Pömppömaha

Mietiskelijää

Hei, minulla olisi ongelma mahani kanssa . Tiedän että olen normaalipainoinen, ja olenkin hoikka muualta vartalostani paitsi mahasta.
Käyn myös lenkillä 2-3 kertaa viikossa ja välillä teen eri liikesarjoja kotona (punnerruksia, vatsalihasliikkeitä jne.), mutta silti maha tuntuu vain kasvavan. Syön myös suht.koht. terveellisesti, enkä juo sokerijuomia/syö karkkia kuin kerran viikossa. Kahvia tulee juotua joka päivä 3-4 kuppia. En sitten tiedä vaikuttaako se asiaan.

Toivottavasti jollain olisi ideoita kuinka päästä eroon pömppömahasta, koska en uskalla mennä esimerkiksi uimarannoille mahani takia.

33

6760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullonkorkki -

Ihmisille kertyy läskiä vähän eri paikkoihin. Joillekin reisiin, toisille takapuoleen, kolmannelle vatsaan, neljännelle rintoihin...

Jotenkin syöt huonosti etkä liiku tarpeeksi. Lisää tuohon vielä kuntosalitreeni 2-3 krtaa viikkoon. Ja jätä ne namit ja limpparit pois kokonaan. Lisää proteiineja ja hyviä öljyjä.

Mene ennemmin uimahalliin kuin uimarannalle. Uikussa on kaikennäköisiä ihmisiä, ja saat liikuntaa. Mikä muuten pelottaa? Joku tulee sulle sanomaan että onpa sulla kamala maha? Mitä sitten tapahtuu, loppuuko elämä siihen? Miksi just sun pitäisi olla täydellinen ja muiden yläpuolella? Eikö ole pelkästään itsekästä hakea toisilta hyväksyntää?

• vatsalihaksia.

Katoaa pömppömaha. Treenaile vatsan sivun lihaksia ja syviälihaksia myös,alkaa pömppömaha katoamaan. Minä treenasin kolmevuotta ja nyt on pyykkilautavatsa.

• Syvämaha
        vatsalihaksia. kirjoitti:

Katoaa pömppömaha. Treenaile vatsan sivun lihaksia ja syviälihaksia myös,alkaa pömppömaha katoamaan. Minä treenasin kolmevuotta ja nyt on pyykkilautavatsa.

Syvien vatsalihasten treenaamiseen kaivattaisiin ohjeita, syvien lihasten kuntoutus kun tuntuu ylipäätään olevan ammattilaisten salatiedettä tai vain kalliilla ostettavissa.
        Vatsan pienennys on todellakin vuosien projekti, oikoteitä ei ole.

• minulla reisiin
        Syvämaha kirjoitti:

Syvien vatsalihasten treenaamiseen kaivattaisiin ohjeita, syvien lihasten kuntoutus kun tuntuu ylipäätään olevan ammattilaisten salatiedettä tai vain kalliilla ostettavissa.

Treenaa vinottaisia vatsalihaksia ja syö riittävästi. Myös selän kiertoharjoittelut ja selkälihastreenaus vatsarutistusten kaveriksi.

Jos syöt liian vähän, vatsa voi muuttua pömpöksi.

• 10+17
        Syvämaha kirjoitti:

Ei se ole mitään salatiedettä, syvien vatsalihasten treenaus on varsin helppoa. Oletko kuullut lankusta? Eli käyt lattialle kyynärpäiden ja varpaiden varaan (jalat hartioiden levyisessä haarassa), pidät pepun mahdollisimman alhaalla ja vartalon suorana. Pysy tuossa asennossa niin kauan kuin pystyt, älä päästä selkää notkahtamaan. Lisää tehoa saa liikuttamalla jalkoja vuorotellen sivusuunnassa, niin ettei vartalo kierry. Käsillä voi tehdä samoin eli käyttää käsiä vuoron perään ns. punnerrusasennossa. Aloittajalle sanoisin, että kaikilta pömppömaha ei katoa edes treenaamalla, joillakin se on valitettavasti sukuvika.. Minullakin on pyykkilauta, mutta se on rasvakerroksen alla piilossa. Ei lähde..

