Kannattaako mitään tehdä?

neuvova

Ystäväni oli naimisissa miehen kanssa, joka pahoinpiteli häntä muutaman kerran, yhden kerran pahemmin. Tällä kertaa mies löi häntä kasvoihin niin, että häneltä murtui nenä sekä poskiluu. Leikkausta ei tarvittu, mutta nainen oli työkyvytön hetken aikaa. Vammat kuvattiin ensiavussa ja sinne kerrottiin vammojen oikea syykin. Nyt nainen haki eroa, ja miettii kannattaako muutaman vuoden takaisesta jutusta nostaa mitään äläkkää? Hän haluaisi, että mies saisi rangaistuksen teoistaan.

Onko kyseessa lievä, "normaali" vai törkeä pahoinpitely? Ovatko ensiavussa käyminen todisteena riittävä? Mitä pahoinpitelyn rangaistuksena voisi tässä tilanteessa olla?

1

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna__

Toivottavasti asia on edennyt johonkin suuntaan. Jos on käynyt lääkärissä ja on saanut sieltä lääkärintodistuksen niin syytteen voi nostaa edelleen, ne riittävät todistamaan tapausta. Tapaus vanhenee kuitenkin 5 vuoden päästä.
      Itse tein virheen enkä nostanut syytettä kun silloinen mieheni pahoinpiteli minut, minulta murtui käsi ja raskaus keskeytyi. Pelon vallassa en nostanut syytettä ja nyt se on myöhäistä.
      Luulen että kyseessä on törkeä pahoinpitely koska tämä on tapahtunut kasvojen alueelle, pahimmillaan jopa tapon yritys.
      Jos miehellä ei ole mitään tapauksia alla eli on ns ensikertalainen saattaa hän selvitä tästä sakoilla ja/tai ehdollisella rangaistuksella, istuu korkeintaan puolet tuomiosta mikäli vankeutta määrätään. Toivon että nainen saa hyvät korvaukset ja mies istuu linnassa pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe