM ei tarkoita sanallista uhkailua". Jos sun mammas on väittänyt jotain tuolaista niin ehkä sitten sut on voitu viedä hoitoon
Tämän perusteella sun mammas ois pakkohoidon tarpeessa. Häntä vähiten puolustan tässä jos tämä sun kertomus nyt pitää ylipäänsä pilkulleen paikkansa.
Pakkohoitoon ei nykyään edes oteta helpolla. Keravan murhaajakin pääs vasta silloin kun tappo tytön vaikka oli yrittänyt saada apua muuloinkin.
Joten siksi minun on vaikea uskoa tätä sun kertomusta mutta kyllähän tälläistä voi sattua toki mutta se on hyvin harvinaista. - MinäVaanTäällä
suvaitseva kirjoitti:
Vaikka ikäero olis 80 vuotta, sillä perusteella ei voida määrittää mitään sairautta. Tai suhdetta sairaaksi.
Ihmisuhteita ja rakautta ei sulje pois ikäero. Sairaita olemme me jotka asetamme muiden suhteille rajat.
Meidän jokaisen tytäs tai poika valitsee itse kumppaninsa.Niinhän se on että jokainen valitsee kumppaninsa. Mutta 15v ja 29v!? Suurimmalla osin tuollaisella ikäerolla (jolloin tyttö on reilusti alaikäinen) ei miehellä ole mielessä kuin seksi. Ei oikea parisuhde.
- MinäVaanTäällä
neropatti88.... kirjoitti:
Tuossa sun kertomuksessa oli ristiriitaisuuksia. Vaikutti vähän siltä että aloit itse seurustella 29v kaverin kanssa.
Toki jos 15v tyttö haluaa 29vuotiaan kanssa olla niin mikä siinä. Kunhan se on kummankin oma tahto eikä ole yksipuolinen suhde. Laki on laki mutta eihän sitä pilkulleen kukaan noudata. 16 vuotiashan saa vasta seurustella yläikäisten kanssa mutta polttaahan 17 vuotiaatkin tupakkia niin ei sillä ole väliä kunhan ei asiasta rollita polliisille
Mä en ymmärrä tuota sanaa pedofiili tuossa yhteydessä. Sä olet ollut vaan vuoden sallittua nuorempi kun aloit seurustella 29vuotiaan kanssa. Pedofiili kuulostaa liaan radikaalilta sanalta siihen.
Millä tavalla sä olet ollut pedofiilin uhri? Tuota en ymmärtänyt. Jos olet kerta seurustellut 29 vuotiaan kanssa omalta taholta niin sä et ole mikään vitun uhri. Tuo on todella säälittävää väittää jotakin tuota. Mitä vikittelet vanhoja miehiä jos et kestä seuraamuksia?
Tuon sinun mammas ei kyllä kuulostanut täys järkiseltä, jos tuo kaikki sanomasi pitää paikkansa. Ei ketää voi viedä pakkohoitoon ilman pätevää syytä. Pitää vähintään olla tappanut joku tai yrittänyt itsemurhaa monesti "HUOM ei tarkoita sanallista uhkailua". Jos sun mammas on väittänyt jotain tuolaista niin ehkä sitten sut on voitu viedä hoitoon
Tämän perusteella sun mammas ois pakkohoidon tarpeessa. Häntä vähiten puolustan tässä jos tämä sun kertomus nyt pitää ylipäänsä pilkulleen paikkansa.
Pakkohoitoon ei nykyään edes oteta helpolla. Keravan murhaajakin pääs vasta silloin kun tappo tytön vaikka oli yrittänyt saada apua muuloinkin.
Joten siksi minun on vaikea uskoa tätä sun kertomusta mutta kyllähän tälläistä voi sattua toki mutta se on hyvin harvinaista.Kuulehan neropatti. Oletko koskaan ollut kännissä kunnolla?
- MinäVaanTäällä
MinäVaanTäällä kirjoitti:
Kuulehan neropatti. Oletko koskaan ollut kännissä kunnolla?
törmännyt ihmiseen joka ei kuuntele sanaa ei? Ja on vieläpä niin sairaan mustasukkainen että voisi tehdäkin jotakin väkivaltaista? Veikkaan että et. Pelon vallassa sitä tekee vaikka ja mitä.
- äitee27
Eikä ole kirjoitti:
15 v. ei ole aikuinen, vaikka ruumiillinen kehittyminen saattaa erehdyttää. Ikä ei tee aikuiseksi vaan asenne, tieto, taito, vastuun ottaminen edes itsestä ja omista tekemisistään. Käsitys oikeasta ja väärästä jne.
nii eli lääkkeetkö ne tekee aikuisesta aikuisen joka tajuaa väärän oikeesta..juntti..kuka vit on määritelly mikä on normaalii?HALOO APINA!!!!!!!Meitä on ja tulee aina olemaan erillaisia persoonia kuka sen määrää viisaana milloin ihmiseltä riistetään vapaus..koska mukamas joku ei ole ns.normaali..myö kaikki ollaan narsistei,persoonallisuushäiriintyneit jne.. jos vaan testeihin uskallettais..kuin pal siel sun pääs vikaakin olis mitä lääkkeil voitais hoitaa..
- pöljii löytyy
koko yhteiskunta!
Kyllä nuo viranomaiset (sossun tantat, pollarit, lääkärit ym sairaanhoitajat,portsarit ,,) oikeesti osaavat olla vittumaisia kun haluavat, olevinaan niin asiantuntijoita, että oksettaa.
Sekaan kyllä mahtuu hyviäkin mainituissa asioissa ja enemmistö.
Kyllä olen niistä muutamasta sortista saanut huonoo kokemusta, ja muutama ns,pätevä on jopa saanut kenkää, eivät ole osanneet hoitaa asioita kuten pitää.
Virheitä he tekee siinä missä maallikotkin ja ihan tarkoituksellakin, kun niin olevat osaavinaan ja korkeassa asemassa.. - ei pakollinen
hyvä provo!!
- Reiska Ruishiha
IHANtäyspäinen kirjoitti:
Hänellä on mm. rikosoikeudellisesti vastuussa tekemisistään
Onko vasta 15 täyttänyt jo vastuussa vai vasta kuusitoista vuotias. Ainakin rikosoikeudellisesti suojaraja menee seitsemässätoissavuodessa ?
- oma kohtainen kokemu
kekkula66 kirjoitti:
no itse olen sitä mieltä että jonkun lainen apu olisi ollut ihan jees tuossa tilanteessa mutta ei suljetulle kannatta laittaa raiskattua ja muutenkin nuorta joka ei tee pahaa muille tai itselleen esimerkiksi oma äitini sai sellaisen päähän pinttymän että minä olen sairas ja hullu kun itse riehui kokki veitsi kädessä kotona ja kuristi hän käänsi sen aivan toisin päin hän on erittäin hyvä valehtelemaan joten itsekkin jouduin oman äitini takia suljetulle osastolle joskus 10v ja silloin parasta apua olisi ollut että minua oisi kuunneltu mutta ei minulle tungettiin lääkkeitä ja sanottiin istu hiljaa tai nuku vaikka oisin vai lukenut (huom:sekin oli kiellettyä) eli toisin sanoen minä ymmärrän erittäin paljon tuota kirjoittajaa aina aikuiset ei ole turvallisia ja hyviä niin kuin uskotaan minun mielestäni ihmisen pitää saada sanoa oma sanansa ja sitä pitää kuunnella itse tosin jouduin vielä tuon tapahtuman jälkeen perhe kotiin jonka isä hahmo kuristi ja harrasti henkistä väki valtaa kun myöhemmin minut raiskasi joku tuntematon se kiellettiin ja sanottiin vain että olen keksinyt koko asian
minua ei edes viety sairaalaan tutkittavaksi tai minä en saanut edes puhua asiasta eli tiedän todella mitä nykyään tarkoittaa että mikäämn ei ole turvallista edes oma koti!
minä esimerkiksi myös tiedän että minulla lukee noiden tapausten johdosta papereissani vaikea ja kajahtanut pelkästään muiden sanomisten perusteella!!!! - Isäni konsepti
Oma lapseni on parhaillaan tahdonvastaisessa hoidossa mielisairaalassa. Ei sinne jouduta kts. nimim.Kun karvat kasvavat perseestäsi pitää sinun myös osata tehdä työtä ja käyttäytyä kuin aikuinen,ellet niin paristot ja pavut jätetään tästä lähtien peiton alle ja asiaa hiotaan niin kauan kotona että asia menee hiuspohjaan,kaikkien mitä epämiellyttäviempien ja raskaimpien töiden muodossa,tuliko selväksi Ilkka?
- ihmisillä on heleve-
tisti valtaa.
Minä hakeuduin vapaaehtoisesti hoitoon kolmisen vuotta sitten Seinäjoelle.
Se saatranan mulukku nuori sijaislääkäri ja kaikki hoitajat toistuvasti uhkailivat, että vapaaehtoinen hoito voidaan muuttaa pakkohoidoksi.
Minulle määrättiin lääkitys, ja koko saatanan pelleporukka (= hoitajat) alkoivat miettiä jatkohoitoani.
He eivät edes uskoneet, että minulla on perhe, puoliso ja pieni lapsi. Luulivat, että sepitin koko tarinan. Myöskään he eivät uskoneet, että minulla on ammatti. Parikin.
Toki oli syynsä hoitoon hakeutumiselleni. Olin ottanut puoli pulloa anisviinaa ja puolisenkymmentä unilääkettä, koska silloin oli vaiheaa... siis todella oli vaikeaa, ja olisin toivonut saavani apua, mutta en tarkoittanut joutua sairaalabyrokratian rattaisiin.
Sairaalaosastolla ei ollut mitään hoitoa. Hoitajat siellä seurustelivat keskenään ja istuskelivat kansaliassa. Potilaista he eivät välittäneet tuon taivaallista. Lääkäriä oli mahdollisuus tavata kerran päivässä taikka joka toinen päivä. Lääkäri ei uskonut mitään, mit'ä hänelle sanoin. Kenelläkään muulla siellä ei olllut mitään valtaa, vain lääkärillä.
Valvonnanalaisena sain käydä kirjastossa ja kanttiinissa.
Kun runsas viikko oli kulunut, sain herrojen ja rouvien armosta "vapaakävelyn", puoli tuntia ulkoilua omatoimisesti joka päivä.
Karkasin ensimmäisellä ulkoilukerralla, menin kotiini ja jatkoin työtäni.
Haistatan pitkät paskat koko Suomen terveyden- ja sairaanhoitojärjestelmälle, jonka mottona on lähteä siitä, että jokainen apua hakenut on parantumattomasti taikka pitkäaikaisesti sairas ja tarvitsee sekä lääkehoitoa että terapiaa. Vitut! Vitut! ja vielä pitkän paskan kerran VITUN VITUT!
Haistakaa perkeleet vittu koko Seinäjoen psykiatria! - .
Voi jeesus mitä tekstiä! Pitäiskö lähtiessä jo miettiä vähä missä seurassa liikkuu? Kannattaako mennä kännissä huoraamaan kolmekymppisille äijille, pettää poikakaveria ja syyttää vanhempia ku auttoivat pois tilanteesta? Voitko väittää että pelkkä puhe olisi tehonnut suhun sillon ku hakivat pois sieltä aikuisten miesten keskeltä? Suoraan sanottuna ei käy sääliksi yhtään, oksettaa lähinnä ku ajattelee mitä sun kaltaisilla kakaroilla pyörii päässä..
- gerberos666
kekkula66 kirjoitti:
sinä kekkula66 nyt vittuun lässyttämään täältä.. Mitä ihmettä tulet tänne soittamaan suutasi tuolla tavalla jos toinen on noin paljon kärsinyt.. Otat mua niin aivoon että voisin käyttää sua nyrkkeilysäkkinä... >:( Ilmoita jos oot kiinnostunu ni voin tulla vääntämään sut solmuun..
- Saija-66
oma kohtainen kokemu kirjoitti:
no itse olen sitä mieltä että jonkun lainen apu olisi ollut ihan jees tuossa tilanteessa mutta ei suljetulle kannatta laittaa raiskattua ja muutenkin nuorta joka ei tee pahaa muille tai itselleen esimerkiksi oma äitini sai sellaisen päähän pinttymän että minä olen sairas ja hullu kun itse riehui kokki veitsi kädessä kotona ja kuristi hän käänsi sen aivan toisin päin hän on erittäin hyvä valehtelemaan joten itsekkin jouduin oman äitini takia suljetulle osastolle joskus 10v ja silloin parasta apua olisi ollut että minua oisi kuunneltu mutta ei minulle tungettiin lääkkeitä ja sanottiin istu hiljaa tai nuku vaikka oisin vai lukenut (huom:sekin oli kiellettyä) eli toisin sanoen minä ymmärrän erittäin paljon tuota kirjoittajaa aina aikuiset ei ole turvallisia ja hyviä niin kuin uskotaan minun mielestäni ihmisen pitää saada sanoa oma sanansa ja sitä pitää kuunnella itse tosin jouduin vielä tuon tapahtuman jälkeen perhe kotiin jonka isä hahmo kuristi ja harrasti henkistä väki valtaa kun myöhemmin minut raiskasi joku tuntematon se kiellettiin ja sanottiin vain että olen keksinyt koko asian
minua ei edes viety sairaalaan tutkittavaksi tai minä en saanut edes puhua asiasta eli tiedän todella mitä nykyään tarkoittaa että mikäämn ei ole turvallista edes oma koti!
minä esimerkiksi myös tiedän että minulla lukee noiden tapausten johdosta papereissani vaikea ja kajahtanut pelkästään muiden sanomisten perusteella!!!!millaista hoitolaitoksissa, pitisi saada kootuksi. Olen kuullut samaa että annetaan lääkkeitä, ja siinä on hoito. Hoitajat eivätm ole kiinnostuneita. Robottimaisesti turtuneina ja tunteettomina tekevät työtään. Voikohan olla enää nykypäivää oikeasti?
- Jokainen valitsee
törmännyt ihmiseen joka ei kuuntele sanaa ei? Ja on vieläpä niin sairaan mustasukkainen että voisi tehdäkin jotakin väkivaltaista? Veikkaan että et. Pelon vallassa sitä tekee vaikka ja mitä.
seuransa itse. Ellei oo tyhmä heittopussi. Niitäkin on.
- lady_g
gerberos666 kirjoitti:
sinä kekkula66 nyt vittuun lässyttämään täältä.. Mitä ihmettä tulet tänne soittamaan suutasi tuolla tavalla jos toinen on noin paljon kärsinyt.. Otat mua niin aivoon että voisin käyttää sua nyrkkeilysäkkinä... >:( Ilmoita jos oot kiinnostunu ni voin tulla vääntämään sut solmuun..
Aika mielenkiintoinen kannanotto. Oletko pyytänyt apua ilmeiseen aggressio-ongelmaasi?
- Laki lääkäreille
...kuuluu näin:
3) jos mitkään muut mielenterveyspalvelut eivät sovellu käytettäviksi tai ovat riittämättömiä.
(Mielenterveyslaki 14.12.1990/1116, 8 §)
Suomessa on vallalla lääkärien mielivalta. Ihmisiä mätkitään pakkohoitoon aivan mitättömistä syistä. Pakkohoitoon määrätään vuosittain yli 2000 ihmistä. Järkyttävän suurella osalla heistä ei yksikään mielenterveyslain pakkohoitokriteeri täyty, vaikka kaikkien kolmen pitäisi täyttyä.
Hullukin saa olla, jos ei ole vaaraksi itselleen tai muille. Pakkohoidon pitäisi olla se viimeinen keino. Lääkärien mielivallasta johtuen se on usein ensimmäinen keino.
Valittaminen on yleensä turhaa, koska hallinto-oikeudet, joiden pitäisi olla puolueettomia tuomioistuimia, kokevat roolinsa olevan vahvistaa nämä hallinnolliset päätökset. Tämä taas johtuu siitä, että hallinto-oikeustuomarit ovat entisiä lääninhallitusten virkamiehiä, jotka toimivat edelleen vanhan kaavan mukaan. Potilas on aina väärässä, kun lääkäri näin sanoo.
Ja ei, en ole mielisairalapotilas, vaan juristi, joka on tehnyt useita valituksia asiakkaideni puolesta pakkohoitotapauksissa. suvaitseva kirjoitti:
Vaikka ikäero olis 80 vuotta, sillä perusteella ei voida määrittää mitään sairautta. Tai suhdetta sairaaksi.
Meidän jokaisen tytäs tai poika valitsee itse kumppaninsa.Tämä on oiva sääntö silloin, kun suhteen molemmat osapuolet ovat sekä aikuisia että tasapainoisia. 15-vuotias ei ole aikuinen ja aika hemmetin harvoin tasapainoinenkaan.
- 123423434556
Laki lääkäreille kirjoitti:
...kuuluu näin:
3) jos mitkään muut mielenterveyspalvelut eivät sovellu käytettäviksi tai ovat riittämättömiä.
(Mielenterveyslaki 14.12.1990/1116, 8 §)
Suomessa on vallalla lääkärien mielivalta. Ihmisiä mätkitään pakkohoitoon aivan mitättömistä syistä. Pakkohoitoon määrätään vuosittain yli 2000 ihmistä. Järkyttävän suurella osalla heistä ei yksikään mielenterveyslain pakkohoitokriteeri täyty, vaikka kaikkien kolmen pitäisi täyttyä.
Hullukin saa olla, jos ei ole vaaraksi itselleen tai muille. Pakkohoidon pitäisi olla se viimeinen keino. Lääkärien mielivallasta johtuen se on usein ensimmäinen keino.
Valittaminen on yleensä turhaa, koska hallinto-oikeudet, joiden pitäisi olla puolueettomia tuomioistuimia, kokevat roolinsa olevan vahvistaa nämä hallinnolliset päätökset. Tämä taas johtuu siitä, että hallinto-oikeustuomarit ovat entisiä lääninhallitusten virkamiehiä, jotka toimivat edelleen vanhan kaavan mukaan. Potilas on aina väärässä, kun lääkäri näin sanoo.
Ja ei, en ole mielisairalapotilas, vaan juristi, joka on tehnyt useita valituksia asiakkaideni puolesta pakkohoitotapauksissa.>>>Ja ei, en ole mielisairalapotilas, vaan juristi, joka on tehnyt useita valituksia asiakkaideni puolesta pakkohoitotapauksissa
- lord lollero
siis - kyllähän sulla itelläsikään ei ole kaikki kotona, kun olet suostunut, etkä edes pyytänyt keneltäkään apua. Mikä hyväksikäyttö on kyseessä, kun itsekin sanot, että raiskausta ei koskaan tapahtunut ja antelias olit aina ? Äitilläsi tuskin oli muita keinoja saada likka järkiin kuin pistää lukkojen taakse. Hyvin toimittu.
- jossami
Niinhän se on että jokainen valitsee kumppaninsa. Mutta 15v ja 29v!? Suurimmalla osin tuollaisella ikäerolla (jolloin tyttö on reilusti alaikäinen) ei miehellä ole mielessä kuin seksi. Ei oikea parisuhde.
Kouluaikoinani 70-luvulla, alkoi meidän luokkalainen 13v tyttö seurustelemaan 21v kanssa ja menivät naimisiinkin myöhemmin.
- .
l.e.x kirjoitti:
Tämä on oiva sääntö silloin, kun suhteen molemmat osapuolet ovat sekä aikuisia että tasapainoisia. 15-vuotias ei ole aikuinen ja aika hemmetin harvoin tasapainoinenkaan.
Järjestelmä, opettajat ja viranomaiset voivat uskoa helposti häiriintynyttä vanhempaa.
- aarautsi
neropatti88.... kirjoitti:
Joten siksi minun on vaikea uskoa tätä sun kertomusta mutta kyllähän tälläistä voi sattua toki mutta se on hyvin harvinaista.Minulla on samanlainen omakohtainen kokemus kuin MOT -ohjelman iäkkäällä miehellä. Melko tarkkaan neljä vuotta sitten poliisit tulivat exältä saamillaan avaimilla kotiini. Olin tulossa suihkusta ja ehdin laittaa pelkän pyyhkeen suojaksi. Ei ollut harmainta aavistustakaan miksi he olivat tulleet. Käskivät lähtemään heidän mukanaan terveyskeskuslääkärin vastaanotolle välittömästi. Sanoin, että voin tulla sinne vapaaehtoisesti omalla autolla, se ei sopinut. Poliisi oli vieressä kyttäämässä kun pukeuduin. Terveyskeskuksessa pantiin lukkojen taakse odottamaan lääkärin vastaanottoa. Lääkäri oli nuori poika, keikkalääkäri ja M1 lähetteellä minut kiikutettiin mielisairaalaan. Olin lukkojen takana neljä vuorokautta ja ruokaillessakin joku oli vahtimassa. En silloinkaan ymmärtänyt miten kaikki oli mahdollista ja miten näin voidaan menetellä. Sen jälkeen elämä on ollut yhtä kärsimystä, pitkiä sairaslomia ja nyt ollaan hakemassa ainakin osatyökyvyttömyyseläkettä. Ennen tätä kokemusta en ollut ollut sairaslomalla päivääkään. Kun en ymmärtänyt jälkeenpäinkään sitä, miten poliisi voi tulla noutamaan ilman, että kukaan olisi ollut yhteydessä minuun, hakeuduin psykiatrin vastaanotolle. Hänen mielestään näin ei missään tapauksessa olisi saanut menetellä ja kehotti virittämään kantelun. Kanteluun tarvittavaa aineistoa haaliessa kävi ilmi, että veljeni vaimo oli saanut päivystävän nuoren keikkalääkärin kirjoittamaan virka-apupyynnön. Kantelun käsittely kesti yli kaksi vuotta ja virka-apupyynnön tehnyt lääkäri sai huomautuksen. Kantelun yhteydessä ei voi vaatia edes kulujaan korvattavaksi enkä niistä ole tähän päivään mennessä saanut mistään korvausta. Potilasvakuutusyhdistys hylkäsi korvausvaatimuksen katsoen, ettei kyseessä ole potilasvahinko. Nyt asia on puoli vuotta ollut käsittelyssä sairaalan vakuutusyhtiössä, ties milloin se siellä ratkaistaneen. Sen jälkeen kun pääsin sairaalasta, kuvio alkoi selvitä, silloisella aviomiehelläni ja veljeni vaimolla oli suhde ja liittomme päättyi. Psykiatrikin sanoi, että minut piti pelata pois kolmiodraamasta. Exäni ja veljeni vaimo ovat nyt yhdessä. Siitä olen katkera, etten yhtään ymmärtänyt enkä osannut pitää puoliani kun työn kautta tutut poliisit tulivat noutamaan. Sekin on perin kummallista, että lääkäri on tehnyt virheen mutta kukaan ei ole korvausvelvollinen esim. asianajajani palkkiosta. Rikollisia kohdellaan hellin käsin mutta tavalliselle työssäkäyvälle ihmiselle voidaan tehdä mitä tahansa. Sairastuin tapauksen aiheuttamasta järkytyksestä ja taloudelliset menetykset ovat olleet huomattavat esim. lääkityksen ja saamatta jääneen palkan muodossa. En pahimmalle vihamiellenikään toivoisi vastaavaa kokemusta.
- **tuki**
zxsadsd kirjoitti:
Teki hänestä sairaan ja vei itsetunnon iäksi.
Kiitos ÄIDILLE LAPSEN RAKKAUDESTA.hoidon tarkoitus voi myös olla pysäytys. Ilman tätä nuori ei välttämättä kykene ikinä vastuulliseen ja lääkkeettömään aikuisuuteen. Nuoren omat mielipiteet ja aikuisen ulkopuolinen katsanta eivät välttämättä aina kohtaa. Lopputulos ratkaisee!
- Tarkkailkaa lääkäriä
shithappensss kirjoitti:
se on vain lähete, jonka jälkeen tarkkaillaan.
Meillä oli nuorisopsykiatrian polilla aikanaan lääkäri joka käski potilaan luvata ettei tätä(vaikka juomista) enään tee. Ja kun rehellisesti sanoi ettei sellaista voi luvata. Lääkäri pisti välittömästi lähetteen m1:sellä. Itse kävelin pokkana ulos asti ja tuota vuosia myöhemmin nauraneena kuulin lääkärin tehneen sitä muillekin.
Kyllä kyllä minä lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon----- JA OLEN TERVE
No ei se juttu siihen päätynytkään, seuraavana päivänä terapiaan mennessäni samaiselle polille, huomasi lääkäri minut ohimennen aulassa ja soitti sen ambulanssin sinä aikana, kun juttekin terapeutilleni niitä näitä. Pääsin pöpilään, johon terapeuttini soitti ja tarkkailu loppui samantien ja pääsin kotiini.
Siihen loppui myös terapiani, jos kerran yhdellä lupauksella olen terve kuin pukki.Kyllä lääkärilläja suhteessa asiakkaaseen/potilaaseen olisi vaikka miten paljon kehitämistä!
Jos vain pelkällä 'huonolla käytöksellä' voidaan toimia näin- ollaan aika syvällä ...enkä osaa sanoa muuta kuin - sellaisen lääkärin (esim. tk.) kanssa tekemisiä on varottava, ja varoitettava muitakin!
Liian monet ns. lääkärin virkaa hoitavat näin ollen - 'lääkitsevät' myös itseään - ja saavat jatkaa virassa Lääkefirmojen yms. myötävaikutuksella ja rahoittaminakin! Kunhan vaan lääkkeet ja tropit kauppaansa tekevät! Mitä enemmän lääkkeitä sitä enemmän etuja firmoilta!
Koko Terveysvirasto Hki, luultavemmin toiminnassa mukana mutta kuka sen todistaa "jos ei tule ulos"!?
Helsingin psykiatrisilla terveysasemilla on juuri tälläistä toimintaa! - rölli peikko
aarautsi kirjoitti:
Minulla on samanlainen omakohtainen kokemus kuin MOT -ohjelman iäkkäällä miehellä. Melko tarkkaan neljä vuotta sitten poliisit tulivat exältä saamillaan avaimilla kotiini. Olin tulossa suihkusta ja ehdin laittaa pelkän pyyhkeen suojaksi. Ei ollut harmainta aavistustakaan miksi he olivat tulleet. Käskivät lähtemään heidän mukanaan terveyskeskuslääkärin vastaanotolle välittömästi. Sanoin, että voin tulla sinne vapaaehtoisesti omalla autolla, se ei sopinut. Poliisi oli vieressä kyttäämässä kun pukeuduin. Terveyskeskuksessa pantiin lukkojen taakse odottamaan lääkärin vastaanottoa. Lääkäri oli nuori poika, keikkalääkäri ja M1 lähetteellä minut kiikutettiin mielisairaalaan. Olin lukkojen takana neljä vuorokautta ja ruokaillessakin joku oli vahtimassa. En silloinkaan ymmärtänyt miten kaikki oli mahdollista ja miten näin voidaan menetellä. Sen jälkeen elämä on ollut yhtä kärsimystä, pitkiä sairaslomia ja nyt ollaan hakemassa ainakin osatyökyvyttömyyseläkettä. Ennen tätä kokemusta en ollut ollut sairaslomalla päivääkään. Kun en ymmärtänyt jälkeenpäinkään sitä, miten poliisi voi tulla noutamaan ilman, että kukaan olisi ollut yhteydessä minuun, hakeuduin psykiatrin vastaanotolle. Hänen mielestään näin ei missään tapauksessa olisi saanut menetellä ja kehotti virittämään kantelun. Kanteluun tarvittavaa aineistoa haaliessa kävi ilmi, että veljeni vaimo oli saanut päivystävän nuoren keikkalääkärin kirjoittamaan virka-apupyynnön. Kantelun käsittely kesti yli kaksi vuotta ja virka-apupyynnön tehnyt lääkäri sai huomautuksen. Kantelun yhteydessä ei voi vaatia edes kulujaan korvattavaksi enkä niistä ole tähän päivään mennessä saanut mistään korvausta. Potilasvakuutusyhdistys hylkäsi korvausvaatimuksen katsoen, ettei kyseessä ole potilasvahinko. Nyt asia on puoli vuotta ollut käsittelyssä sairaalan vakuutusyhtiössä, ties milloin se siellä ratkaistaneen. Sen jälkeen kun pääsin sairaalasta, kuvio alkoi selvitä, silloisella aviomiehelläni ja veljeni vaimolla oli suhde ja liittomme päättyi. Psykiatrikin sanoi, että minut piti pelata pois kolmiodraamasta. Exäni ja veljeni vaimo ovat nyt yhdessä. Siitä olen katkera, etten yhtään ymmärtänyt enkä osannut pitää puoliani kun työn kautta tutut poliisit tulivat noutamaan. Sekin on perin kummallista, että lääkäri on tehnyt virheen mutta kukaan ei ole korvausvelvollinen esim. asianajajani palkkiosta. Rikollisia kohdellaan hellin käsin mutta tavalliselle työssäkäyvälle ihmiselle voidaan tehdä mitä tahansa. Sairastuin tapauksen aiheuttamasta järkytyksestä ja taloudelliset menetykset ovat olleet huomattavat esim. lääkityksen ja saamatta jääneen palkan muodossa. En pahimmalle vihamiellenikään toivoisi vastaavaa kokemusta.
mutta totta kun ihminen on todella sisäisesti tunnevammainen ja häiriintynyt niin hän voi aiheuttaa tuollaista. eksäni ja äitini (kuten täällä jo aiemminkin mainitsin) olisivat varmasti tehneet saman jos olisivat voineet. ihmettelen vain, että viranomaiset tai virkamiehet eivät todella välttämättä tarkista ko valheita. tuntuu uskomattomalta että koko porukka olisi niin naivia että eivät tietäisi että moista tehdään kyllä ja juuri kiusaamismielessä. kun miettii sinunkin kokemaasi niin vaikuttaisi siltä että ko henkilöt ovat eläneet jossakin sairaassa mielikuvitusmaailmassa ja katselleet liikaa dekkareita. miksi tehdä moinen sairas operaatio kun voi muutenkin erota. olen kuitenkin oppinut omista kokemuksistani sen, että häiriintynyt ihminen koettaa keinolla millä hyvänsä peittää omat mokansa ja pelkää totuuden paljastuvan omasta itsestään. eli keinossa millä hyvänsä tehdään toisesta osapuolesta jotakin sellaista joka ei ikinä selvitä omaa totuutta. näin toimii sairas mieli. minun eksäni on sukuineen erittäin hyvästä ja maineikkaasta perheestä. uskon kuitenkin että jonakin päivänä totuus heistä tulee esiin sillä he saivat tyttäreni mukanaan vuosien myötä tuohon sairaaseen maailmaansa. tyttäreni haluaa jonakin päivänä tietää totuuden sillä mieli on sellainen. ellei hän hajoa ensin jotta totuus pääsee esiin.
- koko elämä pilalla
ex-hullu kirjoitti:
Ja höpölöpö - tiedän kokemuksesta että juuri noin perusteettomasti voidaan M1:llä määrätä hoitoon - hoitoon jossa ei todellakaan saa mitään hoitoa - ruokaa ja oleskelua kylläkin - ja pillereitä jotka todellakin sekoittavat pääsi ja tekevät tahdottomaksi tai pirteäksi - kuinka vaan milloinkin halutaan.
Ja ihan omalla diagnoosilla, jonka viimein oikeaksi myönsivät myös lääkärit. Sain varmaan 3-4 erilaista diagnoosia ja lääkityksen niiden mukaan.Kukaan ei uskonut minua, joka tiesin todellisuuden, vaan uskoivat avomiestäni ja äitiäni.Aivan totta. Pakkohoitoon kyllä määrätään ihan niin kuin lääkäri mielii. Alaikäisen teinin ollessa kyseessä, ei edes vanhemmilla tunnu olevan minkäänlaista sananvaltaa, jos joku - esim koulun joku opettaja tai tämän provosoima th-henkilö, on päättänyt, että nuori on muka psykoottinen. Psykootttiselta voi vaikuttaa esim liikaa valvonut, ylirasittunut nuori. hänhän käyttäytyy kuin humalainen. Tämä on tutkittua faktaa.
Tätä asiaa ei meidänkään kohdalla huomioitu mitenkään, vaan nuortamme epäiltiinheti kättelyssä huumeista: Huumetestiin tk:hon, sieltä psykiatrisen päivystykseen kun nuorisokeskusen henkilökunta oli kokonaisuudessaan jossakin hemmetin palaverissa. Sinne ei siis päässyt. Psykiatrian päivystyksen lääkärillä oli siis valmiina jo tk: lääkärin epäilys mahdollisesta huumeiden käytöstä, mikä ei siis pitänyt paikkaansa. Itse ehdin töistä juuri tuonne psykiatrian päivystykseen. Siellä asiat etenivätkin hillua vauhtia, kuten hulluilla ainakin: Teiniparkani oli aivan paniikissa, kun luuli olevansa rikollinen. sen sijaan minua alettiin uhkailemaan, että jos en anna uostumusta jäädä osastolle, lapseni huostanotetaan. (sitähän ei sitten niin vain muutetakaan, kuten on viime aikoina käyyt ilmi).
Näin sitten pakon edessä taivuin ja nuoremme marssitettiin suoraan suljetulle osastolle. hän vain itkien tuumasi, että onko tämä yt vankila, kun viedään kaikki: kännykät reput omat vaatteetkin ja suihkun kautta, kuin joku likainen narkkari. Minäkin olin niin äimänä, etten osannut mitään tehdä.
Seuraavana päivänä meitä vanhempia alettiin painostaa nuoren lääkityksellä. - Koko elämä pilalla
ex-hullu kirjoitti:
Ja ihan omalla diagnoosilla, jonka viimein oikeaksi myönsivät myös lääkärit. Sain varmaan 3-4 erilaista diagnoosia ja lääkityksen niiden mukaan.Kukaan ei uskonut minua, joka tiesin todellisuuden, vaan uskoivat avomiestäni ja äitiäni.Meille sanottiin, ettei nuortamme vaa kotiin, ellei suostu siihen että nuori pumpataan täyteen lääkkeitä, ei päästetty mukkumaan, kun ruvettiin heti vain kääntämään unirytmiä kertaheitolla. Siitä vaan piti suostua siihen että lääkkeeksi tuli semmoiset myrkyt, joita ei olisi pitänyt edes määrätä alle 18-vuotiaalle. Kun emme tyhmyyttämme ymmärtäneet suostua nuoren myrkyttämiseen, vaan vastustimme lääkitystä, koska nuoremme ei missään vaiheessa ollut itsetuhoinen vaan ainostaan mielettömän peloissaan. Siellä sitten nuorelle tehtiin kaikennäköisiä testejä, jotka tuskin antoivat oikeaa kuvaa hänen luonteestaan. eihän kukaan jaksa satojen kysymysten pituisia testejä, kun tilanne on aivan kestämätön. Niin kului lähes 2 kuukautta, Nuoremme oli jatkuvassa lääkepöhnässä, ei puhunut oma-aloitteisesti mitään, vastaili vain ei ja joo, kun kysyttiin jotakin. Saimme hänet kotiin hirveiden reseptipinojen kanssa. Syötimme lääkkeitä, jotta häet saatiin kotiin. Sielläkin tyhmyyksissäni annoin lääkkeet, mutta kesän kuluessa tilanne meni siihen, että nuori vain makasi sängyn pohjalla, eikä jaksnut mitään. Päivystävä psyk. lääkäri vain sanoi, että nuorethan nukkuu paljon. TUSKIN NYT KOO VUOROKAUTTA JA VIIKKO TOISENSA JÄLKEEN! Hieman enen koulun alkkua saimme lopulta poikki lääkityksen ja alkoi muutaman viikon hirveät vieroitusoireet. Jumalaton hikoilu ja kivut. Minua ahdisti niin, etten osannut tehdä edes valitusta hoitovirheestä, sillä nuoremme on aivan tavallinen nuori. ei hänellä ole mitään ongelmia päihteiden saati huumeiden kanssa ollut ikinä.
Meillä on nyt sitten kotona hyvin yksinäinen, opinnot keskeyttänyt passivoitunut nuori. Kaverisuhteet kyllä kärsii tuommoisesta riepotuksesta. nuori tuntee olevansa huonompi kuin muut, kun on kohdeltu noin. Pökkyrässä tehtyjä testejä, jotka ei menneet hyvin: no varmaan semmoisen jälkeen nuori ajattelee olevansa keskivertoa huonompi. Jos ei tähän mennessä ole ollut mielentilaongelmia, niin satavarmasti niitä tulee tällaisella "hoidolla" meille kaikille perheenjäsenille. Nuorsta saattaa hyvinkin nyt tulla sosiaalipummi ja itse olen miettinyt jo vakavasti sairaseläkkeelle johtavaa vaivaa..... - koko elämä pilalla!
ihmisillä on heleve- kirjoitti:
tisti valtaa.
Se saatranan mulukku nuori sijaislääkäri ja kaikki hoitajat toistuvasti uhkailivat, että vapaaehtoinen hoito voidaan muuttaa pakkohoidoksi.
Minulle määrättiin lääkitys, ja koko saatanan pelleporukka (= hoitajat) alkoivat miettiä jatkohoitoani.
He eivät edes uskoneet, että minulla on perhe, puoliso ja pieni lapsi. Luulivat, että sepitin koko tarinan. Myöskään he eivät uskoneet, että minulla on ammatti. Parikin.
Toki oli syynsä hoitoon hakeutumiselleni. Olin ottanut puoli pulloa anisviinaa ja puolisenkymmentä unilääkettä, koska silloin oli vaiheaa... siis todella oli vaikeaa, ja olisin toivonut saavani apua, mutta en tarkoittanut joutua sairaalabyrokratian rattaisiin.
Sairaalaosastolla ei ollut mitään hoitoa. Hoitajat siellä seurustelivat keskenään ja istuskelivat kansaliassa. Potilaista he eivät välittäneet tuon taivaallista. Lääkäriä oli mahdollisuus tavata kerran päivässä taikka joka toinen päivä. Lääkäri ei uskonut mitään, mit'ä hänelle sanoin. Kenelläkään muulla siellä ei olllut mitään valtaa, vain lääkärillä.
Kun runsas viikko oli kulunut, sain herrojen ja rouvien armosta "vapaakävelyn", puoli tuntia ulkoilua omatoimisesti joka päivä.
Haistatan pitkät paskat koko Suomen terveyden- ja sairaanhoitojärjestelmälle, jonka mottona on lähteä siitä, että jokainen apua hakenut on parantumattomasti taikka pitkäaikaisesti sairas ja tarvitsee sekä lääkehoitoa että terapiaa. Vitut! Vitut! ja vielä pitkän paskan kerran VITUN VITUT!
Haistakaa perkeleet vittu koko Seinäjoen psykiatria!samoin saa haistaa Oulun psykiatrian klinikka ja osastot" Tätä mömmöjen nieletystä siellä vaan on ja oikeaa keskustelua ei ollenkaan. Joku vajaan pulen tunnin lääkärin keskustelu ei auta ketään, kun heillä on jo valmiiksi asenne se, että nuori on häiriintynyt. He eivät ole eläneet nuoren kanssa arkea eivätkä tunne tätä. Siitä huolimatta ovat muka tietävinään mistä kenkä puristaa ja mikä on vikana. Heti ollaan etsimässä jotakin soipvaa sairautta, että saadaan lyödä Zyprexat naamaan. Se on oikein muotilääke ollut viime vuosina. Jokaisellle leivotaan se psykoosi, että saadaan lääkefirman bonukset tilille
Haistakaa tosiaan v koko Oulun sakki
Viidessä vudessa, vaikka tapahtunesta on pian 4 vuotta, on oma elämäni kärsinyt ,olen saanut fyysisiä vaivoja, elämänhalu on mennyt. en tiedä kuinka kauan jälkeen päin virheellisestä hoidost yleensä voisi valittaa ja mihin instanssiin. Olen niin vihainen että olen pian valmis räjäyttämään koko sairaalan tai tappamaan ne lekurit.Näinhän ei tietenkään voi tehdä, sillä minä en voi sairastu, sillä nuoremme tarvitsee minua vielä pitkään kaiken kokemansa jälkeen - simpauttajan vaimo
Koko elämä pilalla kirjoitti:
Meille sanottiin, ettei nuortamme vaa kotiin, ellei suostu siihen että nuori pumpataan täyteen lääkkeitä, ei päästetty mukkumaan, kun ruvettiin heti vain kääntämään unirytmiä kertaheitolla. Siitä vaan piti suostua siihen että lääkkeeksi tuli semmoiset myrkyt, joita ei olisi pitänyt edes määrätä alle 18-vuotiaalle. Kun emme tyhmyyttämme ymmärtäneet suostua nuoren myrkyttämiseen, vaan vastustimme lääkitystä, koska nuoremme ei missään vaiheessa ollut itsetuhoinen vaan ainostaan mielettömän peloissaan. Siellä sitten nuorelle tehtiin kaikennäköisiä testejä, jotka tuskin antoivat oikeaa kuvaa hänen luonteestaan. eihän kukaan jaksa satojen kysymysten pituisia testejä, kun tilanne on aivan kestämätön. Niin kului lähes 2 kuukautta, Nuoremme oli jatkuvassa lääkepöhnässä, ei puhunut oma-aloitteisesti mitään, vastaili vain ei ja joo, kun kysyttiin jotakin. Saimme hänet kotiin hirveiden reseptipinojen kanssa. Syötimme lääkkeitä, jotta häet saatiin kotiin. Sielläkin tyhmyyksissäni annoin lääkkeet, mutta kesän kuluessa tilanne meni siihen, että nuori vain makasi sängyn pohjalla, eikä jaksnut mitään. Päivystävä psyk. lääkäri vain sanoi, että nuorethan nukkuu paljon. TUSKIN NYT KOO VUOROKAUTTA JA VIIKKO TOISENSA JÄLKEEN! Hieman enen koulun alkkua saimme lopulta poikki lääkityksen ja alkoi muutaman viikon hirveät vieroitusoireet. Jumalaton hikoilu ja kivut. Minua ahdisti niin, etten osannut tehdä edes valitusta hoitovirheestä, sillä nuoremme on aivan tavallinen nuori. ei hänellä ole mitään ongelmia päihteiden saati huumeiden kanssa ollut ikinä.
Meillä on nyt sitten kotona hyvin yksinäinen, opinnot keskeyttänyt passivoitunut nuori. Kaverisuhteet kyllä kärsii tuommoisesta riepotuksesta. nuori tuntee olevansa huonompi kuin muut, kun on kohdeltu noin. Pökkyrässä tehtyjä testejä, jotka ei menneet hyvin: no varmaan semmoisen jälkeen nuori ajattelee olevansa keskivertoa huonompi. Jos ei tähän mennessä ole ollut mielentilaongelmia, niin satavarmasti niitä tulee tällaisella "hoidolla" meille kaikille perheenjäsenille. Nuorsta saattaa hyvinkin nyt tulla sosiaalipummi ja itse olen miettinyt jo vakavasti sairaseläkkeelle johtavaa vaivaa.....en tosiaan tiedä miten on mahdollista että suomessa edelleen pidetään kansaa uutispimennossa ja kuvitelmassa että meillä on mielenterveys rintamalla hyvin asiat eli ammattitaitoiset ihmiset.
teidän nuorenne juttu ei ole mitenkään ainutlaatuinen vaan ihan arkipäivää. ainoa keino saada asiaan edes jonkinlaista oikeutta on viedä juttu julkisuuteen. valitettavasti. se on ainoa keino saada asioita eteenpäin ja pakottaa eduskunta tekemään asioille jotakin eli laatimaan todellinen ja puolueeton valvonta niin lekureille kuin virkamiehillekin. on todella käsittämätöntä että virkamiesten tai lääkärien jotka tuommoisista jutuista sitten kiinni jäävät - annetaan jäädä työhönsä. julkisuus voisi estää kyseisten henkilöiden mahdollisuuden toimia uudelleen noin.
voimia teille todella. toivottavasti nuorenne joskus pääsee asiassa pinnalle ja ymmärtää että on todella ollut viaton uhri. - ölkjasdfölkjsdfgg
Koko elämä pilalla kirjoitti:
Meille sanottiin, ettei nuortamme vaa kotiin, ellei suostu siihen että nuori pumpataan täyteen lääkkeitä, ei päästetty mukkumaan, kun ruvettiin heti vain kääntämään unirytmiä kertaheitolla. Siitä vaan piti suostua siihen että lääkkeeksi tuli semmoiset myrkyt, joita ei olisi pitänyt edes määrätä alle 18-vuotiaalle. Kun emme tyhmyyttämme ymmärtäneet suostua nuoren myrkyttämiseen, vaan vastustimme lääkitystä, koska nuoremme ei missään vaiheessa ollut itsetuhoinen vaan ainostaan mielettömän peloissaan. Siellä sitten nuorelle tehtiin kaikennäköisiä testejä, jotka tuskin antoivat oikeaa kuvaa hänen luonteestaan. eihän kukaan jaksa satojen kysymysten pituisia testejä, kun tilanne on aivan kestämätön. Niin kului lähes 2 kuukautta, Nuoremme oli jatkuvassa lääkepöhnässä, ei puhunut oma-aloitteisesti mitään, vastaili vain ei ja joo, kun kysyttiin jotakin. Saimme hänet kotiin hirveiden reseptipinojen kanssa. Syötimme lääkkeitä, jotta häet saatiin kotiin. Sielläkin tyhmyyksissäni annoin lääkkeet, mutta kesän kuluessa tilanne meni siihen, että nuori vain makasi sängyn pohjalla, eikä jaksnut mitään. Päivystävä psyk. lääkäri vain sanoi, että nuorethan nukkuu paljon. TUSKIN NYT KOO VUOROKAUTTA JA VIIKKO TOISENSA JÄLKEEN! Hieman enen koulun alkkua saimme lopulta poikki lääkityksen ja alkoi muutaman viikon hirveät vieroitusoireet. Jumalaton hikoilu ja kivut. Minua ahdisti niin, etten osannut tehdä edes valitusta hoitovirheestä, sillä nuoremme on aivan tavallinen nuori. ei hänellä ole mitään ongelmia päihteiden saati huumeiden kanssa ollut ikinä.
Meillä on nyt sitten kotona hyvin yksinäinen, opinnot keskeyttänyt passivoitunut nuori. Kaverisuhteet kyllä kärsii tuommoisesta riepotuksesta. nuori tuntee olevansa huonompi kuin muut, kun on kohdeltu noin. Pökkyrässä tehtyjä testejä, jotka ei menneet hyvin: no varmaan semmoisen jälkeen nuori ajattelee olevansa keskivertoa huonompi. Jos ei tähän mennessä ole ollut mielentilaongelmia, niin satavarmasti niitä tulee tällaisella "hoidolla" meille kaikille perheenjäsenille. Nuorsta saattaa hyvinkin nyt tulla sosiaalipummi ja itse olen miettinyt jo vakavasti sairaseläkkeelle johtavaa vaivaa.....hilparilla olisit sivaltanut pään irti uhkailijalta ;) Hammurabin laki on aina _oikeudenmukainen_, vaikka joskus ehkä kohtuuton.
- mira_nina657
Eikä ole kirjoitti:
Alle 18-vuotias on lapsi, vaikka voissa paistas. Murrosiässä seksuaalisuus herää ja tottakai nuoret likat kiehnaa vanhemmissa miehissä, mutta aikuinen mies on vastuussa jos leikkii pikkulikkojen.
- moi___
äitee27 kirjoitti:
nii eli lääkkeetkö ne tekee aikuisesta aikuisen joka tajuaa väärän oikeesta..juntti..kuka vit on määritelly mikä on normaalii?HALOO APINA!!!!!!!Meitä on ja tulee aina olemaan erillaisia persoonia kuka sen määrää viisaana milloin ihmiseltä riistetään vapaus..koska mukamas joku ei ole ns.normaali..myö kaikki ollaan narsistei,persoonallisuushäiriintyneit jne.. jos vaan testeihin uskallettais..kuin pal siel sun pääs vikaakin olis mitä lääkkeil voitais hoitaa..
Käytä korrektimpaa kieltä, niin nämä apinatkin ymmärtävät.
- lökjasdfgfsd
Reiska Ruishiha kirjoitti:
Onko vasta 15 täyttänyt jo vastuussa vai vasta kuusitoista vuotias. Ainakin rikosoikeudellisesti suojaraja menee seitsemässätoissavuodessa ?
koko setti päin persettä. 15-v täyttänyt on rikosoikeudellisessa vastuussa, ja suojaikäraja on 16-vuotta. Suomessa ei ikäero vaan saa olla paria vuotta enempää ilman että joku järjen jättiläinen vetää pedofiilikortin. Ihan noin niinkuin liittymättä aloittajan viestiin.
- ölkjasdfölkjsgfd
Murkkujen äiti kirjoitti:
Oma lapseni on tuon ikäinen, ja voin todella sanoa että sen ikäinen ON LAPSI!
Pahoinvointi lisää pahoinvointia. Kierre, joka täytyy katkaista! Ja lapsi tarvitsee rakkautta vielä pitkään yli 15:n ikävuoden. Ja sairas aikuinen tukea ja ymmärrystä, ei päähän potkimista!15-vuotias aivan taatusti ymmärtää tarpeeksi oikeasta ja väärästä, että tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Niin tietävät nuoremmatkin, ja 15-vuoden ikärajaa myös käytetään hyväksi.
- jklöafdjklöasdf
ölkjasdfölkjsgfd kirjoitti:
15-vuotias aivan taatusti ymmärtää tarpeeksi oikeasta ja väärästä, että tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Niin tietävät nuoremmatkin, ja 15-vuoden ikärajaa myös käytetään hyväksi.
niin... ja lapsesi on varmasti lapsi vielä kolmikymppisenäkin, mutta hän on silloin jo aikuinen lapsi. Toivottavasti.
- lökjasdföljkfgsd
jossami kirjoitti:
Kouluaikoinani 70-luvulla, alkoi meidän luokkalainen 13v tyttö seurustelemaan 21v kanssa ja menivät naimisiinkin myöhemmin.
Ajan henki vain muuttuu. Paljonko lasten seksuaalisuudesta oikeasti tiedetään? Asiaa ei ole paljonkaan tutkittu, koska asia on tabu. Hyväksi käyttö on hyväksikäyttöä, mutta nykyään ihmiset leimaisivat varmaan nelikymppisen parikymppisen kanssa pedofiiliksi. Kiva muotisana, tai jotain.
- niin...
l.e.x kirjoitti:
Tämä on oiva sääntö silloin, kun suhteen molemmat osapuolet ovat sekä aikuisia että tasapainoisia. 15-vuotias ei ole aikuinen ja aika hemmetin harvoin tasapainoinenkaan.
Ei 15-vuotias ole lapsi, mutta ei vielä aikuinenkaan. Hän on jotain siitä väliltä ja 15-vuotias on kyllä kykenevä päättämään kenen kanssa makaa ja kenen kanssa ei. Jopa ketjun aloittaja itse ymmärsi mitä oli tekemässä, vaikka tuolla perheellä voisi ymmärtää vaikka ruuveja olisi tippunut matkalle hieman useampiakin.
- Meidän stoori
ölkjasdfölkjsdfgg kirjoitti:
hilparilla olisit sivaltanut pään irti uhkailijalta ;) Hammurabin laki on aina _oikeudenmukainen_, vaikka joskus ehkä kohtuuton.
Olisin lyönytkin, mutta siellä kuule lyödään vanhemmatkin niin seinää vasten, ettei ole tosikaan. Jos vähänkää kyseenalaistat hoitohenkilöstön tomintaa uhataan lapsen huostaanotolla ja vilautellaan jopa virkavaltaa. lasta et saa ulos sairaalasta enenkuin hänet on lääkkeillä tokkuraan saatettu ja riippuvaiseksi kaikista mömmöistä.Jos olisin lyönyt jotakin lääkäriä, niin varmaan olisin itsekin joutunut telkien taa pakkopaitaan tai niihin remmeihin. Piikki perseeseen ainakin olisi tullut. Näin monen vuodenkin päästä olen edelleen niin vihainen, etten sanotuksi saa. Itkettää sekin, että yhteiskuntamme on edelleen niin mätä, etten voi edes lähipiirille kertoa meidän katasrofistamme, sillä "hullus" tarttuu tai on vähintäänkin sukuvika.
tämä yhteiskunta se sairastuttaa nuoremme. Koulukiusaamiseen ei puututa oikealla tavalla, vaan kiusattu joutuu kärsimään.Koulujen henkilsöstö ei osaa lähestyä asioita oikealta kannalta, vaan sielläkin ruvetaan oirehtivaa nuorta syyllistämään, vaikka tämä olisi uhri.kiusaajat yleensä pääsevät lähes pään silittelyllä: " voi voi, ethän sinä nyt enää kiusaa, lupaathan....lällynlällyn". lupaahan ne, vaan pahanteko jatkuu hissunkisun vaikka netissä - ....+.
koko elämä pilalla kirjoitti:
Aivan totta. Pakkohoitoon kyllä määrätään ihan niin kuin lääkäri mielii. Alaikäisen teinin ollessa kyseessä, ei edes vanhemmilla tunnu olevan minkäänlaista sananvaltaa, jos joku - esim koulun joku opettaja tai tämän provosoima th-henkilö, on päättänyt, että nuori on muka psykoottinen. Psykootttiselta voi vaikuttaa esim liikaa valvonut, ylirasittunut nuori. hänhän käyttäytyy kuin humalainen. Tämä on tutkittua faktaa.
Tätä asiaa ei meidänkään kohdalla huomioitu mitenkään, vaan nuortamme epäiltiinheti kättelyssä huumeista: Huumetestiin tk:hon, sieltä psykiatrisen päivystykseen kun nuorisokeskusen henkilökunta oli kokonaisuudessaan jossakin hemmetin palaverissa. Sinne ei siis päässyt. Psykiatrian päivystyksen lääkärillä oli siis valmiina jo tk: lääkärin epäilys mahdollisesta huumeiden käytöstä, mikä ei siis pitänyt paikkaansa. Itse ehdin töistä juuri tuonne psykiatrian päivystykseen. Siellä asiat etenivätkin hillua vauhtia, kuten hulluilla ainakin: Teiniparkani oli aivan paniikissa, kun luuli olevansa rikollinen. sen sijaan minua alettiin uhkailemaan, että jos en anna uostumusta jäädä osastolle, lapseni huostanotetaan. (sitähän ei sitten niin vain muutetakaan, kuten on viime aikoina käyyt ilmi).
Näin sitten pakon edessä taivuin ja nuoremme marssitettiin suoraan suljetulle osastolle. hän vain itkien tuumasi, että onko tämä yt vankila, kun viedään kaikki: kännykät reput omat vaatteetkin ja suihkun kautta, kuin joku likainen narkkari. Minäkin olin niin äimänä, etten osannut mitään tehdä.
Seuraavana päivänä meitä vanhempia alettiin painostaa nuoren lääkityksellä.Toivottavasti ette suostunut lääkitykseen? Psyykenlääkkeet ovat vaarallisia nuorille kaikissa muodoissaan.
- vihdoinkin vapaa
simpauttajan vaimo kirjoitti:
en tosiaan tiedä miten on mahdollista että suomessa edelleen pidetään kansaa uutispimennossa ja kuvitelmassa että meillä on mielenterveys rintamalla hyvin asiat eli ammattitaitoiset ihmiset.
teidän nuorenne juttu ei ole mitenkään ainutlaatuinen vaan ihan arkipäivää. ainoa keino saada asiaan edes jonkinlaista oikeutta on viedä juttu julkisuuteen. valitettavasti. se on ainoa keino saada asioita eteenpäin ja pakottaa eduskunta tekemään asioille jotakin eli laatimaan todellinen ja puolueeton valvonta niin lekureille kuin virkamiehillekin. on todella käsittämätöntä että virkamiesten tai lääkärien jotka tuommoisista jutuista sitten kiinni jäävät - annetaan jäädä työhönsä. julkisuus voisi estää kyseisten henkilöiden mahdollisuuden toimia uudelleen noin.
voimia teille todella. toivottavasti nuorenne joskus pääsee asiassa pinnalle ja ymmärtää että on todella ollut viaton uhri.Olen valittanut jokaisen hoitojakson yhteydessä hoitovirheestä eli väkivallasta ja aiheettomasta pakkohoidosta. Minulla on ollut kaksi eri lakimiestä hoitamassa asiaa. Mitään ei tapahtunut. Toinen lakimies selvitti ettei Suomessa ole mennyt yhtään hoitovirhevalitusta läpi ikinä. Ihminen voidaan määrätä pakkohoitoon vaikka sauvakävelyn takia. Tai sen takia että menee koiran kanssa naapuriin. Tai että itkee ikäväänsä. Tai että on ollut ennenkin hoidossa. Tai että on sairaudentunnoton. Tai että on iloinen. Tai että tekee niinkuin lääkäri käskee tai ei tee. Syitä löytyy.
- huolestuttavaa
Kokoomus antaa koko ajan lisää oikeuksia lääkäreille (3 kokoomuskansanedustajaa eduskunnassa), tämä on huolestuttavaa. Johdossa kohta Kataisen tyylinen ihminen ja poliittisten kantojen mukaan sinulta voidaan ottaa aselupa pois pistää pakkohoitoon. Ja kukaan ei voi lääkärille mitään.
Tämä yhdistettynä medikalisaatioon ja lääkeyhtiöiden likaisiin rahohin antaa pelottavan kuvan tulevaisuudesta!!
Kuinka moni tietää kokoomuksen luoneen lain, jossa alaiköiset voivat mennä lääketesteihin ilman vanhempien tietoa?
Kuinka moni tietää kokoomuksen luoman elinluovutuslain likaiset päämäärät? Laillisen ELINKAUPAN! Emme omista ruumistamme "aivokuolleena, vaan sen omistaa ehkä rikas vanha irstas jenkkivanhus, joka on ryypännyt maksansa tai tarvitsee isomman vehkeen)- mitään tiedä
"Kuinka moni tietää", että lain "luomiseen", niin kuin asian ilmaiset, tarvitaan eduskunnassa enemmistö. Kokomuksella ei tietääkseni ole - eikä koskaan ole ollut, määräenemmistöä eduskunnassa.
Kokoomus ei siis _yksin_ päätä ja saata voimaan yhtään lakia tässä valtakunnassa. Olisikko mielestäsi vaikkapa sotilasdiktatuuri parempi vaihtoehto kuin edustuksellinen demokratia? - aseistariisuja
mitään tiedä kirjoitti:
"Kuinka moni tietää", että lain "luomiseen", niin kuin asian ilmaiset, tarvitaan eduskunnassa enemmistö. Kokomuksella ei tietääkseni ole - eikä koskaan ole ollut, määräenemmistöä eduskunnassa.
Kokoomus ei siis _yksin_ päätä ja saata voimaan yhtään lakia tässä valtakunnassa. Olisikko mielestäsi vaikkapa sotilasdiktatuuri parempi vaihtoehto kuin edustuksellinen demokratia?Monet huonot asoiat. Se,että jos otetaan aseluvat ja aseet pois, on kyllä aivan oikeansuuntaista.
JKKK (Jyrki Katainen, kokoomuslainen keskonen) väärntäjä. Eniten ikävyyksiä aikaansaanut.
Aseet kuuluu teurastajille, ei kenelkkään muille. ( ja lapset tietysti leikkeihinsä)
Hyvähän tuo on että hoitoon pääsit, kun nähtävästi jotain suojelua tarvitset, 29-vuotiaan väkivalta rikollisen kanssa vehtasit ja muutenkin käyttäydyit itsetuhoisesti ja äitisi yritti pitää sinut kotona vaan eipä sinulle passannut. Ihan oikea paikka tuollaiselle on suljettu.
- Sonja K.
Todella hyvä että pääsit hoitoon ja sait apua ongelmiisi!
Olet selkeästi mieleltäsi ollut sairas, jos olet pikkutyttönä itseäsi yli 2x vanhemman miehen kanssa seurustellut. Kukaan terve ei niin tekisi.
Toivottavasti saat mielenterveytesi kuntoon. Sinulla on vielä pitkä ja terveenä valoisa elämä edessä!
Voimia ja jaksamista! - k
tänne kirjoitella tuollaisten itseään täynnä olevien ihmisten, jotka eivät osaa muuta kuin arvostella? mene itse sinne hoitoon
- 10
miksi laitetaan vankilaan kun ei ole rikkonut lakia? ( onko tehty kunnollinen tutkinta siitä kuka on aiheuttanut jollekin jotain, joka on rikos? ) Ja sitten kaiken lisäksi siellä vankilassa pakotetaan syömään , koekaniinin tavaoin, lääkäreiden mielivaltaisilla määräyksillä myrkyllisiä, ei kunnolla tutkittuja, psyykkeeseen vaikuttavia aineita, jotka saattavat tehdä tuhoisaa jälkeä. Sitten kun henkilö on saatu lopettamaan mömmöillä oma ajattelimisensa (väsymys) , alkavat viranomaiset panettelemaan ja käskemään mitä seuraavaksi pitää "potilaan" tehdä. Jos tyrmää heidän päätöksiään niin leimataan hoitoa vastustavaksi henkilöksi. Näinkin asiat joskus menee. Järjestelmässä on vikaa.
- ZAXZaszxsa
Sonja K. kirjoitti:
Olet selkeästi mieleltäsi ollut sairas, jos olet pikkutyttönä itseäsi yli 2x vanhemman miehen kanssa seurustellut. Kukaan terve ei niin tekisi.
Toivottavasti saat mielenterveytesi kuntoon. Sinulla on vielä pitkä ja terveenä valoisa elämä edessä!
Voimia ja jaksamista!olet yksinkertainen, saisitpa joskus ........
- =))
Sonja K. kirjoitti:
Voimia ja jaksamista!hahhah sulle Sonja K. Mikään ei ole yleisempää suuressa maailmassa kuin että elokuvatähdet sun muut julkkikset naivat eri sukupolvesta ja paistattelevat valloituksiensa kanssa iltapäivä- sun muissa lehdissä:
Miksiköhän he eivät ole hoidossa? - MinäVaanTäällä
Sonja K. kirjoitti:
Voimia ja jaksamista!Herranen aika että täällä on yksinkertaisia ihmisiä. Vain ja ainoastaan nuori on sairas? Eikö se vanhempi hemmetin mustasukkainen mies? Kuten jo ylempänä kirjoitin, pelko saa aikaan paljon asioita.
Nuorta en tästä lähtisi syyttelemään. - Sonja K
=)) kirjoitti:
hahhah sulle Sonja K. Mikään ei ole yleisempää suuressa maailmassa kuin että elokuvatähdet sun muut julkkikset naivat eri sukupolvesta ja paistattelevat valloituksiensa kanssa iltapäivä- sun muissa lehdissä:
Miksiköhän he eivät ole hoidossa?Kysymys oli 14v mimmistä joka "seukkaili" 29v miehen kanssa. On täysin eri asia jos on 20v ja seurustelee 40v kanssa! Lapset on lapsia ja aikuiset on aikuisia.
Uskomattomia olette... :D - tää puree mua
=)) kirjoitti:
hahhah sulle Sonja K. Mikään ei ole yleisempää suuressa maailmassa kuin että elokuvatähdet sun muut julkkikset naivat eri sukupolvesta ja paistattelevat valloituksiensa kanssa iltapäivä- sun muissa lehdissä:
Miksiköhän he eivät ole hoidossa?Mistä lähtien julkkikset on olleet terveitä?
Nehän sielä pahimmasta päästä typeryksiä ja pipipäitä on.
Mutta siis, miehelle on todellakin luontaista valita itseään nuorempi kumppani, mutta viehätys murrosikäisiin on todellakin luonnotonta. Geneettisestihän haetaan lisääntymiskykyisintä yksilöä ja ihanteellinen ensilisääntyjä on ylittänyt 20 ikävuotta mutta on kirkkaasti vielä kaukana kolmesta kymmenestä. Mikä sitten on vieraannuttanut miesten suojeluvaiston selkeästi epäkypsistä naaraista ja vääristänyt jonkinlaiseksi seksuaaliseksi himoksi? Se olisikin mielenkiintoista tietää. Ap tapauksessa on selvästi vedetty aivot pihalle erilaisilla kamavalikoimilla, mutta ilmiötä on huomattavissa ihan pinnallisesti normaaleissa nuorissa miehissäkin. 25-30-vuotias ei edes ole erottavinaan 15-vuotiasta 20-vuotiaasta ja vetoaa hyvin usein tähän. Minun jalo neuvoni on, että jos et erota niin turvallisempaa valita suojelutoiminnot iskutoimintojen sijaan.
Jään odottamaan vastauksia, joissa minun olevan kurpahtanut, kateellinen hiekkav*ttu. Pusipusi vaan kaikille, joille se tuli mieleen - 1+19
Herranen aika että täällä on yksinkertaisia ihmisiä. Vain ja ainoastaan nuori on sairas? Eikö se vanhempi hemmetin mustasukkainen mies? Kuten jo ylempänä kirjoitin, pelko saa aikaan paljon asioita.
Nuorta en tästä lähtisi syyttelemään.Nuoren hoitamisesta ollaan enemmän huolissaan. Se aikuinen saa vaikka hirttää ittensä mustasukkaisuuteen.
Ja tuo "nuoria ei saa syyttää" on ehkä maailman paskin asenne. Vähänkö teini-ikäselle tekee hyvää kun ihan rehellisesti kertoo sille, että oma moka. Jos ei osaa kantaa vastuuta itsestään, niin pakkohoito on jumalauta paras paikka. Eipä ainakaan kaduille kannata lähteä, jos itse kokee olevansa viaton kaikkeen. - 234567890+
tää puree mua kirjoitti:
Mistä lähtien julkkikset on olleet terveitä?
Nehän sielä pahimmasta päästä typeryksiä ja pipipäitä on.
Mutta siis, miehelle on todellakin luontaista valita itseään nuorempi kumppani, mutta viehätys murrosikäisiin on todellakin luonnotonta. Geneettisestihän haetaan lisääntymiskykyisintä yksilöä ja ihanteellinen ensilisääntyjä on ylittänyt 20 ikävuotta mutta on kirkkaasti vielä kaukana kolmesta kymmenestä. Mikä sitten on vieraannuttanut miesten suojeluvaiston selkeästi epäkypsistä naaraista ja vääristänyt jonkinlaiseksi seksuaaliseksi himoksi? Se olisikin mielenkiintoista tietää. Ap tapauksessa on selvästi vedetty aivot pihalle erilaisilla kamavalikoimilla, mutta ilmiötä on huomattavissa ihan pinnallisesti normaaleissa nuorissa miehissäkin. 25-30-vuotias ei edes ole erottavinaan 15-vuotiasta 20-vuotiaasta ja vetoaa hyvin usein tähän. Minun jalo neuvoni on, että jos et erota niin turvallisempaa valita suojelutoiminnot iskutoimintojen sijaan.
Jään odottamaan vastauksia, joissa minun olevan kurpahtanut, kateellinen hiekkav*ttu. Pusipusi vaan kaikille, joille se tuli mieleen>>>Mikä sitten on vieraannuttanut miesten suojeluvaiston selkeästi epäkypsistä naaraista ja vääristänyt jonkinlaiseksi seksuaaliseksi himoksi?
- yli kahdesti?
Sonja K. kirjoitti:
Voimia ja jaksamista!"olet pikkutyttönä itseäsi yli 2x vanhemman miehen kanssa seurustellut."
Haloo, 2 x 15 on 30, ei 29! Sinulla on matemaattisia oppimisvaikeuksia, kun et osaa edes alakoulun matematiikkaa! Tarvitset pakkohoidon kognitioterapiaan!
- Suhteista kyse
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2573884
Et ole ainoa, aika monta on joutunut, suhteilla eroon ikävistä ihmisistä on valtakunnan metodi. Ks. yllä oleva linkki.- hyvin :)
"Psykiatrisessa pakkohoidossa kuolleille tehdään aina ruumiinavaus.
Kuolinsyy on yleensä sydänpysähdys jos on käytetty suuria annoksia levozinia piikkinä.
Se kirjataan sydänpysähdykseksi eikä lääkeyliannostukseksi.
Olen itse patologin apulainen niin tiedän hieman asioista. "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1401305 - karuul
hyvin :) kirjoitti:
Kuolinsyy on yleensä sydänpysähdys jos on käytetty suuria annoksia levozinia piikkinä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1401305millä lääkenimellä (geneerinenkin käy) levozinia pistetään piikkinä. tabletteja ja erikoisluvalla mikstuurana, mutta piikkejä ei ole ollut urani aikana. oletko varma ammattitaidostasi?
- päivitystä
hyvin :) kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1401305Päivitä tietosi ajantasalle !!
Levozinia injektiona!! Äly hoi !!
- voi voi
Taas tämä sama urbaanilegenda, joka putkahtelee eri palstoille tasaisin välein.
Googlettakaapa tuosta jotain tekstinpätkää, niin huomaatte.- !!!
Googletettu on, ja AINOASTAAN tämä ketju löytyi. Eli sinä VALEHTELET!
- kuranahka
no huhhuh ja morjens.
- tohtori kiminkinen
Ei tartte tulla puhumaan paskaa tänne. Jos noin ois käyny, niin sä et ois kirjottanu sitä nettiin. Kyl toi on niin epäuskottavaa ja säälittävää pelleilyä. Voit suksia suolle tarinoines.
- 9+12
M1-lähetteellä mennään tarkkailuun ja sehän on voimassa vain 3vrk.. sitten 2 lähete ja viimeisenä 3:s lähete jolla sinne pakkohoitoon voi joutua. Tässä välissä on monien lääkärien mielipide kuultu ja potilasta tarkkailtu kokoajan. Ja yksi lääkäri ei voi ketään sulkea pakkohoitoon.
- viileähermo
9+12 kirjoitti:
M1-lähetteellä mennään tarkkailuun ja sehän on voimassa vain 3vrk.. sitten 2 lähete ja viimeisenä 3:s lähete jolla sinne pakkohoitoon voi joutua. Tässä välissä on monien lääkärien mielipide kuultu ja potilasta tarkkailtu kokoajan. Ja yksi lääkäri ei voi ketään sulkea pakkohoitoon.
jos kerran heti alk.......
- ex-hullu
9+12 kirjoitti:
Kuten MOT-ohjelmassakin selviää - kumileimasin käy! Aiankaan minä en koskaan tavannut kuin pari lääkäriä, ja sekin siksi että toinen oli lomasijainen. Ylilääkärin leima oli kyllä papereissani mutta koskaan häntä en tavannut.
- RÖLLI PEIKKONEN
9+12 kirjoitti:
MITEN MOT N JUTUT SITTEN ON MAHDOLLISIA ? TAI NÄMÄ TÄÄLLÄ NÄHTÄVÄT ESIMERKIT ?
- tohtori kiminkinen
ex-hullu kirjoitti:
Kuten MOT-ohjelmassakin selviää - kumileimasin käy! Aiankaan minä en koskaan tavannut kuin pari lääkäriä, ja sekin siksi että toinen oli lomasijainen. Ylilääkärin leima oli kyllä papereissani mutta koskaan häntä en tavannut.
Tuon ja omien kokemusteni perusteella siinä puhutaan pelkkää paskaa. En oo nähny niitten puhuvan asiaa.
- +
Mikä helvetti tommosia pikkuteinejä kiinnostaa jotkut 20-30v miehet?!?!?!
- sovat sano ryssä
kelpaa
- Kuvottaa kuvottaa...
Sinulla on ollut varsin lepsut vanhemmat etkä ole saanut näköjään kasvatusta lainkaan. Ilmeisesti vanhempasikin käyttivät/käyttävät alkoholia ja tupakkaa. Ei siinä jälkikasvu sitten enää sen paremmaksi helposti tule. Kuvottavaa luettavaa, ei meinannut ihan loppuun asti jaksaakaan. Helppo se on toisia syytellä, eiköhän se syyllinen löydy kirjoittajasta itsestä ja hoitoa olisi pitänyt saada jo ajat sitten.
- oikeus ja asiaa
Häpeämme puolestasi. Myötätuntoa viestin aloittajaa/siis uhria kohtaan.
Ei ole mitään tavatonta 15v ja 30v. (joidenkin vain käy kateeksi)
- hmmh
Tiedän itsekin muutaman tapauksen pedofiilin uhreista, mutta luojan kiitos mitään vakavaa ei kerennyt tapahtua. Vastuu on aina aikuisella, ei lapsella! 15 vuotiasta tyttöä ei voi laittaa vastuuseen pedofililasta. Lapsi ei ajattele samalla tavalla kuin aikuinen, ja mukana on aina pelko. Mitä sitten jos lapsi kieltäytyy, luuletteko todella että väkivaltainen pedofiili jättää asian sikseen, tai jos lapsi uhkaa poliiseilla mikäli homma vielä jatkuu? Kyllä sitä jokainen ennemmin on elossa ja pedofiilin uhri kuin kuolleena ojanpohjalla. Ihmiset ovat arvaamattoa, ja kun kyseessä on lapsi vastaan aikuinen mies, ei ole vaikea arvata kumpi voittaa. Kaikki te ihmiset jotka väitätte lasta syypääksi tapahtuneeseen, menkää itseenne! Vaikka nuori tietoisesti ajautuu väärään seuraan, ei se oikeuta ketään hyväksikäyttämään. Ihmiset tekevät vääriä valintoja elämässään, ja niistä opitaan. Voimia sinulle paljon! Suosittelen mennä terapiaan että saat purettua nämä asiat, muuten ne voi jäädä kalvaamaan ja siitä ei ikinä hyvää seuraa.
- Opiskeleva hot lady
Rahamiesten kanssa. 33-47v.
Mulla on vaan n. 450 € opintottuki, ja jo vuokra on 490 €.
Ensin seurustelin oikestaan vai rahasta kuunes huomasin... Tuon ikäiset miehet osaavat jo asiansa, eivätkä ole lapsllisen epävarmoja missään. Alle 20v. miehet tuskin ovat miehiä missään asiassa. Vähiten henkisesti.
10-20 vuoden ikäero ei haittaa lainkaan tääs iässä. mutta se haittaa kyllä 60-80 vuoden iässä. Ihminenkin rapistuu..
Siksi 20 v. seurustelee mieluummin miehen kuin ikäsensä lapsukaisen kanssa.. - yrtsä 32
Pedofilia ja alaikäiseen sekaantuminen ovat eri asioita
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofilia - ******
Lukenut aloitusta ? Äiti ei olisi päästänyt tytärtään ulos, tapaileen tätä hullua pedofiilia, mutta tytär päätti pistää ranttaliksi ja sitten tuli noutaja. Ja joo kyllä käy noin, jos kakarat hyppii vanhempien silmille, ja haluavat väenvängällä tavata hulluja, hoitoon sitä pääsee. Ja jos ei nuori kykene sääntöjä noudattamaan, niin jonkun se on tutkittava että missä liiraa ja kyllä pakkohoitoon määrätään alaikäisiä joilla puuttuu esim. itsesuojeluvaisto tai ovat väkivaltaisia.
- pahoinvointikansa
itse lähdin joskus vapaaehtoisesti puhumaan psykiatrille kerta viikkoon. Kun totesin ettei puhuminen vieraan ihmisen kanssa auta, halusin lopettaa homman. Vapaaehtoisesti menin, mutta pakotettiin jäämään. Tuossa on kyllä sut suljetulle viety liian heppoisin perustein. Kaverini sai käydä kinuamassa useammassa sairaalassa, ja usealla lääkärillä että haluaa hoitoon, hänellä ei OIKEASTI mennyt vahvasti. Hyvinvointivaltio, eiku mitä ?
- sairasta menoo
Lukekaa Sirkus apatia kirja, siinä kerrotaan pakkohoitoon joutumiseta 16.vuotiaana.
Löytynee kirjastoista, nettikaupoista. - yleisavohuoltoamatoo
Anteeksi, pakotettiin jäämään? Mitä tartkoitat?
Ei ketään haeta psykiatrin vastaanotolle, elleivät potilaat sinne itse tule.
Julkisella puolella asiakaskadosta ei ole haittaa eikä huolta. Psykiatreilla on siellä kädet täynnä työtä.
Helsingissä on kolmasosa viroista täyttämättä. Mutta potilaita enemmän kuin koskaan.
Yksityisellä puolella jokainen hoitosuhteen menetys tarkoittaa taloudellista menetystä.
Hyvätasoisen (lue: hintatietoisen) psykiatrin tuntityö maksaa vähintäänkin 300€. Potilaale useita tuhansia €uroja /vuosi. (Laskutettavia tuntejja ei ole koskaan 8/pvä)
VARSIN SURULLISTA ON: Jos henkilöllä on tarve terpapiaan ja se ei ammattilaisen kanssa suju...
Siitä seuraa usein se, että henkilö ongelmineen rasittaa ja työllistää läheisiään. Psykiatrisia ongelmia ei ratkaista lähipiirissä ilman ammattilaisia.
Hoitosuhde pitää olla luottamuksellinen ja potilaan avoin. Psykiatrit eivät pysty auttaamaan ellei potilas AVOssakin kerro asiaoitaan rehellisesti.
Mitä aikasemmin henkiseen sairauteen saadaan apua sitä parempi. - kannattaako lukee
sairasta menoo kirjoitti:
Lukekaa Sirkus apatia kirja, siinä kerrotaan pakkohoitoon joutumiseta 16.vuotiaana.
Löytynee kirjastoista, nettikaupoista.Referoi lyhyesti kirjaa
minun äitini yritti samaa. käskin haistaa pitkän paskan ja asia jäikin siihen.
- Tarinoita jo lukenut
Taas tämä yksi ja sama kaveri kirjoittelee omasta päästä keksittyjä provoja ja lukee kiinnostuneena mitä ihmiset vastaavat. Olisikohan peräti Aller Median palkkalistoilla. Ainakin hän saa aina otsikkonsa etusivulle.
- jokujokuinen
Miksi uhrien rankaisua kauhistellaan, jos sitä tapahtuu muissa kulttuureissa, mutta ei silloin kun sitä tapahtuu Suomessa?
- onnellinen22
Okei olen yksin, mu en olekkaa. Mul on kaikki hyvin mu sinä tai te huomuiota HAKEVAT nii voi teitä
- Arvot sitouttaa §§§§
Sosialitoimistojen henkinen organisatio väkivalta Yksilölle §
Olin Länsirajalla 30.11.2009
Minustaa tehtiin sosiaitoimiston toinmesta perätön toimeksi anto
Olin liikeskuksen avajaisissa 30.11 .2009 Kuntelemassa Markoa ja luovutin asikirjoja ----------§
Minusta tehtiin ilmoitus SOS YHTEISPÄIVYSTYKSEEN Häriökäyttäytyminen Sosiaalitoimistossa jossa en olut käynyt kuuukausiin enkä mennyt edes ohi . § § § !!!
Sosialit toimi kosto-tarkoituksesa Sosiali ja terveysmäärärahoilla Pelaten
Akresiivinen Entin X - A -johtajan Koulutus Polittinen valinta ja polittinen pätevyys epä pätevä
Ristiriitainen sos toimisto jossa asiakas ei saa oikeutta Asenne Hyökäävät
Kuin tunnistamattomassa Pöönautissa §
Sosialitoimitaa :
PERÄTTÖMIÄ TOIMEKSI ANTOJA n 50 lasta huostaan n 50 ajetaan ahdistusten kautta itsemurhiin . . Todisteet Ristillä § § § ! ! !
Surullista Toimintaa orpoja lapsia ja leskiä suvuille surua ja murheita ja HÄPEÄÄ
Sosilinen Henkinen organisatio väkivalta Yksilölle Salisella askirjalla lain -musta aukko §
Avaa Soiali terveysmäärärahat Sosiaalit Kaksinkertaistavat Tulonsa Lain musta-aukko § § § ! ! !- Tie ja totuus
Oletko hullu? Jutut ovat vähän korkealentoisia. Uskotko UFO:ihin tms?
- Jokujokuinen
Tie ja totuus kirjoitti:
Oletko hullu? Jutut ovat vähän korkealentoisia. Uskotko UFO:ihin tms?
Paitsi, että eihän kai nykyään ufoihin uskominen ole hullua, kun sinne YK:honkin on kaavailtu sitä ufojen yhteyshenkilöä.
- mielenterveysjärkkyy
Viime vuoden marraskuussa (silloin 15v) jouduin itse tarkkailtavaksi tahdosta riippumattomaan muutamaksi päiväksi, enkä itse katsonut aihetta kovinkaan vakuuttavaksi.
Elämässäni oli jo parisen vuotta ollut kaikennäköistä myllerrystä, masennusta, ahdistuneisuutta, sosiaalisia ongelmia, yksinäisyyttä, ja itsetuhoisuus oli koko ajan pyörinyt mukana kuvioissa. Olen käynyt psykologilla siitä asti, kun nuo ongelmat pahenivat, mutta pakkohoitoon jostain kumman syystä sitten vain vietiin.
Siinä oli semmonen ahdistuskausi päällä: hirveesti kiireitä koulun kanssa, mahdoton ihmissuhde, tulevia stressaavia tapahtumia (itselle mm. esitelmien pito, teatterissa käynti). Taustalla vielä nuo häiriöt. Ei mitään (omasta) tavallisuudesta poikkeavaa, tahdoin vain olla yksin enkä puhunut kenellekään kahteen päivään. Ilmaisin kyllä tarpeeni oman rauhan suhteen, mutta äitihän se oli koko ajan vaatimassa selityksiä vaikka nimenomaan tahdoin käsitellä asioita yksin. Äiti se siinä ylireagoi. Viiltelin ihan niin kuin tavallisesti; psykologi oli näistä tietoinen heti alkujaan, aina kyselee että onkos tätä tapahtunut, eikä mua silti ole heitetty tuollaiseen.
No, kyseenomaisena päivänä menin kouluun. Ensimmäisen tunnin jälkeen terkkari tuli hakemaan vastaanotolle, kyseli jotain ja teetti masennustestin mikä mulle oli tehty sielläkin aikaisemmin samoin pistemäärin, ja hän sitten kiikutti minut psykologilleni. Tältä tiedustelin, että mikä hemmetin juttu on meneillään. Äiti oli kuulemma huolissaan ja soittanut terveydenhoitajalle. Sanoin psykologille, että oon koko ajan halunnut vaan olla rauhassa ja nyt mua häiritään. Sitten sinne huoneeseen tulee psykiatri, joka keskusteltuaan siinä psykologini kanssa kirjoitti tuon lähetteen. Minähän siitä järkytyin, sillä en omasta mielestäni ollut minkään pakkohoidon tarpeessa. Itseasiassa pahempiakin tapauksia oli takanapäin (itsemurhasuunnitelmat), ja silloinkin oltiin selvitty ihan tuolla terapialla kerran viikossa. En sitten koskaan saanut tuollekaan parempaa selitystä kuin sen, että äiti oli niin kovin huolissaan.
Ja, tässä kohtaa ilmentämiäni asioita on vaikea katsoa normaaleiksi, eiväthän ne sitä ole, mutta huomiossa onkin nyt se, että olen jo hoidossa! Sillä oltiin aina pärjätty, sit vaan osastolle, jotain Seronilia (jotka ei tietenkään koskaan auttaneet) nassuun ja sillä selvä. Täysi yliveto kokemuksessa oli se, että kukaan hoitajista ei missään välissä edes pitänyt mua 'tarkkailevan silmän alla', ei tullut juttelemaan tai tekemään mitään määritelmiä vaikkapa jatkon suhteen. Oltuani sen määräajan ilmaisin jälleen mielipiteeni, että en oo niin huonossa kunnossa - koskaan ollutkaan - että pitäisi täällä vastentahtoisesti olla ja pääsin pois. Oli siinäkin hoitoa tosiaan; siinä huoneessani nyhväsin ja söin. Ei mua missään välissä hoidettu, osasyynä kai sekin että nämä kaksi mulle suunnattua hoitajaa olivat silloin sikainfluenssarokotteen aiheuttamassa kuumetaudissa. Turha reissu, jätti vain traumoja tällaiselle rassukalle. Kriteerejä pitäisi pikkusen löysätä, tai ainakin katsoa vähän laajemmasta kulmasta.- Wanha väsynyt isä
Oikeassa paikassa olit jos kerta viiltelit itseäsi ja muutenkin oli elosi kuvaamasi kaltaista.
Toivottavasti joskus parannut.
Minun tyttäreni ei ole parantunut, vaikka pois pääsi hänkin, "avohoitoon".
Psykopaattiäitinsä kiusasi vakavalla aliravitsemuksella 7-vuotiaasta lähtien, joten sai aivovaurion ja anorektikolle tyypillisen kasvuhormonin ylituotannon takia hirveän ulkonäön. Kaikki tämä kaikkien sosiaalivirkailijoitten tieten. Lääninhallitus ei, tottakai, tutkinut kanteluani vaan kaikki suojelivat rikollisia.
Avioeroisällä ei ole mitään sanomista lapseen eikä hänen sanallaan ole mitään painoa missään. Psykopaattiäidin puheita uskotaan aina, ei lapsen eikä tämän isän.
Lapseni on täysin menetetty. Persoonallisuus on täysin eri kuin pienenä. Olen taipuvainen uskomaan, että hänen rujossa ruumiissaan asuu täysin toinen henki tai sielu. Mihin joutui se alkuperäinen, viehättävä persoona? Siitä ei näy enää jälkeäkään.
Ei liene yllätys, että kaikki tämä tapahtui Savossa. Tarkemmin sanottuna Tuusniemellä.
- tällaisen
Viranomaisten vilkkaasta mielikuvituksesta. Robotin vuoksi joutui pakkohoitoon.
http://www.youtube.com/watch?v=MvAne9A5Dr4 - neropatti88....
Tuon sinun mammas ei kyllä kuulostanut täys järkiseltä jos tuo kaikki sanomasi pitää paikkansa. Ei ketää voi viedä pakkohoitoon ilman pätevää syytä. Pitää vähintään olla tappanut joku tai yritteänyt itsemurhaa monesti "ei tarkoita sanallista uhkailua". Jos sun mammas on väittänyt jotain tuolaista niin ehkä sitten sut on voitu viedä hoitoon
Joten siksi minun on vaikea uskoa tätä sun kertomusta mutta kyllähän tälläistä voi sattua toki mutta se on hyvin harvinaista.- nohnh
"16 vuotiashan saa vasta seurustella yläikäisten kanssa"
Seurustella saa vaikka 13v ja 30v mutta seksiä eivät saa 'laillisesti' harrastaa. - etää niin
nohnh kirjoitti:
"16 vuotiashan saa vasta seurustella yläikäisten kanssa"
Seurustella saa vaikka 13v ja 30v mutta seksiä eivät saa 'laillisesti' harrastaa.16 vuotiaat saavat harrastaa seksiä täysikäisten kaa.
Mutta kuinka olettaa saattaa niin 29 vuotias varmaan haluaa seksiä 15 vuotiaan kanssa jos sattuisi seurustelemaan. Joten seurustelu ja seksi niin samaa asiaa tarkoitin.
- stereoidimiestepimu
Horkkapäät o nii hottei
M1 lähete on melkoisen vaikea saada oikein täytettynä, mikä mahdollistaa suljetulle pääsyn. ja se mitä teineillä on vaikeaa elämässään en vaan voi edes kuvitella miltä se äidistä tuntuu.. itse en ollu helppo lapsi ja en yhtään ihmettelisi vaika äiti olisi tarinoita keksinyt vaan saadakseen minulle apua ja lomaa minusta.
ja se että suljetulla otetaan kaikki mahdolliset kommunikointi välineet pois jotta terapia olisi tarpeeksi kattavaa ja hyödyllistä, se ei auta jos soittelet kavereille että ettet ikinä arvaa missä oon.. peili ihan vain sen takia että jos itsetuhoisia ajtuksia on/syntyisi et päse aiheuttamaan itsellesi/muille vaaraa. ei sen takia että pissis nyt ei nää milät näyttää ilma meikkiä peilistä ja et onks oma letti hyvin, ketä varten siellä edes laittautuisit? niitä poitsuja varten jotka ovat häiriintyneimpiä kuin sinä?? pahimmassa tapauksessa otetaa myös vaatteet pois/ laitetaan lepareihin jos on oikeasti vaaraksi itselleen tai muille. ambulanssilla kuljetetaan ihan vain sen takia ettei syntyisi näitä että tarvitaan pyytää virka-apua jne., se on ihan täyttä lakisääteistä protokollaa jonka mukaan mennään oli sitten tapaus sinä tai iha kuka tahansa muu "pakkohoitoon" menossa... jos olet itse vähäänkään antanut myönnytystä se katsotaan omaehtoiseksi hoidoksi..
se mitä tulee vanhemman miehen kanssa seurusteluun... kyllä sitä penskana jotain ymmärtää mikä on oikein ja mikä on väärin ja ei se aina olee vastuu aikuisilla (jotkut kun vaan ei henkisesti kasva vaikka ikää tulee mittariin joka vuosi..) kyllä se vastuu on ihan molemmin puolinen... koska jos tämä mies on pyyskkisesti ollut sairas ni hän ei voi itselleen mitään eikä häntä voi myöskään syyttää alaikäisen hyväksikäytöstä koska ei ymmärrä itse tekojaan... ja oletko miettinyt että jos vanhempasi ovat vain yrittäneet ajatella sinun parasta oli sitten se keino mikä hyvänsä, jos he eivät vaan ole nähneet enää muuta vaihoehtoa vai oletko itse kuitenkin jollain pienellä tavalla edes uhakaillu äitäisi, vaikka se ei sinusta tunnu isolta, äidillesi se voi olla isompi asia..
ei oo nyt menny sun elämässä nallekarkit tasan (ihan ku kelläään ois,..) ja oot muutenkin tainnu saada kaiken mitä oot aina halunnu ni ehkä asiat ei aina vaan mee niin. koitaha vähän kasailla elämääs realiteetteja ja käyttää omaa järkee... se joka myöntää TODELLA omat heikoutensa on vahva, ei se joka peittää ne.. ja se että jos hakeutuu hoitoon jos elämssä on ongelmia ei tee ihmisestä hullua/psykoottista ihmistä. varsinkin jos itse hakeutuu hoitoon silloin varmasti tietää että kaikki ei ole kunnosa ja myöntää itse ongelmansa, pakkohoito on taas vakavammalla pohjalla koska silloin ei käsitä edes omia ongelmiaan niinkuin sinun tapauksessa... ELÄMÄSSÄ PITÄÄ OLLA REALITEETTEJA!!!!Itelläkin terveys keskus lääkäri ja psykiatri suositteli suljetulle osastolle laittoa SOSSUN työntekijöide suosituksesta.... Kuulemma olin oikeesti vaarallinen itselleni ja muille... kuitenki sain sen vältettyä sillä että kerta viikossa psykiatrille ja joka toinen päivä psykologi tai psykiatri ja joka toinen päivä sossun työn tekijä soitti ja kysy että oonko hengissä ja onko suunnitelmia tappaa itteni.....
tälläsiin tilanteisii ei voi sanoo muuta ku että vittu oikeesti.... tiedän kyllä turhanki hyvin kokemuksesta että jos ihminen oikeesti haluu ittensä tappaa nii ei se siitä sillon enää muille huutele. Korkeintaa jonkinlaise viestin jättää ja ehkä lähimmille ihmisille siitä kertoo... Ja sitten nämä ketkä oikeesti vielä haluaa elää ja koittaa kertoo että nyt vittu masentaa, en enä jaksa tätä nii heille tyrkytetää jotai aivan turhan päiväsiä lääkkeitä mitkä ole mitään muuta ku väli aikaine ratkasu... Eikö sen verra kouluja käynee henkilö, että lääkäriks asti ittensä lukenu, tajua niin yksin kertaista asiaa että se masennus ei parane hoitamalla sitä pahaa oloa... pakkohan sen masennuksen on jostain johtua, mikä tulisi elämässä korjata ja johon se henkilö sitä apua oikeesti pyytää ja tarvitsee.
sitte tulee taas nää kaikkei fiksuimmat "lääkärit" ketkä jopa tajuaa että "ahaaa... se on masennus mikä sulla on..." no jos henkilö ittensä on sinne asti saanu nii eiköhän se jo itekki oo tajunnu että nyt masentaa ja pahasti, eikä ite siitä selviä....
tästäpä taas tuli yhenlaine essee.... että taidanpa lopettaa tähän....- AOOA
Kaikkiin viranomaisten pakkokeinoihin on suhtauduttava äärimmäisen kriittisesti. On riittävästi luonnevikaisia virkamiehiä ja poliiseja, joiden toimet on asetettava suurennuslasin alle. Kaikkihan tietävät, että virkamiehet suojelevat toisiaan töppäyksiltään.
- ..............
Jos olisit ollut terve olisi lääkäri sen huomannut ja sinua ei olisi viety mihinkään. Tsemppiä!
- koko elämä pilalla
lääkärit ja terkkarit näkee juuri sen, minkä haluavat. Jos esim opettaja EPÄILEE jotakin, terkkari näkee sen mitä ope epäilee, ei edes kyseenalaista. sitten kun on aikaa kulunut, on sna sanaa vastaan ja kuka silloin on vahvoilla 15-v teini vai aikuinen th-henkilö? Vanhempien sanakaan ei paina mitään, vaikka he elävät nuorensa kanssa joka päivä.
Minä en enää luota minkään alan lääkäreihin tai hoitajiin.
- nuorisopsykiatrinen
Itse ymmärrän päätöksen hyvin. Tarvitsit oikeasti pääsyn pois ja apua, vaikka olot tuollaiseksi esität. Itse olen ollut suljetulla osastolla kolme kertaa ja minulle on ollut siitä paljon apua. Samassa paikassa kanssani oli myös paljon sinunlaisiasi tapauksia. Mitä muuta viranomaiset voivat tehdä kun olet tuollaisessa tilanteessa ja aloitit suhteen ihmiseen jonka tiesit olevan mitä on. Myös kaveripiirin vaihtamisesta voisi olla apua. peili ja muut terävät esineet otetaan pois koska ne ovat osastolla yleisesti kiellettyjä. Oliko kännykässäsi muuten kamera? Ainakin osastolla missä minä olin oli kaikenlaiset kamerat kielletty vaitiolo velvollisuuden takia. Mieti asioita oikeasti ja puhu terapeutillesi mielipiteistäsi jos sinulla sellainen on. Mutta älä kuitenkaan huuda ja raivoa, koska silloin saat tuskin apua.
- mielivaltaa!
Haistakaa perkeleet vittu koko Seinäjoen psykiatria!
- pihlajaa
Suosittelen kotoa pois muuttoa heti kun mahdollista, jos osaat pitää huolen itestäs.
Jos olet seurustellu 29v miehen kanssa, kun olet ollu 15:sta, niin terve järkikin sanoo, että siinä on kaksi palaa jotka ei sovi toisillensa. Aika harvassa tapauksessa tuollainen seurustelu on kovin terveellä pohjalla jatkoa ajatellen. Mutta onhan se sairasta ja pitäisi aikuisenkin hieman käyttää sitä järkeä.
Kertomasi mukaan äitisi on hieman sairas ja kieroutunu, mutta jokainen pitää huolen itestään tässä aikuisten maailmassa. Joten epäilen, että hän on liian ylpeä hoitaakseen itseään kuntoon ja puhuakseen omista ongelmistaan ammattilaisen kanssa. Ketään ei voi pakkohoitoon lähettää, jos noi sinun luettelemat ehdot ei täyty.
Sitä ei kannata hävetä, että on joutunu suljetulle osastolle, vaan pitäisi saada ne omat palikat järjestykseen ja puhua henkilökunnalle ongelmista ja etsiä yhdessä ratkaisua ongelmiin. Sinunkin menneisyydessä voi olla paljon sellaista kuonaa mikä on jäänyt vaivaamaan ja siitä pääsee puhumalla ja purkamalla eroon. Ei noita osastoja ja spykolokeja ole turhan takia, jos niistä ei olisi apua.- eivät kiinnosta
pätkääkään sinun ongelmasi.
Henkilökunnalle on tärkeää vain, että osasto on täynnä.
Heidän lähtökohtansa on, että jokainen oven sisäpuolelle saatu on hulllu. Hullu pumpataan täyteen lääkkeitä ja sen elämä tuhotaan.
Pakkohoidosta tulisi kokonaan luopua.
Mitä siinä muka menetettäisiin, että jokainen sairaalaan tullut (olipa tullut millä tavalla tahansa) saisi halutessaan lähteä sieltä?
Maa on täynnä vääriä diagnooseja. Ihmisiä pidetään VANGITTUINA (= MIELISAIRAALASSA) ilman oikeudenköyntiä, koska jostakusta virkamiehestä (= lääkäristä, hoitajasta) tuntuu siltä, että tämä tyyppi voisi olla vaarallinen itselleen taikka muille.
Koko systeeni on täysin perseestä.
Ihmisille tulisi suoda tilaisuus elää. - tervetänään
Paljon on niitä lapsia ja nuoria, joiden avunhuutoja ei kuulla, vaikka he tekisivät mitä. Ehkä äitisi uskoi, että sinä oikeasti tarvitsit apua... Sinun suustasi se kyllä kuulostaa vääränlaiselta toiminnalta. Siis äitisi olisi ehdottamasti pitänyt puhua kanssasi tai järjestää sinulle joku aikuinen, jonka kanssa puhua, eikä suoralta kädeltä mitään pakkohoitoja.
Itse 15-vuotiaana koin monella tapaa pahaaoloa. Ystäväni syyttivät minua valehtelusta, eikä mulla ollut mitään todisteita heitä vastaan. Pienellä yläasteella jouduin kiusatuksi ja haukutuksi. En puhunut kahteen vuoteen välitunneilla kenellekään, koska kukaan ei puhunut minulle. Mulla oli vain koulun ulkopuolisiä kavereita, mutta koin surua ja masennusta, koska olin menettänyt parhaat ystäväni ja taistelin joka päivä koulussa kiusaamista vastaan. Terveydenhoitajalle kerroin kiusaamisesta. Hänen mielestä mun piti muuttaa asennettani, vaikutin kuulemma ylpeältä. Purin pahaa oloani tökkimällä täytekynän lyijyä käteni ihon alle, koska fyysinen kipu lohdutti psyykkistä pahaa olo. Olisin tarvinnut jonkun aikuisen, joka olisi auttanut.... Onneksi yläaste loppui aikanaan ja lukioon siirryttäessä asia korjaantui, sain kavereita ja jaksoin mennä kouluun joka päivä.
Tänäkään päivänä en uskalla luottaa ihmisiin, koska pelkään satuttavani itseni. Olen edelleen erittäin itsetuhoinen, mitä tulee psyykkiseen pahaan oloon. Pahaaoloa ei enää kuitenkaan ole. Olisinko tarvinnut apua silloin? Olisin. Niin moni muukin sen ikäinen.
Äitisi oli liian "herkkä" laittamaan sut hoitoon, mutta ehkä hän ei vaan enää tiennyt, mitä tehdä. Toivottavasti saat vielä joskus korjattua välisi äitiisi, uskon kuitenkin, että syvällä sisimmässään hän ei halunnut mitään pahaa.
- kuppi nurin
Tässä olisi pitänyt tehdä pakkohoitopäätös myös äidille, joka "sallii" tällaiset suhteet. Pakkohoitopäätös on ainoa radikaali toimenpide jolla tilanne saadaan varmasti pysähtymään. Turha jäädä odottamaan sitä seuraavaa vielä kauhempaa . . . .Yleensä aina pakkohoitopäätöksen saanut ei itse ymmärrä omaa tilannettaan, vaan selitystä selityksen perään riittää. Aina vika on muissa, josta syystä minä olen voinut toimia näin. Lusikka kauniiseen käteen ja opettelemaan . . . . Tuo asenteesi tuhoaa sinua entistä enemmän.
- väsynyt äiti
Voi, voi. Kyllä tässä maassa riittää ongelmia. Mielestäni sinun tapauksessasi olisi riittänyt avohoito, terapia, tai keskusteluapu vaikeassa elämäntilanteessasi, kun taas vapaana on ihmisiä, jotka tarvitsisivat kiireellisesti M1 lähetteen, eivätkä sitä saa, kun saattavat hetken olla tasapainossa, sen ajan mitä lääkäri ehtii heitä haastatella, ja jäävät useimmiten täysin ilman hoitoa, ns. sukulaisten niskoille.
Voi kuinka monet kerrat olen nähnyt läheiseni psykoosissa, jolloin käytös on hyvin pelottavaa, puhe ja käytös sekavaa, ja ns. normaalille ihmiselle henkisesti erittäin raskasta katsottavaa, kun on kuitenkin rakkaasta ihmisestä kysymys, kuinka usein olen joutunut soittamaan ambulanssin, sekä poliisit virka-apuna. Silti päihteettömänä diagnisoitua "skitsofreenikkoa" ei oteta pakkohoitoon, vaikka käytös on kuinka pelottavaa, ja järkyttävää katseltavaa. Tähän sitten vielä kun liittyy päihdeongelmia, niin tilanne on varsin vakava.
Läheisenä haluan häntä auttaa, kun ei hänellä ole asuntoa eikä mitään, kun hänet on heitteillejätetty yhteiskunnan puolesta, ja jos hän onkin saanut jonkin asuntolapaikan, tai yhteisöpaikan, niin ei hän ole siellä kauan ollut, kun ei sairaalla ole kykyä toimia tällaisissa yhteisöissä, näistä yhteisöistä passitetaan pois, tai soitetaan poliisi käytöksen vuoksi, ja taas seuraavana päivänä tällainen henkilö on vapaalla.
Tätä rumbaa on nyt kestänyt n. 10 vuotta, ja asia ei etene mihinkään suuntaan. Nyt läheinen sitten vankilassa väkivaltaisuuden tähden toistamiseen. Mistä apua oikeasti avun tarpeessa oleville sairaille.
Itse jouduin ottamaan läheiseeni lähestymiskiellon, ja mikä huoli onkaan sitten ihmisestä, joka ei ole normaalissa kunnossa, ja ajelehtii siellä sun täällä heitteillä kadulla.
Minulle itselleni on tullut jo alitajuisia pelkotiloja ja ahdistusta tilanteen johdosta, johon oloon olen hakenut apua.
Sairaita ihmisiä ei saisi jättää omaisten taakaksi. En ole psykiatri, en poliisi, en ambulanssikuski, en terveyskeskuslääkäri.
Miksi ei apua tarvitseva saa sitä ajoissa, pitääkö jonkun kuolla ensin. Jos läheinen olisi saanut apua ajoissa, hän ei nyt istuisi vankilassa sairautensa tähden.
Ja sitten passitetaan näiden kertomusten mukaan näköjään sairaalaan jopa turhaan M1-lähetteellä. - toisenlainen näkemys
Monet "mielenterveysongelmaiset" ovat todellä älykkäitä ja kyvykkäitä. Ainoa ongelma on että yhteiskunta pyörii tyhmien ja sairaiden omaneduntavoittelijoiden ehdolla. Siksi älykkäät eivät halua tässä järjestelmässä toimia koska huomaavat sen mädännäisyyden. Mielestäni tässä ei ole mitään väärää ja jos ei halua elää tyhmien ehdolla, ei se ole sairaus tai mielenvika.
Jos älykäs mielenterveysongelmainen tekee paljon rahaa, ei asioissa nähdä ongelmia. Mutta jos ei halua osallistua sairaan järjestelmän ylläpitoon, rangaistaan lääkkeillä pahoinpitelemällä ja pakkohoitoon laittamisella. Yhteiskunnassa sairaat psykopaatit temmeltävät "menestyjinä" - yosif
Kuka maksaa tahdonvastaisesti mielisairaalaan toimitetun sairaalamaksut? Tämä lienee ongelma silloin, kun pakkohoitoon toimitettu ei halua maksaa sairaalamaksuja siihen vedoten, ettei hän halunnut hoitoon. Silloin ongelma postuu, jos sairaalaan toimitettu on holhouksen alainen. Mutta jos potilas edelleenkin on siinä mielessä normaali, ettei häntä ole julistettu holhouksenalaiseksi, niin kuka maksaa sairaalamaksut, jos sairas ei sitä vapaaehtoisesti tee tai toisin sanoen potilas katsoo ettei hän ole sairas ja hoidon tarpeessa.
Minun mielestäni kyllä kuulostaa ihan typerältä! Äitisi kuulostaa jotenkin mielenvikaiselta, ei muuten varmaan tytärtään laittaisi jonnekkin koppiin nääntymään... Tekisi mieli rutistaa äitisi luut murskaksi! >:(
- kutistaja
Vitun koti psykologit tytöllä(15v) oikeesti bropleema, ja te vittu väitätte, että tyttö on täysin tietoinen tekemisistään.
HALOO HERÄTKÄÄ!!!
- HöpsHöps
Kirjoituksestasi ei ilmene, milloin tämä "tarinasi" on tapahtunut: 1, 5, 10 vuotta sitten. En jaksa uskoa, että tarinasi on totta, koska siitä löytyy ristiriitaisuuksia. Tässä on siis taas kerran kyseessä "vedätys".
- dfsdafads
tässähän on se huono puoli, että kuulemme vain sinun versiosi tarinasta. Johon meidän tietenkin pitäisi luottaa. Minulle tulee kuitenkin sellainen kuva, että käytöksesi on ollut niin itsetuhoista, että äidilläsi ei ole jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin auttaa sinut hoitoon.
Tietenkin tämä on vain mielikuvani, mutta tekstisi on niin täynnä vihaa äitäisi kohtaan, että se jopa menee yli. Siitä tulee väkisin sellainen olo, että haluat antaa äidistäsi sellaisen kuvan. Kuvittelen, että jos näin olisi todella tapahtunut niin kertoisit asiasta eri tavalla. Ehkä tyynen rauhallisesti, et varmasti säästelisi sanoja äitisi kohdalla, mutta jos näin voi sanoa haukunta olisi aikuismaisempaa.
Toisesta näkökulmasta katsottuna teksti taas on niin riipaisevan aitoa, että kukaan ei voi keksiä tuota. Onnellisempi olisin jos kaikki kuitenkin olisi valetta. On surullista jos jotain noin kamalaa on tosissaan tapahtunut. - bfgfleet
dfsdafads kirjoitti:
tässähän on se huono puoli, että kuulemme vain sinun versiosi tarinasta. Johon meidän tietenkin pitäisi luottaa. Minulle tulee kuitenkin sellainen kuva, että käytöksesi on ollut niin itsetuhoista, että äidilläsi ei ole jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin auttaa sinut hoitoon.
Tietenkin tämä on vain mielikuvani, mutta tekstisi on niin täynnä vihaa äitäisi kohtaan, että se jopa menee yli. Siitä tulee väkisin sellainen olo, että haluat antaa äidistäsi sellaisen kuvan. Kuvittelen, että jos näin olisi todella tapahtunut niin kertoisit asiasta eri tavalla. Ehkä tyynen rauhallisesti, et varmasti säästelisi sanoja äitisi kohdalla, mutta jos näin voi sanoa haukunta olisi aikuismaisempaa.
Toisesta näkökulmasta katsottuna teksti taas on niin riipaisevan aitoa, että kukaan ei voi keksiä tuota. Onnellisempi olisin jos kaikki kuitenkin olisi valetta. On surullista jos jotain noin kamalaa on tosissaan tapahtunut.En ole ikinä ymmärtänyt enkä tule ikinä ymmärtämään muijia jotka jakavat itseään ns. toisille isille. Hyi saatana. Toiseksi erittäin säälittävää jos joku 30v mies vahtaa 15 kesäsiä. Mahtaa olla kummallakin se henkinen taso jotain muuta kuin tervettä. Itse olen 22 vuotias ja voin helposti sanoa monen 30 ihmisen olevan henkisellä tasolla vieläkin siellä teini iässä tai on muuten vaan erittäin vääristynyt kuva siitä mikä on oikein ja hyväksyttävää.
Äidit sekoavat helposti jos eivät saa mitään rotia rakkaaseen, joskus tulee ylilyöntejäkin. Toiseksi, joku olis hoitanu ton epelin sun kimpusta jos olisit viitsinyt asialle jotain tehdä.
- Niin...
http://www.youtube.com/watch?v=8tYCQ978Qpc
Tässä on eräs henkilö, jolla on paljon videoita aiheettomasta pakkohoidosta ja muuten väärästä toiminnasta. Aivan selväjärkiseltä vaikuttava, eikä itsekään usko olevansa hoidon tarpeessa. Kun kuitenkin katselee vähän enemmän videioita, käsitys muuttuu hieman - hän esim. uskoo jonkun myrkyttäneen hanavetensä (mutta vain keittiöstä), murtautuneen taloonsa ja poistaneen osia hänen päiväkirjastaan. AP:n tapaus muistutti mielestäni tätä erittäin paljon.- _
Tuossa puhuttiin vapaaehtoisesta avohoidosta ja kun ei suostunut menemään hänet laitettiin pakkohoitoon.
- villitviikarit
suomessa ja muuallakin päin mualimaa saa oikeutta, vain ku ottaa kovat käyttöön ja jysäyttää lähetteiden antajien aivot seinille.
lapsuudesta kuitenkin selviää kun on huolehtivat vanhemmat, jotka ovat selväpäisiä. nuoret ovat aina jollakin tapaa vähän päästään sekaisin tehdessään mielenkiintoiselta tuntuvia valintoja, ja niiden mukana tekoja. ois meijjät kaikki pohojammaan pojjaatki passitettu ties mihi jos ei ois ollu isän haulikko jolla jysäyteltiin petroolitynnyriin reikiä.
polonen venäläispoika nakataan ties mihi hevon perseeseen ku vähä paukautti olkapäätään mustelmille, jonka jo media on ehtinyt mustamaalata ties miksi murhamieheksi ja helvetin vaaralliseksi, kun hyppii vähän aitojen yli haulikko kainalossa. :)- näin suomessa
Ei aina osu nappiin, myöskään toisin päin.
Todistetusti väkivaltainen ym. ex-puolisoni, oli uhkaillut viranomaista aika kovasti ja hänet oli haettu "pakkohoitoarvioon" - tai siis, hän sai mennä itse.
Olin paikalla ja kerroin todellisesta tilanteesta, todellakin olisi kuulunut valvotumpiin olosuhteisiin.
Kas, kun ei tahtonut, lääkäri lisäsi lääkitystä - kyllä se korjaantuu sillä.
Korjaantuipa hyvinkin, kun hyökkäsi kimppuuni oikein valtaisan varustuksen kanssa ja mikäli poliisi ei olisi ollut kovinkin ripeä, en taitaisi olla tässä, vaan pikkujuttu lehdessä olisi saattanut muuttua lööppiotsikoksi..
Mutta, eipä vieläkään ole hoidossa, vaan kaipa lisäsivät lääkitystä - kyllä se auttaa...!
- .
On aika lopettaa demareiden luomat pakkohoito- ja holhousjärjestelmät. Yksilön etu on asetettava etusijalle ja suomalaisten etu maahanmuuttajien edelle.
- mielenterveys-
ongelmat häviävät kuin tuhka tuuleen.
Miksihän hullujen annetaan maata sängyssä ja tulla entistä hullummaksi ?