• hoikista
        Syvämaha kirjoitti:

Vedä vatsaa sisään, ihan kuin laihistaisit ja samalla supista niinkuin kovaa pissahätää pidättäisi. Pidä muutamia sekunteja ja toita ja toista ja toista.. Puhalla samalla pitkään ilmaa ulos pallealla.

• aina auta
        vatsalihaksia. kirjoitti:

Sitä helposti luullaan pömppämahan johtuvan vain läskistä. On siellä ihon alla muutakin kuin lihakset, läski ja suolet. Monella pömppämahaisella on nahan alla tolkuton määrä kudosnestettä. Sitä voi olla useita litroja, jopa sangollinen. Joku asiaa tunteva voisi kerto tästä lisää.

• 10cc

Syötkö vaaleasta jauhosta tehtyjä sämpylöitä, leipää, pullaa, perunoita ja pastaa? Jätä nuo hiilihydraattilähteet vielä pois niin eiköhän auta. Itsellä auttoi tuollainen reiluun painon pudotukseen, liikuntaa ei tarvinnut lisätä.

• marinkai

1. Kerrot ittsestäs liian vähän, jotta järkevä vastaus olisi mahdollinen...Edes et sano kumpaa sukupuolta edustat.
      2. Pitäis tarkistaa, onko pömppömaha todellinen, vai vain väärän minäkuvan omaavan henkilön luulottelua.
      3. Jos olet nainen (jota ehkä olettaisin), sinulle pitäisi opettaa, minkälainen nainen on normaalisti eri ikäkausina.
      4. Eräänlainen "pömppömhaisuus" kuuluu naisen ominaisuuksiin, ja on meidän miesten mielestä jopa viehättäväkin.
      5. Moniin asioihin ulkonääössä voi on hyvä kiinnittää huomiota, mutta näyttää esim. medioiden naistoimittajien taholla vallitsevan omituinen käsitys siitä, minkänäköinen nainen ns. normaalisti on.
      6. Naisillahan on sukupuoleen liittyvästi tietyissä paikoissa hyvä ja pakkokin olla rasvaa. Nämä mediapellet eivät vai käsitä tätä vaan ovat kokoajan huolestuneita "selluliitista" ja ns. ylipainostaan, ja muka laihduttavat jatkuvasti.

Minulla on oikeat tiedot ja näkemykset hallussa naisen "oikeasta" vartalosta, niin monella väärät.

• hömpönpömon

Minuakin kiinnostaisi tietää,mistä näitä killimahoja oikein tulee..Itse lihoin vuodessa melkein 30 kg!Tähän ajanjaksoon liittyy aluksi melko voimakas mania,jolloin laihduin ehkä n 8kg.Alkupaino jotain 75kg.Sitten iski voimakas masennus ja todettiin kaksisuuntainen mielialahäiriö.Jouduin "lataamoon" jossa vietin korkeitaan 2kk
        .Siellä syötiin muistaakseni 4 kertaa päivässä ja syötettiin kaikenmaailman mömmöjä kaiken päivää! Sieltä pois päästyäni paino oli karvan verran alle 100kg.Siinä se on nyt killunut plus miinus 5 kg vaikka mitä tekis.Suurin osa läskistä just vatsan alueella ja pötsi on jotenkin "kova",ei siis mitään "makkaroita.Olen miespuoljnen,kohta 60v ja varmaan tää ikäkin vaikuttaa asiaan.Kyllä tää vaikuttaa henkiseen puoleen kuin myös käytännön ongelmiinkin.Farkut eikä suorat housut mahdu jalkaan ja jos mahtuu niin vaikutelma on melko "pellehermannimainen".V...ttaa pyöriä aina verkkarissa, eikä nekään meinaa pysyä jalassa.Sairastan 2 tyypin dia
        betesta johon syön lääkkeitä sekä verenpaine ja sydänlääkkeet.Liikun melko vähän,ruokavaliolla yrittänyt korjata tilannetta...vastatkaa jos on mitään tuttua...

• fattis
        hömpönpömon kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi tietää,mistä näitä killimahoja oikein tulee..Itse lihoin vuodessa melkein 30 kg!Tähän ajanjaksoon liittyy aluksi melko voimakas mania,jolloin laihduin ehkä n 8kg.Alkupaino jotain 75kg.Sitten iski voimakas masennus ja todettiin kaksisuuntainen mielialahäiriö.Jouduin "lataamoon" jossa vietin korkeitaan 2kk
        .Siellä syötiin muistaakseni 4 kertaa päivässä ja syötettiin kaikenmaailman mömmöjä kaiken päivää! Sieltä pois päästyäni paino oli karvan verran alle 100kg.Siinä se on nyt killunut plus miinus 5 kg vaikka mitä tekis.Suurin osa läskistä just vatsan alueella ja pötsi on jotenkin "kova",ei siis mitään "makkaroita.Olen miespuoljnen,kohta 60v ja varmaan tää ikäkin vaikuttaa asiaan.Kyllä tää vaikuttaa henkiseen puoleen kuin myös käytännön ongelmiinkin.Farkut eikä suorat housut mahdu jalkaan ja jos mahtuu niin vaikutelma on melko "pellehermannimainen".V...ttaa pyöriä aina verkkarissa, eikä nekään meinaa pysyä jalassa.Sairastan 2 tyypin dia
        betesta johon syön lääkkeitä sekä verenpaine ja sydänlääkkeet.Liikun melko vähän,ruokavaliolla yrittänyt korjata tilannetta...vastatkaa jos on mitään tuttua...

"Suurin osa läskistä just vatsan alueella ja pötsi on jotenkin "kova",ei siis mitään "makkaroita.Olen miespuoljnen" (...) joo todellakin on tuttua tuo kova, häiritsevä ja todella näkyvä pötsi, ahdistaa ja paineen tunnetta on myös. Makkaroita ei tule. Viinaa menee jokseenkin. Ikää vasta 30 . Kuulun terveyden puolesta valioluokkaan ja olen treenannut vuosia, "pakki" vain ei lähde kulumallakaan...

• -liina
        fattis kirjoitti:

"Suurin osa läskistä just vatsan alueella ja pötsi on jotenkin "kova",ei siis mitään "makkaroita.Olen miespuoljnen" (...) joo todellakin on tuttua tuo kova, häiritsevä ja todella näkyvä pötsi, ahdistaa ja paineen tunnetta on myös. Makkaroita ei tule. Viinaa menee jokseenkin. Ikää vasta 30 . Kuulun terveyden puolesta valioluokkaan ja olen treenannut vuosia, "pakki" vain ei lähde kulumallakaan...

Oli nyt ihan pakko kirjottaa kun olen paininut saman ongelman kanssa kuin aloittaja. Olen muutama vuosi sitten laihtunut aika paljon, ja vatsa on jäänyt löysäksi ja pömpöttäväksi. Paljon se on ajanmyötä kiristynyt, mutta silti en ole tyytyväinen. Treenaan 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja lisäksi lenkkeilen 2 kertaa viikossa. Kaikki muut paikat ovat kyllä hyvässä ja timmissä kunnossa, mutta turhauttaa kun tuo vatsa ei lähde! Olen kokeillut kaikenmaailman dieettejä ja muuta hömppää. Lopputuloksena on ollut se, että posketkin menevät lommolleen ja kädet muuttuvat luiseviksi ennen kuin vatsasta lähtee yhtään mitään...joten eipä ole ollut apua.

Aikaisemmissa viesteissä neuvottiin jättämään karkit, limsat jauhot ym. Tätä minäkin olen kokeillut, mutta nyt olen alkanut ajatella, että jos tuo vatsan pois saaminen vaatii todellakin noin paljon vaivaa ja kaikesta luopumista, niin miksi oikeastaan vaivautua? Kerran sitä täällä vaan eletään, eli siis mieluummin pienen pömpön kanssa, kuin se, että kieltäydyt kaikesta. Kieltäytymällä saatat saada pyykkilautavatsan, mutta ajattele sitten sitä painetta ja stressiä kun sitä täytyy ylläpitää koko loppuelämä;). Mieluummin elät nauttien, ja usko pois, se vastaikkainen sukupuoli ei sinusta pidä yhtään sen enempää vaikka vyötärösi olisikin muutaman sentin kapeampi:).

• siskon veli
        -liina kirjoitti:

Oli nyt ihan pakko kirjottaa kun olen paininut saman ongelman kanssa kuin aloittaja. Olen muutama vuosi sitten laihtunut aika paljon, ja vatsa on jäänyt löysäksi ja pömpöttäväksi. Paljon se on ajanmyötä kiristynyt, mutta silti en ole tyytyväinen. Treenaan 4 kertaa viikossa kuntosalilla ja lisäksi lenkkeilen 2 kertaa viikossa. Kaikki muut paikat ovat kyllä hyvässä ja timmissä kunnossa, mutta turhauttaa kun tuo vatsa ei lähde! Olen kokeillut kaikenmaailman dieettejä ja muuta hömppää. Lopputuloksena on ollut se, että posketkin menevät lommolleen ja kädet muuttuvat luiseviksi ennen kuin vatsasta lähtee yhtään mitään...joten eipä ole ollut apua.

Aikaisemmissa viesteissä neuvottiin jättämään karkit, limsat jauhot ym. Tätä minäkin olen kokeillut, mutta nyt olen alkanut ajatella, että jos tuo vatsan pois saaminen vaatii todellakin noin paljon vaivaa ja kaikesta luopumista, niin miksi oikeastaan vaivautua? Kerran sitä täällä vaan eletään, eli siis mieluummin pienen pömpön kanssa, kuin se, että kieltäydyt kaikesta. Kieltäytymällä saatat saada pyykkilautavatsan, mutta ajattele sitten sitä painetta ja stressiä kun sitä täytyy ylläpitää koko loppuelämä;). Mieluummin elät nauttien, ja usko pois, se vastaikkainen sukupuoli ei sinusta pidä yhtään sen enempää vaikka vyötärösi olisikin muutaman sentin kapeampi:).

sisareni, joka harrastaa lähes kaikkea mahdollista, huomasi viisikymppisenä että itämainen tanssi oli ensimmäinen juttu joka vaikutti hänen pömppömasuunsa, kaiken muun oli jo kokeillut...

• ?????
        hömpönpömon kirjoitti:

hulluja paikkoja nuo lataamot! mielialalääkkeet tunnetusti lihottaa, niin miksi ne dorkat lääkärit ei tajua että se yletön lihominen ja turpoaminen varmasti masentaa kenet vaan!!! eikö jokin toiminnallinen terapia auttaisi? aivan älytöntä teljetä ihminen johonkin ja pumpata täyteen lääkkeitä, asia erikseen on sitten jos on vaarallisella tavalla mielenvikainen...

• ????
        fattis kirjoitti:

jos maha on iso kova pötsi, se on merkki siitä että rasvakerros on siellä vatsan sisällä, sisuskalujen ympärillä, siitä kielii tuo paineen tunnekkin! ei taida auttaa pelkkä treeni, tosin saahan sillä ehkä ne päälimmäiset lihakset esiin mutta pötsi jää. viina vähemmälle ja tarkkuutta syömiseen! rapulassahan tunnetusti vielä menee kaikkea roskaruokaa runsain mitoin, ja ylimääräinen alkoholihan varastoituu rasvaksi aina johonkin ja sen läsnäollessa ruuankaan kalorit eivät pala vaan menevät samaan jemmaan joka pahimmassa tapauksessa on tuo tärkeiden sisuskalujen ympärys. Olet vielä nuori mutta et kauaa, nyt on korkea aika tehdä elintapojen muutos!

• läksyn saanut
        fattis kirjoitti:

2 litraa vettä, ja silloin, kun kumminkin juot, vettä 3 litraa. Se on vissiin maksasi, joka vaikertelee ja tekee mahan kovaksi.Ja/ Tai sitten laktoosiallergia. Vaihda maito ja kerma laktoosittomiin.
        Tavallisen ruoan lisäksi joka päivä salaattia tai keitettyjä vihanneksia, silloin et syö sitä raskasta ruokaa niin paljon.
        Omasta kokemuksesta ja pelästyksestä, kun huomasin, että maksasairaat miehet heittävät veivinsä alle 70-vuotisina tuttavapiirissä.

• xxxx.
        hömpönpömon kirjoitti:

SYÖ VÄHEMMÄN.

• Höpönassikka
        hömpönpömon kirjoitti:

Tilanteessasi vähähiilihydraattinen ruokavalio voisi olla ratkaisu. Asiaan kannattaa perehtyä mm. sivustoilla;

www.karppaus.net

www.anttiheikkila.com

ja kirjallisuudella (saa kirjastoista).

