Kaverilla on kissanpentuja jotka on n. 2 vk ikäsiä, ja jos kukaan ei niitä pian ota niin ne saa "tappotuomion". uskallanko ottaa niin nuoren pennun ja kuinka kauhea homma siinä mahtaa olla? mulla on toinen n. 5 vuotias tyttökissa eli pystyiskö se huolehtimaan siitä ja opettaa kissan tavoille? tai sekin ilmeisesti riippuu siitä miten tulee toimeen..:D
vastauksia kiitos:)
kissojen liian aikainen luovutusikä...
5
278
Vastaukset
- lopeta suosiolla
Mieletön homma.
Pulloruokintaa vielä ja pitkään 4 tunnin välein.
Kannattaa olla realistinen nyt tuon homman kanssa ja unohtaa kylmästi tunnepuoli.
Jos ei ole keinoemoa tarjolla, niin anna lopettaa. Kissoja on muutenkin huonoissa olosuhteissa liikaa ja hyljättyinä. Eläinhoitolat täynnä........... - Karkkikisut
Jos on antanut kissansa tehdä pentuja, niin kyllä pitäisi jaksaa niitä katsella niin kauan, että ovat kunnolla luovutusikäisiä. Eiköhän se pentujen hoito parhaiten suju emolta. Keinoruokinnat sun muut ovat melko työläitä juttuja, eikä niistä liian aikaisin luovutetuista kuitenkaan oikein tunnepuoleltaan normaaleja kissoja taida tulla.
Joten lupaa kaverillesi ottaa pentu, kun se on riittävän vanha. Tarjoudu vaikka nyt jo tukemaan häntä pentujen hoidossa ja hoidon kustannuksissa.
Jos päädyt toiseen ratkaisuun, niin sitten ehdottomasti ennen pennun tuloa teille Feliway pörräämään, niin tyttökissasi on valmiiksi suopeampi tulokasta kohtaan. - pystyy
eläinsuojeluvalvojakin jo puuttumaan, joten yhteys sinne ja alkaa tapahtua.
Tuo "tappotuomion" antaminen on tiettävästi yleisin painostuskeino, jolla liian nuoria kissoja tuputetaan uusiin koteihin. Sen ei pitäisi olla koskaan todellinen perusta valinnalle, mikäli todella haluat uuden kissan itsellesi. Mieti vielä muutama kerta mitä jokunen viikko merkitsee sitä taustaa vasten, että olet ottamassa itsellesi eläinkumppanin seuraaviksi 25 vuodeksi. Oletko todella valmis kestämään tuon ajan liian aikaisin luovutetun pennun mahdollisista koko eliniän kestävistä ikävistä oirehtimisista ja kummallisuuksista useiden vuosien ajan? Toinen kissa ei yleensä opeta pennulle tarpeellisia kissan taitoja samaan tapaan kun sen oikea äiti tekisi. Oletetaan tietty, että kyseessä on kesy ihmisiin tottunut kissa. Villiintynyt kissa ja navettakissa taas opettavat pennuilleen omat selviytymisensä taidot, eikä pennusta välttämättä tule helpolla sisäkissaa. Myös nämä huomioiden ehdotan, että älä ota itsellesi alle 12 viikon ikäistä pentua. Nuoremman pennun opettaminen on mahdollista, mutta se saattaa viedä todella paljon päivittäistä aikaa, eikä tuloksista voi etukäteen sanoa mitään varmaa.
- kissa__
Päästä mielummin kissataivaaseen. Itse en missään tapauksessa ottaisi alle 10 viikkosta pentua ja 10 viikkosenkin vain jos tietäisin oman kissani opettavan pennun tavoille, minkä se ehkä tekisi ottaen huomioon aiemmat kokemukset pentujen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471