Kaikille ei löydy paria

Raaka arpi

Täällä kun on paljon ikisinkkujakin niin ajattelin sanoa tämän ääneen.

On joitakin suhteita takana, mutta nyt kolmekymppisenä miehenä niin huomaa että maailma voi olla itsekullekin "epäreilu" eikä kaikilla ole vain se tuuri että tapaavat jonkun joka tykästyy.

Syytä voi vain arvailla aina ja se voi olla hyvin monimutkainenkin, esimerkiksi vain elämäntilanteiden muutoksista johtuva tai sitten vaikkapa joku virhe tai vika ulkonäössä.

Kannattaa olla siltä osin realisti ja rehellinen itselleen.
Voi helpottaa oloa huomattavasti vaikka alussa ottaisiki ajatus päähän että jollakulla muulla on ja sinulla ei.

191

10683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaipuu -

Siltä se alkaa tuntuw, et yksinkö täs joutuu olemaan koko loppu iän ? Muutama juttu takana mutta jotain vain puuttuu.

• nöff, nöff

Kerran jo eronneena tiedän, että on parempi elää yksin, kuin huonossa parisuhteessa!!
      Ei se aina parisuhde ja kumppani tuo onnea ja ikuista rakkautta! . . . Se, että saa jonkun ei riitä, vaan hänen kanssaan täytyy myös elää ja tulla toimeen . . . ja onnellinenkin pitäisi olla. . . ja tunteen täytyisi olla molemminpuolinen!! . . . Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin!!
      Kaikista tärkeintä olipa parisuhteessa tai yksin on tulla toimeen itsensä kanssa ja hyväksyä itsensä!

• siksi .

Toimeen itsensä kanssa ja hyväksyy itsensä, silti kaipaa sitä toista puoliskoa. Ihmisen ei vain ole hyvä olla yksin, vaikka ajoittain viihtyiskin yksin. Rakkauteen tarvitaan kaksi. Ja totta parempiyksinkin kuin "huonon " partnerin kanssa, mutta kun kuitenkin luulee.. Että se hyväkin kamu seilaa jossain..

• nöff, nöff
        siksi . kirjoitti:

Toimeen itsensä kanssa ja hyväksyy itsensä, silti kaipaa sitä toista puoliskoa. Ihmisen ei vain ole hyvä olla yksin, vaikka ajoittain viihtyiskin yksin. Rakkauteen tarvitaan kaksi. Ja totta parempiyksinkin kuin "huonon " partnerin kanssa, mutta kun kuitenkin luulee.. Että se hyväkin kamu seilaa jossain..

Juu, kyllä väillä kaipaa sitä toista puoliskoa, mutta se kaipaus ei saa estää tai heikentää elämänlaatua. . . Siis, ei elämä siihen kaadu, vaikka yksin eläisikin!
        Ja ystäviähän on olemassa, joiden kanssa voi jutella surut ja murheet.
        . . . Onko sitä rakkautta enään olemassakaan???
        Kun yrittää tutustua, johonkin kiinnostavaan naiseen, niin hänet on jo rikottu, eikä hän uskalla päästää lähelleen enään koskaan ketään!
        Mitäkähän rakkautta se sellainen rakkaus on, että tyätyy rikkoa toinen kokonaan!!!

• scrum
        siksi . kirjoitti:

nii'i! mut minkäs teet ku kaiken ikäset täs maailmas tuijottaa vaa ULKONÄKÖÖ!!!! nii väkisinki ne ei-nii-hyvännäköset kummatki sukupuolet jää väkisinki ilima =( mut minkäs sille mahtaa.. ei se oo aina kivaa men yksinää koisii =((

• -mies-

On ihan eri asia elää vapaaehtoisea sinkkuna, jolla on ollut parisuhteita kuin elää sinkkuna, jota kukaan ei huoli ja jolla ei ole koskaan ollut mitään. Arvaa kumman itsetunto on heikompi?

Nuo eivät ole mitenkään vertailukelpoisia, sillä eihän se ikisinkku voi mitenkään tietää, olisiko hän oikeasti parisuhdeihminen. Kaipuu siihen on kuitenkin kova. itse muistan kun teini-iässä aloin ensimmäisen kerran seurustelemaan. Vaikka se menikin poikki hyvin lyhyen ajan jälkeen, pidin sitä oikeasti järisyttävänä tapahtumana, se kun todisti että minulla(kin) on mahdollisuudet saada itselleni nätti tyttö (mun kaikki tyttökaverit ovat olleet hyvännäköisiä, paitsi yksi tavis) ollut paljon helpompaa.

"Se, että saa jonkun ei riitä, vaan hänen kanssaan täytyy myös elää ja tulla toimeen . . . ja onnellinenkin pitäisi olla. . . ja tunteen täytyisi olla molemminpuolinen!! . . . Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin!! "

Ottaen huomioon että suurin osa 18-60 vuotiaista ihmisistä on jonkinsorttisessa parisuhteessa, ei tuo nyt niin hankalaa ole.

• RÖH-RÖH

Se molemminpuolinen tunne mitä usein odotetaan on intohimo, joka katoaa kaikista suhteista. Kun molemmat ovat epäitsekkäitä omien tarpeidensa ja toiveidensa suhteen ja tyydyttävät vaan toistensa tarpeet, niin suhde on hyvä vaikkei siinä intohimoa enää olisikaan.
        Suhteen alussa intohimon ollessa kukoistuksessaan toimitaan epäitsekkäästi itsekkäiden päämäärien saavuttamiseksi ja se intohimo toimii siinä laukaisijana. Myöhemmin intohimon kadotessa epäitsekkyys pitäisi olla tiedostettua jotta suhde toimisi samallatavoin. Turha sitä on mitäöän epäonnea syyttää, kun kyse on pelkästään tyhmyydestä.

• tomdas
        RÖH-RÖH kirjoitti:

Se molemminpuolinen tunne mitä usein odotetaan on intohimo, joka katoaa kaikista suhteista. Kun molemmat ovat epäitsekkäitä omien tarpeidensa ja toiveidensa suhteen ja tyydyttävät vaan toistensa tarpeet, niin suhde on hyvä vaikkei siinä intohimoa enää olisikaan.
        Suhteen alussa intohimon ollessa kukoistuksessaan toimitaan epäitsekkäästi itsekkäiden päämäärien saavuttamiseksi ja se intohimo toimii siinä laukaisijana. Myöhemmin intohimon kadotessa epäitsekkyys pitäisi olla tiedostettua jotta suhde toimisi samallatavoin. Turha sitä on mitäöän epäonnea syyttää, kun kyse on pelkästään tyhmyydestä.

Hyvin kiteytetty. Noinhan se oikeasti menee. Ihmiset ovat suurimmalta osin kuitenkin vain niin idiootteja että eivät ymmärrä tuota asiaa.

• äläkoske
        nöff, nöff kirjoitti:

Juu, kyllä väillä kaipaa sitä toista puoliskoa, mutta se kaipaus ei saa estää tai heikentää elämänlaatua. . . Siis, ei elämä siihen kaadu, vaikka yksin eläisikin!
        Kun yrittää tutustua, johonkin kiinnostavaan naiseen, niin hänet on jo rikottu, eikä hän uskalla päästää lähelleen enään koskaan ketään!
        Mitäkähän rakkautta se sellainen rakkaus on, että tyätyy rikkoa toinen kokonaan!!!

Itse olen elänyt kahden miehen kanssa pitkän parisuhteen ja kun niistä pääsin eroon en ole päästänyt miestä lähelleni. En luota miehiin. Ajattelen että ennemmin tai myöhemmin mies kuitenkin pettää, alkaa juoda tms siis miksi avautuisin ja antaisin ainokaisen sieluni raastettavaksi?
        Tuntuu että miehen pitäisi kovasti todistaa heti lähtöön olevansa kunnollinen ja luotettava, enkä tiedä voisinko silti luottaa.

• Ihana nainen
        -mies- kirjoitti:

On ihan eri asia elää vapaaehtoisea sinkkuna, jolla on ollut parisuhteita kuin elää sinkkuna, jota kukaan ei huoli ja jolla ei ole koskaan ollut mitään. Arvaa kumman itsetunto on heikompi?

Nuo eivät ole mitenkään vertailukelpoisia, sillä eihän se ikisinkku voi mitenkään tietää, olisiko hän oikeasti parisuhdeihminen. Kaipuu siihen on kuitenkin kova. itse muistan kun teini-iässä aloin ensimmäisen kerran seurustelemaan. Vaikka se menikin poikki hyvin lyhyen ajan jälkeen, pidin sitä oikeasti järisyttävänä tapahtumana, se kun todisti että minulla(kin) on mahdollisuudet saada itselleni nätti tyttö (mun kaikki tyttökaverit ovat olleet hyvännäköisiä, paitsi yksi tavis) ollut paljon helpompaa.

"Se, että saa jonkun ei riitä, vaan hänen kanssaan täytyy myös elää ja tulla toimeen . . . ja onnellinenkin pitäisi olla. . . ja tunteen täytyisi olla molemminpuolinen!! . . . Listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin!! "

Ottaen huomioon että suurin osa 18-60 vuotiaista ihmisistä on jonkinsorttisessa parisuhteessa, ei tuo nyt niin hankalaa ole.

Mihin perustuu tämä lausumasi "suurin osa 18-60-vuotiaista ihmisistä on jonkinsorttisessa parisuhteessa". Mun mielestä aivan höpöhöpöä. Eiköhän meitä yksinäisiä, sinkkuja ja eronneita ym ole kuitenkin aika iso osa kansastamme?
        Mitä tulee tähän pääaiheeseen eli siihen, miten vaikeeta on löytää elämänkumppani ja kuinka moni tuntee yksinäisyyttä. Se on surullista ja murheellista. Mäkin etsin ja soisin löytäväni. 50-vuotispäivä on joidenkin vuosien päässä, mutta virtaa ja rakkautta on vaikka miten. Sen kaikista ihanimman kohtaamista kun ootan niin satsaan itseeni, onnellisuuteeni ja lähimmäisiini. Kun mä voin hyvin, hehkuu se toivottavasti myös vastapuolelle.
        Tanssi on ihana harrastus, luonto maailman paras hoitaja. Ystävät ja mieluinen työ kultaa kalliimpia. Ylös ja ulos, ihmisten pariin! Tansseissa on kivoja ja hyväntuulisia ihmisiä. Hyvällä flaksilla tapaan mieheni siellä. Tai sitten rock-konsertissa tai oopperassa, uimahallissa. Tai sitten jossain ihan muualla. Pääasia, että on liikkeellä ja tekee asioita, joista tulee hyvä mieli. Joista nauttii.
        Huonoon suhteeseen mua ei saisi mistään hinnasta. Mä haluan vain kaikista parhaan, mulle parhaan. Tätä elämää, kun elää niin lopulta ymmärtää, miten tärkeetä on se, ettei lähde mukaan mihinkään puolinaisuuksiin. Ottaa itselleen jonkun, kun joku on oltava. Silloin ei kyllä kovasti siitä toisesta tai itsestään välitä.
        Opetellaan rakastamaan ensin itseämme - ollaan myös sen arvoisia. Vasta sen jälkeen on niin paljon helpompi rakastaa myös toista. Ja saada rakkautta takaisin.

• Ihana sinkkunainen
        äläkoske kirjoitti:

Itse olen elänyt kahden miehen kanssa pitkän parisuhteen ja kun niistä pääsin eroon en ole päästänyt miestä lähelleni. En luota miehiin. Ajattelen että ennemmin tai myöhemmin mies kuitenkin pettää, alkaa juoda tms siis miksi avautuisin ja antaisin ainokaisen sieluni raastettavaksi?
        Tuntuu että miehen pitäisi kovasti todistaa heti lähtöön olevansa kunnollinen ja luotettava, enkä tiedä voisinko silti luottaa.

Minäkin olen asunut kahden miehen kanssa . Mutta olen päättänyt että kolmatta miestä ei tule. Viihdyn yksin . Ei tartte ketään passata eikä ottaa huomioon . Ei kukaan vingu korvanjuuressa ja kaikki paikat pysyy kunnossa . Olen herra kotonani . Eikä minulta mitään puutu.

• Aito arvostus
        siksi . kirjoitti:

On jo alkuun huono lähtökohta, jos ajattelee, että keskinkertainen riittää, kun ei parempaa tarjolla. Tärkeää on, että arvostaa kumppania niin, että hän tuntuu olevan se tärkein ja rakkain koko maailmassa. Partnerin vähättely "keskinkertaisuus kastiin" on petosta toista ja itseäänkin kohtaan, eikä sellaisesta voi syntyä mitään aitoa ja toista kunnioittavaa ihmissuhdetta.

• Ei näin
        nöff, nöff kirjoitti:

Jos jaksaa vaan uskoa ja olla positiivinen, niin kaikesta pääsee yli. Itse olen nainen ja kahdesti eronnut, ja vaikka sitoudunkin toiseen täysin ja ero on tuskallista, niin aina pääsen yli ja jaksan yrittää.
        Kyllä avaudun ihmisille, jotka ovat minulle tärkeitä ja joihin luotan.
        Eli positiivisuutta peliin naiset! Ja miehet kans!

• näin on
        Ihana sinkkunainen kirjoitti:

Minäkin olen asunut kahden miehen kanssa . Mutta olen päättänyt että kolmatta miestä ei tule. Viihdyn yksin . Ei tartte ketään passata eikä ottaa huomioon . Ei kukaan vingu korvanjuuressa ja kaikki paikat pysyy kunnossa . Olen herra kotonani . Eikä minulta mitään puutu.

Tuo on itsekästä. Ihminen tosiaan tarvitsee toista ja sen kieltäminen ei ole viisasta. Ilmankin voi elää, mutta et voi väittää että sinulla on kaikki, jos olet yksin. On hyvä olla oman elämänsä herra, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla toista siinä vieressä. Sopu syntyy kun molemmat ovat vamlmiita tekemään kompromisseja ja keskustelemaan asioista. Päätös on omasi, mutta itse riistät itseltäsi yhdessäolon ilon tässä tapauksessa.

• senlainen kuin olen
        scrum kirjoitti:

nii'i! mut minkäs teet ku kaiken ikäset täs maailmas tuijottaa vaa ULKONÄKÖÖ!!!! nii väkisinki ne ei-nii-hyvännäköset kummatki sukupuolet jää väkisinki ilima =( mut minkäs sille mahtaa.. ei se oo aina kivaa men yksinää koisii =((

Kaikki eivät katso ulkonäköön. Katsotko itse? Jos et, niin kyllä varmasti löydät ihmisiä jotka pitävät sinuusta juuri sellaisena. Et ole vain etsinyt tarpeeksi:) älä luovuta!

• empaatikko

Itsensä kanssa pitää olla sinut ja uskaltaa olla oma itsensä. Jollei toinen sitä ymmärrä eikä hyväksy, ero on
        ainoa tapa. Minä yritin olla hänelle ymmärtäväinen 24 vuotta, ilman vastakaikua. Lopulta, kun lapset olivat aikuisia, oli eron aika. Minä luotan siihen, että oikea minulle vielä tulee. Mennyt elämä taloineen, mersuineen ja veneineen ei korvaa sitä, että nyt voin olla itseni. Mikäli löydän itselleni samalla aaltopituudella olevan, olen ikionnellinen. Ulkoiset puitteet eivät korvaa onnenpuutetta.

• Kannattaa uskaltaa
        äläkoske kirjoitti:

... vain rakkaus vastaan ja kestä sitten mahdollinen tuska. Itse teen niin. Kyllä menetyksen kestää kun muistaa että on kuitenkin elänyt vaikkakin lyhyenkin hetken. Ei eroon lopullisesti säry. Rohkeutta peliin, kyllä saa rikkaamman elämän. Keskeneräistähän ja epävarmaa tämä elämä muutenkin koko ajan on, kuka sairastuu kuka jää työttömäksi, menettää läheisensä, elää vain tätä päivää niin hyvin kuin osaa.

• sinun ongelmasi? :))
        näin on kirjoitti:

Tuo on itsekästä. Ihminen tosiaan tarvitsee toista ja sen kieltäminen ei ole viisasta. Ilmankin voi elää, mutta et voi väittää että sinulla on kaikki, jos olet yksin. On hyvä olla oman elämänsä herra, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla toista siinä vieressä. Sopu syntyy kun molemmat ovat vamlmiita tekemään kompromisseja ja keskustelemaan asioista. Päätös on omasi, mutta itse riistät itseltäsi yhdessäolon ilon tässä tapauksessa.

Ja oliko se jotenkin sinun ongelmasi?
        (en ole tuo henkilö jolle vastasit, mutta tuli vaan pieneen mieleen....)

• marianneK
        tomdas kirjoitti:

Hyvin kiteytetty. Noinhan se oikeasti menee. Ihmiset ovat suurimmalta osin kuitenkin vain niin idiootteja että eivät ymmärrä tuota asiaa.

En kyllä ole yhtään samaa mieltä. Intohimo ei katoa mihinkään. Intohimo on yhtä kuin elämänhalu ja elämännälkä. Intohimo on energiaa, mutta sitä pitää kunnioittaa eikä heti kaataa kaikkea kurkusta alas kun tilaisuuden saa.

• 31
        Kannattaa uskaltaa kirjoitti:

... vain rakkaus vastaan ja kestä sitten mahdollinen tuska. Itse teen niin. Kyllä menetyksen kestää kun muistaa että on kuitenkin elänyt vaikkakin lyhyenkin hetken. Ei eroon lopullisesti säry. Rohkeutta peliin, kyllä saa rikkaamman elämän. Keskeneräistähän ja epävarmaa tämä elämä muutenkin koko ajan on, kuka sairastuu kuka jää työttömäksi, menettää läheisensä, elää vain tätä päivää niin hyvin kuin osaa.

Eräs tasapainoisen elämän salaisuuksista ehkä onkin, että osaa elää tätä hetkeä ja tehdä tästä päivästä mahdollisimman hyvän niillä aineksilla, jotka itsellä ovat käytössä. Jos on jo pari parisuhdetta kokeillut tai muutoin yksin tuntuu hyvältä, miksi pitäisi lähteä haahuilemalla ns. rakkauden perään?

Jotkut tuntemistani ihmisistä ovat täysin parisuhdetyyppejä. Elävät mieluummin vaikka tyrannin nyrkin ja hellan välissä, kuin yksin. Tämä ihmistyyppi ei vain kykene nauttimaan elämästä muutoin kuin asumalla lajikumppanin kanssa, mutta on myös meitä, jotka pärjäämme vallan mainiosti omillamme. Toki läheinen suhde olisi kiva "bonus", mutta kaveriksi ei kelpaa kuka tahansa.

• 20
        näin on kirjoitti:

toisen ottaminen siihen vierelle on aina riski. Itse voi opetella tekemään kompromisseja, mutta mitä jos se toinen ei osaakaan? Mitä jos siitä kuoriutuu pahimmillaan väkivaltainen tai manipuloija ja tekee elämästä helvettiä? Tai mitä jos elämä sen kanssa on vähemmän dramaattista, mutta kuitenkin väsyttävää, turhauttavaa, kuluttavaa. Se toinen ihminen vierellä ei aina nosta ja tue ja tee kummastakin parempaa ihmistä. Usein yksi plus yksi ei ole kaksi vaan miinus kymmenen.

Pelossa ei kannata elää, ja jos rakkaudesta ja parisuhteesta unelmoi, niin se riski on vain otettava. Mutta jos tuntee, että yksinkin pärjää ihan hyvin tai jopa paremmin, niin miksi pitäisi yrittää väkisin? Mitä itsekästä siinä on, jos kokee olevansa parempi ihminen ilman toista puoliskoa? Ei parisuhde ole ainoa tärkeä ja läheinen ihmissuhde elämässä.

• -----

niin silti voi löytää ihmisen jota rakastaa ja jolta saa rakkautta. ei se tarkoita huonoa parisuhdetta.

• minä taas
        sinun ongelmasi? :)) kirjoitti:

Ja oliko se jotenkin sinun ongelmasi?
        (en ole tuo henkilö jolle vastasit, mutta tuli vaan pieneen mieleen....)

ei ole ongelmani, mutta halusin auttaa:) luulen, että henkilö, joka sen täälä nosti esille, lukee mielellään, mitä ihmiset ovat hänelle vastanneet.

• Alina1+
        nöff, nöff kirjoitti:

Moi!
        olen kyllä samaa mieltä, että elämä ei kaadu, vaikka yksin eläisi. Olen itse sinkku (venäläinen nainen, mekin ollaan sinkkuja). Mutta silti uskon, että löydän sopivan miehen. Meillä sanotaan, jokaiselle naiselle löytyy mies. Näin. Pitää vain uskoa ja toimia. Kyllä se oikea, sopiva, rakkaus jne. tulee. Minä ainakin uskon.

• s
        -mies- kirjoitti:

mahdollisuudet saada itselleni nätti tyttö (mun kaikki tyttökaverit ovat olleet hyvännäköisiä, paitsi yksi tavis) ollut paljon helpompaa.

Tarkoitatko että taviksen kanssa oli helpompaa, tai että on helpompaa kun huomawsi että on mahdollisuus saada tyttökaveri.

• Vallilan Henkka
        minä taas kirjoitti:

ei ole ongelmani, mutta halusin auttaa:) luulen, että henkilö, joka sen täälä nosti esille, lukee mielellään, mitä ihmiset ovat hänelle vastanneet.

Minusta kun tuntuu, että "Ihana sinkkunainen" on iältään jotain 20 v. ja "näin on" eli "minä taas" jonkin verran tai reippaasti vanhempi, ainakin henkisiltä ijiltään.
        Olis mukavaa, jos kirjoittajat jotenkin antaisivat tietoa itsestään, niin vois suhteuttaa ehkä...
        No en ole minäkään semmoista tavannut, että olisin perheen perustanut. Nuorena miehenä oli kaikkea muuta: Muuttamista, armeijaa, opiskelua, työpaikan vaihdosta, asunnottomuutta... Ei ehtinyt. Taisi mennä sillä välin "parhaat päältä". Enkä mä sitten viitsinyt alkaa kenenkään yksinhuoltajan kanssa oleen...
        Nyt en taida viitsiä enää perhettä perustaa, taidan tyytyä nykyiseen suhteeseen...

• yugjhn
        20 kirjoitti:

toisen ottaminen siihen vierelle on aina riski. Itse voi opetella tekemään kompromisseja, mutta mitä jos se toinen ei osaakaan? Mitä jos siitä kuoriutuu pahimmillaan väkivaltainen tai manipuloija ja tekee elämästä helvettiä? Tai mitä jos elämä sen kanssa on vähemmän dramaattista, mutta kuitenkin väsyttävää, turhauttavaa, kuluttavaa. Se toinen ihminen vierellä ei aina nosta ja tue ja tee kummastakin parempaa ihmistä. Usein yksi plus yksi ei ole kaksi vaan miinus kymmenen.

Pelossa ei kannata elää, ja jos rakkaudesta ja parisuhteesta unelmoi, niin se riski on vain otettava. Mutta jos tuntee, että yksinkin pärjää ihan hyvin tai jopa paremmin, niin miksi pitäisi yrittää väkisin? Mitä itsekästä siinä on, jos kokee olevansa parempi ihminen ilman toista puoliskoa? Ei parisuhde ole ainoa tärkeä ja läheinen ihmissuhde elämässä.

"Mitä itsekästä siinä on, jos kokee olevansa parempi ihminen ilman toista puoliskoa?"
        Se siinä on itsekästä, että sitten ei ole kuten kaikki muutkin, ei ole laumaa, ei kuulu porukkaan ja muita häiritsee, kuten tätä viisastelijaa joka vastasi aijemmin, miten itsekeskeistä on siis päättää itse omasta elämästään, itse omasta kodistaan ja ruumiistaan.

Joo, ihminen ei olekaan yleensä yksineläjä, mutta aika moni voi olla onnellinen yksinkin, koska ilman parisuhdetta yksin ei ole sama kuin olla maailmassa yksin. Ja ei siihen aina ääriesimerkkejä tarvita, ei kumppanin tarvitse olla yhtään väkivaltainen sekopää, eikä siihen tarvita tekosyitä. Kyllä kompromissien tekeminen on vaikeaa, jos toinen on vaan pohjattoman itsekeskeinen eikä niitä tee, kyllä siinä kotiorjana väsyttää aikaa myöten, kun itse joustaa, kuuntelee, antaa, suostuu, ja tekee 90%sti kaiken ja toinen valittaa kuin vauva, inisee koko ajan ja mikään ei vaan koskaan riitä. Se voi olla ulospäin ihan ns. normaali suhde ja kuitenkin syöstä toisen jopa itsemurhan partaalle: siis sen, joka sillä ei uhkaile. Se itsekeskeinen vauva tietenkin uhkailee sillä ja erolla, jos ei saa haluamaansa. Eikä tarvitse olla niinkään radikaali suhde. Kyllä jos toiseen kaikki vaan kuolee, niin on yksin, kun suostuu pakolla seksiin että kotirauha säilyisi, tai jos vaan elättää ja joustaa saamatta mitään.

Noi on noita kaikkietietävien lapsellisia kommentteja, jotka eivät edes halua ymmärtää, että ihmisellä on "kaikki" silloin kun se oppii olemaan tyytyväinen. Sillä KOSKAAN, ei parisuhteessa eikä yksin, kenelläkään ole KAIKKEA, joten kysehän on ihmisestä itsestään. Ja kaikki on silloin, kun vaan on tyytyväinen, hyväksyy puutteet, ja opettelee elämään sillä mitä on. Kaipuuta ihmisellä on aina, oli tilanne mikä hyvänsä.
        Ja totuus on se, mikä sillä hetkellä on voimassa: kun yksinäinen on sillä hetkellä onnellisempi yksin, niin hän varmaan on. Sitten nämä kaikkitietävät idiootit ovat "minähän tiesin" kun se 10 vuoden päästä pariutuukin. Heille voi siis myös avioeron sattuessa mennä ilkkumaan samaa: muistakaa se. Kyllähän minä tiesin, että eroonhan se päätyy, ainakin 50%:n varmuudella . Kokeilkaa! :D

Joo, kyllä näin on.

• outo nainen?
        näin on kirjoitti:

Mitä kummaa te kiistelette, pitääkö ihmisellä olla kumppani vai voiko se olla yksin? loppujen lopuksi tuskin ihminen seurustelua ja rakastumista tarvitsee. Kumppani pitäisi ajatella seksin kylkiäisenä.
        Kaikki pärjää ihan rauhassa omalla hengellä, mutta kaikki tarvitsee niitä toisia partereita seksiin, ei välttämättä elämän jakamiseen. :)

• edellinen kirjoittaj
        s kirjoitti:

mahdollisuudet saada itselleni nätti tyttö (mun kaikki tyttökaverit ovat olleet hyvännäköisiä, paitsi yksi tavis) ollut paljon helpompaa.

Tarkoitatko että taviksen kanssa oli helpompaa, tai että on helpompaa kun huomawsi että on mahdollisuus saada tyttökaveri.

että sydän keveni todella paljon kuin pystyi päättelemään ettei jää yksin, jos ei halua jäädä yksin.

Koska kauniit ovat nirosmpia ja ensimmäinen tyttöystävä oli kaunis, niin päättelin että minussa oli sitä jotakin, joka uppoaa joihinkin tyttöihin (ei toki kaikkiin, eikä edes enemmistöön, sen olin jo kyllä huomannut).

• edellinen kirjoittaj
        Ihana nainen kirjoitti:

Mihin perustuu tämä lausumasi "suurin osa 18-60-vuotiaista ihmisistä on jonkinsorttisessa parisuhteessa". Mun mielestä aivan höpöhöpöä. Eiköhän meitä yksinäisiä, sinkkuja ja eronneita ym ole kuitenkin aika iso osa kansastamme?
        Mitä tulee tähän pääaiheeseen eli siihen, miten vaikeeta on löytää elämänkumppani ja kuinka moni tuntee yksinäisyyttä. Se on surullista ja murheellista. Mäkin etsin ja soisin löytäväni. 50-vuotispäivä on joidenkin vuosien päässä, mutta virtaa ja rakkautta on vaikka miten. Sen kaikista ihanimman kohtaamista kun ootan niin satsaan itseeni, onnellisuuteeni ja lähimmäisiini. Kun mä voin hyvin, hehkuu se toivottavasti myös vastapuolelle.
        Tanssi on ihana harrastus, luonto maailman paras hoitaja. Ystävät ja mieluinen työ kultaa kalliimpia. Ylös ja ulos, ihmisten pariin! Tansseissa on kivoja ja hyväntuulisia ihmisiä. Hyvällä flaksilla tapaan mieheni siellä. Tai sitten rock-konsertissa tai oopperassa, uimahallissa. Tai sitten jossain ihan muualla. Pääasia, että on liikkeellä ja tekee asioita, joista tulee hyvä mieli. Joista nauttii.
        Huonoon suhteeseen mua ei saisi mistään hinnasta. Mä haluan vain kaikista parhaan, mulle parhaan. Tätä elämää, kun elää niin lopulta ymmärtää, miten tärkeetä on se, ettei lähde mukaan mihinkään puolinaisuuksiin. Ottaa itselleen jonkun, kun joku on oltava. Silloin ei kyllä kovasti siitä toisesta tai itsestään välitä.
        Opetellaan rakastamaan ensin itseämme - ollaan myös sen arvoisia. Vasta sen jälkeen on niin paljon helpompi rakastaa myös toista. Ja saada rakkautta takaisin.

"Mihin perustuu tämä lausumasi "suurin osa 18-60-vuotiaista ihmisistä on jonkinsorttisessa parisuhteessa". Mun mielestä aivan höpöhöpöä."

No höpöhöpö vaan itsellesi.

Heitin arvion hatusta, mutta kun se kerran haastettiin, etsin sitä tukevat tilastot.

Tilastokeskuksen sivuilta:
        Suomessa oli vuoden 2009 lopussa 1 450 000 perhettä. Määrä on kasvanut 6 100 perheellä edellisestä vuodesta. Perheisiin kuului 76 prosenttia väestöstä eli 4 060 000 henkilöä. Yksin asuvia oli 1 026 000. Kaksi kolmasosaa perheistä oli avioparien perheitä. Avoparien perheitä oli 21 prosenttia ja yhden vanhemman perheitä 12 prosenttia. Saman sukupuolen rekisteröityjen parien perheitä oli 1 396.

Vähennetään perheistä ei-parisuhteelliset tyypit:
        Äiti ja lapsia 149 631 perhettä
        isä ja lapsia 29 000 perhettä
        Tällöin parisuhteeseen perustuvia perheitä jää noin. 1 272 000 kpl kun taas yksinasuvia on 1 026 000.

Koska parisuhteellisessa perheessä on kaksi aikuista, yhdessä eläviä täysi-ikäisiä ihmisiä on noin 2,5 miljoonaa, joka on enemmän kuin 2x yksinasuvien määrä. Ja tässä ei ole edes huomioitu sitä, että yksinasuva tai yksinhuoltaja voi hyvinkin seurustella! (eikä kyllä kotona asuvia yli 18-vuotiaita lapsia, jotka ovat sinkkuja, mutta heitä on varmasti vähemmistö)

Eli väitteeni suurin osa väestöstämme elää parisuhteessa pitää paikkansa. MOT.

" Eiköhän meitä yksinäisiä, sinkkuja ja eronneita ym ole kuitenkin aika iso osa kansastamme? "

Aika iso osa on kuitenkin täysin eri asia kuin "suurin osa". Jos suurin osa kansastamme kykenee luomaan ja ylläpitämään parisuhteita, ei se nyt mahdottoman vaikeata voi olla!

Lähteet:
        http://tilastokeskus.fi/til/perh/index.html
        http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#perheet

• näin on, minä taas
        Vallilan Henkka kirjoitti:

Minusta kun tuntuu, että "Ihana sinkkunainen" on iältään jotain 20 v. ja "näin on" eli "minä taas" jonkin verran tai reippaasti vanhempi, ainakin henkisiltä ijiltään.
        Olis mukavaa, jos kirjoittajat jotenkin antaisivat tietoa itsestään, niin vois suhteuttaa ehkä...
        No en ole minäkään semmoista tavannut, että olisin perheen perustanut. Nuorena miehenä oli kaikkea muuta: Muuttamista, armeijaa, opiskelua, työpaikan vaihdosta, asunnottomuutta... Ei ehtinyt. Taisi mennä sillä välin "parhaat päältä". Enkä mä sitten viitsinyt alkaa kenenkään yksinhuoltajan kanssa oleen...
        Nyt en taida viitsiä enää perhettä perustaa, taidan tyytyä nykyiseen suhteeseen...

Kiitos palautteesta Henkka, mutta olen 18v:) Iän perusteella on turha arvioida mitään, toisin kuin henkisen iän. Eikä minua haittaa vaikka te muut ette ottaisikaan minua todesta. Tietoni annan ja korjata saa, mutta uskon että se, joka osaa tietoaan käyttää viisaasti, palkitaan lopulta -ainakin toivon niin.

• Elämää nähnyt

Kylläkai nykyajan nainen ei koskaan ole tyytyväinen vaikka mies olisi enkeli.Varmaan suuri osa naisista on eroamassa muutaman vuoden kuluttua,vaikka miehen mielestä asist ovat hyvin.Ero ehkä siirtyy taloutellisista syistä.Nainen hakee tähtiä taivaalta!

• mitä haluavat

* suuri osa ei löydä kunnollista elämänkumppania- > suuri osa niistä jotka löytävät kunnollisen munaa tilaisuutensa /päätyy pettämään

* suuri osa ihmisistä jää työelämän ja siten kaiken muunkin ulkopuolelle -> ne jotka on töissä eivät viihdy

* aika moni ei saa lapsia vaikka tahtoisikin -> samaan aikaan monet lisääntyy "vahingossa"

* aika moni on eläinrakas mutta allerginen

Elämä on epäreilua.

• sittisoodaa

ihmisen tulisikin repiä onnensa siitä hyvästä mikä hänellä on eikä ruikuttaa sen perään mitä hän ei ehkä ikinä saa. Tulisi jotenkin tyytyä osaansa. Aina voi tietysti olla avoimin mielin ja iloita sitten siitä jos nappaa.

• täytyy vetää
        sittisoodaa kirjoitti:

ihmisen tulisikin repiä onnensa siitä hyvästä mikä hänellä on eikä ruikuttaa sen perään mitä hän ei ehkä ikinä saa. Tulisi jotenkin tyytyä osaansa. Aina voi tietysti olla avoimin mielin ja iloita sitten siitä jos nappaa.

Alkoholismia, väkivaltaa tai huumeiden käyttöä ei tarvitse sietää vain siksi että olisi joku kumppani.

Liian moni kuitenkin sortuu tuohon kun ei uskallus muuhun riitä. Yksin eläminen on pelottavaa, tosin itse miettisin kaksi kertaa että onko se pelottavampaa kuin nuo yllämainitut asiat kumppanissa.

• Tooomischkani

se, että minulla ei ole ketään ei sinänsä itseäni haittaa. Muita ihmisiä se kyllä vaivaa paljonkin, jopa väkivallalla uhkailuun asti joskus.

• tää-----

Tämä kulttuurin taholta tuleva painostus vailla naisseuraa eläviä miehiä kohtaan on juurikin se joka tähän sitten on tullut lisäksi vielä. Vailla naisseuraa eläviä miehiä(usein saman tien sosiaalisestikkin eristäytymään päätyneitä) on alettu leimaamaan surkeiksi luusereiksi joka suhteessa, seksuaalisesti pokkeaviksi ja perversseiksi(nuorempia miehiä leimataan lähinnä homoiksi ja vanhempia enemmän sitte joiksikin pedofiileiksi). Tämä tällainen painostus tulee yleiseltä tasoltakin montaa kautta, mutta se voi olla miehen lähiympäristössä vielä ihan erityisenkin voimakasta. Vailla naisseuraa elävään mieheen voidaan suhtautua vainoharhaisesti ja häntä demonisoida takana päin vaikka ei eteen ihan suoraan mitään sanomaan tultaisikaan ainakaan verbaalisessa muodossa(tiedän asiasta kun minulla on rakentamani ikkunaan suunattava laaser joka paluttuu äänen moduloimana, ja joka audio siitä sitten pikataan). Tiedän että minuakin on takanapäin epäilty homoksi ja myös pedofiiliksikin. Ei se mukavalta tunnu tällainen. Epäilisivät perkeleet transuksi niin hommaisin sellaiset hepeneet joilla näyttäisin näille saatana perjalkaisille ämmille kuka se on kaunein. No kyllä minä sentään olisin siihen vähän liian leveäraaminen äijä.

• 19+8
        tää----- kirjoitti:

Tämä kulttuurin taholta tuleva painostus vailla naisseuraa eläviä miehiä kohtaan on juurikin se joka tähän sitten on tullut lisäksi vielä. Vailla naisseuraa eläviä miehiä(usein saman tien sosiaalisestikkin eristäytymään päätyneitä) on alettu leimaamaan surkeiksi luusereiksi joka suhteessa, seksuaalisesti pokkeaviksi ja perversseiksi(nuorempia miehiä leimataan lähinnä homoiksi ja vanhempia enemmän sitte joiksikin pedofiileiksi). Tämä tällainen painostus tulee yleiseltä tasoltakin montaa kautta, mutta se voi olla miehen lähiympäristössä vielä ihan erityisenkin voimakasta. Vailla naisseuraa elävään mieheen voidaan suhtautua vainoharhaisesti ja häntä demonisoida takana päin vaikka ei eteen ihan suoraan mitään sanomaan tultaisikaan ainakaan verbaalisessa muodossa(tiedän asiasta kun minulla on rakentamani ikkunaan suunattava laaser joka paluttuu äänen moduloimana, ja joka audio siitä sitten pikataan). Tiedän että minuakin on takanapäin epäilty homoksi ja myös pedofiiliksikin. Ei se mukavalta tunnu tällainen. Epäilisivät perkeleet transuksi niin hommaisin sellaiset hepeneet joilla näyttäisin näille saatana perjalkaisille ämmille kuka se on kaunein. No kyllä minä sentään olisin siihen vähän liian leveäraaminen äijä.

Entäs jos tuo Toomischkani onkin nainen...? Meinaan että kaikille vanhoillisimmille ja konservatiivisimmille ihmisille tai ryhmille naisen naimattomuus/parisuhteettomuus (ja etenkin haluttomuus sellaiseen) voi olla todella paha ongelma...

• ei-----
        19+8 kirjoitti:

Entäs jos tuo Toomischkani onkin nainen...? Meinaan että kaikille vanhoillisimmille ja konservatiivisimmille ihmisille tai ryhmille naisen naimattomuus/parisuhteettomuus (ja etenkin haluttomuus sellaiseen) voi olla todella paha ongelma...

Ei sen ikäluokan ihmisiä enää paljon hengissäkään ole, ja hengissä olevistakin useimmat ovat jo seniilejä.
        Kyllä se herjaaminen vaino ja demonisointi kohdistuu nykyään ilaman muuta vailla naisseuraa eläviin ja parisuhde/seksi-kokemattomiin miehiin. Ei kai tällaisesta asiasta kukaan voi nykyoloissa olla er mieltä, vai mitä ?

• Pieni_murmeli
        ei----- kirjoitti:

Ei sen ikäluokan ihmisiä enää paljon hengissäkään ole, ja hengissä olevistakin useimmat ovat jo seniilejä.
        Kyllä se herjaaminen vaino ja demonisointi kohdistuu nykyään ilaman muuta vailla naisseuraa eläviin ja parisuhde/seksi-kokemattomiin miehiin. Ei kai tällaisesta asiasta kukaan voi nykyoloissa olla er mieltä, vai mitä ?

Erittäin fiksu viesti fghsh. Itsekin uskon, että ihmisille on olemassa paljon hyvin ja paremmin yhteensopivia kumppaneita. Jokaisessa ihmisessä on jokin vika. Kyse on vain siitä, minkä vian pystyy itse hyväksymään ja elämään sen kanssa.
        Niin siis anteeks vaan, mutta kyllä yhteiskunta painostaa naisiakin parisuhteeseen! Tietyn ikäisiä naisia, joilla ei ole parisuhdetta ja/tai lapsia pidetään aina "uraihmisinä" ja sitäkin paheksutaan. Lisäksi sellaisia naisia pidetään huorina, mikäli hankkii seksikumppaneita ilman siteitä. Ja jos ei hanki satunnaisia miesseksikumppaneita on lesbo. Niin että eiköhän jokainen ihminen syyllisty tuollaiseen stereotypiointiin, kaikki sitä kokee ja kaikki sitä itse tekee.

• joo-----
        Pieni_murmeli kirjoitti:

Erittäin fiksu viesti fghsh. Itsekin uskon, että ihmisille on olemassa paljon hyvin ja paremmin yhteensopivia kumppaneita. Jokaisessa ihmisessä on jokin vika. Kyse on vain siitä, minkä vian pystyy itse hyväksymään ja elämään sen kanssa.
        Niin siis anteeks vaan, mutta kyllä yhteiskunta painostaa naisiakin parisuhteeseen! Tietyn ikäisiä naisia, joilla ei ole parisuhdetta ja/tai lapsia pidetään aina "uraihmisinä" ja sitäkin paheksutaan. Lisäksi sellaisia naisia pidetään huorina, mikäli hankkii seksikumppaneita ilman siteitä. Ja jos ei hanki satunnaisia miesseksikumppaneita on lesbo. Niin että eiköhän jokainen ihminen syyllisty tuollaiseen stereotypiointiin, kaikki sitä kokee ja kaikki sitä itse tekee.

Mutta mitään varsinaisia vainoja(ja kokonaan normaali-ihmisten yhteisön ulkopulelle sosiaaliseti torjutuksi tulemista) ei kohdistu muihin ryhmiin, kuin mitä juurikin parisuhde/seksi-kokemattomiin miehiin. Tästä asiasta tuskin kukaan oikeasti on erimieltä.

• pitkää nenää =D
        tää----- kirjoitti:

Vanhempi sukuhan se on pahin painostaja.

Olen, hiukka vajaa nelikymppinen mies ja ollut nyt sinkkuna reilun kolmevuotta. Matkan varrella on ollut joitakin muutamien vuosien mittaisia seurustelu suhteita ja milloin mitäkin säätöjä. Siinä mielessä en koe itseäni millään muotoa epätoivoiseksi tms.. päin vastoin, nautin vapaudestani.

Itselläni on sellainen tilanne että olen sukuni ainoa mies puolinen, jonka perinteisesti voitaisi katsoa jatkavan sukua. No hiukka vähän joka käänteessä silloin harvoin kun olen sukulaisiini yhteydessä, vanhempi sukupolvi utelee ja tiedustelee että milloin niitä häitä tanssitaan, eihän sinunkaan nyt hyvä ole yksin olla... yms.. rivien välistä voi lukea "painostusta" huolta siitä että sukunimemme kuolee minuun, ellen pikkuhiljaa ala lisääntymään.

No jos tässä sattuis taas kohdalle sellainen neito jonka kanssa jalat laittais saman ruokapöydän alle ja vieläpä niin että ihan virallistaisi sen parisuhteen.. niin ihan piruuttani aattelin ottaa naisen sukunimen. Siinäpähän saavat yrmistellä ja jos sanomista tulee. Niin vastakysymyksellä ajattelin keskustelun hoidella, että eikös se ollut tärkeintä ettei minun tarvitse yksin olla? =D =D

• marianneK
        joo----- kirjoitti:

Mutta mitään varsinaisia vainoja(ja kokonaan normaali-ihmisten yhteisön ulkopulelle sosiaaliseti torjutuksi tulemista) ei kohdistu muihin ryhmiin, kuin mitä juurikin parisuhde/seksi-kokemattomiin miehiin. Tästä asiasta tuskin kukaan oikeasti on erimieltä.

Joo, no minä ajattelin aina niin, että kun olis mies, niin voisi rauhassa elää yksin, eikä kukaan tuppaisi seuraan/ihmettelisi lapsettomuutta. Jos olet itse mies, koet oman tilasi jotenkin vakavampana kuin jonkun sellaisen tilan, joka ei sinua koske. Se on aika itsekästä ja voi olla jopa perimmäinen syy siihen, että sinua ei kukaan ole huolinut. Jos etsit naista imagon/egon vuoksi, nainen haistaa sen kauas ja pysyy loitolla. Kukaan nainen ei halua olla sellaisen miehen kanssa, joka etsii kumppania etupäässä siksi, että ei olisi parisuhde/seksi -kokematon.

• Pulmu-rouva
        ei----- kirjoitti:

Voi kuule! Aate on hengissä! Koulukunnan äidit juuruttavat sukupolvi toisensa jälkeen tyttäriensä tajuntaan, että tärkeintä naisen elämässä on saada oma mies. Ja lapsia. Kun nämä perinteen ylläpitäjät sitten jossain joutuvat tekemisiin miehettömän naisen kanssa, he suhtautuvat tähän kuin ali-ihmiseen. Jokainen ikisinkku varmaan voi kertoa kokemuksia aiheesta.

• fghsh

Ei kenellekään ihmiselle ole olemassa sitä yhtä ainoaa oikeaa. Sellainen on täysin epärealistinen ajatus, joka ei mitenkään voi olla mahdolilnen. Sen sijaan kaikille ihmisille on olemassa luultavasti kymmeniä ellei satoja ihmisiä, joiden kanssa sovitaan yhteen poikkeuksellisen hyvin ja parisuhteen onnistumisella on erittäin hyvät edelltykset, mikäli molemmat osapuolet ovat henkisesti tasapainoisia.

Sitten on ihmisiä, jotka eivät koskaan löydä ketään, koska se he ovat sanalla sanoen tyhmiä. Itselläni on tällainen tuttu: hieman alle 30-vuotias "nainen", joka ei ole päiväkään tehnyt töitä tai edes halunnut niitä tehdä, kärsinyt masennuksesta, saanut yksin lapsen ja se on otettu huostaan lähes välittömästi, käyttää sossun rahat alkoholiin, shoppailuun ja biletykseen, jotka ovat hänen elämänsä suola. Ei ymmärrä yhteiskunnasta tai sen toimivuudesta mitään, riittää, että rahaa tulee hänelle jostain. Sellaiset ihmiset eivät voi löytää kestävää parisuhdetta, koska kukaan normaali ja fiksu ihminen ei heidän kanssaan sellaiseen ryhtyisi. He siis löytävät vain itsensä kaltaisia yhteiskunnan pohjasakkaa.

Sen sijaan en usko, että ulkonäkö on este löytämään kestävää rakkautta. Se millainen luonne itselläsi on ja miten itsesi tuot esille muille ihmisille vaikuttaa paljon enemmän.

• takkuxxx

Ensimmäinen asiallinen viesti fghsh:ltä, jollai myös itse ajattelen. Ei se ulkoinen niin tärkeä ole - kyllä jonkun vian kestää jos arki sujuu ja vielä voi toista - siis ajatuksia kunnioittaa.

Mitäs sitten sanotte tästä nykyajan suuntauksesta että kaikkilla pitäsi olla ns. vakipano - eli että kuoritaan vain kermat päältä... ? Ymmärrän että on ns. tarve olla toisen lähellä ja saada sitä kautta hyväksyntää, mutta en ymmärrä sitä miksi täytyy olla vapaa - menemään myös muiden kanssa.

• De Facto

Naiset kyttää vain rahaa!

• eipä kyttäkään
        De Facto kirjoitti:

Naiset kyttää vain rahaa!

Olen 47. Kaksi kertaa olen ollut hulluna rakkaudesta. Kerran kun olin 18 suhde kesti vuoden ja 30 kun suhde kesti 5 vuotta.
        En ole elänyt kun pieniä hetkiä sinkkuna joten naisia on ollut kymmeniä. Nyt olen seurustellut viisi vuotta naisen kanssa ja suhde on turvallinen ja vakaaa. En rakasta mutta kaikki on muuten hyvin ja homma toimii. Miksi siis lähteä huutamaan tuonne sen elämän rakkauden perään? Ei ihmiselle kuitenkaan ole sitä yhtä oikeaa vaan tuhansia oikeita. Voi sitä onnellinen muutenkin olla.

Nainen on suhtkoht varakas ja minä taas elän kaiken omaisuuden menettäneenä toimeentulotuella joten ei se raha kaikkea merkitse.

• Sosiaalisella

käytöksellä on lisäksi suuri vaikutus. Vaikka olisi ihan söpö, niin jos ei osaa tai pysty ottamaan kontaktia toiseen osapuoleen esim. ujouden takia voi hyvinkin jäädä yksin. Moni jopa rumaksi luokiteltava ihminen ulkonäkönsä puolesta taas on voinut löytää itselleen kumppanin eli ulkonäkö ei ole automaattisesti este. Este se on vain silloin, jos itse pitää sitä esteenä ja häpeilee sen takia itseään, eikä persoona ja muut luonteen piirteet pääse esiin.

• .....

Ihmettelen että kirjoituksessasi pidät kovin huonona sellaisia joilla ei ole töitä, ei ole huolittu töihin tai on masennusta. Eikä yksi henkilö edusta kaikkia muita, muilta luonteenpiirteiltään. Älä yleistä.

Paremminkin on korjaamista niissä asenteissa että pidetään muita aina huonoina, jos ei ole sopivaa työtä löytänyt. Kannattaisi tutustua oikeasti ihmisiin eikä niputtaa kaikkia samaan.

• Tyrkytän tätä aina välillä sinne sun tänne. Ihan kiusallakin. Se on syy ja selvitys siitä, MIKSI meillä on hinku AVIOliittoon. Ei siis mihin tahansa liittoon. Enemmittä puheitta:
      http://www.alkuperamme.blogspot.com/
      TV: Vihtori Pönttö

• itsenäinen nainen

Olen aina maksanut ja olisin omat syömiseni treffeillä. Löysin uuden miehen ja avioiduin.Jatkuvasti saan kuulla siitä ettei meillä ole yhteistä tiliä,äijä ei tee mitään kotona ,koska hän ei omista talostani mitään.Hänelle on kova pala kun osaa hoitaa talouttamme ja saan rahaa säästöön.Hän haluaisi kaiken olevan yhteistä ja hyötyä minun osaamisestani.Sittenhän kiukuttelee kun ei onnistu siinä.Ei me kaikki naiset olla samanlaisia niinkuin ei miehetkään.

• itsenäinen nainen kirjoitti:

Olen aina maksanut ja olisin omat syömiseni treffeillä. Löysin uuden miehen ja avioiduin.Jatkuvasti saan kuulla siitä ettei meillä ole yhteistä tiliä,äijä ei tee mitään kotona ,koska hän ei omista talostani mitään.Hänelle on kova pala kun osaa hoitaa talouttamme ja saan rahaa säästöön.Hän haluaisi kaiken olevan yhteistä ja hyötyä minun osaamisestani.Sittenhän kiukuttelee kun ei onnistu siinä.Ei me kaikki naiset olla samanlaisia niinkuin ei miehetkään.

...ei kyllä mitenkään tajua, miten tämä vastaus liittyy oheiseen blogiin? Onkohan se tullut ihan oikeaan kohtaan? Käsittääkseni raha ei ole koskaan määrännyt evoluutiossa mitään?
        Maailmalla nuorena miehenä ollessani, yks Koskisen Jukka kans sanoi, että perustetaan yhteinen pankkitili. Taitaa olla ainoa kerta, kun oon koskaan tajunnut HETI, että: "Joo, joo. Minä säästän ja sinä käytät? Vai kuinka? En muuten oo sun kans naimisissa, enkä mee." Samaa sanoin äirellekin, kun se vaati lähteä ostamaan uusia verhoja.
        Vaimo meilläkin talouden hoitaa. Tili on yhteinen, mutta ite en saa sinne, kuin juuri ja juuri lainan lyhennykset. Mutta ei se tuohon blogiin paljon liity?
        TV: Vihtori Pönttö

• Ehkä kypsynyt

Tulee jos on tullakseen.

Etsin aikanaan noin 12 vuotta. Lopetin etsimisen ja törmäsin sen jälkeen inhimilliseen ihmiseen. Ensin ajattelin, etten ainakaan tuon kanssa. Opin sitten tuntemaan paremmin. Innostuin tutustumaan lisää. Nyt on oltu yhdessä 10 vuotta. Huonoja päiviä on ollut todella vähän, muutamia yksittäisiä, merkityksettömiä.
      Hyviä päiviä on toinen toisensa jälkeen. Viihdymme hyvin yhdessä.
      Emme ole kumpikaan täydellisiä ja virheettömiä, mutta ymmärtäväisiä, huomioivia ja hyväksyviä. Se auttaa paljon. Virheetöntä kannattaa etsiä vain jos on itse täysin virheetön. Sekin on suhteellista, kuten näistä kirkko ja homokeskusteluista näkee. Näkökanta kysymyksiä. Toisesta löytää aina virheitä jos niitä etsii. On paras keskittyä korjaamaan niitä omia puutteita, niin menee paljon paremmin.

• kokemusta on.

Mikä siitä tulee jos kumppani heti alkuunsa tuntuu pikkusen (vastenmieliseltä)
      No vastenmielinen on ehkä vahva sana ,mutta enpä tähän nyt muutakaan keksiny.

Olupialaisissa tavoitellaan hopeaa jos kultaan ei kynnet pysty.
      Parisuhteessa riittää vain kulta - hopealle ei kantsi korvaa lotkauttaa.

• Onnellinen nyt jo

Se on selvä, että vastenmielisyys heti alussa on hälyttävä merkki. Tunne voi olla myös sitä että "liian hyvä minulle". "liian nuori minulle", "liian vanha minulle".
        Me olemme pääsääntöisesti niin tyhmiä, ettemme vaivaudu selvittämään todellisuutta. Pitkässä liitossa todellisuus kuitenkin ratkaisee = luonne ja henkinen keskinäinen yhteensopivuus. Silti joku voi vaikka nenässä olevan luomen takia jättää seurustelun. Mitä järkeä siinä on. Minusta silloin ei anna itselleen mahdollisuutta tutustua tai rakastua.
        Nämä täydellisyyden tavoittelijat ovat niin täynnä itseään, että heidän onkin parasta olla yksin. Kukaan ei ole kyllin hyvä heille, jokaisessa löytyy vikaa, kun sitä etsimällä etsii. Täydellistä hakeva ei ole löytänyt vielä edes itseään.