Ja hakea lisää tietoja mm. hakusanoilla karppaus, vähähiilihydraattinen, kivikautinen ruokavalio...

Itsellä ko. tie oli ainoa joka toimi KOSKA

-sitä mitä syön, voin käytännössä syödä rajoituksetta (munia, pekonia, voita, juustoja, kaikenlaisia lihoja kuten possu, lammas, nauta, broileri) ja ruoanlaittoon SAA käyttää voita ja kermaa
        -ei tarvi kärvistellä kalorien laskemisen kanssa
        -olo on loistava ja NÄLÄTÖN.

Itse pääsin 2 diabetes lääkkeistä eroon ko. ruokavaliolla. Myös muut labra arvot ovat normalisoituneet (siis ilman lääkkeitä).

Suosittelen.

Lyhyesti siis jätettävä pois KAIKKI sokerit, transrasvat, kevyttuotteet, jauhotuotteet (pastat, leivonnaiset...), perunat, riisit ja maissi. Tilalle kasviksia, rasvaa ja proteiineja (lihaa, kalaa, kanaa, munia, juustoja, voita...).

• 50

Voit keskittyä olemaan onnellinen, jos suurempia ongelmia ei ole. Yllä olevat ohjeet ovat ihan hyviä, mutta eivät muuta (veljenpojan sanoen) v****** geenejä. Parasta olla tuijottamatta napaansa ja tsemppiä kaikille.

• ssikari

Keskiiän koittaessa minulle kävi samoin.Liikuin, söin normaalisti, en liikaa. Maha vain turvotti ja näytti vappupallon puolikkaalta. Sittten tuli tämä viime kesä, kuuma kuuma.. Join paljon vettä, pullo kaupalla. Huomasin että turvotus kääntyi laskuun, halpaa ja terveellistä. Yritä joitakin viikkoja niin huomaat jääneesi veden vangiksi.

• MaveTeam

• Möhömaha

Itselläni oli upea pyykkilautavatsa ensimmäiset 30 vuotta ilman, että tein MITÄÄN sen eteen. Nyt 35-vuotiaana itseäni harmittaa juuri pömpöttävä vatsani. Näin vanhempana syön PALJON terveellisemmin kuin nuorempana, joten siitä ei ole kyse. En syö mitään "pikaruokaa", vaaleata leipää, pullaa tms. Perunaa ja pastaa kyllä joskus. Aineenvaihdunta hidastuu, mitä vanhemmaksi tulee, siitä varmasti on kyse.

Naisilla vatsan turpoaminen kuuluu myös kuukautiskiertoon, varsinkin ennen kuukautisia. Siitä se sitten pikkuhiljaa laskee, kunnes alkaa taas turpoamaan. Itselläni vatsa pömpöttää aina enemmän tai vähemmän. Harmittaa tosi paljon. En saa sitä pois.

• MaveTeam

• Näin on
        MaveTeam kirjoitti:

Liiallinen hiilihydraatti se on joka lihottaa!

Tuossa käsinkosketeltava esimerkki>>>>>

http://www.youtube.com/watch?v=8EXaVz6thHY

kuin lopettaa hiilihydraattien syömisen ja vaihtaa sen proteiinipitoiseen ruokaan sekä menee niin sanotusti oikeisiin töihin jossa ei tienata palkkaa istumalla pelkästään omalla perseellään.....

• Jostain luin tutkimuksesta, että nopeat intervalliharjoitukset polttaisi enemmän rasvaa keskivartalosta, vastoin siis yleistä luuloa, ettei rasvanpolttoa voisi kohdistaa minnekään (pääasiassahan tuo on totta). Kokeile tehdä esim. 4x400m nopeaa juoksua ja intervallien välissä aina 200m kävelyä. Nuo on sitten melko rankkoja treenejä ettei niitä kannata kahta enempää tehdä viikossa. Ja jos sulla on jotain sydänongelmia niin kannattaa varmaan jättää väliin. Intervalleja voi myös reenata muutenkin kuin juoksemalla, vaikka kuntopyörällä. Tee myös vatsalihaksia, rutistuksia, bicycleksiä (en tiedä mitä nuo on suomeksi).

• lyijyilmalaiva

Helpohko ratkaisu:kokeile asettua makuulle ja nosta jalat ylös, ja toista x-kertaa. toimii t:timmisheipissä oleva...

¨¨

• xxxx.
        lyijyilmalaiva kirjoitti:

Helpohko ratkaisu:kokeile asettua makuulle ja nosta jalat ylös, ja toista x-kertaa. toimii t:timmisheipissä oleva...

¨¨

lihaksia. Pehmeä pömppövatsa on helpompi saada pois, kuin kovalta tuntuva vatsa. Vatsalihasten kun-
        toilua olisikin tehtävä vasta sen jälkeen, kun vatsa on pienentynyt. Ja vatsan pienentämiseen on vain
        vain yksi tapa: Syödä vähemmän. Tietenkään ei pidä jäädä kotiin löhöilemään, kokopäiväksi. Tavallinen
        jokapäiväinen toiminta riittää.

• rak41

Syö seuraavasti päivällä vihanneksia mieluummin ravintolassa salaatilautanen koska itse se on työlästä kun tulet töistä esim. 4-viljan puuroa ilman höysteitä muista liikunta lisää ruokahalua muutoin se on kyllä hyväksi ei mulle näilä ohjeilla 2kk ja 17kg mahasta pois tosin arvet jäivät siis rypyt tänä aikana olin tosin kuin lentoon lähdössä oloni oli tosi miellyttävä eikä sen toteuttaminen ollut mulle vaikeaa Taitsi !

• Paastoa kokeillu

Tunnetusti rasvaa kertyy, kun energiaa kuluttaa vähemmän kuin sitä ottaa. Suosittelen reilun mittaista paastoamista, ei mitään uskonnollista paastoa, jolloin päivällä ei saa syödä, mutta yöllä saa.

Ota kirjastosta pari paastoa käsittelevää kirjaa ja tee ohjeiden mukaan. Parin päivän paasto ei vaikuta mitään. Vähintään 10 päivää, mieluummin pitempäänkin, et syö mitään kiinteää ruokaa, vettä useita litroja
        päivittäin, sekä hedelmistä(sitruuna, appelsiini) itse puristettua tuoremehua vedellä laimennettuna.Tästä saa
        vitamiinit ja hivenaineet.

Ensimmäisenä päivänä on nälkä. Se pitää kestää. Toisena päivänä jo alkaa paastomekanismi toimia ja kehon varastossa oleva ravinto otetaan käyttöön. Ensin palavat hiilihydraatit ja vasta viimeisenä rasvat.

Lisäksi liikuntaa, myös kotona. Mahalihaksia rasittavia liikkeitä. Selällään lattialla maaten kämmenet sivuilla
        jalkojen nosto n. 45 asteen kulmaan, minuutin verra, hidas jalkojen laskeminen, ja tämän toisto vähintään
        kolmeen kertaa. Käsittääkseni pitäisi tehota olipa pömppömaha sitten sisällä tai rastaa suoraan ihon alla.

• kvarkkifyysikko

Asiahan on kuule hyvin simppeli. Jos syö enemmän kuin kuluttaa, niin paino nousee (ehkä). Jos taas syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino laskee (varmasti). Vähän sama asia, kuin että jos tankkaat autoon enemmän kuin kulutat ajaessa, niin ylimärääinen valuu bensa-aseman pihaan.

Nälän tunne on aivan yhtä simppeli asia. Masu täynnä ei ole nälkä kun taas tyhjällä masulla on nälkä. Syö siis ruokaa jossa on iso tilavuus ja vähän energiaa. Näin saat tankkisi täyteen, mutta pääset sillä lyhyemmän matkan, ja joudut kääntämään varatankille!

• kvarkkifyysikko

• Moro vaan

Tässä viestiketjussa on kyse mahan pienentämisestä. Muualla vartalossa ei ole pienennettävää. On vaikeaa saada rasvaa mahan kohdalta pois ilman, että muuten tulee luurangoksi.

• pppppppppppppppppp

Lopeta se navan tuijotus ja mahan puristelu!! Selkä suoraksi, rinta ulos ja pää pystyyn.
      Oikeanlaisilla vaatteilla saa ihmeitä aikaan, korosta vartalossasi niitä puolia joihin olet tyytyväinen (esim. pohkeet, povi..). Ehkä se pään sisällä oleva pömppiskin vielä häviää ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7425
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5374
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      254
      4533
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4465
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2656
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2338
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2302
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2252
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe