Liikenneturvallisuuden vaarantaminen?

Anjaniina.

Tuosta Tompan ketjusta lähti idea tähän ketjuun.
Hän ilmoitti heittävänsä lasinpesuvedet moottoripyöräilijän silmille, sen takia, ettei pitänyt moottoripyöräilyä ikäihmisten lajina.
Kuinka moni teistä, vaarantaa liikenneturvallisuuden moista syistä?
Minulle itselleni liikenneturvallisuus on aina ollut pyhä juttu ja koitan edistää sitä, olenpa liikkellä, moottoripyörällä, henkilöautolla, pakettiautolla tai rekalla.
Yritän aina turvata muiden tienkäyttäjien turvallisuuden omilla ratkaisuillani.
Kuinka moni teistä leikkii kanssakuskien hengen kanssa, typerillä ennakkoluuloillaan?
Siinä on panoksena ihmishenki.
Kuinka moni on ottamassa vastuuta, liikenneonnettomuuden aiheuttamisesta.
Oikeasti?

40

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.

kuoli, vain sen perusteella, että itseä hiukan ketutti...jollain kohtaa?
      aamuruuhkassa, jossa joku teki jotain mikä ketutti?

• ....................

Sittenhän se tasapeli... tomppa2006Käyttäjän viestit17.10.2010 14:51
      ...kun kerron arvostavani kaikkein eniten ajomukavuutta, enkä suinkaan halua näyttää naapureille yhtään mitään...

Olen ajanut nuoruudessani useammallakin moottoripyörällä ja se tosiaan on mielestäni nuorten juttu ja mun mielestäni vanhat mopokääkät haikailee just sitä menetettyä nuoruutta. Olen tosi pahoillani, mutta mä nyt vaan ajattelen, että nekin suuret rahat mitä niihin laitetaan voisi käyttää paremminkin. Ja kun viereen tulee tällainen vanhus mopon kans valoissa, käytän pissapoikaa ja heitän sillä mersun isolla sulalla vähän nestettä päin näköä.

• Sinun patavanhoilliset mielipiteet, yhdessä narsistisen luonteen kanssa, se on siinä.

Jospa minä annan yhden käytännön neuvon. Meneppä ensimmäiseksi autokauppaan ja hanki itsellesi miellyttävä auto, jossa ei ole enää esim. kuuskytluvun aikaiset penkit, kuin sinun pahaisessa mersussai on.
        Edes japanilaisissa ajopeleissä ei ole yhtä epämiellyttäviä ja huonosti kestäviä etupankkejä kuin vaikka 2000 mallin väyrysessä.
        Uskoisin senkin vähän oloasi parantavan kun ei tarvitse epämiellyttävästi istua vaan voit säätää pekunnollisen penkin ergonomiaasi sopivaksi. Egoon se ei juurikaan vaikuta, eikä itsetunnon puutteeseen joka käy kirjoituksistasi ilmi.

Ps, minäkin ajelin aikanaan mersuilla, silloin kun ne olivat vielä laadukkaita ja ennenkaikkea kestäviä ja luetettavia ajopelejä. !23-sarjan jälkeen en ole sormellanikaan mokomiin kajonnut.

tiedätkö, mikä on automerkki johtaa ruostumistilastoja lähes suvereeniin tyyliin.

Voi reppana parkaa ja sääli niitä läheisiä, jotka sinunlaisen henkilön kanssa joutuu elämään.

• vanhempi motoristi

todellakin toivon että kohtaamme ensi ajokaudella ja teet tämän tempun minulle.
        muistele tätä kirjoitusta kun heräilet lasaretista.

• Polkupyöräilijä

tuollaiset ihmiset on niitä kun kiilaa ja tekee kauheita ohituksia.
      Maantie on iitä varten-ei ketään muuta
      Tappa ne ihmisä
      kun niillä ittellä on kiire eikä ajattele muita

• Jollei siedä toisia liikenteessä ei pidä mennä sinne ollenkaan ainakaan sellaisessa mielentilassa. Kyllä siellä löytyy monenlaista säheltäjää muutenkin. Itse ajattele aina, että siellä on myös minun lapset ja sydän syrjällään nytkin ekat liukkaat elin. Toisella on vielä kesärenkaat, viimeinen on saamassa mopokortin.
      Olen itse ajanut aikoinani paljon myös työni takia eikä siinä auta yhtään vaikka kuinka puree hammasta ratin takana ja aina on niitä joiden on pakko naisautoilija ohittaa vaikka väkisin.

Yhden auton ajoin lunastuskuntoon ja itse selvisin pelkällä säikähdyksellä mutta se olikin melkoinen. Täällä Suomessa on vielä siistiä verrattuna johonkin esim. nyt vaikka Corfulla Kerkyran pääkaupunkiin jossa on aina täysi kaaos ja olisi parempi jollei liikenemerkit poistettaisiin koska niitä ei kuitenkaan kukaan noudata.

• Enkeliduo*

että joku kiudallaan ajattaa toisen autoilija päin vastaantulijaa.
        Tosi kamalaa.
        Että pelkän kiusanteon takii.
        Menee ja tekee tollai

• HTZA

He, joiden autonkäsittelyharjoittelu on epäonnsitunut tai on ollut riittämätöntä, he jättävät "turvavälejä", joihin paremmat kuskit kiilaavat, tuo aiheuttaa svidudusta ja onnettomuusvaaraa.
      Snagarilla siitä tulisi turpaan.

He, jotka ajavat vasemmalla kaistalla nopeusrajoitusten mukaan, se aiheuttaa svidudusta, valojen vilkuttelua, puskurissa roikkumista ja onnettomuusvaaran.
      Kerran kaarrettiin samalle huoltoasemalle jonkun tyypin kanssa, jolle olin joutunut valoilla svidduilemaan. Menin pöytäänsä kahvikuppini kanssa ja kysyin: Onks sun auto jotenkin rikki kun roikuit jaloissa, eikä näyttänut ohjauskaan toimivan, ainakaan oikealle? Eiks se pitäis viedä huoltoon?
      Kundi totesi siihen että siinä oli joku nopeusrajoitus ja hän ei halunnut ottaa sakkoja.
      Kun minä sitten mainitsin että tuosta asiasta en kysynyt mitään, hän meni ihan hiljaiseksi.
      Taisi kundi alkaa miettimään ajaako itse vai siten kun muija haluaa ajettavan.

Ja vielä he, joiden auto on sellainen että vaihdekeppiä ei voi käsitellä, ennenkuin valot ovat palaneet yli 5 sekunttia vihreätä valoa.
      Samat tyypit unohtavat myöskin aina, että se 10 kiloa Kananmunia ei enää ole takapoksissa, ne haettiin mummolta jo 3 viikkoa sitten. Tähän kastiin kuuluvat myös persaukiset Bensansäästäjät. Heissä on sekin paha puoli että he aloittavat liikennevaloihin rullaamisen jo kilometriä ennen.

Vähän voisi moittia elämäntapamoottoripyöräilijöitäkin.
      He ostavat, aikasti yleisesti, Amerikkailaisia prätkiä, joutuvat nostamaan painoaan jotta saavat sen kallistettua, Prätkiä joiden holtittomasti tärisevistä taustapeilestä eivät näe mitään.
      Ja siksi syyllistyvät edellämainitsemiini liikenteenvaarantamiseen, tai sit on heillä jotain outoa asenteessa?

:) :)
      H.

• Täytyy muistaa, että autokoulussa opetetaan vain perusteet ja loput tulee kokemuksen myötä. Ei kukaan ole seppä syntyissään.
        Parempi kuski ei kiilaa turvaväliin varsinkaan liukkailla ja nimenomaan ensiliukkailla.
        Kaikilla ei ole varaa kalliisiin hyvinvarusteltuihin ja ominaisuuksiltaan hyvin ajettaviin autoihin, niillä ei tee mieli hurjastella.
        Mihin siellä on niin hitonmoinen kiire, aikaa ei kuitenkaan säästy nimeksikään.
        Liikenteessä maltti on valttia. Ei ole kauaa kun tuossa Laukaantiellä jäi 5 lasta orvoiksi, syy ensimmäiset liukkaat ja kaikki vielä samasta työpaikasta.
        Panee miettimään...

