Hei. Huomasin tuossa peilin edessä että minun lonkat/lantio ovat eri korkeudella (n. 2 - 3cm) eroa. Oikea puoli lantiostani on myös enemmän "ulkona" ruumiistani kun toisen puolen lantioluut. Tämä näyttää siltä kuin minulla olisi massiivinen jenkkakahva oikella puolella lantiota. Oikean puoleisen lantion virheasennon seurauksena ruumiini on myös vähän kallellaan. Googlettelin vähän kyseisestä ongelmasta ja löysin useimmaksi diagnoosiksi jalkojen eripituuden. Jatkamalla etsintöjä löysin tietoa että kyseinen diagnoosi on väärä ja yleensä kyseessä on SI-nivelen virheasento, joka on helposti korjattavissa. Joten mistä lähtisin hoitoa tähän etsimään ym. ? Ottakaa huomioon että olen 15 vuotias mies.
Lonkka/lantio ongelma
5
510
Vastaukset
- ......
Itsellä myös lantion toinen puoli "törröttää" enemmän ulos päin.
Jalkojen pituus ero todettiin jo ala-asteella. Ottaa suorastaan päähän ettei kukaan koskaan kertonut mitä ongelmia on luvassa.
17v ensimmäisen kerran tuli välilevynpullistumia, edelleen olin täysin tietämätön jalkojen pituus eron ja lantion virheasennon vaikutuksesta selkävaivoihin, en ollut ikinä kuullutkaan si-nivelestä.
27v ongelmat paheni, pullistuma meni siihen pisteeseen,että väännyin entistä enemmän kieroon lantion puoleiset erot olivat 5cm.
Selkä leikattiin, mutta lantio sekä lonkka ongelmat jäivät, pullistuman aiheuttama virhe asento oli liian kauan ennen kuin leikkaus tehtiin.
Venyttelen päivittäin ja teen vatsa sekä selkälihas liikkeitä. Käyn myös säännöllisesti kiropraktikolla.Kroppa on jatkuvasti jumissa,lonkka kipeä.Lonkkanivel laitetaan joka kiropraktikko käynnillä paikoilleen,fasettilukkoja saa aukoa jatkuvasti. Pohkeet ja nilkat kramppailee harva se päivä. - eivetelys
Jalkojen eripituisuutta ei ole olemassakaan. Kyseessä on skolioosi ja siihen ja sen hoitoon löytyy selvät ohjeet netistä. Ota selvää ja ala myös harrastaan vähän liikuntaakin. Liikunta on sinulla jäänyt elämästäsi kokonaan pois veikkaisin.
- kysyjä577743
Voisitkohan sinä antaa vähän vinkkiä (linkkejä yms) siitä hoidosta ? Ja kumpaa tarkoitit, ettei ole harrastanut liikuntaa? Minulta ei ainakaan ole liikunta jäänyt kokonaan pois, aktiivisesti harrastan liikuntaa.
- kysyjä577743
kysyjä577743 kirjoitti:
Voisitkohan sinä antaa vähän vinkkiä (linkkejä yms) siitä hoidosta ? Ja kumpaa tarkoitit, ettei ole harrastanut liikuntaa? Minulta ei ainakaan ole liikunta jäänyt kokonaan pois, aktiivisesti harrastan liikuntaa.
Ja kyseessähän ei todellakaan ole Skolioosi...
- Anonyymi
Vastuun tuntuinen kirkkoherra kypsyy onko jokin vieressä oleva missä töissä.
Kun on hoitaja avoin Aleksi viereen vain , sänkyyn vain koti kahvit Jehova Kärsämäki tunne puhujat Pyhäsalmi verikoe jjehovat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005