Miten tarkenee saksan tuonti autoissa syksy / talvi kelillä? onko ne niin huonompi eristyksisiä kuin sanovat?
Entäs tuo ilmalämmitys puoli integroidussa tarkeneeko miten kylmille keleille... Hintataso houkuttelisi mut en sitten tiedä onko järkeä hakea? Muita tarpeellisia varusteita mitä pitäis ottaa huomioon autoa hakiessa kuin tuo lämmitys...?
asuskeluauto saksasta
11
401
Vastaukset
- olko muutain vae e ?
ne saksalaiset niitä asuskeluaatoja värkkää, niin ne näihi suomee tuotavvii laittaa sellasen
N.s. talvipaketin jossa o kaikee kivoo talveen.
Ja sitte ku ne värkää niitä aatojo sinne aaatuille, nii ne laittaa ne samat vakioksi,
ku aatu ei etes kahto karvalakki mallii, mitä suomipoika aina kotomaa kaapiselta ostaa. - haihui
Yksityisen ihmisen saksasta ostaman auto muuttuu laivamatkalla suomeen, ihan ritsaksi. Eristykset autossa, jos niitä yleensä on, ovat olemattomat. Lämmityslaite on marsun pieru, ei lämmitä mitään. Kaikki autossa olevat lisävarusteet ovat turhakkeita, joita suomessa ei tarvita.
Prikulleen sama auto, kun tuojana on caravan liike, muuttuu laivamatkan aikana loisto yksilöksi. Suolattomilla teillä vähän ajetuksi, harvinaisen hyvin pidetyksi helmeksi. Eristyspaksuudet ja materiaali ovat huippuluokkaa. Lämmityslaiteen teho on suomen vaativiin talvi oloihin enemmän kuin riittävä. Hyvin rakennettu auto monipuoliset lisävarusteet valmiiksi asennettuna.
Näin ne urbaanilegendat syntyvät.- kjhgfd
tyhmäihminen ja menee vipuun ja ostaa auton ,kun saa velkaa
- karavapaakari
kjhgfd kirjoitti:
tyhmäihminen ja menee vipuun ja ostaa auton ,kun saa velkaa
vaan takaisin kysymykseen pelkällä ilmalämmityksen omaavalla autolla talvikelissä pärjäämiseen??
- ir578.o
karavapaakari kirjoitti:
vaan takaisin kysymykseen pelkällä ilmalämmityksen omaavalla autolla talvikelissä pärjäämiseen??
Mitä muuta aijot siellä lämmittää, kuin ilmaa?
- karavapaakari
ir578.o kirjoitti:
Mitä muuta aijot siellä lämmittää, kuin ilmaa?
vettä lattiakierrossa?? pattereissa?? vai riittääkö tuo pelkkä ilmakierto napakoillakin pakkasilla??
karavapaakari kirjoitti:
Meitä oli Kuopiossa Rauhalahdessa 30 autokuntaa viettämässä talvipäiviä. Muutama autoista oli aika suuria, joten lämmitettävää tilavuutta oli paljon. Autoissa lämmityslaitteina oli kokolailla tasan puolet ilmalämmityksellä (Trumatic) ja muilla nestekiertoinen lämmitin (Alde). Pakkanen oli kireimmillään -32°C. Kukaan ei valittanut etteikö autossa olisi lämmintä riittänyt.
Minun autossa on Trumatic C 6002 lämmitin. Sisälämpötilaksi on säädetty termostaatilla 21-22°. Sen lämmitin piti hyvin tasaisena. Enimmän osan ajasta lämmitin kävi pienimmällä teholla (2kW). Ajoittain otti lyhyiksi hetkiksi keskitehon (4kW) käyttöön. Välillä termostaatti pystyi sammuttamaan lämmittimen 5-10 minuutin ajaksi, ennen uutta käynnistymistä. Kertaakaan jo lämpimän piironkiosan lämpimänä pitämisessä ei lämmitin joutunut käyttämään suurinta (6kW) lämmitystehoa.
Pienemmillä pakkasilla aina tuonne -25° asti on autoa käytetty useasti talvisin.
Omiin kokemuksiini ilmalämmityksestä vedoten voin sanoa lämpöä saatavan riittävästi.
Tietoa Trumatic C 6002 lämmittimestä.
http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/C3402 6002.pdfKarvanaamari kirjoitti:
Meitä oli Kuopiossa Rauhalahdessa 30 autokuntaa viettämässä talvipäiviä. Muutama autoista oli aika suuria, joten lämmitettävää tilavuutta oli paljon. Autoissa lämmityslaitteina oli kokolailla tasan puolet ilmalämmityksellä (Trumatic) ja muilla nestekiertoinen lämmitin (Alde). Pakkanen oli kireimmillään -32°C. Kukaan ei valittanut etteikö autossa olisi lämmintä riittänyt.
Minun autossa on Trumatic C 6002 lämmitin. Sisälämpötilaksi on säädetty termostaatilla 21-22°. Sen lämmitin piti hyvin tasaisena. Enimmän osan ajasta lämmitin kävi pienimmällä teholla (2kW). Ajoittain otti lyhyiksi hetkiksi keskitehon (4kW) käyttöön. Välillä termostaatti pystyi sammuttamaan lämmittimen 5-10 minuutin ajaksi, ennen uutta käynnistymistä. Kertaakaan jo lämpimän piironkiosan lämpimänä pitämisessä ei lämmitin joutunut käyttämään suurinta (6kW) lämmitystehoa.
Pienemmillä pakkasilla aina tuonne -25° asti on autoa käytetty useasti talvisin.
Omiin kokemuksiini ilmalämmityksestä vedoten voin sanoa lämpöä saatavan riittävästi.
Tietoa Trumatic C 6002 lämmittimestä.
http://webshop.bonware.com/skin/frontend/default/default/images/kayttoohjeet/C3402 6002.pdfMinulla on Saksasta tuotu auto. Autossa oli jo Saksassa laitettu huohottimen lämmitysvastus sekä eristetty huohotinputki. Moottorin alla pohjalevy. Tuonnin jälkeen olen autoon laittanut talvivarusteita, maskin peitto, tuulilasin ulkopuolinen peitto, ja lisännyt huohottimen vesikiertoisen lämmittimen sähköisen lämmitysvastuksen rinnalle. Kyseessä on alkoviauto, joten laitoin ohjaamon ja asuinosan välille lämpöpeiton. Talvirenkaat vanteineen. Siinäpä tärkeimmät, tuonnin jälkeen lisätyt talvivarusteet.
- Mese 190E
löytää autosta myös lämmin harmaavesisäiliö, eli kaksoispohja auto olis hyvä. Moottorin alta muovisuoja, huohottimen lämmitys. Isojääkaappi, vaatekaappeja ja muuta säilytystilaa vaatteille, ulkokalusteille ja polkupyörille. vakionopeudensäädin, ilmastointi ohjaamossa ja asunto-osassa, tietysti myös lämmönvaihdin jos aldelämmitys. jäi tästäkin jotain pois, mut ainakin nämä.
- Hakea
...Saksasta.
Itse ajan tosin kesäisin, mutta en usko,että rakenteellisia sarjoja aletaan Suomea varten tehtaalla valmistamaan.- tarkistettava itse
autot ovat samanlaisia mutta suuriakin varuste-eroja on maittain ja eri markkina-alueittain. On selvää, että Etelä-Euroopassa ei tarvita samoja kylmän ilmaston varusteita kuin Suomessa. Siellä niistä on aivan turhaa maksaa ylimääräistä. Siksipä kannattaakin selvittää mitä varusteita myynnissä olevassa autoyksilössä on ja mitä katsoo tarvitsevansa. Auton ulkonäkö ja pelkkä tyyppimerkintä ei tässä suhteessa kerro tarpeeksi varusteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047