Ihmisellä pitää olla sohva...ja musta.
Vai pitääkö?
Musta nahkasohva
110
1450
Vastaukset
musta? Siinähän näkyy jokaikinen pölyhiukkanen. Mun sohvani on vaalean beessinvärinen.
- tomppa2006
...ei oikein sovi beessinvärinen sohva...
Pyyhin pölyt pari kertaa viikossa sohvasta, samoinkuin mustasta lasipöydästä. Ei näy pölyhiukkasia. tomppa2006 kirjoitti:
...ei oikein sovi beessinvärinen sohva...
Pyyhin pölyt pari kertaa viikossa sohvasta, samoinkuin mustasta lasipöydästä. Ei näy pölyhiukkasia.sehän on makua-asia, mutta eikö musta hyökkää silleen niinku silmille. Mulla on koko olkkari sellanen beessin värinen, verhoja myöten.
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
sehän on makua-asia, mutta eikö musta hyökkää silleen niinku silmille. Mulla on koko olkkari sellanen beessin värinen, verhoja myöten.
...että se iso kulmasohva on kaiken keskipiste...
Ensimmäiseksi ihmiset huokaa, voi kun on hieno sohva. Se suorastaan kutsuu istumaan tai röhöttämään sille, se on keskipiste. tomppa2006 kirjoitti:
...että se iso kulmasohva on kaiken keskipiste...
Ensimmäiseksi ihmiset huokaa, voi kun on hieno sohva. Se suorastaan kutsuu istumaan tai röhöttämään sille, se on keskipiste.on tarkoitus, niin silloinhan se on onnistunut hankinta. :)
- tomppa2006
Nittaminax kirjoitti:
on tarkoitus, niin silloinhan se on onnistunut hankinta. :)
...kun puoliso on samaa mieltä, että värien kontrasti on hieno asia...
- Anjaniina.
en ottas mistään hinnasta?
Mistä sulla tuollane fiksaatio?- tomppa2006
...ja musta kulmasohva...
Onhan se hieno? - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...ja musta kulmasohva...
Onhan se hieno?vaaleisiin seiniin sopii mikä vaan.
Oman mieleni mukaan, en missään mieles valitsis niin tummaa ja hallitsevaa huonekalua, mustana.
Mut eihän se yksiselitteinen ole, riippuu niin paljo valosta, tilasta ja käyttötarkoituksesta.
Mut omasta mielestä, musta, noup - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
vaaleisiin seiniin sopii mikä vaan.
Oman mieleni mukaan, en missään mieles valitsis niin tummaa ja hallitsevaa huonekalua, mustana.
Mut eihän se yksiselitteinen ole, riippuu niin paljo valosta, tilasta ja käyttötarkoituksesta.
Mut omasta mielestä, musta, noup...sun kanssasi vois tulla erimielisyyttä sohvan ja huonekalujen väristä, heh...
- Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...sun kanssasi vois tulla erimielisyyttä sohvan ja huonekalujen väristä, heh...
sä asusit telttamajoitukses pihalla, mustine soffines....
- tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
sä asusit telttamajoitukses pihalla, mustine soffines....
...kelpaisiko se vai tulisitko mopolla perässä...
- Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...kelpaisiko se vai tulisitko mopolla perässä...
huomioon ottaen.
Ajelisn mopol... - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
huomioon ottaen.
Ajelisn mopol......elämä voi olla joskus vaikeata...
Ei ainakaan voi sanoa, että olemme kuin luodut toisillemme. - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...elämä voi olla joskus vaikeata...
Ei ainakaan voi sanoa, että olemme kuin luodut toisillemme.tuossa ny oli?
mä ainaskin tykkään seisoa mopon kans valoissa, kun vieres on farmariauto, iskä ja äiskä kyrsiintyneen etupenkeil ja kolme muksua liisteröi takaikkunoita jollain ihmehyytelöllä.
Mersut on mulle merkki ihmisist, joills on enemmän halua kuin kykyä, mut naapureille pitää näyttää.
Olen pahoillani, se on sun henkilökohtanen valinta, mut mun...ei milloinkaan..
En sano tätä pahalla, ymmärrän kyl ihmisiä joille tuo on iso juttu, mulle ei... - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
tuossa ny oli?
mä ainaskin tykkään seisoa mopon kans valoissa, kun vieres on farmariauto, iskä ja äiskä kyrsiintyneen etupenkeil ja kolme muksua liisteröi takaikkunoita jollain ihmehyytelöllä.
Mersut on mulle merkki ihmisist, joills on enemmän halua kuin kykyä, mut naapureille pitää näyttää.
Olen pahoillani, se on sun henkilökohtanen valinta, mut mun...ei milloinkaan..
En sano tätä pahalla, ymmärrän kyl ihmisiä joille tuo on iso juttu, mulle ei......kun kerron arvostavani kaikkein eniten ajomukavuutta, enkä suinkaan halua näyttää naapureille yhtään mitään...
Olen ajanut nuoruudessani useammallakin moottoripyörällä ja se tosiaan on mielestäni nuorten juttu ja mun mielestäni vanhat mopokääkät haikailee just sitä menetettyä nuoruutta. Olen tosi pahoillani, mutta mä nyt vaan ajattelen, että nekin suuret rahat mitä niihin laitetaan voisi käyttää paremminkin. Ja kun viereen tulee tällainen vanhus mopon kans valoissa, käytän pissapoikaa ja heitän sillä mersun isolla sulalla vähän nestettä päin näköä. - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...kun kerron arvostavani kaikkein eniten ajomukavuutta, enkä suinkaan halua näyttää naapureille yhtään mitään...
Olen ajanut nuoruudessani useammallakin moottoripyörällä ja se tosiaan on mielestäni nuorten juttu ja mun mielestäni vanhat mopokääkät haikailee just sitä menetettyä nuoruutta. Olen tosi pahoillani, mutta mä nyt vaan ajattelen, että nekin suuret rahat mitä niihin laitetaan voisi käyttää paremminkin. Ja kun viereen tulee tällainen vanhus mopon kans valoissa, käytän pissapoikaa ja heitän sillä mersun isolla sulalla vähän nestettä päin näköä.Miksi sinä määrittelet, mikä on hyvä muille ihmisille?
Sinä tykkäät istua autossai, ok niin.
Miksi sinulle tulee halu kiusata muita tienkäyttäjiä? Vaarantaa heidän turvallisuutensa?
Minä en missään tilanteessa, vaarantaisi muita ihmisiä liikenteessä?
Päinvastoin, yritän antaa autoillekiin tietä silloin kun meillä on joku juttu, mikä etenee hitaasti liikenteessä. Ja aina olen saanut kiitokseksi sen hanskan heilautuksen tai valokuittauksen.
Ajoipa ne ihmiset millä hyvänsä?
Sillä ihmishenki, se on korvaamaton.
Se voi olla sun leikkis hinta. - että näille
tomppa2006 kirjoitti:
...kun kerron arvostavani kaikkein eniten ajomukavuutta, enkä suinkaan halua näyttää naapureille yhtään mitään...
Olen ajanut nuoruudessani useammallakin moottoripyörällä ja se tosiaan on mielestäni nuorten juttu ja mun mielestäni vanhat mopokääkät haikailee just sitä menetettyä nuoruutta. Olen tosi pahoillani, mutta mä nyt vaan ajattelen, että nekin suuret rahat mitä niihin laitetaan voisi käyttää paremminkin. Ja kun viereen tulee tällainen vanhus mopon kans valoissa, käytän pissapoikaa ja heitän sillä mersun isolla sulalla vähän nestettä päin näköä.jälkeen jääneille kerrotaan mitä niistä todella aatellaan moni on kanssas samaa mieltä
- tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
Miksi sinä määrittelet, mikä on hyvä muille ihmisille?
Sinä tykkäät istua autossai, ok niin.
Miksi sinulle tulee halu kiusata muita tienkäyttäjiä? Vaarantaa heidän turvallisuutensa?
Minä en missään tilanteessa, vaarantaisi muita ihmisiä liikenteessä?
Päinvastoin, yritän antaa autoillekiin tietä silloin kun meillä on joku juttu, mikä etenee hitaasti liikenteessä. Ja aina olen saanut kiitokseksi sen hanskan heilautuksen tai valokuittauksen.
Ajoipa ne ihmiset millä hyvänsä?
Sillä ihmishenki, se on korvaamaton.
Se voi olla sun leikkis hinta....hah, ethän sinä sitten voi ajaa yhtään sateellakaan, jos pari pisaraa pelästyttää...
Varmasti ikäihmiset niiden mopojensa kanssa siellä liikenteessä suurempi riski ja vaara on muille kanssaliikkujille, kuin minun pissapoikani käyttö. En missään tilanteessa vaarantaisi muita ihmisiä liikenteessä. - Anjaniina.
tomppa2006 kirjoitti:
...hah, ethän sinä sitten voi ajaa yhtään sateellakaan, jos pari pisaraa pelästyttää...
Varmasti ikäihmiset niiden mopojensa kanssa siellä liikenteessä suurempi riski ja vaara on muille kanssaliikkujille, kuin minun pissapoikani käyttö. En missään tilanteessa vaarantaisi muita ihmisiä liikenteessä.tunnistat, ikäihmisen?
Ajovaatteis ja kypärä päässä ;)
Ikävä kyllä tulit tuossa sanoneeks, että käytät pissapoikaa vain sen perusteella, että tulkitset moottoripyörällä ajajan vanhemmaksi henkilöksi.
Sinä vaarannat liikenneturvallisuuden, ennakkoluulojesi perusteella.
Minusta se on asia, jota en voi hyväksyä.
Minusta kun liikenne on peliä, jossa toimeentullaan kaikkien joustavuudella,
Tietä annetaan ja sitä saadaan.
enää ei vaikuta selitellä kun löröt on housuis. - tomppa2006
Anjaniina. kirjoitti:
tunnistat, ikäihmisen?
Ajovaatteis ja kypärä päässä ;)
Ikävä kyllä tulit tuossa sanoneeks, että käytät pissapoikaa vain sen perusteella, että tulkitset moottoripyörällä ajajan vanhemmaksi henkilöksi.
Sinä vaarannat liikenneturvallisuuden, ennakkoluulojesi perusteella.
Minusta se on asia, jota en voi hyväksyä.
Minusta kun liikenne on peliä, jossa toimeentullaan kaikkien joustavuudella,
Tietä annetaan ja sitä saadaan.
enää ei vaikuta selitellä kun löröt on housuis....on useimmiten sellainen läpinäkyvä pleksilasi, jonka läpi näkee...
Ja ajoryhti on kumara ja ajovaatteet viimisen päälle tiptop, toisin kuin nuorilla. - tomppa2006
että näille kirjoitti:
jälkeen jääneille kerrotaan mitä niistä todella aatellaan moni on kanssas samaa mieltä
...ne on ihan järki-ihmisiä, muttei oteta huomioon että tieliikennettä on aivan riittävästi ilman huvikseen ajelevia eläkeläismoottoripyöräilijöitä...
- kuk kuk
tomppa2006 kirjoitti:
...ne on ihan järki-ihmisiä, muttei oteta huomioon että tieliikennettä on aivan riittävästi ilman huvikseen ajelevia eläkeläismoottoripyöräilijöitä...
kuka olet
- tomppa2006
kuk kuk kirjoitti:
kuka olet
...kuka olen...
- ;)
tomppa2006 kirjoitti:
Olen ajanut nuoruudessani useammallakin moottoripyörällä ja se tosiaan on mielestäni nuorten juttu ja mun mielestäni vanhat mopokääkät haikailee just sitä menetettyä nuoruutta. Olen tosi pahoillani, mutta mä nyt vaan ajattelen, että nekin suuret rahat mitä niihin laitetaan voisi käyttää paremminkin. Ja kun viereen tulee tällainen vanhus mopon kans valoissa, käytän pissapoikaa ja heitän sillä mersun isolla sulalla vähän nestettä päin näköä.Mikäli toi ärsyttävä tyyppi edustaa jotenkin enemmältikin prätkäväkeä, niin tarvitsee alkaa virittelemään bemarinkin pyyhkimiä ja pissapoikaa niiden varalta ;)
Joku sanoo, että mustasta ei väri parane, itse en ottaisi oikein mitään mustaa huonekalua. Minulla on ihanan sininen harmahtavaan viittaava tyynysohva. olen ollut sekä väriin, että laatuun erittäin tyytyväinen.
- tomppa2006
...autojen kanssa, Henry Ford sanoi että auto voi olla minkävärinen tahansa, kunhan se on musta...
Minulla on musta auto ja sohva koska pidän väristä, eikä puolisokaan tykkää kyttyrää. - Musta Audi A4
tomppa2006 kirjoitti:
...autojen kanssa, Henry Ford sanoi että auto voi olla minkävärinen tahansa, kunhan se on musta...
Minulla on musta auto ja sohva koska pidän väristä, eikä puolisokaan tykkää kyttyrää.Oikeassa oot. Katsele sisustuslehtiä tai julkkisten koteja esim Risto-Matin,niin musta sohva löytyy, yleensä sellainen joka on kromattuun metallikehikkoon tehty. Maksaa ihan älyttömästi olen nähnyt mm Ve........ä.
- tomppa2006
Musta Audi A4 kirjoitti:
Oikeassa oot. Katsele sisustuslehtiä tai julkkisten koteja esim Risto-Matin,niin musta sohva löytyy, yleensä sellainen joka on kromattuun metallikehikkoon tehty. Maksaa ihan älyttömästi olen nähnyt mm Ve........ä.
...älyttömästi maksanut, 2500 €...
Vanha joka oli myös musta, kesti yli 20 vuotta ja se on mielestäni hyvä ikä sohvalle. Ei sekään varsinaisesti hajonnut, mutta kissa "hieman" raapi pentuna olleessaan. Ei raavi enää.
No, mutta.. Meil on vaaleat maitokahvin väriset. Mustat ei satu meille, mut kelle se väri ja tyyli sopii on ihan ok.:)
Telkkuhuoneessa on tummanharmaat, mut kankaiset:))))- tomppa2006
...tosiaan muusta sisustukseen liittyvistä väreistä...
Musta telkkari, sohva, lasipöytä ja kirjahylly. Kaikki muut ovatkin sitten joko valkoista tai beessiä. Matot, verhot ja seinät.
- GloriaJoy
on kommee vaan miuta etoo nahan haju ja iho ei kestä siihen käytettyn käsittelyaineen kanssa olevaa yhteyttä ja kotona kuitenkin haluaa olla kepoisemmissa vaattehis. Väri pitää sohvas olla sellainen että se sointuu oman ihonvärin kaa mairittelevasti, musta ei siis oo miun väri, kun en ole talvityyppi vaan pehmeä kesä.
- tomppa2006
...kuin uutena ja nykyään on hajuttomia puhdistusaineita, onneksi...
Ylimääräiset hajut ärsyttävät minunkin nenää.
Ihan vaaleahiuksisena viikinkinä soinnun mielestäni oikein hyvin sohvalle. Valkoista mustalla. - GloriaJoy
tomppa2006 kirjoitti:
...kuin uutena ja nykyään on hajuttomia puhdistusaineita, onneksi...
Ylimääräiset hajut ärsyttävät minunkin nenää.
Ihan vaaleahiuksisena viikinkinä soinnun mielestäni oikein hyvin sohvalle. Valkoista mustalla.tahtoo hiustenväri vaihtua joskus vuodenaikojen tahtiin ;-) ... miun poika on musta-valko fani
- tomppa2006
GloriaJoy kirjoitti:
tahtoo hiustenväri vaihtua joskus vuodenaikojen tahtiin ;-) ... miun poika on musta-valko fani
...poikasi oinas, me ollaan aika mustavalkoisia...
Ja ehdottomia asioisssa. - GloriaJoy
tomppa2006 kirjoitti:
...poikasi oinas, me ollaan aika mustavalkoisia...
Ja ehdottomia asioisssa.hyvinkin hän on ja ihan valkotukkainen luonnostaan :-)
- tomppa2006
GloriaJoy kirjoitti:
hyvinkin hän on ja ihan valkotukkainen luonnostaan :-)
...jos kurkkaat galleria kuvaani...
- GloriaJoy
tomppa2006 kirjoitti:
...jos kurkkaat galleria kuvaani...
näyttäisi olevan siunkin kohallais ;-)
- tomppa2006
GloriaJoy kirjoitti:
näyttäisi olevan siunkin kohallais ;-)
...että monella oinas-merkkisellä on edellytyksiä uratiellä...
Periksiantamattomuutta ja tahdonlujuutta, eikä nyt ole tarkoitus itseä kehua, vaan kirjoittaa yleisiä piirteitä horoskoopista, jonka hyvin tunnen ja tunnistan. - GloriaJoy
tomppa2006 kirjoitti:
...että monella oinas-merkkisellä on edellytyksiä uratiellä...
Periksiantamattomuutta ja tahdonlujuutta, eikä nyt ole tarkoitus itseä kehua, vaan kirjoittaa yleisiä piirteitä horoskoopista, jonka hyvin tunnen ja tunnistan.miukin on vanhan kaavan mukaan aurinkomerkiltä oinas vaan uuvella systeemillä kalat. Kaloissa on enemmän miun piirteitä, ehkä. Tai sitten nuo muut merkit vaikuttaa paljon erityisesti se, että miun kuu on ravussa. Nouseva merkki miul on kauris, Merkurius on härässä, Venus kaksosissa ja Mars Vesimiehessä. Pojalla auringon lisäks merkurius on oinaassa, nouseva merkki on Jousimiehes, Kuu skorpioneis, Venus kaloissa ja Mars Vaa'assa. Miul on kaks siskoo myös vanhas systeemis oinaita auringolta ja heistä kummallakin yks lapsista on oinas. Aikas erilaisia ollaan.
- tomppa2006
GloriaJoy kirjoitti:
miukin on vanhan kaavan mukaan aurinkomerkiltä oinas vaan uuvella systeemillä kalat. Kaloissa on enemmän miun piirteitä, ehkä. Tai sitten nuo muut merkit vaikuttaa paljon erityisesti se, että miun kuu on ravussa. Nouseva merkki miul on kauris, Merkurius on härässä, Venus kaksosissa ja Mars Vesimiehessä. Pojalla auringon lisäks merkurius on oinaassa, nouseva merkki on Jousimiehes, Kuu skorpioneis, Venus kaloissa ja Mars Vaa'assa. Miul on kaks siskoo myös vanhas systeemis oinaita auringolta ja heistä kummallakin yks lapsista on oinas. Aikas erilaisia ollaan.
...tunnut tietävän paljon horoskoopeista...
Itsellä se on lähinnä erilaisten käyttäytymismallien ja -tapojen huomioimista. Luen mielelläni horoskooppeja.
Me kauriit ollaan sitten vähän tällaisia täplikkäitä joten kodinkaan ei tarvitse olla musta-valkoinen. Vähän kyllä löytyy monta väriä, olen kuitenkin aina pyrkinyt siihen, ettei silmää häiritse kovin jos toisesta huoneesta katselee. Joka huoneessa on kuitenkin jokin hallitseva väri. No se telkku nyt on musta.
- tomppa2006
...olla eri värejä huoneissa...
Lastenhuone on sininen ja biljarihuone vihreä. Mutta vessa on minulla erikoisuudessaan verhoja myöten mustavalkoinen.
pitää olla,mut en tiiä sitten onko pakko olla musta.Itse pidän enempi vaaleista väreistä,mutta jos sohva on tosi tyylikäs muuten,niin miksei sitten mustakin kelpais.Värit tietty riippuu vähän muustakin sisustuksesta.
- tomppa2006
,,,kokonaisuus ratkaisee tässäkin asiassa kaiken...
- sa
vieraile kodeissa, joissa on musta sohva. Niistähän vi tarttua vaikkankakkaokare.
- tomppa2006
...huomauta kirjoitusvirheistä, mutta en nyt muutakaan keksi...
- sa
tomppa2006 kirjoitti:
...huomauta kirjoitusvirheistä, mutta en nyt muutakaan keksi...
sinäkin ollut viikon koomassa kaksi kuukautta sitten.
Ehkä kannataisi miettiä mitä lausuu, ja millä painolla? - tomppa2006
sa kirjoitti:
sinäkin ollut viikon koomassa kaksi kuukautta sitten.
Ehkä kannataisi miettiä mitä lausuu, ja millä painolla?...ollut koomassa, en kaksi kuukautta sitten, enkä muutoinkaan...
- s_a
tomppa2006 kirjoitti:
...ollut koomassa, en kaksi kuukautta sitten, enkä muutoinkaan...
siis kytätä kirjoiturvirheitä, kun inhimillisesti ei tiedä mistä ne johtuvat?
Eivätkä ole kaukana kenestäkään. - tomppa2006
s_a kirjoitti:
siis kytätä kirjoiturvirheitä, kun inhimillisesti ei tiedä mistä ne johtuvat?
Eivätkä ole kaukana kenestäkään....kytätä kirjoitusvirheitä, tulee niitä minullekin...
Mutta mustalta nahkasohvalta ei tule kakkakikkareita. - sa
tomppa2006 kirjoitti:
...kytätä kirjoitusvirheitä, tulee niitä minullekin...
Mutta mustalta nahkasohvalta ei tule kakkakikkareita.ole niin varma, jos vaikka perheen vaaveli on siinä istunut.:))
- tomppa2006
sa kirjoitti:
ole niin varma, jos vaikka perheen vaaveli on siinä istunut.:))
...ole kuule mitään vaaveleita enää ja kissakin on sisäsiisti...
- s_a
tomppa2006 kirjoitti:
...ole kuule mitään vaaveleita enää ja kissakin on sisäsiisti...
Ei ole koekaan muuta ollutkaan kun n-jaljainen lapsi.
- Heikunkeikku
Ei mustassa sohvassa mitään vikaa ole. Riippuu tietysti muustakin sisustuksesta.
Itselläni on valkoinen nahkasohva. No ei ihan viti-viti-valkoinen, mutta sanoisinko hmmmm... kermanvärinen,
tai himpun verran vaaleampi. Pehmoista nahkaa, kivan mallinen. Ihastuin siihen oitis, kun näin, vaikka en ollut mennytkään ostamaan juuri valkoista sohvaa.
Täälä yläkerrassa, jossa nyt istua törötän, niin täällä sisustus on modernimpaa, kuin alakerrassa. Mustaa väriä on paljon, mustavalkoiset matot, yhdellä seinällä aimo kasa erikokoisia valokuvia, joissa mustat raamit.
Yksi leveä verho on musta ja ylläri-ylläri muut verhot kirkkaan oranssiset. Tai onkohan noi aprikoosin väriset.
Noh niin tai näin, mutta mun mielestä ihan tyylikkään näköiset. Sängynpeite on kans mustavalkoinen ja oikein isoja peitteeseen sopivia koristetyynyjä. Sitten vielä musta tehty pehmonukke, jonka vaatteet sopii siihen peitteeseen ja kirkkaan oranssiset pörröhiukset, ne sit taas passaa mun verhoihin.
Voi ei, miksen koskaan kykene kirjoittamaan lyhyesti.
Ottaa oikeeeeesti päähän.- tomppa2006
...melko lyhyesti tällä kertaa, älä tyttö siitä huoli, se vaan piristää kun juttua riittää...
Harkitsin toisena vaihtoehtona juuri tuollaista melko vaaleata, vähän kermanväriin sävytettyä, mutta pelkäsin tulevan liian sairaalavaikutelman, kun seinät ovat beessinväriset ja iso takka aivan viti-viti-valkoinen. - Heikunkeikku
tomppa2006 kirjoitti:
...melko lyhyesti tällä kertaa, älä tyttö siitä huoli, se vaan piristää kun juttua riittää...
Harkitsin toisena vaihtoehtona juuri tuollaista melko vaaleata, vähän kermanväriin sävytettyä, mutta pelkäsin tulevan liian sairaalavaikutelman, kun seinät ovat beessinväriset ja iso takka aivan viti-viti-valkoinen.Joo, taitaisi kämpästä tulla liian aneeminen, jos kaikki-kaikki olisi ihan vaaleata.
Kävin täälä Vaasassa asuntomessuilla pari vuotta sitten ja siellä oli yksi talo, jonka sisustus
oli Täydellisen valkoinen. Siis ihan kaikki seinät ja huonekalut olivat valkoiset. Verhot ynnä muut.
Minun silmää se ei viehättänyt.
Ostin tuon mun sohvani oikeastaan sen muodon vuoksi. Tälläsin sen nimittäin ihan keskelle huonetta, jakamaan pitkän mallista olohuonetta. Toiselle puolelle tuli toisentyyppinen "nurkkaus" (akvaario ja paaaaaljon kasveja, ynnä muuta) ja sohvan etupuolelle tuli sitten toisenlainen kokonaisuus, jossa hallitsevana iso lasivitriini ja piano. Kasveja myös siellä aika paljon.
Joskus aikoinaan meillä oli musta kulmasohva, pehmoonen ja mukava. Kissat, koirat ja lapset käsittelivät sitä suhteellisen kovakouraisesti, joten oli sitten vaihdettava uuteen, muistaakseni tumman kahvinruskeaan. - tomppa2006
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, taitaisi kämpästä tulla liian aneeminen, jos kaikki-kaikki olisi ihan vaaleata.
Kävin täälä Vaasassa asuntomessuilla pari vuotta sitten ja siellä oli yksi talo, jonka sisustus
oli Täydellisen valkoinen. Siis ihan kaikki seinät ja huonekalut olivat valkoiset. Verhot ynnä muut.
Minun silmää se ei viehättänyt.
Ostin tuon mun sohvani oikeastaan sen muodon vuoksi. Tälläsin sen nimittäin ihan keskelle huonetta, jakamaan pitkän mallista olohuonetta. Toiselle puolelle tuli toisentyyppinen "nurkkaus" (akvaario ja paaaaaljon kasveja, ynnä muuta) ja sohvan etupuolelle tuli sitten toisenlainen kokonaisuus, jossa hallitsevana iso lasivitriini ja piano. Kasveja myös siellä aika paljon.
Joskus aikoinaan meillä oli musta kulmasohva, pehmoonen ja mukava. Kissat, koirat ja lapset käsittelivät sitä suhteellisen kovakouraisesti, joten oli sitten vaihdettava uuteen, muistaakseni tumman kahvinruskeaan....kulmasohva on verraton...
Ja se niin sanottu sohvan toinen puoli on myös ihan edustavan näköinen. Ennen sohvat laitettiin vasten seinää, mutta nykyään näkee hienoja sisustuksellisia ratkaisuja ja akvaario...se on ehdottomasti myös sisustuksellinen juttu. Kuin kaunis elävä taulu. - Heikunkeikku
tomppa2006 kirjoitti:
...kulmasohva on verraton...
Ja se niin sanottu sohvan toinen puoli on myös ihan edustavan näköinen. Ennen sohvat laitettiin vasten seinää, mutta nykyään näkee hienoja sisustuksellisia ratkaisuja ja akvaario...se on ehdottomasti myös sisustuksellinen juttu. Kuin kaunis elävä taulu.Joo, kulmasohva on verraton tilanjakajana. Minun olohuoneeseeni ei kuitenkaan kulmasohva olisi passannut,
koska huoneen keskellä on ovi takapihalle ja ovien molemmin puolin ikkunat ja ne kaikki mun kasvit sitten retkottaa ikkunoitten edessä valoa hamuilemassa.
Tämä mun sohva sopii huoneeseen, kuin nyrkki silimään :))
Akvaario tuo myös mukavaa "väriloimua" huoneeseen. Elävä taulu... joo hyvä vertaus.
- musti-s
...mutta musta nahkasohva ei ole minun makuuni. Tosin ei minkään muunkaan värinen nahkasohva, sillä kangaspäällysteinen sohva on mielestäni paljon miellyttävämpi istua.
- tomppa2006
...sillä nahka on lämpöistä ja hyvä muotoilu tekee sen, että...
Joskus jopa nukahtaa. Mulla on ollut nahkasohvia ja tuo on ensimmäinen kangassellainen. Ollut jo monta vuotta, kestää kostealla pyyhkimisen, tyynyjen päälliset voi pestä jos tarvii, on sellaista jännää kangasta, en tiedä mitä. Eipä tuohon ole mitään tattunutkaan joten pyyhkiminen on riittänyt hoidoksi ihan hyvin. Tyynyt kun ottaa pois on kätevä varavuode ja niitä tyynyjä voi asetella aina niin, että saa hyvän asennon.
Oli minulla Fatboy mutta myin sen pois kun enimmäkseen potkin aina tieltä pois.
- Teemuna
Ihmisellä pitää olla helmenharmaa sohva ja pähkinäkalusteet. Viininpunaista pikkusen siellä sun täällä.
- tomppa2006
...ei lainkaan huono vaihtoehto...
Erityisesti viininpunainen miellyttää minua.
Ei pidä. Mulla on veljeni vanha sohva vuodelta 1980. Sohva oli alunperin nahkaa. Fiksasin sen muotoa vähän ja verhoilin kankaalla. Sohvassa oli vuodesohva mekanismi, jonka poistin ja laitoin tilalle pelkän pohjavanerin. Runko on kokopuuta ja lastulevyä, eikä siinä ole polyuretaania. SEn vuoksi se on helppo virittää uuteen loistoon. Paksunsin käsinojat ja laitoin korkeammat jalat, että se näyttäisi ilmavammalta ja sen alusta olisi helppo imuroida. Selkätyynyt heitin huitsin nevadaa ja tein verhoilukankaasta tavallisia tyynyjä, jotka täytin keinountuvalla. Sohva on mukava istua, ja se on tasapainoisen näköinen, kun se ei ole liian massiivinen eikä rimpula. Kangas on tumma ruskea ja ruutukuvioinen plyyshi, ja se on ostettu Iskun tehtaanmyymälästä.
- tomppa2006
...tehdä vanhalle nahkasohvalle noin...
Olisit rakentanut ihan alusta saakka kokonaan uuden, nyt tuntuu kyllä pahalta. tomppa2006 kirjoitti:
...tehdä vanhalle nahkasohvalle noin...
Olisit rakentanut ihan alusta saakka kokonaan uuden, nyt tuntuu kyllä pahalta.Olisko vanha pitänyt heittää kaatsille? Siinä oli jo nahkakin kulunut niin paljon, ettei sitä olis enää käyttänyt sellaisenaan. Toinen kaluston nojatuoleista on vielä nahka pällysteisenä ja käytössä kellarikerroksen harrastustiloissa ja toinen on purettuna verhoilua odottamassa.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Olisko vanha pitänyt heittää kaatsille? Siinä oli jo nahkakin kulunut niin paljon, ettei sitä olis enää käyttänyt sellaisenaan. Toinen kaluston nojatuoleista on vielä nahka pällysteisenä ja käytössä kellarikerroksen harrastustiloissa ja toinen on purettuna verhoilua odottamassa.
...olisi pitänyt uudelleen päällystää nahalla, mieluiten mustalla...
tomppa2006 kirjoitti:
...olisi pitänyt uudelleen päällystää nahalla, mieluiten mustalla...
Hehheh! Yritätkö haastaa uuteen kutituskisaan?
Huonekalunahkaa on hankala ommella tavallisella kotiompelukoneella ja musta ei sovi meille, kun ovissa ja huonekaluissa on koivua ja mahonkia. Nahka on myös kolkkoa ihoa vasten ja eläinten päältä kuorittua. Siksi en erityisemmin pidä nahkavaatteista tai nahkaisista huonekaluista.- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Hehheh! Yritätkö haastaa uuteen kutituskisaan?
Huonekalunahkaa on hankala ommella tavallisella kotiompelukoneella ja musta ei sovi meille, kun ovissa ja huonekaluissa on koivua ja mahonkia. Nahka on myös kolkkoa ihoa vasten ja eläinten päältä kuorittua. Siksi en erityisemmin pidä nahkavaatteista tai nahkaisista huonekaluista....tarvetta ole ottaa uudestaan nokkaan...
Yritin korjata vanhaa nahkasohvaa ja huomasin kyllä kuinka hankalaa on ommella nahkaa, siis todella. Mahonkihuonekalut ovat todella tyylikkäitä, siis vilpittömästi, pidän. Ja ehkä vielä joskus hankinkin, kunhan tämä mustakausi on kuljettu loppuun. Kyllä miehetkin joskus innostuvat sohvakalustoa siirtämään, joskus jopa uudenkin hankkimaan. tomppa2006 kirjoitti:
...tarvetta ole ottaa uudestaan nokkaan...
Yritin korjata vanhaa nahkasohvaa ja huomasin kyllä kuinka hankalaa on ommella nahkaa, siis todella. Mahonkihuonekalut ovat todella tyylikkäitä, siis vilpittömästi, pidän. Ja ehkä vielä joskus hankinkin, kunhan tämä mustakausi on kuljettu loppuun. Kyllä miehetkin joskus innostuvat sohvakalustoa siirtämään, joskus jopa uudenkin hankkimaan.Mun koivuni ja mahonkini ovat talon alkuperäistavaraa, eli isäni 1960-luvulla tekemiä. Olen jonkun verran kunnostanut niitä. Galleriassani olevassa kuvassa kissa nukkuu nukensängyssä, jonka isäni teki minulle jouluksi 1959.
sedna2003 kirjoitti:
Mun koivuni ja mahonkini ovat talon alkuperäistavaraa, eli isäni 1960-luvulla tekemiä. Olen jonkun verran kunnostanut niitä. Galleriassani olevassa kuvassa kissa nukkuu nukensängyssä, jonka isäni teki minulle jouluksi 1959.
Ompas sillä kissalla vekkuli nukkumisasento:))
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Mun koivuni ja mahonkini ovat talon alkuperäistavaraa, eli isäni 1960-luvulla tekemiä. Olen jonkun verran kunnostanut niitä. Galleriassani olevassa kuvassa kissa nukkuu nukensängyssä, jonka isäni teki minulle jouluksi 1959.
...tuo pieni sänky, todella hienon näköinen...
Mutta huomion vie kuitenkin komea kissa, niin kuin ne usein tekevät. Meidän tyttökissa nukkuu samassa asennossa milloin missäkin, liekö tyypillistä kissaneideille? Tässä kuvassa oli todella valokuvaukselliset puitteet. tomppa2006 kirjoitti:
...tuo pieni sänky, todella hienon näköinen...
Mutta huomion vie kuitenkin komea kissa, niin kuin ne usein tekevät. Meidän tyttökissa nukkuu samassa asennossa milloin missäkin, liekö tyypillistä kissaneideille? Tässä kuvassa oli todella valokuvaukselliset puitteet.Komea kissani on poika, joka on tippunut pentuna taikajuomapataan. Se on nyt 1,5 vuotta vanha ja painaa jo hyvän matkaa yli 5 kiloa.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Komea kissani on poika, joka on tippunut pentuna taikajuomapataan. Se on nyt 1,5 vuotta vanha ja painaa jo hyvän matkaa yli 5 kiloa.
...tänäänkin jotain, poika pellavapäinen...
Luulin nimittäin tosiaan tuon olevan tyttömäinen tapa. Itselläni on ollut aikaisemmin kolme kollia, eivätkä ne kierähtäneet koskaan täysin selälleen. Onhan kunnon kokosessa kissassa se hyvä puoli, ettei kukaan kylään tulleista vieraista voi laittaa sitä povitaskuun ja viedä mennessään. firefox58 kirjoitti:
Ompas sillä kissalla vekkuli nukkumisasento:))
Vekkuli se on muutenkin. Se on saanut olla emonsa kanssa 12 viikkoiseksi asti, ja varmaan siksi se on iloinen ja luottavainen ja sillä on itsetunto kohdallaan. Se alkaa olla jo vähän iso tuohon sänkyyn, mutta kissat viihtyvät pienissä nukkumapaikoissa. Muutkin kissat ovat viihtyneet tuossa sängyssä. Vanhempi kissamme on otettu noin 3 vuotiaana löytöeläintalosta. Ensimmäisenä yönään meillä uudessa kodissaan sekin valitsi nukkumapaikakseen tuon samaisen sängyn.
tomppa2006 kirjoitti:
...tänäänkin jotain, poika pellavapäinen...
Luulin nimittäin tosiaan tuon olevan tyttömäinen tapa. Itselläni on ollut aikaisemmin kolme kollia, eivätkä ne kierähtäneet koskaan täysin selälleen. Onhan kunnon kokosessa kissassa se hyvä puoli, ettei kukaan kylään tulleista vieraista voi laittaa sitä povitaskuun ja viedä mennessään.Seljällään kelliminen on myös norjalaisille metsäkissoille tyypillinen tapa. Otin kerran kissatalolta erään sairaan kissan kotiini toipumaan. Heti ensimmäisenä aamuna kodissamme, kun mieheni heräsi puoli kuusi, kissa makasi keittiön lattialla selällään ja sanoi kurrrr. Kissa teki saman eleen joka aamu, ja hankki sillä keinoin itselleen pysyvän kodin. Sekin kissa oli kolli ja puoliksi norjalainen metsäkissa.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Seljällään kelliminen on myös norjalaisille metsäkissoille tyypillinen tapa. Otin kerran kissatalolta erään sairaan kissan kotiini toipumaan. Heti ensimmäisenä aamuna kodissamme, kun mieheni heräsi puoli kuusi, kissa makasi keittiön lattialla selällään ja sanoi kurrrr. Kissa teki saman eleen joka aamu, ja hankki sillä keinoin itselleen pysyvän kodin. Sekin kissa oli kolli ja puoliksi norjalainen metsäkissa.
...ratkaisit sujuvasti tämän arvoituksen...
Norjalaisesta metsäkissasta on täällä kyse ja täytyy sanoa sen kyllä köllivän puolet ajastaan selällään. On tosi hellyyttävän näköinen ja vaikea on olla rapsuttamasta vatsasta. Minä rakastan kissoja...ja naisia. tomppa2006 kirjoitti:
...ratkaisit sujuvasti tämän arvoituksen...
Norjalaisesta metsäkissasta on täällä kyse ja täytyy sanoa sen kyllä köllivän puolet ajastaan selällään. On tosi hellyyttävän näköinen ja vaikea on olla rapsuttamasta vatsasta. Minä rakastan kissoja...ja naisia.Tällä mun gallerian kissallakin on mitä ilmeisemmin norskigeenejä. Sen emo oli pitkäkarvainen. Se löydettiin 2009 vappuna, ja se sai muutaman päivän päästä pennut. Tää mun kissa ääntelee kissanorjaa, eli korkeita ääniä, joita ihminen ei kuule. Meidän toinenkin kissa on todenäköisesti puolinorski, ja meille toipumaan alunperin tullut kissakin oli puolinorski.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Tällä mun gallerian kissallakin on mitä ilmeisemmin norskigeenejä. Sen emo oli pitkäkarvainen. Se löydettiin 2009 vappuna, ja se sai muutaman päivän päästä pennut. Tää mun kissa ääntelee kissanorjaa, eli korkeita ääniä, joita ihminen ei kuule. Meidän toinenkin kissa on todenäköisesti puolinorski, ja meille toipumaan alunperin tullut kissakin oli puolinorski.
...ihan oikea kissanainen...
Ja minä kehrään.
Kävin katsomassa näyttelyssä amerikkalaisia metsäkissoja, näitä maine coon katteja. Ne vasta on isoja, mutta vähän se kissamainen söpöys katoaa, samoin ragdoll on erikoinen sinisine silmineen. Tai on ne kaikki mukavia, mutta norjalaisessa on vielä lisänä sitä jotain ekstraa. tomppa2006 kirjoitti:
...ihan oikea kissanainen...
Ja minä kehrään.