• Anjaniina.

pielessä.
        Piskuinenkin ihminen vie moottoripyöräänsä jos tuntee vastaohjauksen.
        Ei ole silloin väliä, mikä on pyörän paino. Pienellä kädenliikkeellä pyörä..taittuu alle.
        Mut ei tuttu sulle? Ollenkaan?

Turvaväli taas on lakisääteinen juttu ja sen puutteesta, poliisikin sakottaa.

• muakin nopeusrajotukset, mut mulla ei ainakaan oo varaa ottaa sakkoja!!
        Näistä liikennevalohihhuleista oon kyllä samaa mieltä moni ei tajua, että vihreillä lähetään, just now!!

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

pielessä.
        Piskuinenkin ihminen vie moottoripyöräänsä jos tuntee vastaohjauksen.
        Ei ole silloin väliä, mikä on pyörän paino. Pienellä kädenliikkeellä pyörä..taittuu alle.
        Mut ei tuttu sulle? Ollenkaan?

Turvaväli taas on lakisääteinen juttu ja sen puutteesta, poliisikin sakottaa.

nousi, terminä, kuuluisuuteen, Suomen rallikuskien opettamana.
        Suomenkielisenä se on, oikeastaan, vastaheitto. Meidän autoilijoiden piirissä.
        Minun Jawani ei paljon painanut, ei kyllä ollut taustapeilejäkään, mutta kaks pyttyä sentään, sillee nykyaikaisesti.
        Nahkaanpukeutava, kaunis rasvalettinikin, ottaa nyt huomioon, että minä en, mitenkään, missään, koskaan, suosittele liikenteessä laillisuutta.
        Ajoneuvonkäsittelytaitoa vain.
        Aina kannattaa muistaa, järkevien Poliisijohtajien aikaa, ennen Alkolukkojen mahdollisuutta, silloin oli itsestään selvää, että useimmat juopot ja selvätkin kaahailijat, ajavat paremmin kuin monet muut normimummot tai papat.
        H.

• Anjaniina-
        minttupuu kirjoitti:

muakin nopeusrajotukset, mut mulla ei ainakaan oo varaa ottaa sakkoja!!
        Näistä liikennevalohihhuleista oon kyllä samaa mieltä moni ei tajua, että vihreillä lähetään, just now!!

ne liikennerajoitukset on aiheesta, paikoillaan.
        Jonkun koulun lähellä, mieluummin ajan 60, kuin tapan ..lapsen?

• HTZA kirjoitti:

Minun Jawani ei paljon painanut, ei kyllä ollut taustapeilejäkään, mutta kaks pyttyä sentään, sillee nykyaikaisesti.
        Nahkaanpukeutava, kaunis rasvalettinikin, ottaa nyt huomioon, että minä en, mitenkään, missään, koskaan, suosittele liikenteessä laillisuutta.
        Aina kannattaa muistaa, järkevien Poliisijohtajien aikaa, ennen Alkolukkojen mahdollisuutta, silloin oli itsestään selvää, että useimmat juopot ja selvätkin kaahailijat, ajavat paremmin kuin monet muut normimummot tai papat.
        H.

mä kyllä menis aukoon päätäni tyypille, joka on ajanu rajotusten mukaan, jollekin nyhverölle voisinkin.

Monetko ylinopeussakot Hatza saat vuodessa??

• Anjaniina- kirjoitti:

just tollasissa paikoissa ja taajamissa, mut suoraa tietä kesäkelillä edessä, miks pitää olla kasikympin rajotus!!??
        Mun työmatkalla se rassaa.

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

muakin nopeusrajotukset, mut mulla ei ainakaan oo varaa ottaa sakkoja!!

olen saanut yhdet sakot liikenteessä, 1980-jotain.
        Olisin kyllä joutunut maksamaan piiloveroja enemmänkin, vaan peltipöllöjä ei vielä ollut keksitty.
        Ja Lentävät olivat silloin fiksuja.
        Nyt veroja aletaan keräämään, Stadin, kehäkolmosellakin.
        Sellainen peltipöllö pitäsi myös keksiä, joka tunnistaisi ulkosuomalaisen bussikuskin. Sellaisen joka on oppinut liikennekulttuurin kotimaassaan.
        Ja tämä ei, taaskaan, ole mitään rasismia.

• HTZA
        Anjaniina- kirjoitti:

kenen pitäisi asettaa nopeusrajoitukset?
        Savosta tai Pohjanmaalata muuttaneen koulujakäyneen, traktorikuskin?
        Vai Keski-Suomalaisen rallaajan?
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

olen saanut yhdet sakot liikenteessä, 1980-jotain.
        Olisin kyllä joutunut maksamaan piiloveroja enemmänkin, vaan peltipöllöjä ei vielä ollut keksitty.
        Ja Lentävät olivat silloin fiksuja.
        Nyt veroja aletaan keräämään, Stadin, kehäkolmosellakin.
        Sellainen peltipöllö pitäsi myös keksiä, joka tunnistaisi ulkosuomalaisen bussikuskin. Sellaisen joka on oppinut liikennekulttuurin kotimaassaan.
        Ja tämä ei, taaskaan, ole mitään rasismia.

on sillai tunteeton, et senlaki on sama kaikille.
        Ylinopeus on ylinopeus, eikä siinä katsota naamanväriä.

Minä sain sakot, kylänraitil mut se oli niin hauska juttu ettei mitään väliä, nauroi poliisikin.
        Ja vähensi, minkä pystyi ;))))

• Anjaniina.
        minttupuu kirjoitti:

just tollasissa paikoissa ja taajamissa, mut suoraa tietä kesäkelillä edessä, miks pitää olla kasikympin rajotus!!??
        Mun työmatkalla se rassaa.

jok aon tietyssä luokassa ja sen ylläpito, on kehnompaa, siks se 80

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

H.

olkoon vastaheitto, vastaohjaus, mikä tahansa,
        Se ei katso kuskin kokoa tai näköä. Mutta sillä sitä pyörää viedään, vaivattomasti.
        Se on tekniikkalaji.
        Kännissäajo ei tule missään, millonkaan kyseeseen, kaikkein vähiten pyörällä, sen on moni juhlija saanut kokea.
        En anna puoltolausetta humala-ajolle, missään tilanteessa, koskaan.
        Itse odottelen yli puolenpäivän, jos olen lauantai-iltana jotain ottanut

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

Se ei katso kuskin kokoa tai näköä. Mutta sillä sitä pyörää viedään, vaivattomasti.
        Se on tekniikkalaji.
        Kännissäajo ei tule missään, millonkaan kyseeseen, kaikkein vähiten pyörällä, sen on moni juhlija saanut kokea.

Suomalaisuus ei ole helppoa.
        Nykyään, Poliisillekaan.
        Vain harva, ei ymmärrä mitä Suomalaisuus on.
        Suomalaisuus on vähän sama kun ampuisi Haulikolla kaveriaan mahaan.
        Aitosuomalainen uhri toteaisi vaan: Älkää nyt sille olko vihaisia, minä ite tulin huusista housut kintuissa, ja horjahdin. Sviddu!! Mä olin ostanyt ne paukutkin..AIkasti paljon uskon että tuonlaiseen tapahtumaankin aletaan sovelletamaan liiikenteenvarrantamispykälää.
        Verot on kerättävä.
        Vähän alkaa tuntumaan siltä, että ulkoisuomalaiset vaikutteet alkavat vaikuttamaan, liikasti.
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