Takaako psykiatrit ja muu henkilökunta sillä työnsä vai mikä mättää ?- almasty
Hoidon ensimmäisestä vaiheesta,siinä kaikki mieltä ylikuormittaneet ärsykkeet karsitaan pois sekä kaikki informaatiotulvan mukana tulleet vaikutteet jotka mieltä ovat voineet vahingoittaa tai "vinksauttaa".
Tällöin päästään taas kiinni elämän säännöllisyyteen ja ehkä siihen johonkin sanon vaikka ihmisyksilön perusminuuteen.Kun mieli on taas saatu tasapainoon ja paljaaksi niin kuvittelisin että sen rakentaminen voidaan taas aloittaa.
Ainakin luulisin että tällainen tarkoitus tuolla olisi hoidon ensimmäisessä vaiheessa.
Mutta kyllä luulen silti,että paljolti on käynyt sillä tavalla että hoitohenkilökunta käyttää tätä käytäntöä vain hyväkseen saadakseen työrauhan jättämällä potilaan oman onnensa nojaan lääkkeillä rauhoitettuna vieläpä.
Mielenterveyshoitajan työ ei kai ole sitä keveintä mahdollista ja sen tekijän on varjeltava omaa mielenterveyttään.
He välttänevät juuri tästä syystä liiallista läheisyyttä potilaan kanssa. - siellä bunkassa
almasty kirjoitti:
Hoidon ensimmäisestä vaiheesta,siinä kaikki mieltä ylikuormittaneet ärsykkeet karsitaan pois sekä kaikki informaatiotulvan mukana tulleet vaikutteet jotka mieltä ovat voineet vahingoittaa tai "vinksauttaa".
Tällöin päästään taas kiinni elämän säännöllisyyteen ja ehkä siihen johonkin sanon vaikka ihmisyksilön perusminuuteen.Kun mieli on taas saatu tasapainoon ja paljaaksi niin kuvittelisin että sen rakentaminen voidaan taas aloittaa.
Ainakin luulisin että tällainen tarkoitus tuolla olisi hoidon ensimmäisessä vaiheessa.
Mutta kyllä luulen silti,että paljolti on käynyt sillä tavalla että hoitohenkilökunta käyttää tätä käytäntöä vain hyväkseen saadakseen työrauhan jättämällä potilaan oman onnensa nojaan lääkkeillä rauhoitettuna vieläpä.
Mielenterveyshoitajan työ ei kai ole sitä keveintä mahdollista ja sen tekijän on varjeltava omaa mielenterveyttään.
He välttänevät juuri tästä syystä liiallista läheisyyttä potilaan kanssa.mieli vaeltelee vaan enemmän ja irti tästä elämästä..
ja silloin hullu tulee vielä hullummmaksi..
mutta kun hullu pannaan vaikka pöllimetsään, ajatus ei karkaa,. vaan pysyy pölleissä ja ruuan hankinnassa. nyt tuollainen syötetty hullu sängyssä irtoaa normaalielämästä aina vaan lisää = tulee hullummaksi. mutta olkoon, ei kiinnosta..
- Haistaa hessu paska!
Täysin sama homma! Itse olin koulukiusattu 15-vuotiaaksi asti ilman kaverin kaveria ja sitten kun aloin laittaa kunnolla vastaan kiusaajille niin kaikki ne kusipäät saivat uskomaan opettajat ja kaikki että olen se syypää siihen vainoamiseeni! minun masennukseni oli siis syy miksi olin oikeutettu uhriksi! ja se että laitan vielä vastaan! asiaahan ei paranna ad/hd diagnoosin jonka sain pienenä!
Sitten 15-vuotiaana laitokseen vuodeksi hirmuisilla lääkityksillä ja diagnooseja ja paskaa satoi niskaan!
olin muka käyttäytynyt väärin ja epäsosiaalisesti?! miksiköhän olin?! koska olin pelännyt kiusaajiani!
sitten kun käytin väkivaltaa sain kaikki syyt!
minulle annettiin bipoläärinen-mielialahäiriö diagnoosi. sen jälkeen kaikki onkin mennyt vituilleen.
töistä ei ole enää tullut mitään vaan sen takia kun kohdeltiin kuin halpaa makkaraa ja jouduin tekemään kauheessa lääketokkurassa kaiken! lääkkeitä määrätään ilman minun mielipiteitä.
olen ollut katkoilla huumeiden käytön vuoksi vain siksi että en kestänyt tätä paskaa!
ja kun lopetin huumetkiin ja päätin aloittaa uuden elämän niin jokapaikassa ja virastossa saan kuulla miten paska olen ollut!
sukulaiset eivät ole koskaan kannustaneet minua vaan mieliavaltaisesti arvostelleet ja vanhemmat ovat ne tarinansa kertoneet sinne laitokselle enkä minä! minä jos olen yrittänyt selittää miten tilanne on, niin eipä tuo mitään vaan hulluhan sä olet, ei kannata valittaa! me annettiin diagnoosi nollakansalainen nyt pärjää vaan!
olen ollut aina yksin vaikka ihmisiä on myös ollut ympärillänikin!- Tie ja totuus
Jos et olisi ollut niin kummallinen niin tuskin kukaan olisi huomannut sinun olevan hullu. Miksi syytät mielisairaudestasi muita? Miksi et muuta vaikka Ugandaan tai Australiaan ja aloita elämääsi alusta? Olet todella hölmö kun olet suomalaisen yhteiskunnan pompoteltavana vuosukausia.
Huumeiden käyttö kannattaa lopettaa joka tapauksessa koska narkomaanin elämä on lyhyt ja kivinen.
- äiti minäkin
Mielenhoitoa Suomessa
Itä-suomalaisessa psykiatrisessa sairaalassa sattui järkyttävä tapaus viime viikolla.
Sairaalassa on hoidossa nuori nainen jonka lääkityksessä ja hoidossa on tapahtunut pahemmanlaatuinen virhe. Naista hoitanut lääkäri kertoi asian maanantaina avoimesti naisen siskolle ja toiselle naiselle jota luuli tämän äidiksi.
Virhe paljastui perjantaina (8.10.) kun sekä naisen oikea äiti että lääkärin äidiksi luulema
vara-äiti olivat läsnä hoitokokouksessa.
Sairaala on tyrinyt perusteellisesti sekä lääkityksessä että omassa perustehtävässään psykiatrisessa hoidossa. Nuorelle naiselle määrätty lääke nimeltään abilify aiheuttaa voimakkaita sivuoireita. Lääketehtaan sivuoireluettelossa mainitaan mm. että voi aiheuttaa äkkikuoleman. Lääkkeellä on myös muita voimakkaita sivuoireita. Saatuaan tätä lääkettä tyttären tila ”vain huononi” lääkärin sanoja lainaten. Lääkitys johti hallitsemattomaan tilanteeseen jolloin tytär laitettiin kolmeksi päiväksi eristykseen. Osa eristyksessä tapahtui remmipetiin sidottuna ja osa ns. pystyeristyksenä jolloin hoidettava jätetään yksin karuun ”selliin”.
Sairaala päätti hoitokokouksen jälkeisenä viikonloppuna evätä vara-äidin vierailut tyttären luona. Syytä ei kerrottu.
Tyttären mieli järkkyi ja hoitokierre alkoi vuosi sitten kun kaupungin sosiaalitoimi otti mielivaltaisesti huostaan hänen imetysiässä olleen lapsensa. Asiasta on valitettu mutta huostaanotto on edelleen voimassa. Toistuvat hoitojaksot ao sairaalassa eivät ole auttaneet tytärtä vaan hänen mielenterveytensä on mennyt yhä huonompaan suuntaan. Sairaalan ja sosiaalitoimen yhteistyö toimii niin että jokainen hoitojakso vaikeuttaa lapsen ja äidin yhteenpääsyä. Tyttären raha-asiat ovat menneet sairauden takia ja hoitojaksojen aikana luottokelvottomiksi. Sosiaalitoimi ei maksa edes hänen puhelinlaskujaan joten operaattori on katkaissut puhelinyhteyden.
Tilanne kertoo karua kieltään suomalaisen mielisairaanhoidon nykytilanteesta.
Hoidettavalta vaaditaan terveen ihmisen kykyä tehdä itseään koskevia päätöksiä. Samanaikaisesti henkilöt joiden pitäisi ammattilaisina kyetä hoitamaan ihmistä joka syystä tai toisesta on joutunut kyseisen järjestelmän ”uhriksi” ovat kyvyttömiä. Syy on selvä. Hoito perustuu lähes ainoastaan lääkitykseen. Lääkkeiden vaikutuksen alaisuudessa ihminen on käytännössä täysin poissa pelistä.
Terapia ei haluta tai voida antaa. Potilaaseen on vaikea saada kontaktia koska lääkkeet vaikuttavat mm muistiin ja vireystilaan niin että terapia on täysin hyödytöntä. Osa hoitajista on unohtanut miksi he ovat työssään ja mistä he saavat palkan. Yleensä lääkityksen vähetessä tai tehotessa potilas alkaa ahdistua pakkohoidossa ja suljetussa tilassa olemisen takia. Tähän tietenkin annetaan lääkettä.
Ulkonaliikkumisrajoitukset saattavat kestää yli kuukauden. Hoitajat eivät lähde potilaiden kanssa ulos vaikka aikaa ja mahdollisuus olisi. Kuka tahansa tervekin ihminen tulee hulluksi jos ei pääse viikkoihin liikkumaan vapaasti eikä edes valvotusti. Lääkityksessä tapahtuu myös virheitä.
Hoidettavalle määrätyn lääkkeen sijasta käytetään halvempaa rinnakkaisvalmistetta jota potilaalle
ei saisi lääkärin ohjeen mukaan antaa. Seurauksista ei vastaa kukaan………..
Tämä on totta.- 20+5
En voi muuta kuin kompata. Voimia sinulle ja tyttärellesi!
- opi ja kasva tööttö
20+5 kirjoitti:
En voi muuta kuin kompata. Voimia sinulle ja tyttärellesi!
Ylen uutisoinnit ei pysy enää totuudessa. Ajankohtaisohjelmat ja teemat on yksioikoista putkiaivoittelua. Yle kärsii vuosittain useita tuomioita valehtelusta oikeuksissa. Ja tässä esimerkkinä miten yli laidan Ylelläkin osataan muunnella totuus ja puhua asian vierestä. Samanlaista mielikuvilla leikittelyä kuin netin hakukoneitten hakumanipulaatiot:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9339058 - meidän stoori
opi ja kasva tööttö kirjoitti:
Ylen uutisoinnit ei pysy enää totuudessa. Ajankohtaisohjelmat ja teemat on yksioikoista putkiaivoittelua. Yle kärsii vuosittain useita tuomioita valehtelusta oikeuksissa. Ja tässä esimerkkinä miten yli laidan Ylelläkin osataan muunnella totuus ja puhua asian vierestä. Samanlaista mielikuvilla leikittelyä kuin netin hakukoneitten hakumanipulaatiot:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9339058Älä syytä YLE:ä jos siellä jossakin ohjelmassa uskalletaan nostaa kissa pöydälle näissä mielenterveysasioissa. sellainen ihminen, joka ei ole joutunut taistelemaan omaistensa tai itsensä pulesta hoithenkilökunnan mielivaltaa vastaan, ei voi edes tietää saati ymmärtää mihin kaikkeen ihminen ns potilaana joutuu alistumaan. Potilaalta viedään ihmisyys, häntä kohdellaan kuin eläntä sulkemalla suihkun jälkeen putkaan ilman mitän yhteydenpitomahdollisuuksia. Omaiset lyödään lyttyyn ja uhkaillaan huostaanotoilla ym virkakeinoilla. Mitään hoitoa ei ole semmoinen että 14 vuotiaalle lyödään pää täyteen tabuja ja sitten kaikenlaisiin testeihin pää mömmöhuuruissa. ei aikusillekaan tehdä älykkyys ym testejä lääketokkuraisina. ei semmoiset testit anna oikeaa kuvaa ihmisestä, mutta nuorelta semmoinen käytäntö vie itsetunnon aivan maihin. Minä olen yrittänyt jaksaa kannustaa nuortani eteenpäin, mutta kohta alkaa olla omat voimavarat ihan finaalissa. Tällä nykyisellä hoitotavalla saadaan yleensä koko perhe pian jonkilaiseen hoitokierteeseen. Ainakin muut sairaudet lisääntyy, sillä henkinen pahoinvointi lisää somaattisia sairauksia - jopa syöpää.
- asfdsgfsfgfdgfagag
https://signup.leagueoflegends.com/?ref=4cbc503759a21938503459
- Ammattilainen
Nämä on asioita, mistä pystyisi puhumaan puolivuotta, mutta sanompa muutaman asian mikä mieleeni tulee.
Itse sairaankuljetus ja poliklinikkatyötä tehneenä, olen jonkin verran nähnyt nuoria plikkoja ja vienyt M ykkösellä esim. pitkäänniemeen ja vastaaviin. Tämä on tiettenkin sinun puheesi asiasta ja sen perusteella vastailen. Olen monta kertaa miettinyt vanhempien sanan painoarvoa tälläisissä asioissa. Monta kertaa kun vanhemmat usein juuri äiti saa jonkin päähän pinttymän tyttärensä ongelmista, niin hän ei pääse siitä yli. Monta kertaa ollut sellainen olo, että tuo mutsi pitäisi sinne suljetulle viedä eikä lasta ja että ei ole mikään ihme jos nuoren pää alkaa seota kun on niin vainoharhainen ja mulkku äiti. Äidit voivat olla todella julmia sekopäisiä ja purkaa omia ongelmiaan lapsenkautta, niin että seittävät lapsellaan olevan ongelmia, vaikka itse tarvitsisivat apua. Aikuisena se vaan on niinpaljon vaikeampaa myöntää että päässä alkaa viirata. Ongelmat ovat usein sekä lapsen, että aikuisen ja epävakaa vanhemman mieli tälläisissä kriisitapauksissa menee joskus ihan sekaisin, kun kauhistuu, potee huonoa omaatuntoa ja ennenkaikkea täydellinen väsähtäminen ja keinottomuuden tunto. Kun tuollaiset tunteet pääsevät valloilleen, niin pienetkin asiat saattavat tuntua äärettömän raskailta nuoren ja äidin välillä. Sellainen simppeli esimerkki on niinsanotuissa shaked baby syndroomissa. Hieno nimi asialla, mutta tarkoittaa sitä, että kun vauva huutaa taukoamatta ja äitin pää hajoaa siitä että ei mahda mitään asialle, niin päässä naksahtaa ja ravistaa lasta niin kovaa että saattaa yulla pysyviä aivovaurioita tai jopa vauva menehtyä. Tälläisen "hulluuskohtaus" ei välttämättä sen ihmeellisemmin valitse uhriaan.
Terveydenhuollon henkilökunnan kannalta tälläiset tilanteet ovat todella vaikeita. Mulle kyllä mielestäni on kehittynyt sellainen kuudesaisti vaistoamaan myös äidistä näitä piirteitä. Ne vaikuttavat usein herpaantuneilta hätääntyneiltä ja epävarmoilta, kun tulevat satuilemaan lapsensa asioista. Jos ne siinä tilanteessa kun alkavat vihdoinkin huomata jollekkin ulkopuoliselle asioista puhuessaan, että painavia syitä ei lapsen hoitoonlaittamiseen oikeastaan olekkaan. Niin siinävaiheessa menevät jotenkin ihan lukkoon kun iskee häpeä päälle. Sitten ne saattaa just repstä päästään jotain ihan mielikuvituksellista, tai suurennella kuulialle jotain arjen konfliktia aivan tolkuttoman paljon samalla hakien itselleen ja tarinalleen epätoivoisesti hyväksyntää ammattilaisen silmissä. Kelaa kuinka häpeällistä on äitinä yrittää viedä lastansa väkisin hoitolaan ja sitten sille sanotaankin, että ei kuules tässä nyt sellaiseen ole tarvetta. Olen äitejä jotka jopa uhkailevat lastaan, että hommaavat sen hoitoon jos ei tee sitä tätä ja tota.
Suurin syy pakkohoitoon laittamiselle on juurikin tuo kohta "Vaaraksi itselleen tai muille" Sitä on näissä tilanteissa itselleen hokenut montakertaa. Kolmas oli sellainen että jos terveydentila on menossa alaspäin jos ei mitään tehdä. Kaiken lisäksi on olemassa kohta, jossa todetaan että jos mitkään muut terveydenhuollonpalvelut eivät sovellu. Eli pakkohoito on se vihon viimeinen konsti.- Ammattilainen
Terveydenhuollon ammattilaisille nämä ovat monta kertaa aivan helvetin vaikeita kysymyksiä. Lääkäritkin jotka loppupeleissä joutuvat ottavat vastuun ovat vain ihmisiä. Vaikka haistaisikin että äiti saattaa nyt ylireagoida ja satuilla, niin mitä muuta informaatiota lääkärillä on käytettävissä kuin äidin eli aikuisen huoltajan ja alaikäisen lapsen eli huollettavan sanat. On melko luonnollista kenen puheen taakse on "luonnollisempaa" asettua. Toinen asia mikä lääkärillä on takaraivossaan on se, että vaikka näkisikin että tälläinen esim. puukkojuttu on varmaan keksittyä, niin entäs jos sitten kotiuttaakin vaan likan. Sitten kun se on seuraavanapäivänä vetänyt ranteensa auki ja makaa kylmänä kylmäkaapissa...mitä se sitten sanoo äidille ja poliiseille? Ei tarvi laittaa itseään likoon kun laittaa vaan kiltisti sen lähetteen sinne niemeen. Sieltä sitten parin päivän päästä pääsee pois kun ei ihmeitä hölmlile.
Mistä siis ratkaisu? Ainut keino olisi kirjata lakiin, että vain äidin/yhden huoltajan sana EI RIITÄ missään tapauksessa pakkohoitolähetteen laatimiseen ja se tuomittaisiin jyrkästi hoitovirheeksi. No tälläistä lakia on vähän vaikea saada läpi, kun esim. yksinhuoltajien sana ei riittäisi millään saamaan oikeasti hoitoavaativaa nuorta laitokseen. Asiasta puhuminen ja vanhempien tarinoiden todellinen kyseenalaistaminen ovat siis ainoat lääkkeet tähän vaivaan, niin surullista kuin se onkin.
On todella hirveää ollut viedä mielestään perusteettomasti laaditulla lähetteellä nuorta tyttöä pakkohoitoon. Voi vaan kuvitella kuinka pysyvät ja syvät arvet tuollainen rumpa aiheuttaa nuorelle mielelle, kun kelaa itsensä samaan asemaan. Teininä kun luo niin vahvasti sitä minä-kuvaa ja jos kokee tuollaisen pakkohoitoon iskemisen niin helposti ajattelee ihan tosissaan, että hullujakos tässä todellakin ollaan? Niin ei siis asia todellakaan välttämättä ole. En vihaa äitejä ja ymmärrän myös heidän huoltaan, mutta monta kertaa laittaa vihaksi kun tullaan hössöttämään perusteettomasti, että meidän meidän likka on varmasti nyt käyttänyt jotain HUUMEITA, kun se ei usko mitä sille sanoo ja kapinoi vastaan. Tekis mieli karjua takasin, että "SE ON TEINI JUMALAUTA!" Noo se ei olisi asiallista. Ei ole vaan se pakkohoito keinona ehkä se toimivin kenenkään kannalta. Tulipas stoori! =) Toivottavasti ei ole äiten yhdistys nyt hirttosilmukan kanssa oventakana huomenna! =D Äitille terkkuja! - Koko elämä pilalla
Ammattilainen kirjoitti:
Terveydenhuollon ammattilaisille nämä ovat monta kertaa aivan helvetin vaikeita kysymyksiä. Lääkäritkin jotka loppupeleissä joutuvat ottavat vastuun ovat vain ihmisiä. Vaikka haistaisikin että äiti saattaa nyt ylireagoida ja satuilla, niin mitä muuta informaatiota lääkärillä on käytettävissä kuin äidin eli aikuisen huoltajan ja alaikäisen lapsen eli huollettavan sanat. On melko luonnollista kenen puheen taakse on "luonnollisempaa" asettua. Toinen asia mikä lääkärillä on takaraivossaan on se, että vaikka näkisikin että tälläinen esim. puukkojuttu on varmaan keksittyä, niin entäs jos sitten kotiuttaakin vaan likan. Sitten kun se on seuraavanapäivänä vetänyt ranteensa auki ja makaa kylmänä kylmäkaapissa...mitä se sitten sanoo äidille ja poliiseille? Ei tarvi laittaa itseään likoon kun laittaa vaan kiltisti sen lähetteen sinne niemeen. Sieltä sitten parin päivän päästä pääsee pois kun ei ihmeitä hölmlile.
Mistä siis ratkaisu? Ainut keino olisi kirjata lakiin, että vain äidin/yhden huoltajan sana EI RIITÄ missään tapauksessa pakkohoitolähetteen laatimiseen ja se tuomittaisiin jyrkästi hoitovirheeksi. No tälläistä lakia on vähän vaikea saada läpi, kun esim. yksinhuoltajien sana ei riittäisi millään saamaan oikeasti hoitoavaativaa nuorta laitokseen. Asiasta puhuminen ja vanhempien tarinoiden todellinen kyseenalaistaminen ovat siis ainoat lääkkeet tähän vaivaan, niin surullista kuin se onkin.
On todella hirveää ollut viedä mielestään perusteettomasti laaditulla lähetteellä nuorta tyttöä pakkohoitoon. Voi vaan kuvitella kuinka pysyvät ja syvät arvet tuollainen rumpa aiheuttaa nuorelle mielelle, kun kelaa itsensä samaan asemaan. Teininä kun luo niin vahvasti sitä minä-kuvaa ja jos kokee tuollaisen pakkohoitoon iskemisen niin helposti ajattelee ihan tosissaan, että hullujakos tässä todellakin ollaan? Niin ei siis asia todellakaan välttämättä ole. En vihaa äitejä ja ymmärrän myös heidän huoltaan, mutta monta kertaa laittaa vihaksi kun tullaan hössöttämään perusteettomasti, että meidän meidän likka on varmasti nyt käyttänyt jotain HUUMEITA, kun se ei usko mitä sille sanoo ja kapinoi vastaan. Tekis mieli karjua takasin, että "SE ON TEINI JUMALAUTA!" Noo se ei olisi asiallista. Ei ole vaan se pakkohoito keinona ehkä se toimivin kenenkään kannalta. Tulipas stoori! =) Toivottavasti ei ole äiten yhdistys nyt hirttosilmukan kanssa oventakana huomenna! =D Äitille terkkuja!Mutta ei sekään ole oikein, että esim. meidät rauhallisesti käyttäytyvät vanhemmat, jotka yritimme puolustaa lastamme, lytättiin ja uhkailtiin niin ettemme enää tienneet, miten toimia. Jälkeenpäin olen miettinyt, että olisiko jo siinä vaiheessa, kun uhattiin lapsen huostaanotolla, jollemme suostu suljetulle osastolle viemiseen, ottaa yhteyttä kaupungin johonkin päättävään th-elimeen. ei vain tiedä mihin, kun ei semmoista tietenkään siinä tilanteessa vanhemmille kerrota. Psykiatrian puolella ei ole potilaalla oikeuksia, eikä vanhemmillakaan. Nyt vuosen päästä itse tunnen olevani tosi huono äiti, kun en ole pystynyt lastani puollustamaan hoitohenkilökunnan mielivallata ja hän on henkiseti aivan lamassa. Opiskelut kesken ja itstunto riekaleina. Tuntee ettei hänestä ole mihinkään. Tuskin tulee olemaankaan, jos tilanne jatkuu tällaisena. ei kukan korjaannu sillä, että kun 18 vuoden ikä tulee täyteen, nuori heitetään kuin roskakoriin.
- voimia lapset
Sosiaali- ja terveysministeriö vastaa Suomessa mielisairaanhoidostakin. Länsimaisen lääketieteen piiriin kuuluva hoitomenetelmä ei paranna ketään. Jokaisessa mielisairaalassa noudatetaan samanlaisia "hoitoja" joiden seurauksista stm on vastuussa. VAI ONKO? Itse on käynyt terapiassa jokaisen hoitojakson jälkeen että ole selvinnyt henkisesti taas elävien kirjoihin. Kukaan ei ole koskaan ehdottanut minulle kuntoutusta tai mitään muutakaan vastaavaa avohoitoa. Itse on saanut parhaan avun liikunnasta, ystävistä, tanssista, luonnosta ja ihan normielämästä. Avioeron jälkeen tilanne on helpottunut enkä toivottavasti tarvitse enää koskaan palata mihinkään pakkohoitolaitokseen. Luontaishoidoista on myös apua. Homepaattiset valmisteet joko auttavat tai eivät mutta niillä ei ole sivuoireita. Reiki, aromaterapia, hermoratahieronta ja kaikki kosketushoidot ovat todellisia hoitoja joista saa apua. Ne vaan täytyy kustantaa omasta pussista. Ruokavalioon ja elinymäristöön kannattaa kiinnittää huomiota. Kaikkia virallisia tahoja kannattaa varoa.
Olen tullut siihen tulokseen ettei sairaalat/lääketeollisuus halua ihmisen paranevan koska silloihan heille käy huonosti. Loppuu leipä. Tai ainakin vähenee.
http://www.stm.fi/etusivu- Ammattilainen
Joo. Viestissäni oli melko yksipuoleisesti ajateltu asiaa nuoren näkövinkkelistä, niissä tilanteitssa kun pakkohidon tarvetta ei todellakaan olisi. Nää on karmeita tilaneita ja tuntuu et tuo pakkohoitoon lähettäminen on tullut ihan liian keveäksi asiaksi. Mielestäni sinne pitäisi viedä vaan akuutisti psykoottiset jotka jotka melko varmasti tekvät itsellensä tai toisilleen jotain. Syömishäiriöisiäkin viedään kolaitoksiin väkiste. Nuorten kasvavien varsinkin teinejän hoitoon laittamista tulisi karttaa kaikin mahdollisin keinoin mitä vaan ikinä pystytään keksimää. Tollanen kokemus tuhoaa itsetunnon aivan paskaksi koko loppuelämäksi! Ammattilaisille nämä hoidot ja laitokset ovat niin tuttuja, että he kuvittelevat jotenkin valheellisesti, että nuori osaisi käsitellä tälläisen asian. Tai ei välttämättä ymmärretä että kallonkutistajalle laitto voi olla itsessään todella traumatisoiva kokemus.
Ite ehdottaisin että jos nuorelle tulee ongelmia, niin jommalle kummalle vanhemmalle sellaset sairaslomarahat valtionkassasta, että voi jäädä nuoren kanssa kotia tai ainakin olla enemän sen kanssa. Ammattiauttaja esim. sosiaalityöntekijä antaisi äidille/isälle vinkkejä lapsen kanssa olemiseen ja ongelman käsittelyyn. - koe miten koet
mielenterveyslaki/työsuojelulaki/rikoslaki - siinä mistä valita, ja jos jostain valitusta tehdään valitus, vaihdetaan asia toiseen lakiin ja sitten vielä yritetään toista lakia.
arvauskeskus asialla - keskus joka ei selvitä mitään, kunhan arvailee ja vitsailee!
koe miten koet, pulise mitä puliset!
Ja yksi mikä on suoja: arvauskeskuksen väki on koskematonta! - Koko elämä pilalla
Ammattilainen kirjoitti:
Joo. Viestissäni oli melko yksipuoleisesti ajateltu asiaa nuoren näkövinkkelistä, niissä tilanteitssa kun pakkohidon tarvetta ei todellakaan olisi. Nää on karmeita tilaneita ja tuntuu et tuo pakkohoitoon lähettäminen on tullut ihan liian keveäksi asiaksi. Mielestäni sinne pitäisi viedä vaan akuutisti psykoottiset jotka jotka melko varmasti tekvät itsellensä tai toisilleen jotain. Syömishäiriöisiäkin viedään kolaitoksiin väkiste. Nuorten kasvavien varsinkin teinejän hoitoon laittamista tulisi karttaa kaikin mahdollisin keinoin mitä vaan ikinä pystytään keksimää. Tollanen kokemus tuhoaa itsetunnon aivan paskaksi koko loppuelämäksi! Ammattilaisille nämä hoidot ja laitokset ovat niin tuttuja, että he kuvittelevat jotenkin valheellisesti, että nuori osaisi käsitellä tälläisen asian. Tai ei välttämättä ymmärretä että kallonkutistajalle laitto voi olla itsessään todella traumatisoiva kokemus.
Ite ehdottaisin että jos nuorelle tulee ongelmia, niin jommalle kummalle vanhemmalle sellaset sairaslomarahat valtionkassasta, että voi jäädä nuoren kanssa kotia tai ainakin olla enemän sen kanssa. Ammattiauttaja esim. sosiaalityöntekijä antaisi äidille/isälle vinkkejä lapsen kanssa olemiseen ja ongelman käsittelyyn.Mistäpä se käyhä kskoo ne hyvät sairaspäivärahat, kun ei ole kaikin ajoin ollut edes itsellä töitä. En oikeasti osaa kuvitella mistä minä apua tähän nykytilanteeseen saan. Mies on työttömänä kotona nuoremme kanssa. Tuskin se kannustaa nuorta tekemään mitään tulevaisuutensa eteen, kun isällekään ei töitä ole. Hieno malliesimerkki siitä, että kun opiskelee, tekee töitä ja vielä opiskelee niin seurauksna on työttömyys.
Itseä ei pidä enää muu pinnalla kuin se, että jos minä vielä sorrun, se on nuorellemme viimeinen tikki. en uskalla alkaa sairastamaan, vaikka fyysisiä sairauksiakin alkaa pian olla ja tulee varmasti, kun tilanne etenee. - 28
koe miten koet kirjoitti:
mielenterveyslaki/työsuojelulaki/rikoslaki - siinä mistä valita, ja jos jostain valitusta tehdään valitus, vaihdetaan asia toiseen lakiin ja sitten vielä yritetään toista lakia.
arvauskeskus asialla - keskus joka ei selvitä mitään, kunhan arvailee ja vitsailee!
koe miten koet, pulise mitä puliset!
Ja yksi mikä on suoja: arvauskeskuksen väki on koskematonta!Arvauskeskuksen väki on koskematon. Kun tapahtumat sattuvat pienessä maalaiskunnassa (Joroinen) niin meno on seuraavaa. Työkkärin virkailija soittaa lääkärille ja kertoo hankalasta asiakkaasta. Terv.kesk.lääkäri tekee päätöksen, suojellakseen kunnan virkailija kolleegaansa, M1 lähetteestä. Sen lähetteen jälkeen ei asianomaista enää tarvii ottaa vakavasti.
Suurin ongelma onkin toisiaan suojelevat, VIRKASUHTEESSA KUNTAAN, olevat toimijat. He kaikki suojelevat toistensa perseitä palamiselta. Ja tämä on yleinen käytäntö Suomessa, kaikissa kunnissa.
- jhgw0
Pakkohoitoon liittyy melko usein kidutus lääkkeillä. Psyykelääkkeiden sivuvaikutukset ON KIDUTUSTA. Ainakin mulla oli hirveät tuskat lääkkeistä. En pystynyt isumaan ja makaaminen patjalla oli tuskallista.
- on seksisuhteessa
puolet vanhemman kanssa, ryyppää ja on polttanut 5 vuotta, tilanteeseen puuttuminen ja kodin ulkopuolelle sijoittaminen ei ole liioittelua. Psyykelääkkeet ja pakkohoito tosin kuulostavat aika kohtuuttomilta tässä tilanteessa, jos aloittaja oli rehellinen.
Itse tiedän millaista on joutua mainitulla lähetteellä pakkohoitoon ilman oikeaa syytä. En kuitenkaan ala selittämään asiaa tässä. Ehkä nyt vuosien jälkeen voin jo ymmärtää psykiatriakin. Hän ilmeisesti oikeasti luuli, että tilanteeni vaatii laitoshoitoa. Kyse oli väärinkäsityksestä, joka on todistettu aikoja sitten. Silti herkuttelen ajatuksella, että lääkäri joutuisi selittelemään valheitaan oikeuden edessä. Hän halusi minut hoitoon, mutta koska mitään konkreettista syytä hänen luulolleen ei ollut, hän joutui keksimään ne omasta päästään-voin sanoa, että ottaa päähän lukea niitä lausuntoja. No, onneksi sentään psyykenlääkkeitä ei tyrkytetty. - Koko elämä pilalla
on seksisuhteessa kirjoitti:
puolet vanhemman kanssa, ryyppää ja on polttanut 5 vuotta, tilanteeseen puuttuminen ja kodin ulkopuolelle sijoittaminen ei ole liioittelua. Psyykelääkkeet ja pakkohoito tosin kuulostavat aika kohtuuttomilta tässä tilanteessa, jos aloittaja oli rehellinen.
Itse tiedän millaista on joutua mainitulla lähetteellä pakkohoitoon ilman oikeaa syytä. En kuitenkaan ala selittämään asiaa tässä. Ehkä nyt vuosien jälkeen voin jo ymmärtää psykiatriakin. Hän ilmeisesti oikeasti luuli, että tilanteeni vaatii laitoshoitoa. Kyse oli väärinkäsityksestä, joka on todistettu aikoja sitten. Silti herkuttelen ajatuksella, että lääkäri joutuisi selittelemään valheitaan oikeuden edessä. Hän halusi minut hoitoon, mutta koska mitään konkreettista syytä hänen luulolleen ei ollut, hän joutui keksimään ne omasta päästään-voin sanoa, että ottaa päähän lukea niitä lausuntoja. No, onneksi sentään psyykenlääkkeitä ei tyrkytetty.kauanko sulla kesti ennenkuin pääsit yli sen pakkohoitojutun? Meillä on nyt kotona nuori, joka ei opiskele, ei hae töihin, harjoitteluun, ei päivärahaa, ei mitään. Hänen mukaansa kaikki on turhaa. varmaan sitä tuntuukin, kun luotto koko virkakuntaan laidasta laitaan on mennyt, usko itseen ja koko yhteiskuntarakenteeseen siinä sivussa.
- onko nain ?
MT1:n vaaditaan kolmen lääkärin lausunto ja poliisin kanta jos aihetta epäillä että on vaarallinen itselle tai ympäristölle. Enää esimerkiksi poliisi ei ota hulluksi epäilemältä ajokorttia pois ennen saattoi sen tehdä
- jaaennenotti
Mil vuosikymmenellä sai noin vain ottaa ajokortin jos siis epäili hulluks. No mt1 niin on lähettävä ja vastaanottava lääkäri mut mietityttää missä se kolmas lääkäri on, kun mäkin muistan et ois 3.
- pölön pölö
Poliisilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä paitsi se, että antaa tarvittaessa virka-apua kun henkilöä haetaan mt1-arvioon!
Kolmen lääkärin? Kyllä kaksi riittää - eli se, joka kirjoittaa lähetteen ja sitten psyk.polilla psykiatrin arvio onko se suljettu hoito tosiaan tarpeen. Lähete voi nimittäin osoittautua turhaksikin, eli on haettu, mutta ei ole ollutkaan tarvetta ottaa sisälle.Eli siis joku tk-lääkäri ei ole vain viitsinyt ottaa selvää yhtään mistään, se on vaan lätkässyt, että joo näin on!
- .
Pistäkää linkki torrentiin tms jos löytynee, kaipailisin ja varmasti moni muukin haluaisi nähdä jakson kun on jäänyt katsomatta.
- vastustan.
"Oletko tosiaan sitä mieltä, jotta olet väärin kohdeltu kun sut on M1:llä kiskottu veke tilanteesta? Näkisin, että pikku rimpuloiden hilluminen aikuisten jätkien kanssa ei vaan ole normaalia puolin eikä toisin ja sinä vielä sanot, että vastuu on aikuisen. Mieti tilannetta ja pillitä vasta sitten. "
Mikä sinä olet määrittelemään mikä on normaalia ja mikä ei ?
Miksi ei mitään epänormaalia saisi olla?- Komppaan tätä
"Henkilökuntaa
pätkääkään sinun ongelmasi.
Henkilökunnalle on tärkeää vain, että osasto on täynnä.
Heidän lähtökohtansa on, että jokainen oven sisäpuolelle saatu on hulllu. Hullu pumpataan täyteen lääkkeitä ja sen elämä tuhotaan.
Pakkohoidosta tulisi kokonaan luopua.
Mitä siinä muka menetettäisiin, että jokainen sairaalaan tullut (olipa tullut millä tavalla tahansa) saisi halutessaan lähteä sieltä?
Maa on täynnä vääriä diagnooseja. Ihmisiä pidetään VANGITTUINA (= MIELISAIRAALASSA) ilman oikeudenköyntiä, koska jostakusta virkamiehestä (= lääkäristä, hoitajasta) tuntuu siltä, että tämä tyyppi voisi olla vaarallinen itselleen taikka muille.
Koko systeeni on täysin **********.
Ihmisille tulisi suoda tilaisuus elää. "
PITÄÄ PAIKKANSA!
- pakkohoito
Kaikkien pakkohoitovastaisten kannattaa allekirjoittaa tämä adressi:
http://www.adressit.com/psykiatrisen_pakkohoidon_lakkauttaminen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047