Kävin katsomassa näyttelyssä amerikkalaisia metsäkissoja, näitä maine coon katteja. Ne vasta on isoja, mutta vähän se kissamainen söpöys katoaa, samoin ragdoll on erikoinen sinisine silmineen. Tai on ne kaikki mukavia, mutta norjalaisessa on vielä lisänä sitä jotain ekstraa.Norski on munkin lemppari, mutta suosin tietenkin kodittomia, ja ne eivät yleensä ole jalosukuisia aatelisia. Siperiassakin on yks metsäkissalaji. Se on iso, seurallinen ja leikkisä. Se puhuu varmaankin kissavenäjää.
Ehkä mulla on joskus sen sukuinen kisu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siperiankissa- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Norski on munkin lemppari, mutta suosin tietenkin kodittomia, ja ne eivät yleensä ole jalosukuisia aatelisia. Siperiassakin on yks metsäkissalaji. Se on iso, seurallinen ja leikkisä. Se puhuu varmaankin kissavenäjää.
Ehkä mulla on joskus sen sukuinen kisu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siperiankissa...on siperiankissakin, tuo paksu turkiskauluri näköjään yhteinen metsäkissoille...
Noista sohvista tuli vielä mieleen, kun kissani raapi pienenä sitä nahkasohvaa, niin sain hyvän neuvon siihen ongelmaan. Levitetään tummeli-käsirasvaa ohut kerros nahan päälle ja niin vain loppui sohvan raatelu. tomppa2006 kirjoitti:
...on siperiankissakin, tuo paksu turkiskauluri näköjään yhteinen metsäkissoille...
Noista sohvista tuli vielä mieleen, kun kissani raapi pienenä sitä nahkasohvaa, niin sain hyvän neuvon siihen ongelmaan. Levitetään tummeli-käsirasvaa ohut kerros nahan päälle ja niin vain loppui sohvan raatelu.Hmm, tummeli, hyvä tietää. Siinä on varman haju, jota kissa inhoo. Saakohan sitä edelleen kaupoista.
- tomppa2006
sedna2003 kirjoitti:
Hmm, tummeli, hyvä tietää. Siinä on varman haju, jota kissa inhoo. Saakohan sitä edelleen kaupoista.
...ei tuottanut edes ongelmia löytää, tosin en nyt muista mistä kaupasta hain...
Tämä taitaa olla niitä vanhanaikaisia peruja, kun lehmiä lypsettiin ja navetoissa pyöri kissoja. Naiset käyttivät tummelia ja sitä varmaan meni myös lehmän utareisiin. Ainakaan kissat eivät niillä leikkineet, vaikka kenties houkuttelevasti heiluivatkin. Tämä ei todellakaan ole varma tieto, omia höpinöitä ja päättelyitä.
En ole ikipäivänä kelpuuttanut minkäänväristä nahkasohvaa, enkä myöskään auton istuumiini niin epämiellyttävää materiaalia huoli.
Kunnon plyysi on mun juttu; se ikuista on!!- tomppa2006
...helposti tahriintuvaa ja vaikeasti puhdistettavaa...
Ei tässä iässä silti enää niin kova sottapelle ole, että sen vuoksi nahkasohvaa suosin. Kunhan vaan tykkään. tomppa2006 kirjoitti:
...helposti tahriintuvaa ja vaikeasti puhdistettavaa...
Ei tässä iässä silti enää niin kova sottapelle ole, että sen vuoksi nahkasohvaa suosin. Kunhan vaan tykkään.pestä vaikka betonimyllyssä ja meillä on lähes uudenveroinen Askon kalusto kahdeksankymmeluvun alkupuolelta.
Ei tule suuri hiilijalanjälkikään, kun hankkii kunnollisia hyvälaatuisia kestohyödykkeitä, siis 'ikuista'!
Samaan aikaan hankin myös kunnolliset erillis stereot, jotka maksoi melko hyvän auton hinna, yli 8000mk. tässä joku vuos sitten luovuin, en siksi, ettei olisi vieläkin olleet hyvässä kunnossa ja äänentoiston puolesta laahukkaat, mutta veivät tilaa, vaikka toisaalta, kahdestaan jo silloin vaimomn kanssa kortteerattiin.- tomppa2006
emw34 kirjoitti:
pestä vaikka betonimyllyssä ja meillä on lähes uudenveroinen Askon kalusto kahdeksankymmeluvun alkupuolelta.
Ei tule suuri hiilijalanjälkikään, kun hankkii kunnollisia hyvälaatuisia kestohyödykkeitä, siis 'ikuista'!
Samaan aikaan hankin myös kunnolliset erillis stereot, jotka maksoi melko hyvän auton hinna, yli 8000mk. tässä joku vuos sitten luovuin, en siksi, ettei olisi vieläkin olleet hyvässä kunnossa ja äänentoiston puolesta laahukkaat, mutta veivät tilaa, vaikka toisaalta, kahdestaan jo silloin vaimomn kanssa kortteerattiin....mitään todella hyvää ei saa halvalla...
Kieltämättä plyysisohva olisi tyylikäs, sellainen punertava kolahtaisi minulle.
- RIMMIR
mutta vaihtelu virkistää. Näihin vuosikymmeniin mennessä on kerenyt olla jo ja 9 erilaista sohvakalustoa, niistä 4 on ollut nahkaista ja kaikki erivärisiä. Onpa ollut mustakin, se oli tosi hyvä löhöilysohva! Maku on tosin muuttunut niin monesti ja asunnotkin kooltaan vaihtuneet. Aina samat huonekalut eivät löydä paikkaansa ja niinpä ne ovat päätyneet kiertoon .
Nyt on vaalea kangassohva.- tomppa2006
...sohvaa olet kierrättänyt, kieltämättä...
Tuo pitää paikansa, ettei samat huonekalut löydä muutossa paikkaansa. Se on niin paljon asunnosta kiinni millainen sohva sinne tulee sopimaan. Mutta kyllä sentään sohva pitää olla.
- njos jaa
Ei mulla oo minkäänlaista. Mulla on tuplapeti makkarissa. Tuoleja olkkarissa kuin myös peti, jossa voipi löhötä telkkua katsoen.
Nykyään ei enää vierailla toisillaan kylässä olohuoneessa katsomassa telkkaria. Ihan muuta kaikkea.- tomppa2006
...sohva vieraita varten ole...
Omalle herrasväelle se on tarkoitettu ja kulmasohvassa voi löhöillä kaksi kerrallaan, ei tarvitse petiin mennä.
- enkeliduo
olla,ettei kompastu ukkoon,jos hän lattial makkais.
meil ainaski sitä kannetaa tunti tolkul seljäs.
Nahkaa se on,mut viininpunane.
Mahrutaa molemmat sihe,ku se on muhkee kulmasohva.
Mää kyl enemmi istun ja kudon siin.- tomppa2006
...on kantaa selässä, jos kulmasohvasta puhuit...
Se on mielestäni niin oiva keksintö, ehkäpä paras huonekalu koko talossa. Ja niin mukavasti lämmittää nahka kylminä talvipäivinä.
Jaa juu nii, kyl toi viininpunane o iha nätti väri. - enkeliduo
tomppa2006 kirjoitti:
...on kantaa selässä, jos kulmasohvasta puhuit...
Se on mielestäni niin oiva keksintö, ehkäpä paras huonekalu koko talossa. Ja niin mukavasti lämmittää nahka kylminä talvipäivinä.
Jaa juu nii, kyl toi viininpunane o iha nätti väri.ihan käy kepeesti mun ukolt se sohvan "seläs kantamine".
Tunti tolkul ku sitä tekee,ni kyl se siit sih.
Eks sää ol kuullu simmost sanontaa,kjäh!
Joku äijä vissiin keksiny,ni kuulostaa ahkeralt.
Seläs se sohva on,ku siin makkaa. - tomppa2006
enkeliduo kirjoitti:
ihan käy kepeesti mun ukolt se sohvan "seläs kantamine".
Tunti tolkul ku sitä tekee,ni kyl se siit sih.
Eks sää ol kuullu simmost sanontaa,kjäh!
Joku äijä vissiin keksiny,ni kuulostaa ahkeralt.
Seläs se sohva on,ku siin makkaa....korvissani ja näen silmissäni minulle täysin uuden sanonnan...
Se on hienosti ja hyvin kuvannollisesti sanottu.
*hymyilee miesmäisesti*
- xxxyyy
En ymmärrä miksi ihmisarvo pitää sitoa huonoon ja sovinnaiseen makuun.
- tomppa2006
...miksei vastata kysymykseen...
Tämä ei mitenkään liity ihmisravoon. - xxxyyy
tomppa2006 kirjoitti:
...miksei vastata kysymykseen...
Tämä ei mitenkään liity ihmisravoon.Oletko lukenut avauksesi itse?
Entä ymmärtänyt? - tomppa2006
xxxyyy kirjoitti:
Oletko lukenut avauksesi itse?
Entä ymmärtänyt?...ymmärrettäviä avauksia ja luetun ymmärtämiseni on hyvällä tasolla...
Myös oman kirjoitetun tekstin kohdalla.
olla mustaa nahkasohvaa, mutta iso punainen kangassohva on tosi kiva. :)
- tomppa2006
...sohvan kannattajia sentään olet...
Huonekaluista parhaimpia.
- isopienikissa*
pitää ja puuosat koivua. paljon eirvärisiä tyynyjä!
Jes!- tomppa2006
...black is black...
Niin yksinkertainen ja tyylikäs.
ois kuvitella ettei sohvaa.. aiemmin oli luumunpunainen, ainakin aikas tumma puna, siis nahkaa.
Alakerrassa kulmasohva, josta en halunnut luopua, vaikka tilat pieneni, elämäntilanteen muutoksen/muuton vuoks.
Vieläkin se mulla on, aika neutraali väri, siks hyvä, ja hyvä kun tulikin mieleen, että vois jotain vaihtelua olkkarin sisustukseen miettiä..:)- tomppa2006
...ei ole koskaan pysyvä taloudessa, jossa on naaraspuolisia...
Sen sohvan paikkaa pitää muuttaa useita kertoja, se on osaltaan varmaan just sitä vaihteluu? tomppa2006 kirjoitti:
Sen sohvan paikkaa pitää muuttaa useita kertoja, se on osaltaan varmaan just sitä vaihteluu?kyllä pitänee mennä sohvakauppaan; sen verran hankala vaihdella kulmasohvan paikkaa, kun tilaa rajallisesti.
Aina pitää avautua näkymä ulos, eli sohvalla ei istuta selkä ikkunaan päin.. toisenlaisiakin ratkaisuja oon kyllä nähny :)- Heikunkeikku
tomppa2006 kirjoitti:
Sen sohvan paikkaa pitää muuttaa useita kertoja, se on osaltaan varmaan just sitä vaihteluu?Saattaapi olla, kuten sielä päässä visertelet, mutta ehei, ei 100%:sti. Yleistystä en tottavie salli tässäkään asiassa :)
Näet ja nimittäin meikäläinen, siis naaraspuolinen, olen sellainen kummajainen, että kun olen tarkkaan sihdannut jotakin huonetta, tuumaillut, katsellut sitä eri kulmilta, hmmmm-hmmmm-tuumailuja päästänyt suustani jne jne jne ja SITTEN kun pistän huonekalut ynnä muut tilpehöörit paikalleen, niin se on siinä sitten. Jokaisella on oma paikkansa. Elikkä en mielelläni siirtele yhtään mitään mihinkään toiseen paikkaan.
Huonekalut ynnä muut ovat samassa paikassa jököttämässä iäti ja viis päivää elikkä niin kauan, kuin kyseisessä asunnossa asun.
Jokaisen koriste-esineen paikkakin pysyy paikallaan. - tomppa2006
Heikunkeikku kirjoitti:
Saattaapi olla, kuten sielä päässä visertelet, mutta ehei, ei 100%:sti. Yleistystä en tottavie salli tässäkään asiassa :)
Näet ja nimittäin meikäläinen, siis naaraspuolinen, olen sellainen kummajainen, että kun olen tarkkaan sihdannut jotakin huonetta, tuumaillut, katsellut sitä eri kulmilta, hmmmm-hmmmm-tuumailuja päästänyt suustani jne jne jne ja SITTEN kun pistän huonekalut ynnä muut tilpehöörit paikalleen, niin se on siinä sitten. Jokaisella on oma paikkansa. Elikkä en mielelläni siirtele yhtään mitään mihinkään toiseen paikkaan.
Huonekalut ynnä muut ovat samassa paikassa jököttämässä iäti ja viis päivää elikkä niin kauan, kuin kyseisessä asunnossa asun.
Jokaisen koriste-esineen paikkakin pysyy paikallaan....minulla on ihan sama meininki...
Huonekaluilla ja koriste-esineillä on oma paikka, ne vaan ikäänkuin kuuluvat johonkin. Silloin sitten taas, kun ostaa jotain uutta tilpehööriä tulee ongelma löytää sille paikka ja voi jopa joutua uudelleen asettelemaan aika montaa esinettä, ennen kuin ne on taas siinä sitten. - tomppa2006
Sibone kirjoitti:
kyllä pitänee mennä sohvakauppaan; sen verran hankala vaihdella kulmasohvan paikkaa, kun tilaa rajallisesti.
Aina pitää avautua näkymä ulos, eli sohvalla ei istuta selkä ikkunaan päin.. toisenlaisiakin ratkaisuja oon kyllä nähny :)...kulmasohva on parempi juuri tuon pysyvyyden takia...
Sitä ei voi sovitella kuin yhteen, korkeintaan kahteen paikkaan. Eikä koskaan ikkunoitten eteen, nicht.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363807- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821262