Suomalaisuus ei ole helppoa.
        Nykyään, Poliisillekaan.
        Vain harva, ei ymmärrä mitä Suomalaisuus on.
        Suomalaisuus on vähän sama kun ampuisi Haulikolla kaveriaan mahaan.
        Aitosuomalainen uhri toteaisi vaan: Älkää nyt sille olko vihaisia, minä ite tulin huusista housut kintuissa, ja horjahdin. Sviddu!! Mä olin ostanyt ne paukutkin..AIkasti paljon uskon että tuonlaiseen tapahtumaankin aletaan sovelletamaan liiikenteenvarrantamispykälää.
        Verot on kerättävä.
        Vähän alkaa tuntumaan siltä, että ulkoisuomalaiset vaikutteet alkavat vaikuttamaan, liikasti.
        H.

vaikka olen suomalainen, en ampuis kaveria haulikolla mahaan, enkä edes kuvittelis selviäväni sellast.
        Onko sulla mennyt oman maalaisten ihannoiti hiukan liian pitkälle.
        Lakeja meidänkin on noudatettava, vaikkakin pitkin hampain.
        Teillä on rajoitukset syystä ja mies joka kehuu laskettavansa pesunesteet toisen visiirille on selkeästi liikenneturvallisuuden vaarantaja.
        Mä olnnäitä spedejä oman osani katsellut tuolla maanteillä eikä mua naurata ollenkaan.
        Puhukaa poijat mitä puhutte, mutta liikenne ei salli pellejä, joilla on vain oma persus mieles.

• Anjaniina.
        Anjaniina. kirjoitti:

Se on tekniikkalaji.

pyörällä sama kuin autolla, hiukka different

• Anjaniina. kirjoitti:

vaikka olen suomalainen, en ampuis kaveria haulikolla mahaan, enkä edes kuvittelis selviäväni sellast.
        Onko sulla mennyt oman maalaisten ihannoiti hiukan liian pitkälle.
        Lakeja meidänkin on noudatettava, vaikkakin pitkin hampain.
        Teillä on rajoitukset syystä ja mies joka kehuu laskettavansa pesunesteet toisen visiirille on selkeästi liikenneturvallisuuden vaarantaja.
        Mä olnnäitä spedejä oman osani katsellut tuolla maanteillä eikä mua naurata ollenkaan.
        Puhukaa poijat mitä puhutte, mutta liikenne ei salli pellejä, joilla on vain oma persus mieles.

Tomppa nyt tosissaan sen lasipesunesteen kans?
        Mun mielestä ei.

• tomppa2006
        minttupuu kirjoitti:

Tomppa nyt tosissaan sen lasipesunesteen kans?
        Mun mielestä ei.

...ihan ihmetyttää tällainen huumorintajun puute...

• tomppa2006 kirjoitti:

hyvä ku ilmaannuit ite vastaamaan!

• Anjaniina.
        tomppa2006 kirjoitti:

asia jonka lanseerasit, on pääkaupungin liikenteessä liiankin yleistä.
        Ja jos sä olet yks niistä spedeistä....
        Me pyörillä ajajat kohdataan liiankin paljon häirintää autoilijoiden ansiosta.
        Minua ei naurata, mut sulle se ehkä on vitsi.
        Voisit vielä nakata tupakintumpin tai tyhjän pullon ja toivoa et se osuu moottoripyöräilijään.

• tomppa2006 kirjoitti:

asenteesi hyvin yksiselitteisesti.

Huumoriksi pistäminen palstalla vaatii saatteekseen lähes aina vähintääkin hymiöitä, mutta sekään ei usein riitä, sillä kirjoituksen sisältöä sekään ei välttämättä muuksi muuta.

Kantsii laittaa perään teksti, tämä huumorilla tai vaikkapa vitsi, vitsi!;)

• motorex

on povarissa purkki ketjurasvaa näitä pissapoikamiehiä varten, vastaruiskaus opettaa idiootimmankin olemaan turhia roiskimatta.

• Putkivalo

En leiki liikenteessä, liian vanha leikkimään muutenkin, muuta kuin lumisotaa.

Tuskin tomppakaan tuota voinut tosissaan tarkoittaa(?), vaikka ymmärrrän sun suuttumusta, jokaisella on oikeus siihen. Ja sitten se toinen tulee ja sanoo että anteeksi, ei ollut tarkoitus, ja peli jatkuu....

Vai osaanko enää pelata näitä ihmispelejä.

• tomppa2006

...etten minäkään osaa pelata ihmispelejä...

Kumma jos pissapojalla suihkuttaminen vaarantaa liikennettä. Täytyykö myös pyöräilijöitä varoa, kun suihkauttaa tuulilasin puhtaaksi?

• Putkivalo
        tomppa2006 kirjoitti:

...etten minäkään osaa pelata ihmispelejä...

Kumma jos pissapojalla suihkuttaminen vaarantaa liikennettä. Täytyykö myös pyöräilijöitä varoa, kun suihkauttaa tuulilasin puhtaaksi?

jos olet tahtomattasi loukannut jotakuta, eiks silloin ole anteeksipyynnön paikka?

Ootas kun mä kirjoitan tänne alle, voit kopsata sen :P
        "Anteeksi, Anjaniina, en tarkoittanut että vaarantaisin kenenkään henkeä, se oli pelkkä tyhmä lausahdus."
        Ole hyvä, ei kestä kiittää ;D

• Putkivalo kirjoitti:

jos olet tahtomattasi loukannut jotakuta, eiks silloin ole anteeksipyynnön paikka?

Ootas kun mä kirjoitan tänne alle, voit kopsata sen :P
        "Anteeksi, Anjaniina, en tarkoittanut että vaarantaisin kenenkään henkeä, se oli pelkkä tyhmä lausahdus."
        Ole hyvä, ei kestä kiittää ;D

Perjantaina olin aikeissa tehdä aloituksen aiheesta anteeksipyyntö ja anteeksi antaminen.

Minäkin olen Tompalle kettuilut sen vuoksi, kun hän on lähtenyt selittelyn ja vähättelyn keinoin pyristelemään kirjoituksestaan irti.

Keinoni ei kuitenkaan ole sinun ehdotuksesi tasolla vaan enemmän hiekkalaatikotasoa.

Siispä: "Anteeksi, Tomppa, vaikka en kirjoitustasi missään olosuhteissa hyväksy, niin itse reagoin siihen väärin lähtemällä kettuilemaan muuallakin, kuin juuri tässä lasinpesunestekirjoituksessa.
        Kuten tuolla prätkän käynnistämisketjussa.

Kiitos, Järkevä ja sovitteleva Putkivalo, pelastit ainakin minun päiväni.

• k/k
        emw34 kirjoitti:

Perjantaina olin aikeissa tehdä aloituksen aiheesta anteeksipyyntö ja anteeksi antaminen.

Minäkin olen Tompalle kettuilut sen vuoksi, kun hän on lähtenyt selittelyn ja vähättelyn keinoin pyristelemään kirjoituksestaan irti.

Keinoni ei kuitenkaan ole sinun ehdotuksesi tasolla vaan enemmän hiekkalaatikotasoa.

Siispä: "Anteeksi, Tomppa, vaikka en kirjoitustasi missään olosuhteissa hyväksy, niin itse reagoin siihen väärin lähtemällä kettuilemaan muuallakin, kuin juuri tässä lasinpesunestekirjoituksessa.
        Kuten tuolla prätkän käynnistämisketjussa.

Kiitos, Järkevä ja sovitteleva Putkivalo, pelastit ainakin minun päiväni.

On tällä palstalla harvinaista näinä räävittöminä aikoina,mutta sä ootkin järkimiehiä.
        Tompan kirjoitus oli kylläkin niin ärsyttävä et en ihmettele kuittauksia.

• ---
        k/k kirjoitti:

On tällä palstalla harvinaista näinä räävittöminä aikoina,mutta sä ootkin järkimiehiä.
        Tompan kirjoitus oli kylläkin niin ärsyttävä et en ihmettele kuittauksia.

ärsyttää se kun todella sanotaan mitä ajatellaan,eikä aina vaan hymistellä niin saatanan lipevästi

• --- kirjoitti:

ärsyttää se kun todella sanotaan mitä ajatellaan,eikä aina vaan hymistellä niin saatanan lipevästi

tai aivan vastakkaiset mielipiteet ärsytä ainakaan minua, mutta jos siihen liittyy senjälkeen vähättelyä, tai selitystä eikä anna kunnon perusteluja niitä pyydettäessä, niin se väliin rassaa.

Myös loukkaava asenne toista kirjoittajaa kohtaan on ärsyttävää.
        En ole muutamista eilisistä ja yhdestä tämänpäiväisestäkään 'sanomisestani' ylpeä, ennemminkin häpeää ja katumusta tunnen.

Asialliset käytöstavat ja perusteluja sisältävä mielipiteenvaihto voittaa kuusnolla pelkän inttämisen ja henkilön tarkoituksellisen mollaamisen.

Ja yleensähän kirjoittaja itse itsensä nolaa ja mollaa, ei siihen tarvitse mitää nhenkilökohtaista enää vastapuolen heittää!:))

• Teemuna

Oikeaa asiaa kirjoitat ja olen samalla kannalla liikenneturvallisuudesta. On henkilöitä jotka kokevat asiakseen, jopa velvollisuudekseen valistaa meitä muita harhaisen tien kulkijoita. Liikenteessä näitä toisten opettajia varsinkin näyttää löytyvän. Toisaalta olisihan kirveellä silläkin riivanteella riittävästi töitä. Opettamisen metodit ja pedagokinen valmentautuminen on sitten sitä sun tätä, yleensä työkaluina on keskisormi.

No, jossain tuolla kauan aikaisemmin ja muussa yhteydessä kerroin liikenteessä olemisen omalta kohdaltani olevan kuin soittamista instrumentilla, siis autolla, aina kulloinkin vallitsevan liikenteen rytmin mukaan.

Autolla ajaminen on mulle nautinto, eikä isommin väliä ajanko Pariisissa tai Paraisilla, kaikki käy siinä soitellessa.

• Teemuna

Jos Tomppa noin elvisteli tekevänsä niin ei mun silmissäni ole mies, eikä muuten mikään muukaan, miestä rinnastettavissa oleva väheksyttävä otus. Dee dee.

Saattaahan kuitenkin aina olla väärinymmärryksen paikka, puolin ja toisin.

• ei turvallista

rek. YPG- .. valk. paketti auto Fiat Ducato .. roikkui koko matkan Kehä-1 :llä välillä Itä-Keskus - Konala takapuskurissa .. mitähän mahtaa tälläisen kuskilla päässä olla ??

• MOI!

Liikenneturvallisuus ei missään nimessä ole pyhä juttu. Jos liikenneturva on pyhä juttu, niin silloin joudutaan säätämään nopeusrajoitukset ja valvonta sellaisiksi, ettei tule kuolonkolareita tai loukkaantumisia, käyttämään tolkuttomat määrät rahaa risteysten rakentamiseen ja muuta mukavaa. Aika turvallinen on riittävän turvallinen.

Asiaan. Jos lasinpesuneste aiheuttaa pyöräilijälle ongelmia pysyä tiellä, niin pyöräilijän ei olisi kuulunut olla tiellä ensinkään. Eli en usko että asiassa edes on kyse liikenneturvallisuudesta. Tähän väliin voisi kirjoittaa juttua liikenneturvallisuuden pyhyydestä, mutta en taida viitsiä. Tästä huolimatta paska temppu, ja lukematta Tompan kirjoituksia voisin sanoa että kaveri on liikkeellä hyvällä huumorilla. Sekä sen, että omalla hengellä pelleily on oman itsen ja vakuutusyhtiön välinen asia, mutta toisten mukaan vetäminen on jo toinen asia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3667
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2396
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      478
      1221
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      76
      1135
    Aihe