Joku tuolla alempana lysyy, onko korvike parempaa? Johan sen nyt pieni ajattelukin kertoo, että imetys on luonnonmukaista. Äidinmaito on tarkoitettu lapsen ravinnoksi. Niinhän muutkin nisäkkäät toimivat. Ja imetyksen eduista löytyy vaikka minkälaista tutkimusta ja kirjoitusta. Edut ravitsemukselliseta, terveydellisestä, vuorovaikutuksellisesta sekä äidin että lapsen näkökulmasta. Toki lapsi kasvaa ja saa hellyyttä vaikka saisi maidon kokonaan pullosta. Mutta kysymykseenvstaus on ihan selvä.
Tänäpäivänä monet nuoret äidit ovat tietoisia luomusta, ekologisesta jalanjäljestä jne. Käsittääkseni imetyksenkin voi ajatella tästä näkökulmasta. Vaikka ei ehkä ekana tule mieleen.
Joku vastaaja kertoo reilu viisikymppisen äitinsä kertoneen että aikanaan soseita suositeltiin jo2½ kk vauvoille. Kyllä 20-25 vuotta sitten jo oli ohje, että lapsi pärjää puoli vuotta pelkällä rintamaidolla ja kasvaa hyvin. Samoin soseita ohjeistettiin aloittamaan n 3kk iässä, EU:n myötä siirryttiin 4 kk ikään.
Imetys on ollut tuoreille äideille äärimmäisen herkkä puheen aihe kautta aikain. Jospa nykyäidestäkin useampi uskaltaisi luottaa omaan kykyynsä hoitaa vauvaansa ja jättäisi esim. isovanhempien ohjeet joskus huomioimatta
Imetys ekologista
isoäitikin...
0
284
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184