• karelia 1

Eikös se syy yleensä löydy peilin edestä, siinäpä se.

• Näillä mennään.

Minä etsin aikani ja petyin niin monesti, että päätin jatkaa taivaltani yksin ja tässä sitä mennään, elämä hymyilee ja voin hyvin :)

Eli minulle kävi hyvin, en kaipaa tähän enää miestä, ystäväviä löytyy tarpeeksi ja minulla on koiria joidenka kanssa käyn lenkeillä, ulkoilen ja ovat seurana kotonani. Kaikille tämä ei sovi, jos kaipaa vierelleen kumppanin mutta itse kun petyin liian monta kertaa, se ajatus muuttui, enkä enää edes huolisi tähän ketään miestä.

• muuttoja..

En ymmärrä että miksi äitini haluaa minun muuttavan jatkuvasti? Mitä hän pyrkii tällä saavuttamaan. Olen 22v ja muuttanut 19 kertaa ja tänään on taas muutto edessä.. En pysty rakentamaan elämääni minnekkään.. elämäni on jatkuvaa muuttelua..

• JokuKAheli

Miksi sitten muutat? Olet aikuinen ihminen. Ei äitisi määrää sinua. Sano, vaan että EN MUUTA. Piste.

JokuKAheli

• V. H.

No voi hel-mi! Mun mutsi haluaa kans muuttaa muutaman vuoden välein. Ei siinä voinut kavereita tai ystäviä pitää. Loikkasin "luonnollisesti" siitä kelkasta 19-vuotiaana, kun armeijakin lähestyi.
        Äidilläs ei taida olla kaikki kohdallaan, miten olis terapia hänelle? Ehkä hän pelkää menettävänsä sinut, ehkä hänessä on jotakin "vikaa" tai olet ainoa hänen vanhuutensa turva...
        Mene itse töihin tai vaikka opiskelemaan jollekin muulle paikkakunnalle. Sano äidilles että "hanki elämä ja ystäviä!"

• 10+5

Ei kannata etsimällä etsiä kumppania. Kyllä hän eteen tulee jos on tullakseen. Elämää ei kannata hukata odotteluun vaan elää eteenpäin joka taholla. Ei se parisuhde ole ainoa "autaaksi" tekevä ja huonossa toimimattomassa suhteessa on kurja elää. Toki parisuhde ikäänkuin kuuluu nuoruuteen ja elämän jatkaminen.
      Eipä sitä tarvi olla mitään vikaa ja ulkonäköasiat eivät ole päällimäisiä seikkoja hyvässä ja onnellisessa suhteessa.

• Uskon rakkauteen

Olen yli 50 v. nainen. Takana monta ihanaa useita vuosia kestänyttä suhdetta nuorena. Silloin suhteen lopettamiseen riitti pieni tylsistyminen tai -tietysti- toisen pettäminen.

Viimeinen suhteeni, avoliitto kesti 10 vuotta vain lapsen ansiosta, mutta elämä oli yhtä helvettiä viimeiset 5 vuotta.
      Sen jälkeen olen ollut rikki, mutta yhä odotan että jossain on joku, johon ensinnnäkin tunnen vetoa ja joka jaksaa olla kärsivällinen ja antaa minulle aikaa vapautua. Tiedän, että kun taas luotan, osaan normaalisti seurustella ja rakastaa.

Muutama yritys tässä on jo ollut, mutta taas kun on joutunut huijatuksi, niin alan taas juosta karkuun ja ihan pikku imartelulla ei pääse lähelle.

En olisi kolmikymppisenä miehenä huolestunut vaikka sitä oikeaa ei vielä ole löytynyt. On vielä paljon aikaa tavata ja vaikka perustaa perhe. Varsinkin jos olet jo joskus seurustellut, siis et ole ihan kokematon. Mielestäni ei kannata tyytyä puolittaisiin tunteisiin, tinkiä voi ulkonäkövaatimuksista. Kun rakastuu näkee rumankin seksikkäänä ja kauniina :) Mutta miksi tuhlata elämää ja aloittaa parisuhde jonkun kanssa, jota ei edes halua? Sinä aikana olet varattu ja ehkä se elämäsi nainen kävelee silloin ohi.

Joka ilta huokaan, että kunpa vierelläni olisi mies ja kuitenkin katson ympärilleni, kaikki muu on kunnossa ja hyvin. Kaikkea ei voi saada. Ehkä joskus löytyy mies rinnalleni ja sitten jotain muuta puuttuu. Nautin nyt siis tästä mitä on.

• njkio9

tuolla asenteella, mutta jos kaikki on nyt jo hyvin....

• mie vaan

Niinhän sitä useimmiten ajatellaan että jos tapaisi jonkun joka on täydellinen. Sitten tapaa sen omasta mielestään täydellisen ihmisen mutta itse ei olekaan toisen mielestä sitä. Siinäpä se.. on aika sattumaa että kaksi toisilleen täydellistä sattuu kohtaamaan elämän varrella. Siksi näitä paremman ja paremman etsijöitä on maailma pullollaan, ja näitä ikisinkkuja.
      Itsekin olen tullut jätetyksi ja myös jättänyt. Luulen että aika isossa osassa parisuhteita toinen huomaa muutaman vuoden jälkeen että eipä tainnut valinta olla oikea. Läheskään kaikki ei tee asialle mitään, siksi näitä onnettomia liittoja aina on.

• Yksinäinen.

Itsellä taas kova haku päällä netissä, kun ei lähipiirissä ole ketään joka olisi herättänyt kiinnostusta. Sain tuntea rakkauden tunteen tässä aikoinaan, muttei se toinen rakastanut minua, eli se siitä.

Itsetunnolle tämä voi olla aika raskasta. En ole edes pahan näköinen, ainoastaan en niin sosiaalinen, että kävisin kaikkialla ja tekisin kaikkea. Ja en kyllä osaa kuvitella eläväni todella sosiaalisen ihmisen kanssa, vaan olisi se parempi jos molemmat oltaisiin sellaisia, että viihdytään kotona.
      Niin, on kaikenlaisia vaikeuttavia seikkoja etsinnässä.

Vaikeaa kuunnella, miten jotkut ovat jo 12-vuotiaista asti olleet yhdessä, tai muuten on pitkä historia jo takana, tai useampia hyviä suhteita takana, ja itse ei löydä edes sitä yhtä ainutta.

Tsemppiä kaikille teille etsijöille! Löydetään jotain hyvää elämään, vaikkei sitä rakkautta meinaisi löytyäkään.

• hopealautasella..?

Täydellistä kumppania ei ole! Ja useampikin voi olla "se oikea". Näin se vaan menee. Sitten kun löytyy yksi hyvä ja mieluisa, niin niiltä muilta "oikeilta" vaan suljetaan ovi ja keskitytään omaan suhteeseen.

Suhteessa on aina kaksi osapuolta ja toinen olet aina sinä itse. Pari yhdessä muokkaa suhdettaan. Onnea ei kukaan kanna eteen, ei edes puoliso, vaan jokainen ihminen on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan. Jokaisessa suhteessa käydään läpi samoja kriisejä. Jotkut eivät sitä ymmärrä, kun luulevat vain, että parisuhteessa on aina helppoa ja toisen pitäisi tuoda se ikuinen onni. Ja sitten ollaan pettyneitä, vihaisia, ei keskustella ja lopputuloksena on usein ero.

Ei kumppani ole mikään ihanneihminen, jollaiseksi haluat hänen tulevan. Hän on oma itsensä, omanlaisensa persoona ja hyvä niin. Parisuhdetta pitää hoitaa ja puhua paljon. Ja jos koko aika haikailee vain jotain parempaa, niin suhteesta ei varmasti tule mitään. Rakkaus on välittämistä ja tahtomista joka päivä!

Jos suhde lopahtaa pelkästään johonkin "virheeseen" ulkonäössä, niin sitten kannattaa kurkistaa itseään peilistä ja miettiä missä mahtaakaan olla vika...

• Brouhahahahahahahaha

Ei tarvita kuin paksu lompakko, näin on fakta! Nykyaikana tosi kova fakta!

Kallis auto ja omakotitalo ei ole pahitteeksi ja tietysti kesämökki!

• ...täysillä mukana, ei kannata ryhtyä suhteeseen. Itsellä oli aikoinaan tilanne, että jo harkitsin suhdetta mieheen, jota en kuitenkaan rakastanut (muutoin kuin ystävänä...) ihan vain siksi, ettei tarvitsisi viettää loppuelämää yksin. Ajattelin, että ehkä se rakkaus ajan myötä saattaisi tulla. Onnekseni tulin miettineeksi asiaa tarpeeksi ja tajusin, että se olisi väärin sekä sitä miestä kohtaan, jonka tunteet minua kohtaan olivat huomattavasti voimakkaammat kuin minun että minua itseäni kohtaan, koska silloin eläisin vain puolinaista elämää ja miettisin, olisiko kannattanut odottaa.
      Olin jo asennoitunut elämään loppuelämäni yksin, kun elämääni tupsahti ihminen, joka tuntui "siltä oikealta"... Minulla kävi onni, mutta jos näin ei olisi käynyt, olisin mieluummin elänyt itsekseni täyttä elämää kuin "väärän" ihmisen kanssa vain puoliksi...

• Lapsille terveisiä

Vuonna 1996 syntymäpäivilläni, onko Nikkisen Katja liian myöhäistä; olet kuulemma kaurishoroskooppi...kiihottaako oinas? Jari, muista käyttää tuplasti kondomia...Petri Manninen, älä tee aviorikosta!

• oudnvvlnn

Rakkaudessa on kaikki niin ihanaa, voi luottaa toiseen ja nauttia elämästä. Kun toinen kääntää selkänsä ja valehtelee ja tekee kaiken mahdollisen sen eteen että kaikki on ohi, se vie pohjan lopullisesti. Ja voit kuvitella millainen fiilis on kun toinen on sanonut edellisenä päivänä rakastavansa sinua ja seuraavana päivänä suutelee ja ihastuu työkaveriimme yhteisissä pippaloissa...

• 6:s vuosi

Ei sitä täydellistä löydy kaikille. Jos puoliskon kanssa kuitenkin tulee toimeen ja suhteessa on edes jotain hehkua, niin kyllä vuodet hiovat särmiä pois ja lujittavat suhdetta. Toisen ominaisuuksiin tottuu, molemmat oppivat joustamaan ja yhdessä kestetyt vaikeudet luovat uskoa siihen että kestetään vast'edeskin. Turha kuvitella että se alkuaikojen huuma kestäisi ikuisesti. Se hiipuu, mutta ajan mittaan huomaa saaneensa puolisosta parhaan ystävän.

• haku päällä

On ehkä jopa hieman hullua ajatella, että jokaiselle olisi vain yksi "se oikea". Ns. täydellisilläkin pareilla on varmasti joskus jotakin kitkaa keskenään, sillä molemmista löytyy aina enemmän tai vähemmän joitakin ärsyttäviä piirteitä. Jopa liika täydellisyys voi olla joskus ärsyttävää. Tärkeintä onkin kaiketi se, että molemmat kykenevät hyväksymään toistensa mahdolliset viat ja puutteet, mutta tietenkään ei saa ruveta valehtelemaan itselleen, jos näyttää siltä, että suhde ei kerta kaikkiaan toimi. Itselläni lähestyy jo 30v raja kovaa vauhtia, enkä ole kyllä vieläkään löytänyt ketään rinnalleni. Olen silti todennut sen tosiasian, että koska kukaan ei ole täydellinen, niin täytyy olla valmis hyväksymään, että ihannekumppaninkaan ei täysin tarvitse vastata omia odotuksia.

• wannabevaimo

Entäs jos sitä huumaa ei oo alunperinkään? Mulla on ystävänä ihan aarre mieheks, mutta en koe "intohimoa" miestä kohtaan. Viihdyn miehen kanssa paremmin kuin kenenkään muun. Se on laittanut ajattelemaan, että oonko ihan tyhmä, enkä tajua onneni olevan ihan nenän edessä.

Jotenkin tuntuis kuitenkin epäreilulta lähteä suhteeseen, jos ei itse ole ihastunut, vaan vain kiintynyt. Luulen, että mies on, ellei tunteet ole hiipuneet, kun mitään ei ole tapahtunut. Mulla on sellanen tunne, että voisin ehkä ihastuakin riittävissä määrin, jos antaisin itselleni luvan. Mutta pelottaa, että tulee ryssittyä tuokin juttu. Samoin kuin se, että jossain vaiheessa katuisi lähtemistä parisuhteeseen ilman intohimoista rakastumista. En tiedä. Rakkaus on riski. Tietäis vaan, ottaisko sen vai tyytyiskö tähän ihan ok-elämiseen yksin.

• pakko sanoo sulle
        haku päällä kirjoitti:

On ehkä jopa hieman hullua ajatella, että jokaiselle olisi vain yksi "se oikea". Ns. täydellisilläkin pareilla on varmasti joskus jotakin kitkaa keskenään, sillä molemmista löytyy aina enemmän tai vähemmän joitakin ärsyttäviä piirteitä. Jopa liika täydellisyys voi olla joskus ärsyttävää. Tärkeintä onkin kaiketi se, että molemmat kykenevät hyväksymään toistensa mahdolliset viat ja puutteet, mutta tietenkään ei saa ruveta valehtelemaan itselleen, jos näyttää siltä, että suhde ei kerta kaikkiaan toimi. Itselläni lähestyy jo 30v raja kovaa vauhtia, enkä ole kyllä vieläkään löytänyt ketään rinnalleni. Olen silti todennut sen tosiasian, että koska kukaan ei ole täydellinen, niin täytyy olla valmis hyväksymään, että ihannekumppaninkaan ei täysin tarvitse vastata omia odotuksia.

oikein hyvä teksti mutta kuule. 30v on vielä iiiiihan baby, ja tuo "lähestyy jo 30v raja kovaa vauhtia" on katos ihan sun ajatustas vaan, trust me. mikä raja se semmonen on? entäpä 40v raja tai 50v raja? ne on kai mielestäsi ihan ikäloppuja ja toivottomia? aattele, jotkut etsii kumppania jopa kuuskymppisenäkin?

-rakkaudella...;-)

• haku päällä
        pakko sanoo sulle kirjoitti:

oikein hyvä teksti mutta kuule. 30v on vielä iiiiihan baby, ja tuo "lähestyy jo 30v raja kovaa vauhtia" on katos ihan sun ajatustas vaan, trust me. mikä raja se semmonen on? entäpä 40v raja tai 50v raja? ne on kai mielestäsi ihan ikäloppuja ja toivottomia? aattele, jotkut etsii kumppania jopa kuuskymppisenäkin?

-rakkaudella...;-)

Ok, no en tarkoittanutkaan asiaa ihan tuolla tavalla. Tiedän kyllä ettei 30 ole ikä eikä mikään ja vaikka vanhuksenakin voi hakea kumppania. Tarkoitin lähinnä sitä, et jos 30 lähestyy, eikä sulla ole yhtään ihmissuhdetta takana, niin se on aika harmillinen tunne.

• Näin on
        wannabevaimo kirjoitti:

Entäs jos sitä huumaa ei oo alunperinkään? Mulla on ystävänä ihan aarre mieheks, mutta en koe "intohimoa" miestä kohtaan. Viihdyn miehen kanssa paremmin kuin kenenkään muun. Se on laittanut ajattelemaan, että oonko ihan tyhmä, enkä tajua onneni olevan ihan nenän edessä.

Jotenkin tuntuis kuitenkin epäreilulta lähteä suhteeseen, jos ei itse ole ihastunut, vaan vain kiintynyt. Luulen, että mies on, ellei tunteet ole hiipuneet, kun mitään ei ole tapahtunut. Mulla on sellanen tunne, että voisin ehkä ihastuakin riittävissä määrin, jos antaisin itselleni luvan. Mutta pelottaa, että tulee ryssittyä tuokin juttu. Samoin kuin se, että jossain vaiheessa katuisi lähtemistä parisuhteeseen ilman intohimoista rakastumista. En tiedä. Rakkaus on riski. Tietäis vaan, ottaisko sen vai tyytyiskö tähän ihan ok-elämiseen yksin.

Riskejä pitää ottaa. Jos tyytyy vaan istumaan sohvalla ja odottamaan "sitä oikeaa" asiaan ei koskaan tule muutosta. Rakkauden ja onnen eteen on tehtävä töitä. Parisuhde on pohjimmiltaan toisesta välittämistä ja sitä, että toinen on sinulle tärkein. Ja varsinkin jos itse kiellät itseltäsi ihastumisen vain pelätessäsi menettäväsi jotaikin.. Kiellät sitten varmaan senkin kun "se oikea" tulee eteen. Älä varo tätä asiaa, jos todella olette niin läheisiä, keskustelkaa asiasta. Jos kukaan ei yritä, mitään ei synny. Tunnet jo hänet, joten sinänsä sinulla ei ole mitään pelättävää. Älä anna oikean mennä ohi. Jos mitään ei kuitenkaan tule, voitte silti olla ystäviä. Paras parisuhde pohjautuukin lujaan luottamukselliseen kaverisuhteeseen.

• Onnetar-72

Tarkoitan sitä, että riittääkö "pelkkä" ystävyys parisuhteeseen? Siis ystävyyssuhteethan voivat parhaimmillaan kestää läpi elämän ja ystävyyshän on valtavan hyvä pohja rakentaa parisuhde, mutta riittääkö se, että tulee toisen kanssa toimeen, jos ei minkäänlaista rakastumista ja siihen kuuluvaa intohimoa ole koskaan ollutkaan?
        Jos minun mielipidettäni kysytään (ja kerron sen, vaikkei kysyttäisikään), kyse ei ole silloin parisuhteesta (ainakaan perinteisestä sellaisesta), jos ei missään vaiheessa ole kokenut toista kohtaan ystävyyttä voimakkaampaa. Silloin on kyse astetta vakavammasta ystävyyssuhteesta, ei muusta. En sitä kiellä, etteikö jotain toimivaa voisi senkin varaan rakentaa, mutta "kokonaiseen" parisuhteeseen kuuluu edes ripaus intohimoa ja rakkautta. Toki parisuhteestakin se villein vaihe hiipuu jonnekin kultaisiin muistoihin ajan ja varsinkin perheenperustamisen myötä, mutta sitä on kuitenkin edes joskus ollut ja sen voi hyvällä onnella saada edes jonkinlaiseen roihuun, jos jaksaa/haluaa/viitsii yrittää.
        Toisinaan tuntuu, ettei rakkautta enää nykyään arvosteta eikä kunnioiteta samalla tavalla kuin joskus aikoinaan, mutta minulle se on edelleen se parisuhteen perusedellytys: jos ei tunne sitä pökerryttävää tunnetta sisimmässään, ei siitä sen kummempaa koskaan tule syntymäänkään. Sillä periaatteella olen elämäni tähän asti elänyt. Elin pitkän aikaa yksin siinä uskossa, ettei minua ole tarkoitettu kestävään parisuhteeseen. Mutta tässä sitä nyt ollaan, mieheni kanssa ollaan kohta 11 v. yhdessä kuljettu ja elämää koettu. Ennen häntä en edes uskonut, että "jokaiselle on se Oikea". :)
        Hyvää kannattaa odottaa, parasta vieläkin pidempään... ;)

• Pena-.,

Mä olen 26 vuotias enkä ole koskaan seurustellut, eikä se suinkaan johdu siitä, ettekö olisi ollut paikkoja paikata tätä valtatyhjiöö, vaan tämä ikisinkkuus johtuu siitä, että musta ei ole siihen. Mä en vaan osaa...

Mä olen hyväksynyt tilateeni ja itseni tällaisena ja otan vastaan sen mitä eteen tulee omien kykyjeni mukaan.

• yks monista

Voihan sitä olla suhteessa parhaimman väärän kanssa ja vaihtaa sitten, kun se oikea löytyy. Näin sitä nykyään tehdään.

• yksinäinensydän

Näin tehdään, mutta onko se mielestäsi oikein?

• yks monista
        yksinäinensydän kirjoitti:

Näin tehdään, mutta onko se mielestäsi oikein?

Älkää tehkö niin, kuin minä teen, vaan tehkää niin, kuin minä sanon. Itse jouduin vaihtamaan vaimoa, kun eka ei ollutkaan se oikea.

• kyntäjän poika

Samaa mietitty. Kun ei kuka tahansa nappaa niin tässä taitaa saada odotella vielä tovin jos toisenkin. Kaverit kyllä löytää mieluisen.

• kk

Se kaikki on kuitenkin kahden kauppa ja miksi se on vaikeaa löytää kumppania varsinkin kun on jo elettyä elämää takana johtuu mielestäni juuri siitä!Ei lähde kaikkien mukaan,tietää mitä haluaa ja mitä ei, voi olla jo lapsia jne!Nuorena ehkä enemmän tunteella ja tietämättömyydellä mukana kaikessa?Tälläisiä ajatuksia tästä nousi mieleeni näin pikaisesti!

• sinkku.....

sitäpä oon itsekkin ihmetelly muutama seurustelu o ollu mut kaikki o loppunut ja aina o joku outo selitys mix nainen on jättänyt mut ja lähtenyt toisen äijän mukaan..Empä tiedä mut tuntuupa että naama taulussani o jotain vikaa..Tähän sinkkuna olemiseen rupee kyllästyyn...

• viekku2

Mun sisko on ikisinkku, koska ei ole löytänyt suomalaisista miehistä sitä oikeaa. Tykkää ikävä kyllä ulkomaalaisista miehistä mieluiten italialaisista eikä ne ole kunnollisia!

• aikuinen nainen

Kyllähän se sinkkunaolo joskus tympii.Mikä meille naisille tai miehille sit kelpaa.riippuu paljon siitä millasta elämänvaihetta just elää ja millasta ihmissuhdetta siihen just sillon hakee.Sit kun elämänvaihe on ohi ni sit kaipaakin jonkinmuunlaista suhdetta.Miettikääpä...noin menee aika usein.
        Ja sit toinen seikka,anteeks miehet,mut monesti on näin....mitä lyhyempi hame ja punasemmat huulet ni sitä varmemmin saa miehen ja suhteen.Sillä mennään pitkälle.Itse en moisia kriteereitä täytä vaikka ihan kaunis olenkin mutta miehiin ei iske pullantuoksunen,kotonaviihtyvä,raitis ja ahkera nainen joka vielä pussaa ja paijaakin miestä oman päivätyönsä lisäksi ja jaksaa vielä olla onnellinen ja hymyileväkin.Että joskus sitä miettii...mikä pielessä arvoissa.

• kokemusta on
        aikuinen nainen kirjoitti:

Kyllähän se sinkkunaolo joskus tympii.Mikä meille naisille tai miehille sit kelpaa.riippuu paljon siitä millasta elämänvaihetta just elää ja millasta ihmissuhdetta siihen just sillon hakee.Sit kun elämänvaihe on ohi ni sit kaipaakin jonkinmuunlaista suhdetta.Miettikääpä...noin menee aika usein.
        Ja sit toinen seikka,anteeks miehet,mut monesti on näin....mitä lyhyempi hame ja punasemmat huulet ni sitä varmemmin saa miehen ja suhteen.Sillä mennään pitkälle.Itse en moisia kriteereitä täytä vaikka ihan kaunis olenkin mutta miehiin ei iske pullantuoksunen,kotonaviihtyvä,raitis ja ahkera nainen joka vielä pussaa ja paijaakin miestä oman päivätyönsä lisäksi ja jaksaa vielä olla onnellinen ja hymyileväkin.Että joskus sitä miettii...mikä pielessä arvoissa.

Olen eri mieltä. Itse olen kokenut, että vaikka olisi kuinka lyhyt hame ja punaiset huulet niin ei sitä oikee niinkään löydä. Niin löytää vain ne VÄÄRÄT. Lyhyellä hameella ei ikävä kyllä saa muuta kun yhden illan juttuja ja varattuja miehiä, jotka pettävät vaimojaan tai tyttöystäviään. Itselle ei jää käteen muuta kun paha mieli ja käytetty olo. Olen huomannut, että ne pullantuoksuiset, kotona viihtyvät, ehkä vähän pyöreähkötkin naiset saavat aina parhaimman näköiset ja muutenkin parhaimmat miehet. Tosin, nämä miehet ovat ikävä kyllä usein juuri niitä, jotka bongaavat "lyhyt hameisia" ja pettää, mutta eivät koskaan halua kunnon parisuhdetta "lyhyt hameisen" kanssa, vaan käyttävät heitä tylysti hyväkseen.

• aristus ja puristus
        viekku2 kirjoitti:

Mun sisko on ikisinkku, koska ei ole löytänyt suomalaisista miehistä sitä oikeaa. Tykkää ikävä kyllä ulkomaalaisista miehistä mieluiten italialaisista eikä ne ole kunnollisia!

Näytä minulle kukkanen ,niin minä näytän sinulle koko elämäni sanoi tyttö pojalleen,varjostansa.

• voi meitä
        aristus ja puristus kirjoitti:

Näytä minulle kukkanen ,niin minä näytän sinulle koko elämäni sanoi tyttö pojalleen,varjostansa.

tällainen tyttö, ihanasti varjossaan. näytin hänelle kukkasen mutta suloinen tyttö kysyikin "tarkoittaako tämä sitä, että olet ihastunut minuun?". Vastasin: "kyllä".
        koko romanttinen tarina ropisi kuin ripulipieru: tyttö varjoistaan olikin tyytyväinen kun oli saanut tiedon tästä ja ei ollutkaan sitten enää pojasta kiinnostunut.

harmi, että jatkoin runon noin, mutta noin se meni.

• 124124124

Ei ole olemassakaan mitään "oikeaa", jotkuthan ovat naimisissakin tuollasia 40-50 vuotta ja eroavat sen jälkeen.

• kahviahörppiväkääpä

Minä olen vielä alle parikymppinen tyttönen, mutta en silti ymmärrä sellaista mieletöntä kumppanin kaipuuta. Mulla ei ole ainakaan ollut mitään hirmuista hinkua jakaa elämääni kenenkään kanssa vaikka ihastus johonkin tyyppiin olisi ollut suurikin. Saattaa kyllä johtua omista taustoista, vuosia kestäneistä masennuskausista ja nykyisestä sosiaalisuuden totaalisesta puuttumisesta. Nyt tuntuu että jämähdän tälläiseksi loppuelämäkseni. Ei se sinänsä häiritse että kuolee neitsyenä, mutta onhan se harmi kun mistään mitä pienenä ajtteli isona kokevansa ei tullutkaan mitään. Eli toisin sanoen jokainen joka nyt joskus jonkunlaisen suhteen tai läpsyttelyn on kokenut, on ainakin saanut jonkun hyväksynnän. Musta sellaisessa rakkaudettomassa suhteessa eläminen on ihan ok, kunhan molemmat ovat tietoisia missä mennään ja molemmat saavat siitä jotain irti.

• Syvältä

...seurustelu tyssää yleensä siihen, että kerron asuvani erityislapsen kanssa joka vaatii hiukan tavallista enemmän huomiota kuin ns.normilapsi.Siinä on seurustelu-ehdokkailla suupielet vääntyneet alaspäin,tai sitten asia on kuitattu naureskellen "kyllä se siitä suttaantuu!"
      Ei erityislapsen kanssa asiat suttaannu ilman tukea ja tukitoimenpiteitä...
      Jotkut eivät puhu mitään,haihtuvat vain kuin pieru saharaan.
      Kyllä se totta on, ettei kaikille löydy kumppania,valitettavasti.

• Kaikilla on omat ongelmat ja kuka hitto tahtois toisen ongelmia joihin ite ei ole alumperin millään tavalla osallinen. Minä en ainakaan tahtois olla mikään. Valintojen maailma sinä oot valinnu sen että hankit lapsen ja oot nyt yksinhuolta, joten huolla yksin ja ole yksin tai vaihtoehtoisesti huolla yksin äläkä heti sälytä sitä huoltamis velvoitetta tapaamasi ihmisen niskaan. Kiinostasko itteäs mies joka sanois että okei voidaan olla yhessä mutta sä muuten oot sitte aina kotona hellan ääressä ja saat ongelmia ittelles koska oot mun kanssa. Epäilen että suakaan kiinostais semmoin, lapsella tai ilman.

• Niih, on meitä joille ei löydy ketään. Kaikki aina tvoittelee täydellisyyttä ja aina on olemassa joku parempi, semmosta oikeaa ei ole kelleen ja lähes jokainen etsii aina parempaa. Oon tullu siihen tulokseen että parempi olla vaan naisten kans kaveri. Kaverit sentään ehkä muistetaan aina kun löytyy edellistä miestä parempi.
      Mä olen saanu tylyä kritiikkiä naisilta siintä asiasta että mulle oma perse on lähinnä, mutta hei kun tyyli on se että aina etsitään parempaa niin minä oon löytän parhaan... itseni. Seksi on monella se iso asia, mutta sitten kun on ihminen jonka elämä/arvot/asuinalue on niin totaalisen erilainen sekoitus muihin verrattuna että se ei toimi yhteen niin lopputuloksena on yksinäinensusi jolla on kavereita. Kaverien kanssa kun ei tarvi olla kun elämän tietyllä osa-alueella.
      Bailu treeni työ/koulu kaverit on kaikki erikseen eikä niistä tule ikinä löytymään semmoista joka kykenis sulattaa kokonaisuutta joten hittooks siin yksinkertaisesti mukavinta olla yksin.

• tällä------

palstalla on kirottu kaveripojan asema alimpaan helvettiin, ja on sanottu että sellaiseen asemaan ei missään tapauksessa saisi jäädä.
        Minä kyllä olen tästä asiasta aika paljon erimieltä, vaikka voi tietenkin niitäkin tapauksia olla joissa ei kannattaisi kaveripojan asemassa olla. Siis ihan siitä huolimatta vaikka satavarmasti tietäisit että et kaveripojan asemasta ikinä pääsisi naisen poikaystäväksi niin kaveripojan asemassa voi siltikin kannattaa olla varsinkin silloin jos ei kuitenkaan itsellä ole omaa naista.

• 00000000000012
        tällä------ kirjoitti:

palstalla on kirottu kaveripojan asema alimpaan helvettiin, ja on sanottu että sellaiseen asemaan ei missään tapauksessa saisi jäädä.
        Minä kyllä olen tästä asiasta aika paljon erimieltä, vaikka voi tietenkin niitäkin tapauksia olla joissa ei kannattaisi kaveripojan asemassa olla. Siis ihan siitä huolimatta vaikka satavarmasti tietäisit että et kaveripojan asemasta ikinä pääsisi naisen poikaystäväksi niin kaveripojan asemassa voi siltikin kannattaa olla varsinkin silloin jos ei kuitenkaan itsellä ole omaa naista.

itse olen samassa tilanteessa...=(
        Tai siis tahtomattani sinkkuna ja yksinhuoltaja...
        ulkoäpäin ei koskaan ikinä uskoisi että olisin mitenkään surullinen tilanteeseni, koska en tietenkään näytä sitä...ja oma valintani on ollut että sain lapsen yksin koska entinen miesystäväni oli petturi ja täysin holtiton alkohlin/rahankäyttäjä...pakko oli lähteä siitä suhteesta koska lapsi oli tulossa, ja jos haluan edes jonkinlaisen truvallisen kodin lapselle...nyt aika on vierähtänyt ja olen pieniä suhteita yrittänyt viritellä kaiken muun ohella...ja ne ovat kuivuneet kasaan heti alkuunsa..yksinkertaisesti ei energia riitä lapsenkasvatuksen ja muun "vastuunkannon" ohella...teen kokopäivä työtä ja hoidan ihan kaiken yksin...joten on tosi vaikeaa löytää/päästää ketää meidän elämään. Varsinkin vkoloppuisin masentaa ajatus siitä että aika menee ja edelleen olen tilanteessani yksin..kaipaisin toki aikuista seuraa ja rakastumista.
        Ystäväni ovat melkein kaikki onnellisessa parisuhteessa ja perheellisiä, joten jään usein ulkopuoliseksi, koska mökkireissut ja muut ovat suosittuja vain nillä joilla on "miehet mukana.." vietän siis paljon aikaa omien sukulaisten ja lapseni kanssa...ja tuntuu joskus että koko maailma on hylännyt eikä ketää vois vähempää kiinnostaakkaan... eikä tietenkään voikkaan, koska onhan minulla työllä rakennettu ulkokuori ja ns elämä hyvin. Varmasti moni ajattelee että olen vahva nainen...jne. aina ei pidä paikkansa miltä asiat näyttää... mutta eipäs valiteta...ainakin minulla on ihana lapsi, ja sellainen työ missä viihdyn, ehkä se rakkauskin joskus tulee vastaan ja hyväksyy meidätkin sitten sellaisena kuin ollaan. =)

• no-----
        00000000000012 kirjoitti:

ulkoäpäin ei koskaan ikinä uskoisi että olisin mitenkään surullinen tilanteeseni, koska en tietenkään näytä sitä...ja oma valintani on ollut että sain lapsen yksin koska entinen miesystäväni oli petturi ja täysin holtiton alkohlin/rahankäyttäjä...pakko oli lähteä siitä suhteesta koska lapsi oli tulossa, ja jos haluan edes jonkinlaisen truvallisen kodin lapselle...nyt aika on vierähtänyt ja olen pieniä suhteita yrittänyt viritellä kaiken muun ohella...ja ne ovat kuivuneet kasaan heti alkuunsa..yksinkertaisesti ei energia riitä lapsenkasvatuksen ja muun "vastuunkannon" ohella...teen kokopäivä työtä ja hoidan ihan kaiken yksin...joten on tosi vaikeaa löytää/päästää ketää meidän elämään. Varsinkin vkoloppuisin masentaa ajatus siitä että aika menee ja edelleen olen tilanteessani yksin..kaipaisin toki aikuista seuraa ja rakastumista.
        Ystäväni ovat melkein kaikki onnellisessa parisuhteessa ja perheellisiä, joten jään usein ulkopuoliseksi, koska mökkireissut ja muut ovat suosittuja vain nillä joilla on "miehet mukana.." vietän siis paljon aikaa omien sukulaisten ja lapseni kanssa...ja tuntuu joskus että koko maailma on hylännyt eikä ketää vois vähempää kiinnostaakkaan... eikä tietenkään voikkaan, koska onhan minulla työllä rakennettu ulkokuori ja ns elämä hyvin. Varmasti moni ajattelee että olen vahva nainen...jne. aina ei pidä paikkansa miltä asiat näyttää... mutta eipäs valiteta...ainakin minulla on ihana lapsi, ja sellainen työ missä viihdyn, ehkä se rakkauskin joskus tulee vastaan ja hyväksyy meidätkin sitten sellaisena kuin ollaan. =)

terve nainen pystyy aina halutessan vaikka sen lapsenkin hankkimaan, eikä nainen voi ikinä ajutua lähellekkään sellaista totaalisen syrjäytyneisyyden tilaa mihin yksinäiset miehet voivat ajautua ajan kuluessaa vanhemmiten.

• mä vaan
        00000000000012 kirjoitti:

Tuo oli melkein kuin minun elämästä kirjoitettu

• muistutusta
        no----- kirjoitti:

terve nainen pystyy aina halutessan vaikka sen lapsenkin hankkimaan, eikä nainen voi ikinä ajutua lähellekkään sellaista totaalisen syrjäytyneisyyden tilaa mihin yksinäiset miehet voivat ajautua ajan kuluessaa vanhemmiten.

Terve nainen ei läheskään aina voi saada lasta. Eikä miehetkään. Mutta miehet voi saada lapsia hamaan hautaan asti. Tänhän tietää kaikki, mutta muistutuksena vaan.

• mies50+

Ei kannata puristaa liikaa.... Ei se synny syntymättä, kuten Kalevalassa sanotaan. Sitten kun löytyy, niin tietää mitä on etsinyt. Pääasia että on sopusoinnussa itsensä kanssa.

• mikko_n_75

Nuorempana asetin naisille korkeita ulkonäkövaatimuksia ja se oli varma tapa jäädä yksin. Nyt 35-vuotiaana ja kohta 36-vuotiaana en ole siitä asiasta enää niin kranttu, olen pyytänyt tapaamista myös aivan tavallisen näköisiltä naisilta, mutta jotakin on aina mennyt pieleen. Yökerhot ovat tässä iässä todella surkeita paikkoja, kun sisään mennessä saattaa olla koko asiakaskunnan vanhin ja suurimpaan osaan naisista on yli 10 vuoden ikäero ylöspäin ja oma ikä ja ulkonäkö toimii epäedukseen.

Se, mikä minua nykyisin häiritsee ulkonäköasioita enemmän, on pelko siitä, että alkaisin taustoista tietämättä seurustella epäluotettavan ja irtosuhteilevan naisen kanssa. Sen perusteella, mitä olen nähnyt ja kuullut, etenkin alle 30-vuotiailla naisilla, jotka käyvät usein ulkona ravintoloissa, on tapana vaihdella miessuhteitaan hyvin usein. On myös naisia, jotka ovat muodollisesti sinkkuja, mutta joilla on pitkä lista "vakipanoista", joille he tarvittaessa soittelevat ja pyytävät luokseen. Minusta olisi mustasukkaisuutta herättävää ja noloa olla tuollaisella listalla, se muistuttaisi jopa huorissa käymistä.

• mitäpahaavakipanossa

Miten sinkkumiehet sitten täyttävät seksuaaliset tarpeensa? Vai pystyvätkö miehet helpommin elämään seksittömän elämän kanssa? Olen ollut sinkku vuosia, mutta haluan silti seksiä. Tästä syystä olen noin muutaman kuukauden välein viettänyt yön ravintolasta löydetyssä herraseurassa. Ja kun sinkkuelämää on takana 10 vuotta, petikumppaneita on kertynyt useita kymmeniä --> olen useimpien miehien mielestä täysi horo, vaikka kovin moni on tuskin sitä mieltä, että seksiä neljä kertaa vuodessa on paljon. Vakipanojen kanssa petikumppaneiden määrä olisi epäilemättä pienempi ja seksikin olisi varmasti parempaa kuin kännisäädöt aamuyöstä. Toivoisinkin löytäväni itselleni mukavan miehen, jolle soittaa hellyyden ja seksin kaipuussa, mikäli omaa rakasta ei tule vastaan. Tätä kirjoittaa siis nainen, joka haluaisi parisuhteen, jossa molemmat olisivat onnellisia eikä suhteen ulkopuolista seksiä harrastettaisi.

Mutta siis: miksi miehet eivät hyväksy irtosuhteita ja vakipanoja naisilta, koska epäilemättä itse niitä myös harrastavat? Mulla on kauan sitten karisseet toiveet miehestä, joka ei olisi irtosuhteita harrastanut, jos sellaisia toiveita on koskaan ollutkaan. En hyväksy pettämistä, mutta minun mielestäni irtosuhteet eivät tarkoita sitä, etteikö olisi uskollinen parisuhteessa. Vai olenko ihan hakoteillä?

• mielipide100

kääntynyt niin päin, tosiaan. esim. 25 - vuotiaat miehet ihailevat kovasti neljä-ja viiskymppisiä naisia (typerä nimitys "puuma" nykyään, unohdetaan se, puhun ihan vakavasti) ja voivat rakentaa suhteen heidän kanssaan. on paljon tuttuja näin. mutta naiset ovat nykyään tosi erilaisia kuin ennen ja asenteet myös: jos nelikymppinen mies on kiinnostunut kolmekymppisestäkin, on tilanne usein hieman "outo" ja mies koetaan ikälopuksi. en ole ainoa ystäväpiiristäni monet sanovat samaa. neljäkymppinen joka on kiinnostunut 25-vuotiaasta on sitten jo ihan pervo tai "dirty old man" nykyään.
        Eipä siinä, en tarkoita että ikäero pitäisi olla, mutta kun tuli asia puheeksi. Mielestäni on hassua, että ikäeroasia on kääntynyt noin, koska jos ollaan täysi-ikäisiä niin ei iällä ole väliä muuten kuin sisäisen maailman kannalta, mutta silloinkin on annettava molemmille oikeus olla siinä kypsyyden asteessa kuin on.
        Itse seurustelen minua vanhemman naisen kanssa ja olen seurustellut itseäni nuoremmankin kanssa. Molemmat ovat toimineet. Se jos suhde loppuu ei tarkoita missään nimessä että suhde olisi ollut "huono" tai "virhe" ellei siihen sitten ole liittynyt vahvaa henkistä tai pienintäkään fyysistä väkivaltaa.

• hmhm
        mitäpahaavakipanossa kirjoitti:

Miten sinkkumiehet sitten täyttävät seksuaaliset tarpeensa? Vai pystyvätkö miehet helpommin elämään seksittömän elämän kanssa? Olen ollut sinkku vuosia, mutta haluan silti seksiä. Tästä syystä olen noin muutaman kuukauden välein viettänyt yön ravintolasta löydetyssä herraseurassa. Ja kun sinkkuelämää on takana 10 vuotta, petikumppaneita on kertynyt useita kymmeniä --> olen useimpien miehien mielestä täysi horo, vaikka kovin moni on tuskin sitä mieltä, että seksiä neljä kertaa vuodessa on paljon. Vakipanojen kanssa petikumppaneiden määrä olisi epäilemättä pienempi ja seksikin olisi varmasti parempaa kuin kännisäädöt aamuyöstä. Toivoisinkin löytäväni itselleni mukavan miehen, jolle soittaa hellyyden ja seksin kaipuussa, mikäli omaa rakasta ei tule vastaan. Tätä kirjoittaa siis nainen, joka haluaisi parisuhteen, jossa molemmat olisivat onnellisia eikä suhteen ulkopuolista seksiä harrastettaisi.

Mutta siis: miksi miehet eivät hyväksy irtosuhteita ja vakipanoja naisilta, koska epäilemättä itse niitä myös harrastavat? Mulla on kauan sitten karisseet toiveet miehestä, joka ei olisi irtosuhteita harrastanut, jos sellaisia toiveita on koskaan ollutkaan. En hyväksy pettämistä, mutta minun mielestäni irtosuhteet eivät tarkoita sitä, etteikö olisi uskollinen parisuhteessa. Vai olenko ihan hakoteillä?

Et ole hakoteillä, olen kanssasi samaa mieltä asiasta. Joskus tietysti ajattelen, että pitäisi vain pidättäytyä ja odottaa mutta miksi? Itse olen ollut seurustellessa aina uskollinen ja niin pitää ollakin. Ehkä tärkeintä on näissä irtosuhteissa se, että kumpikin pelaa samoilla säännöillä eikä toiselle valehdella ja lupailla mitään että saataisiin sänkyyn.

• mitäpahaavakipanossa
        hmhm kirjoitti:

Et ole hakoteillä, olen kanssasi samaa mieltä asiasta. Joskus tietysti ajattelen, että pitäisi vain pidättäytyä ja odottaa mutta miksi? Itse olen ollut seurustellessa aina uskollinen ja niin pitää ollakin. Ehkä tärkeintä on näissä irtosuhteissa se, että kumpikin pelaa samoilla säännöillä eikä toiselle valehdella ja lupailla mitään että saataisiin sänkyyn.

Joo, mun mielessä seksisuhteissa ja yhden illan jutuissa pitää olla samalla tavalla rehellinen kuin muissakin. Ei niitä puhelinnumerojen vaihtoja siis pliis miehet, jos ei niille käyttöä arvele olevan. Ja sillä periaatteella tietenkin, että kaikkea voi tehdä, kunhan siitä ei koidu kellekään mielipahaa, ei kummallekaan tai kolmannelle osapuolelle.

• GospelATM77
        mitäpahaavakipanossa kirjoitti:

Mä olen kristitty 33-v sinkkumies ja ikinä en ole yhdenvillan juttuja harrastanut. Vakaumus tietty ehkä pääsyy. Yhden naisen kanssa lyhyesti seurustelin ja seksiä harrastin muutaman kerran. Mutta melekoista säätöä oli. Nyt elän seksitöntä elämää ja jos himot käyvät liian suureksi niin omaan apuun on pakko turvautua. Mutta selibaatti on elämäntapa. Ei sydänsuruja eikä mitään tauteja jne. Eli on meitä miehiä, jotka eivät ole ikinä harrastaneet yhden illan juttuja. Mutta naiset eivät sellaisia arvosta ja se että olen kristitty on vain negatiivista. Joten odotan eläväni elämäni yksin..tosin uskon ihmeisiin joten ei sitä tiedä mitä tapahtuu...

GospelATM77

• mitäpahaavakipanossa
        GospelATM77 kirjoitti:

Mä olen kristitty 33-v sinkkumies ja ikinä en ole yhdenvillan juttuja harrastanut. Vakaumus tietty ehkä pääsyy. Yhden naisen kanssa lyhyesti seurustelin ja seksiä harrastin muutaman kerran. Mutta melekoista säätöä oli. Nyt elän seksitöntä elämää ja jos himot käyvät liian suureksi niin omaan apuun on pakko turvautua. Mutta selibaatti on elämäntapa. Ei sydänsuruja eikä mitään tauteja jne. Eli on meitä miehiä, jotka eivät ole ikinä harrastaneet yhden illan juttuja. Mutta naiset eivät sellaisia arvosta ja se että olen kristitty on vain negatiivista. Joten odotan eläväni elämäni yksin..tosin uskon ihmeisiin joten ei sitä tiedä mitä tapahtuu...

GospelATM77

Varmasti et ole ainoa mies, joka jättää yhden illan jutut väliin. Eikä niitä pidä harrastaa, jos ei omakseen koe, oli syy sitten mikä tahansa. Eikä se, että itse hakee läheisyyttä/seksiä/hellyyttä yhden illan jutuista, tarkoita sitä, etteikö arvostaisi ja kunnioittaisi heitä, jotka eivät irtosuhteita harrasta. En minäkään erityisemmin irtosuhteista perusta, olisin paljon mieluummin oikeassa parisuhteessa. Mutta en pysty kieltämään itseltäni hetken lohtua, koska se ei sodi omaa moraalikäsitystäni vastaan, niin kauan kun ketään ei satuteta. Toivottavasti löydät jonkun kivan naisen, jonka kanssa elää ja olla onnellinen.

• .....tarvitaan kaksi osapuolta, jotka ovat ehjiä ja tietävät mitä haluavat. Uskon rakkauteen ensisilmäyksellä. (molemminpuolinen) Uskon johdatukseen.
      On niin paljon yksinäisyyttä, koska ihmiset ovat niin rikki ja ymmärtämättömiä.
      Entisen suhteen päätyttyä, etsitään kiireesti uusi suhde, vaikka surutyö täytyisi tehdä. Suhde alkaa rikkinäisenä, eikä silloin ole voimavaroja, eikä edes halua tai ei uskallusta rakastaa täysillä.

• 3+2

Kun lakkaa etsimästä, lakkaa myös luomasta asiasta itselleen paineita. Usein silloin kun ei etsi, alkaa löytymään.

• aika täytenä

Kun elo luopuu etsinnästä löytää se Joulunkin yksin istumisesta.

• Rumotus

En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta 30-vuotiaana joka ei yleensä vetoa ihan naisiin "sillä tavoin" kuin pitäisi niin tajuaa ne omat rajoitteensa sekä osaa suhtautua mahdollisuuksiin löytää se kumppani.
      Paljon näen että kyse on elämäntilasteista ja ihan puhtaasta tuurista.
      Sitä voi olla tarjolla aina jotakin, mutta kannaatako epäkäypän ihmisen kanssa alkaa suhteeseen?
      Esimerkiksi itsellä ei ole haluja millään tavoin alkaa lapsellisen naisen kanssa yhteen. Ei ole omia lapsiakaan. Siitä vain ei tulisi mitään. Kuitenkin tyrkyllä itselle on näitä tai sitten sellaisia jotka eivät millään tavalla sovi omaan kuvaan siitä mitä parisuhteelta odottaa.

Jollakin toisella on sitten erilaiset syyt ja erilaiset elämäntilanteet, miten kukin sovittaa ne toisiinsa.
      Ihmissuhteet ei ole helppoja eikä ne ole kovin autuaita välttämättä vaikka sellainen olisi.

Ja kyllä se ulkonäkö ja seksuaalisen ensivaikutuksen tekeminen nuoremmalla iällä alle 30 vuotiaiden ja 30 vuotiaidenkin maailmassa vaikuttaa paljon. Jos et sykähdytä miehenä tai naisena niin ei se siitä muuksi muutu vaikka kuinka peiliä tuijottelisi.

Lähempänä 50-vuotiaat alkavat katsella sitten maailmaa erilaisin silmin.

• pakko sanoo...

että minä olen ruma mies mutta vientiä on ollut. en tiedä miksi sitten, ihmettelen sitä naisillekin ja nauravat vaan. ei se kuule kyllä siitä ulkonäöstä pelkästään ole kiinni. en tiedä. minä tykkään naisista ja naiset minusta, tykkään kovasti kaikennäköisistä naisista enkä itsekään tuijota ensimmäiseksi ulkonäköä.
        kyllä mä nyt vaan täällä korostaisin että se ulkonäkö ei oo se juttu, sorry boys. (and girls :))

• Rumotus
        pakko sanoo... kirjoitti:

että minä olen ruma mies mutta vientiä on ollut. en tiedä miksi sitten, ihmettelen sitä naisillekin ja nauravat vaan. ei se kuule kyllä siitä ulkonäöstä pelkästään ole kiinni. en tiedä. minä tykkään naisista ja naiset minusta, tykkään kovasti kaikennäköisistä naisista enkä itsekään tuijota ensimmäiseksi ulkonäköä.
        kyllä mä nyt vaan täällä korostaisin että se ulkonäkö ei oo se juttu, sorry boys. (and girls :))

Veikkaan että olet sillä miehisellä tavalla "ruma".
        Jos olet mies joka on naamastaan hieman ruma, mutta samalla vähemmän karskin näköinen niin silloin ketään naista ei oikein kiinnosta.

Sinä olet ehkä äijämäisen ruma tai sitten sulla on itseäsi oikein myyvä luonne.

Itsekään en välitä pyöreistä naisista koska oma keho on kunnossa. Tarjokkaita siltä puolelta olisi, ehkä sinäkin tarkoitit noita?

• Rumotus
        Rumotus kirjoitti:

Veikkaan että olet sillä miehisellä tavalla "ruma".
        Jos olet mies joka on naamastaan hieman ruma, mutta samalla vähemmän karskin näköinen niin silloin ketään naista ei oikein kiinnosta.

Sinä olet ehkä äijämäisen ruma tai sitten sulla on itseäsi oikein myyvä luonne.

Itsekään en välitä pyöreistä naisista koska oma keho on kunnossa. Tarjokkaita siltä puolelta olisi, ehkä sinäkin tarkoitit noita?

Tarkoitus ei ollut loukata pyöreitä naisia tässä sitten.

En vain näe oikein järkeä kahden erilaisiin elämäntapoihin tottuneen ja pyrkivän kehon hoidon osalta olevan yhteydessä millään muotoa.

• pakkosanoo jatkaa
        Rumotus kirjoitti:

Tarkoitus ei ollut loukata pyöreitä naisia tässä sitten.

En vain näe oikein järkeä kahden erilaisiin elämäntapoihin tottuneen ja pyrkivän kehon hoidon osalta olevan yhteydessä millään muotoa.

joo kyllä ymmärrän sua toisaalta erittäin hyvin. on "karheanrumia" miehiä ja sitten "komeita" ja sitten "nättejä poikia" ja ym ym. Mutta kyllä mä kuule olen vähä niinku oikeesti "ruma" :-D mulla on pyöreä pää ja vähän liian iso nenä. Mutta luonteen kohdalta osuit varmaan oikeeseen. Mutta ei missään nimessä muuten ollu tarkotus ylpeillä, en ole mikään expertti missään. Mutta siis toi luonne....mä luulen kuule et se on...uskon että käsität tän: toisinpäin! Eli mä EN myy itteeni mutta kyllä mä olen aika ulospäinsuuntautunut, mutta siis en ns. ole haku päällä oikein koskaan. Joku mimmi joskus sano, että se on tärkeetä, että mies on hieman "etäinen", kun kiinnostuin taas kyseleen näistä asioista. Ite ehkä vähän oon, mutta en tarkoituksella, en laskelmoiden. Mutta ehkä toi että EN myy itseäni mutta silti osaan viestittää naisille jotakin, ehkä se on se. Emmätiedä. Mutta en mäkään perhettä ja sitä "oikeaa" (jos sellaista nyt yleensä ja blablablaa) kuitenkaan vielä ole löytänyt, että eipä siinä. Nauttinut olen nyt sitten olostani, usein olen ahdistunut, tosi usein, mutta harvemmin siitä et naisasiat mättäis. Kaikki muu kyllä :-/

• Ei sitten

Itse olen aika nuorta porukkaa vielä, 25 vuoden ikäpintaa, niin alkaa se välillä tympiä, kun sukulaiset kyselee: Joko sinulla heila on? Ja vähänkin mainitsee, että on mies puolisia kavereita, niin heti kysellään kaikki mahdolliset. Mitä tässä mättää, jos miehet on vaan kavereita.

Mutta joskus kun katselee luokkakavereita, jotka olivat siinä 19-22 vuoden pintaan jo seurustelevat ja on naimisiin menoa, niin joskus sitä kaipaa itselleen jonkun vierelleen. Mutta se sitten unohtuu töiden lomassa ja tietysti töissä sitten nuoret, että vanhat puhuvat perheellisestä elämästä. Tuntuu aika paljon ulkopuoliselta. Jos koskaan edes harkitsen seurustelua, niin en ottaisi suomalaista miestä. (Ei pahalla.) Johtuen varmaan osaksi syytä, että oma ikäluokka käyttäytyy kuin teinit ja myös joku tutkija. (Joskus vuona peruna.) Oli suomalaisia suositellut ottamaan ulkomaalaisen puolison, liittyen suomalaisten perinne sairauksiin.

No, jos ei tule ketään, niin ainakin teen "hyvän" teon olematta jatkamatta sukua ja eipähän ne ns. sairaat geenit pääse jatkamaan.

• Kokemusta on

että pitäisi olla laki jotta avioliittoon tarvittaisiin myös
        sulhasen ja morsiamen vanhempien kirjallinen suostumus ja
        lisäksi jonkin viranomaisen antama lausunto joka arvioisi että
        onko liitto kestävällä pohjalla.
        Pelkkä ns. rakkaus ei tosiaankaan ole riittävä peruste kun se
        kuitenkin kestää vain lyhyen aikaa.

• suomalainen mies

sama juttu. Suomalaiset naiset ei vaan oikein innosta henkisesti. Liian viinaan meneviä lutkia BB tyyliin. Poikkeuksiakin tietenkin on.

• j33s

Voi sitä olla onnellinen muutenkin. Kun ei ole perheen aiheuttamaa taloudellista stressiä voi tehdä mitä tahtoo.

Se oikea hiihtää sitten vastaan kun sen aika tulee.

Sillä aikaa voi matkustella, harrastaa ja nauttia elämästä. Hanki avoauto tai moottoripyörä. Pidä hauskaa kun vielä voit.

Minäkin löysin omani vasta yli kolmekymppisenä, pian sen jälkeen kun lopetin etsimisen.

Mielessä kyl kävi monesti että voishan sitä sinkkunakin elellä. Ei se parisuhde ja perhe mikään automaattinen onnen tuoja ole.

• Rumotus

Tuossa vain on se juttu että jos ei nuorena edes kunnolla etsi niin se ei tarkoita kolmekymppisenäkään löytää välttämättä sopivaa ellei sitten tyydy mihin tahansa suhteeseen.

"Se oikea hiihtää sitten vastaan kun sen aika tulee. "

En kyllä sokeasti uskoisi tähän ellei ole voimakas kohtalonusko tai jumalanusko tausta.

Moni jää tässä maailmassa yksin tavalla tai toisella, suhteessa tai erikseen.
        Ehkä kannattaa totutella ajatukseen itse kenenkin?

"Ei se parisuhde ja perhe mikään automaattinen onnen tuoja ole. "

Ei ole, ei. Mutta kyllähän siinä voi tulla tunne että jää osa elämästä elämättä jos aina elää yksin.

• yxin1+11

Te kaikki "tulee jos on tullakseen" ym. se tulee kyllä vastaan- lässyttäjät voisitte jonkin muun lorun keksiä koska ainakaan etsimättä ja kysymättä ei kukaan tule. Toisille tietty, mut jos vähänkin klikkaa ulkonäkö tai jokin muu osa-alue niin ainakin mies voi olla aivan rauhassa... ei tule kukaan häiritsemään.

Kerro mulle mitä hauskaa on matkustelussa, avoautossa tai moottoripyörässä jos sitä ei voi jakaa kenenkään kanssa? Itselle kaikki moinen tekee olosta vieläkin yksinäisemmän. Kateellisen auton naarmuttajan voi taasen löytää ihan etsimättäkin.

• koo----
        Rumotus kirjoitti:

Tuossa vain on se juttu että jos ei nuorena edes kunnolla etsi niin se ei tarkoita kolmekymppisenäkään löytää välttämättä sopivaa ellei sitten tyydy mihin tahansa suhteeseen.

"Se oikea hiihtää sitten vastaan kun sen aika tulee. "

En kyllä sokeasti uskoisi tähän ellei ole voimakas kohtalonusko tai jumalanusko tausta.

Moni jää tässä maailmassa yksin tavalla tai toisella, suhteessa tai erikseen.
        Ehkä kannattaa totutella ajatukseen itse kenenkin?

"Ei se parisuhde ja perhe mikään automaattinen onnen tuoja ole. "

Ei ole, ei. Mutta kyllähän siinä voi tulla tunne että jää osa elämästä elämättä jos aina elää yksin.

" Ei ole, ei. Mutta kyllähän siinä voi tulla tunne että jää osa elämästä elämättä jos aina elää yksin. "

Tasan tarkaan näin. Mitä suuremmalla todennäköisyydellä tämän asian tulee ennemmin tai myöhemmin kokemaan näin. Se on itseasiassa mahdotonkin välttää tällaista kokemusta jo siksi, kun valtakulttuuri kuitenkin menee niiden ehdoilla jotka ovat mukana parisuhde/seksi-kuvioissakin, ja valtakulttuurin asettamien paineiden ulottumattomissa taasen on jokseenkin mahdoton elää.

• DiibaDaabaDaa.......

Komppaan "Tartteeko löytyä pari?" -lausettasi. Miksi se koetaan jotenkin ahdistavaksi, jos yksinkertaisesti jää yksin lopun iäksi? Minä etsin, hain, olin hakematta ja etsimättä mutta ilmeisesti olin joku idiootti-imuri, kun kohdalleni osui vain niitä jotka eivät sitten tahtonetkaan mitään suhdetta vaan etsivät edelleen jotain, mitä ei ole olemassakaan.

Koin "ahaa"-elämyksen ja nykyään olen sinkkuna ihan omasta tahdostani, monet miehet ovat ihmetelleet tätä päätöstäni elää yksin, mutta miksi yrittää jotain mikä ei tule onnistumaan ja käteen jää vain paha mieli sekä sydän surut. Nyt niitä ei tule miesten osalta ja tulen erittäin hyvin toimeen itsekseni, ei tarvitse passata ja palvella toista, ei kuunnella ikuista haukkumista sekä sovaamista, tehdä kaikki juuri siten miten toinen sen tahtoo, nyt elän itselleni ilman huolen häivää ja nautin joka solullani tilanteestani.

Nyt kuitenkin olisi, kuin jokainen mies haistaisi sen, etten tahdo miestä enää ja tyrkyttämällä tyrkyttävät eivätkä millään jättäisi rauhaan, soittelevat (en vastaan puheluihin), viestittävät (en vastaa myös niihin), ehdottelevat treffejä (kieltäydyn kiittäen) ja tunnen oloni erittäin vaivautuneeksi, koska en tahdo enää yhtäkään miestä elämääni vaan tahdon elää juuri näin, eli yksin nauttien olostani.

Onko se todellakin niin, että sitten kun mies tai nainen on joko varattu tai ei tahdo parisuhteeseen tai muutenkaan toisen sukupuolen kanssa kanssakäymiseen, niin silloin alkaa niitä tarjouksia sadella, mikä siinä oikeen on...? Olen huomannut saman homman varattuna ollessani.

• just-----
        yxin1+11 kirjoitti:

Te kaikki "tulee jos on tullakseen" ym. se tulee kyllä vastaan- lässyttäjät voisitte jonkin muun lorun keksiä koska ainakaan etsimättä ja kysymättä ei kukaan tule. Toisille tietty, mut jos vähänkin klikkaa ulkonäkö tai jokin muu osa-alue niin ainakin mies voi olla aivan rauhassa... ei tule kukaan häiritsemään.

Kerro mulle mitä hauskaa on matkustelussa, avoautossa tai moottoripyörässä jos sitä ei voi jakaa kenenkään kanssa? Itselle kaikki moinen tekee olosta vieläkin yksinäisemmän. Kateellisen auton naarmuttajan voi taasen löytää ihan etsimättäkin.

Näin on.
        Ja kuinka epämukavaksi sitä olonsa tuntee vaikka jossain oudossa ympäristössä hotellissa, jos sinne ihan yksin on mennyt. Tuleehan siinä helposti epätoivoisen luuserin olo, ja kun siinä sitten vielä paljon joutuu tekemään jo senkin eteen, että tämä asia ei ulospäin kovin pahasti näkyisi niin ei sitten niin paljon muuhun(kuten mahdollisen seuran saamiseen) voikkaan keskittyä. Eli ei näiltä matkoiltakaan näin mennen ainakaan sitä seuraa(mitä juurikin vailla on) ole paaljon odotettavissa.
        Kaiken päälle ulkomaalaisten on mahdoton käsittää sellaista miten mies voi ajautua niin totaalisesti kaikesta elämästä, ja vielä sosiaalisestikkin syrjään kuin mitä suomessa miehet voivat ajautua, ei varsinkaan jos mies näyttää vielä päältä ihan o.k. näköiseltä. Joillain elinkautisvangeillakin on yleensä ainakin jotain sosiaalisia verkostoja ja monilla omia perheitäkin.

Minä tuossa viime suvena olin joitakin päiviä majoittuneena yhteen hotelliin. Siinä kun aamulla kävin alakerran ravintolassa syömässä niin oli siinä useita suomalaisiakin naisia ja pariskuntiakin. Kyllä minä sen huomata sain, että niiltä monttu auki levähti kun minä astuin baariin(jopa tökerösti tuijottivat ja ihan selvästi keskenään kommentoivat minua). Yhden suomalaismiehen kanssa jonkun sanan vaihdoin siinä ulkona, mutta kyllä hänkin selvästi vaivautunut siinä oli. Jos olisin joku sellainen vaatimattoman näköinen lyhyenläntä miehenlyllerö niin silloin ei minuun ainakaan heti huomiota niin kiinnitettäisi, mutta minä olen aika huomiota herättävä, vaikka ei kasvoillani enää mitään nuoruuteni lookista jäljellä olekkaan. Pelottavankin näköinen varmaan olen, ja ainakin johonkin mittaan myös surullisen näköinen kun en tällaista asiaa pysty ainakaan kokonaan peittäämään vaikka vähän tummia laseja käytänkin.
        No minä olin kuitenkin lähinnä bisness/sijoitus-juttuja katsastelevalla matkalla enkä siis sen puoleen varsinainen epätoivoinen seuran etsijä, mutta kuitenkin näin.

• nainen 24v.
        yxin1+11 kirjoitti:

Elämä on tarkoitettu jaettavaksi läheisen ihmisen / perheen kanssa. Elämän viettäminen yksin on karua.

• atm...

Me olemme at-miehiä ja emme suvaitse asiallisia keskusteluja tällä palstalla.
      Tästä lähtien tähän keskusteluun saa kirjoittaa vain atm:t.

• HUMMUSHUMMUS@69

MISTÄ TIEDÄT KUKA ON SE OIKEA? JA MAAILMA ON TÄYNNÄ NARSISTISIA PINNALLISIA KUSIPÄITÄ, (NIIN NAISIA KUIN MIEHIÄKIN) PAHOINPITELIJÖITÄ (NIIN HENKISTÄ KUIN FYYSISTÄKIN), PETTÄJIÄ JOILLA TIETOAKAAN KÄYTÖSTAVOISTA JA LIIAN SUURET LUULOT JA KUVITELMAT KAIKESTA, ITSESTÄÄNKIN.

NIIN JOS JOKU FIKSU, RUOANLAITTOTAITOINEN KILTTI YKSIAVIOINEN NYMFOMAANI VARUSTETTUNA MAALAISJÄRJELLÄ. JOKA PITÄÄ LÄHEISYYDESTÄ JA JOLLE EI TARVII PAPERIPUSSIA LAITTAA PÄÄHÄN YLEISILLÄ PAIKOILLA JONKA KANSSA VIIHTYY NIIN KAUPUNGISSA KUIN MUUALLAKIN JA JOKA EI NALKUTA PIKKUASIOISTA NIIN OLIS IHAN RIITTÄVÄN LÄHELLÄ OIKEAA. NIIN JA JOKA EI OLIS TATUOITU TÄYTEEN EIKÄ OLIS ALKOHOLISTI TAI NARKKARI TAI ISTUS KOKO PÄIVÄÄ KONEEN/PUHELIMEN ORJANA PUHUMASSA PASKAA LIIKKUMATTA TAI AJATTELEMATTA TAI YLIPÄÄTTÄÄN TEKEMÄTTÄ MITÄÄN HYÖDYLLISTÄ.

• notprincesss

ja vielä huudatkin....
        Jospa laittaisit sen riman sinne minne se kuluukin ja etsisit sen tavallisen tytön, joka oikeasti useimmiten on paljon mukavampi kuin prisessat, joita siis haluaisit ja joihin olet ihastunut, mutta joiden käytöstä et sitten kestäkään.

• kaamosajatus

Tuo on älytön idea.... kyllä sitä voi elämänsä täyttää kaikenlaisella puuhastelulla ja suurimmalla osalla on ainakin joitakin kavereita joita voi tavata silloin tällöin. Mutta silti tunne yksinäisyydestä on aina mukana ja tekee olotilasta hieman surumielisen.

Jotkut päivät ovat vaikeampia kuin toiset ja viikonloput ja esim. joulu. Itse uskon, että ihmisellä on sisäänrakennettuna halu välittää jostakin erityisesti ja, että joku välittäisi sinusta erityisesti. Olen varma, että ihminen kärsii, jos kukaan ei kosketa hänta lempeästi. Kyllä ihmiset nykyään osaavat tyydyttää seksuaalisia tarpeitaan myös itse, mutta ei se korvaa sen toisen ihmisen läsnäoloa ja arjen ajatusten jakamista ja yhdessä tekemistä.

Minusta tuntuu, että ne ihmiset jotka korvaavat toisen ihmisen esim. koiralla ovat luovuttaneet ja elävät niin hyvää elämää kuin on mahdollista, mutta jotain on mennyt rikki. Sinänsä sellainen elämä on varmasti ihan elettävää elämää.

Esim. mun työpaikala olen yleisen ihmettelyn aiheena? Miten et ole löytänyt uutta miesystävää? Olen ihan varma, että he ajattelevat minussa olevan jotain vikaa. Olen ihan normaali, mutta ei vain ole se oikea tullut vastaan. Juuri nyt en ollenkaan ymmärrä mitä miehet etsivät ja haluavat tai mitä minun tulisi tehdä, jotta minut huomattaisiin?

Itse en jaksa koko ajan etsiä, mutta en aio luovuttaa ja tiedän hyvin, että tänne kotiin se mies ei eksy vahingossa.

• Rumotus

Tiedätkö, jossakin vaiheessa voi tulla se ajatus vastaan ettet sinä itse ole se oikea kenellekään koska oikein kukaan lähimainkaan sopiva ei sinua pidä minään.

Sen ajatuksen kanssa sinuiksi tuleminen on huomattavasti vaikeampaa kuin se että toteaa ettei vain ole sattunut kohtaamaan jonka itse kokee oikeaksi.

En usko että ihmiset yrittävät korvata toisen ihmisen koiralla vaan näkevät että koira sentään on luotettava ja joku johon voi suunnata huolenpitoaan rajoituksetta että kärsii tappioita tai huomaa jälkeenpäin että se oli pelkkää harhaa kun toisesta paljastuu ettei hän pidä sinua "oikeana".

Näen tuon "oikea vain ei ole tullut vastaan" pienoisena valheena kun ei jaksa ehkä yrittää tai pelkää että joutuu myöntämään vaikka esimerkiksi että itsessä on jotakin häikkää esimerkiksi rumuutta joka saa toiset ihmiset hylkimään.

Osa uskoo maailman ja ihmisten hyvyyteen sekä että onni tulee aina kun sitä vähiten odottaa. Ei se vain mene kaikilla niin jos vaikka ei ole vain puoleensavetävä toisen sukupuolen puolelta.

• Rakkauden hedelmiä

Oot vielä niin nuori, joten voit kohdata sen elämäsi rakkauden vielä. :) Näin vanhempana ihmisenä olen sitä mieltä, että elämässä ei voi tositarkoituksella rakastua vain kuin muutaman kerran aidosti. Jakaa ns. sydämensä, asumisen, harrastuksensa ja koko elämänsä toisen ihmisen kanssa, ja että se henkinen puoli vielä synkkaa.

Nää kaikki em. asiat kun loksahtavat paikoilleen, ja toki paljon muitakin asioita on vielä kestävään rakkauteen kuuluvaa, niin ei ole lainkaan mahdotonta löytää sitä ns. "oikeaa kumppania" iässäsi.

Mieluummin olisin yksin, kuin ns. en rakastaisi toista ihmistä.

Tällaisia asioita heräsi minulle, joka on ollut parisuhteessa melkeen ikänsä, ja nyt sitten usemman vuoden jo yksin, yksinäinen, vaan ei kurjuuden kuningas kutenkaan, koska tää on ollut tosi antoisaa aikaa elää itselleen täysivaltaisesti, ja kuitenkin kotona rauhallisesti. :)

• lenkkeilijä/n23

No sepä se. Paria ei löy'y. Nykymaailmassa kun tuntuu ulkonäkö olevan kaikkein tärkein ja pitäisi esittää muuta kuin mitä on.
      Ihminen omana itsenään ei kelpaa.

Siksipä olen mieluummin sinkkuna ja elelen kissani ja koirani kanssa kuin ottaisin ulkonäöstä nalkuttavan miehen.

• ulkomailta?

Tuttu tilanne. Minulla oli Suomessa aivan sama tilanne. Oli hyvä työ, tuli ihan kivasti rahaa, oma asunto, harrastelin liikuntaakin ja ulkonäkökin oli ihan ok.

Silti vain ei yksinkertaisesti "löytynyt" ketään. Olihan siinä useampikin kiinnostunut, mutta ei ne sitten vain jostain syystä edenneet ne jutut. Aikaa kului, ja ikääkin tuli koko ajan lisää.

Sitten, kuin taikaiskusta, jo lähempänä 40 ikävuotta tuli tilaisuus lähteä ulkomaille - vähäksi aikaa. Olihan se helppoa lähteä kun sinkku oli, ja seikkailumielellä vielä. Rahaa oli jo.

Sitten sillä suurkaupungin vilskeessä alkoi löytyä tuttavuuksia, niinkin vakavaa että naimisiin päädyttiin ja nyt odotellaan vauvaa.

Monelle tuttavalle on käynyt aivan samalla tavalla, eli jos vain on mahdollisuuksia ja rohkeutta, niin suosittelen kokeilemaan. Jos ei töitä ulkomailta löydy, niin aina voi yrittää opiskelemaan johonkin. Oleskeluluvat irtoavat opiskelijalle huomatavasti helpommin kuin työntekijällle...

• ..

Joku ottaa ongelman parinhankinnasta, toinen työstä / opiskelusta, joku rahasta. Joku lottoaa jok'ikinen viikonloppu. Kaikkia näitä yhdistää tyytymättömyys omaan tilanteeseen ja se, että se joku asia pitäisi saada itselle ja sitten kuvitellaan että unelma on täyttynyt ja elämä hymyilee.

Myös eräs toinen asia yhdistää heitä: Tällaiset henkilöt usein kuvittelevat että kaikki muutkin haluavat samaa aivan kuten sinä otsikossasi "Kaikille ei löydy paria". Miksi edes kuvittelet että kaikki haluaisivat paria itselleen?

Todellisuudessa esim. Parisuhteessa ns. "Alkuhuuma" hälvenee oikeasti aika nopeasti, ja sitten alkaa arki. Kehotan sinua tutustumaan todellisuuteen ja huomaamaan että esim. monissa parisuhteissa, ei se muillakaan aina ruusuilla tanssimista ole kaikista kulisseista huolimatta.

• Rumotus

"Heitä"? Ketä siis?

Minua ihmetyttää tällainen sanojen kiemurtelu.
        Sinä et halua paria, joku toinen haluaa.

On aikamoinen perustarve ihmisellä että on joku jota rakastaa ja jonka kanssa voi yrittää vaikka lisääntyä.
        Voiko sitä edes verrata rahan hankintaan tai työhön?

Miksi sinä kuvittelet että sinun tapasi elää on se oikea ja näitä "heitä" yhdistää joku sinusta nähtävästi "huono" piirre koska he haluaisivat ehkä kumppanin.

Olet varmasti nyt totaalisen hieno ja näitä "heitä" korkeampi ihminen noissa suurissa mietinnöissäsi.
        Ehkä sinä et kaipaa läheisyyttä kuten joku toinen kaipaa etkä ole ehkä valmis antamaan sitä toisille ihmisille.

Sinunlaisesi tiedetään ;)

• ei ole vain yhtä oikeaa?? se riippuu itsestään millaista suhdetta hakee? rakkaus alkaa ihastuksesta ja loppuu yleensä alapesuun?? siihen jälkimmäiseen. kaikki muu on omista ajatuksista ja käyttäytymisestä kiinni. täytyyhän partnerin aina olla saman suuntainen ajatuksissaan ja teoissaan.

• ..
        Rumotus kirjoitti:

"Heitä"? Ketä siis?

Minua ihmetyttää tällainen sanojen kiemurtelu.
        Sinä et halua paria, joku toinen haluaa.

On aikamoinen perustarve ihmisellä että on joku jota rakastaa ja jonka kanssa voi yrittää vaikka lisääntyä.
        Voiko sitä edes verrata rahan hankintaan tai työhön?

Miksi sinä kuvittelet että sinun tapasi elää on se oikea ja näitä "heitä" yhdistää joku sinusta nähtävästi "huono" piirre koska he haluaisivat ehkä kumppanin.

Olet varmasti nyt totaalisen hieno ja näitä "heitä" korkeampi ihminen noissa suurissa mietinnöissäsi.
        Ehkä sinä et kaipaa läheisyyttä kuten joku toinen kaipaa etkä ole ehkä valmis antamaan sitä toisille ihmisille.

Sinunlaisesi tiedetään ;)

"Heillä" tarkoitin juuri henkilöitä, jotka aina kuvittelevat että se jokin tekee heidän elämästä täydellistä ja että kaikki haluavat juuri sitä samaa.

Esim. Eräs kaverini joka oli ihastunut bmw -merkkisiin autoihin, ei pystynyt ollenkaan tajuamaan kuinka minä en halua samaa kuin hän. Monta kertaa jouduin tekemään selväksi, että pidän toyota:stani, jolla pääsen töihin ja kauppaan ja joka pelaa kuin unelma. Hän ei sisäistänyt sitä, kuinka on mahdollista, etten halua samaa kuin hän. Tämä oli esimerkki.

En tietenkään sano että tapani elää on ainoa oikea, mutta sanoisin että he, jotka ovat saaneet jotain hyvää elämäänsä, ovat saaneet sen ikäänkuin sattuman kautta oikeassa tilanteessa.
        Ei niin, että olisivat etsineet ja halunneet ja pyrkineet siihen aina ja sokeasti. Puhutaan sitten rahasta, työstä tai suhteista jne.

• Rumotus
        .. kirjoitti:

"Heillä" tarkoitin juuri henkilöitä, jotka aina kuvittelevat että se jokin tekee heidän elämästä täydellistä ja että kaikki haluavat juuri sitä samaa.

Esim. Eräs kaverini joka oli ihastunut bmw -merkkisiin autoihin, ei pystynyt ollenkaan tajuamaan kuinka minä en halua samaa kuin hän. Monta kertaa jouduin tekemään selväksi, että pidän toyota:stani, jolla pääsen töihin ja kauppaan ja joka pelaa kuin unelma. Hän ei sisäistänyt sitä, kuinka on mahdollista, etten halua samaa kuin hän. Tämä oli esimerkki.

En tietenkään sano että tapani elää on ainoa oikea, mutta sanoisin että he, jotka ovat saaneet jotain hyvää elämäänsä, ovat saaneet sen ikäänkuin sattuman kautta oikeassa tilanteessa.
        Ei niin, että olisivat etsineet ja halunneet ja pyrkineet siihen aina ja sokeasti. Puhutaan sitten rahasta, työstä tai suhteista jne.

Ymmärsin sitten väärin.

Yritin juuri sanoa että kaikki eivät halua samaa ja vaikka omalla kohdalla ei ole niin voimakas vietti olla toisen kanssa niin välillä se on tuskallisen voimakas kuitenkin. Toisaalta tiedän ihmisiä joilla varmasti päivittäin on jo vaikeaa kun ei ole jotakuta jota rakastaa.

Ite ajattelen niin että ne jotka eivät ole löytäneet, ovat löytäneet, etsivät tai eivät etsi ole sen parempi tai huonompia kuin muutkaan toisenlaiset.

Yleensä se onnistuminen on yhdistelmä yritystä, oikea aikaisuutta ja sitten vain sattumaa.

Mutta olen sitä mieltä että kannattaa miettiä mihin itsellä on rahkeita. Jos tajuaa esimerkiksi kuten minä olevansa aika ruma ja puoleensavetämätön niin ei kirpaise kuin aluksi pikkaisen ja sen jälkeen ymmärtää ettei edes aina se yrittäminen riitä.
        Joillakin mun kaltaisilla voi sitten käydä taas ihan käsittämätön mäihä ja tapaavat jonkun uskomattoman hyvän tyypin jonka kanssa kaikki onnistuu.
        Sitten osa taas tapaa näitä joiden kanssa kaikki menee vähän pieleen kuten mullekin on käynyt.

Uskon kuiteski että joillekin elämästä tekis täydellisen esimerkiksi kumppani koska se on yksi elämän osa alue kuitenkin. Se voi joitakin rasittaa kohtuuttomasti, varsinkin sellainen yksinäisyys.

Vaikea sellaiselle ihmiselle on sanoa että unohtaisi unelmansa ja pitäis vain tottua olemaan yksin. Ite oon oppinut koska tiiän ettei tule todennäköisesti kesää ellen sitten ala huolimaan ja olemaan ihan kenen kanssa tahansa.

• mitmit

Että vastaan tulee vielä se unelmien mies. Ei sen täydellinen tarvitse olla, mutta toimeen täytyy tulla. Uskon, koska se saa odottamaan tulevaa. :)

• Rumotus

Minulla oli joskus nuorena tuollainen ajatus. Nyt tajuan miten naiivia se onkaan.

• muumipapppa

onpa sitä itsekkin tultua 29v oltua jo sinkkuna, eläessäni en ole seurustellut. vaikeahan sitä enää tässä iässä on alkaa mitään parisuhdetta tekemään kun on tottunu menemään ja tulemaan miten haluaa. eikä ole sellaista tunnetta että pitäisi tuossa vierellä joku olla. tai tottakai välillä tulee sellaisia hetkiä että olenko jäänyt jostain "paitsi" kun näkee muita kävelevän käsi kädessä ja nauravan ja suutelevan kadulla. silloin sitä miettii että olisiko se oma elämä erilaista jos seurustelisi.

mutta veikkaan että kun oppii tuntemaan oikeasti itsensä niin ehkä se seurustelun aloittaminen on helmpompaa, eikä tarvitse miettiä sitä että kuka olen ja mitä haluan. jokaisen ihmisen pitäisi olla elämässään pitempia aikoja yksin niin tietäisi itsestään paremmin ja oppisi kuuntelemaan. veikkaan että aika moni ihminen ketä on "heikko" menee suhteeseen vaan sen takia että pitää olla vieressä joku turva tms... eikä tuoda omia ajatuksia tai ideoita esille.

• nidk
        muumipapppa kirjoitti:

onpa sitä itsekkin tultua 29v oltua jo sinkkuna, eläessäni en ole seurustellut. vaikeahan sitä enää tässä iässä on alkaa mitään parisuhdetta tekemään kun on tottunu menemään ja tulemaan miten haluaa. eikä ole sellaista tunnetta että pitäisi tuossa vierellä joku olla. tai tottakai välillä tulee sellaisia hetkiä että olenko jäänyt jostain "paitsi" kun näkee muita kävelevän käsi kädessä ja nauravan ja suutelevan kadulla. silloin sitä miettii että olisiko se oma elämä erilaista jos seurustelisi.

mutta veikkaan että kun oppii tuntemaan oikeasti itsensä niin ehkä se seurustelun aloittaminen on helmpompaa, eikä tarvitse miettiä sitä että kuka olen ja mitä haluan. jokaisen ihmisen pitäisi olla elämässään pitempia aikoja yksin niin tietäisi itsestään paremmin ja oppisi kuuntelemaan. veikkaan että aika moni ihminen ketä on "heikko" menee suhteeseen vaan sen takia että pitää olla vieressä joku turva tms... eikä tuoda omia ajatuksia tai ideoita esille.

Oon samaa mieltä sun kanssas.

• Its goaaaaal!

Uusille asiakkaille 5€ tai 10€ ilmaiseksi uuteen Suomalaiseen bingoon!

Tästä linkistä rekisteröitymällä saat 10€ normaalin 5 euron sijaan http://www.bingoon.fi?i=Teukka256

• vika korvien välissä

Eivätkä nämä samat ihmiset löydä yleensäkkään mitään muutakaan, heitä tyydyttävää. Niin täydellistä mitään ei olekkaan, että voisi tällaisen ihmisen tyydyttää. Jatkakoon vain etsimistään ja keskitytään me vähemmän vaativat elämään mukavaa elämää yhdessä, vaikka vähän puutteellisinakin.

• todellakin väärin.

Olen 28v mies. Mä kovasti kaipaan jo sitä naista elämääni, jonka kanssa perustais perheen. Muhun on elämäni aikana rakastunut vain semmoset naiset jotka on rumia tai mulla ei oo samoja tunteita. Ne joista oon kiinnostunut, tykkää musta korkeintaa kaverina. Kerran vähän päälle parikymppisenä olin rakastunut suunnilleen saman ikäseen naiseen ja hänellä tuntui olevan samoja tunteita mua kohtaan. Tää nainen jopa teki itse aloitteen ja olin itsekkin rakastuneempi koko elämässäni. Me seurusteltiin noin kuukauden verran. Suhteemme aikana epäilin että hänen äidillänsä oli mua vastaan, kun kerran oltiin tansseissa eri kyydillä. Nainen oli äitinsä kyydillä. Mä tanssin tän naisen kanssa koko illan yhdessä ja ilta oli ihana, kunnes äitinsä päätti että he lähtee kotiin, niin äitinsä tuli keskeyttää tanssimme ja repi tyttöönsä puoliväkisin kädestä. Meillä muuten oli ihana suhde ja luulin elämäni vihdoinkin muuttuneen onnelliseks. Meillä ei ees ollut pientäkään riitaa MISTÄÄN. Kerran nainen lähetti mulle noin kuukauden seurustelun jälkeen tekstarin: "Mä tässä mietin että en halukkaan parisuhdetta. En oo vielä valmis. Ollaan kavereita". Kunnioitin hänen päätöstään. Kun seuraavan kerran näin tän naisen tansseissa (hän oli äitinsä kyydissä), hain häntä tanssii. Hän tanssiessamme sanoi: "Mulla ei oo aikaa millekkään parisuhteelle". Nainen sitten tanssi melkein koko illan vain äitinsä kanssa. Loppu illasta hain vielä naista tanssii ja hän antoi pakit. Sinä kyseisenä iltana näin tän naisen viimesen kerran. Tää viimenen kerta kun näin tän naisen, oli ainoo kerta kun en nähnyt tän naisen yhtään hymyilevän ja epäilen että äitinsä inhos mua jostain syystä ja painosti meitä eroomaa. Kyseisenä vikana iltana nainen tuntui olevan vihanen mulle, vaikkei riidelty koskaan mistää. Ei ilman syytä voi olla vihanen. Jos sä Mira Haikonen Espoon Tapiolasta tunnistat itsesi, niin oo kiltti ja ota muhun yhteyttä ja juteltais edes. T: Ari Hesasta

• Kahestaan on kivaa

Mikä siinä on niin vaikeaa? Opetelkaa tuntemaan itsenne, oppikaa kämmeistänne ja heikkouksistanne ja olkaa itsekriittisiä. Niinkuin minäkin olen ihan niin että melkein ahdistaa. Älkää hyväksykö itseänne keskinkertaisina, mutta pyrkikää kaikessa aina tasapainoon ja keskitiehen.
      Nuorena kannattaa nauttia sinkkuudesta ja kauneudesta (nuorena olet luultavasti kauneimmillasi), seikkailla ja ihastua, oppia kuka on sinun ajatusmaailmasi kanssa samalla tasolla. Ei pidä horoilla ympäriinsä eikä mennä vieraiden kanssa sänkyyn, tutustu ensin ja mene vasta sitten. Älä kuitenkaan odota keltään enempää, mutta VAADI silti itsellesi vain parasta. Ymmärrä että sinussa on paljon sietämistä, joten myös sinun on siedettävä muita. Kun vihdoin löydät rakkaan anna hänen olla mitä hän on, mutta muista myös että sinä saat olla mitä olet. Älä mene siihen lankaan, että elämäntilanteen muuttuessa pitäisi kumppaninkin vaihtua. Kumppanin pitää osata muuttaa suhtautumistaan sinuun kun sinä muutut ja tietysti myös toisinpäin. Muista että sisimmältäsi olet aina sama ihminen, älä jätä yksin toista josta on kerran tullut sinulle YSTÄVÄ. Älä koskaan kosta mitään periaatteella "koska sekin teki" huolehdi aina vain siitä että teet itse oikein. Silloin SINULLA on varaa valita! Terv. Nuori ja omasta mielestään kaikella tavalla kaunis nainen, koskaan en ole joutunut enkä joudu jäämään yksin.

• Hmph.

"Nuori ja omasta mielestään kaikella tavalla kaunis nainen, koskaan en ole joutunut enkä joudu jäämään yksin. "

Johtuisko tuo jälkimmäinen asia siitä mitä mainitset edellä nuoruudesta yms.? ;)

• Kahestaan on kivaa
        Hmph. kirjoitti:

"Nuori ja omasta mielestään kaikella tavalla kaunis nainen, koskaan en ole joutunut enkä joudu jäämään yksin. "

Johtuisko tuo jälkimmäinen asia siitä mitä mainitset edellä nuoruudesta yms.? ;)

Hmph:lle vastaus. Voi toki johtua nuoruudestani. Olen kuitenkin saanut kokea hyviä ja kestäviä ihmissuhteita elämässäni JO varsin nuorena ja tottakai haluan uskoa että omalla käytökselläni on ollut vaikutusta asiaan. ;;) Ja tahdon myös uskoa että on jatkossakin.

• yksin ei

"Koskaan en joudu olemaan yksin." En tiedä, mitä tohon nyt sanois. Toisaalta toivon, että joutuisit. Ymmärtäisit ehkä vähän enemmän. Mutta toisaalta toivon, että et. Kahestaan on kivempaa.

• Rumotus
        Kahestaan on kivaa kirjoitti:

Hmph:lle vastaus. Voi toki johtua nuoruudestani. Olen kuitenkin saanut kokea hyviä ja kestäviä ihmissuhteita elämässäni JO varsin nuorena ja tottakai haluan uskoa että omalla käytökselläni on ollut vaikutusta asiaan. ;;) Ja tahdon myös uskoa että on jatkossakin.

Sinun kohdalla on ehkä mahdoton koskaan saada selvää onko kiinni käytöksestä vai ulkoisesta olemuksesta.

Tiedätkö miten naurettavalta tuntuu kun joku puhuu itsetunnosta, itsevarmuudesta ja hyvästä käytöksestä jos on ruma mies ja on aivan sama miten käyttäytyy kun saa huonoa kohtelua osakseen?

Tai sitten mennään siihen pisteeseen että tosiaan pitää laskea oma rima niin alas jo että kuka tahansa pääsee hyppäämään sen yli mukaanluettuna ne joilla on huono luonne tai ovat täysin sopimattomia itselle.

Nuorena ja kauniina naisena on todella helppo sanoa että "olen hyväkäytöksinen ja minun on helppo sen takia löytää seuraa".

• ikisinkkumiesvaan

olen 45v ja olen ikäni ollut sinkkumies enkä ole edes haaveillut parisuhteesta kun 90% todennäköisyydellä
      suhde ei ole onnellinen n 50% todennäköisyydellä tulee ero jossain vaiheessa ja hirveä riita omaisuudesta
      sekä lapsista.
      vaikka joitakin lähennys ehdotuksia on tullut en ole innostunut niistä kun tulee ensimmäisenä nämä ikävät
      todennäköisyys seikat.
      olen ihan tyytyväinen elämääni ja saan tehdä mitä haluan enkä edelleenkään kaipaa rasitetta parisuhteesta
      enkä riitoja lapsista itselläni ei ole lapsia enkä tarvikkaan tulee turhaa riesaa haluan olla ja elää vapaana.
      mikä ihmeen myytti se pitää olla että pitää olla tai tavoitella parisuhdetta sekä lapsia en ainakaan minä
      ymmärrä sitä.
      ihmisen pitää saada elää sillain kuin itse haluaa eikä antaa elämälle mitään tiettyä kaavaa miten pitäis elää.
      kun elän sinkkuna minulla ei ole tarvetta ryypiskellä eikä tupakoida.Mutta miten on avioliitossa olevien
      miesten kans aika usein tulee tietoa että avioliitossa oleva mies käy tuulettamassa itseään kapakassa
      kun ei jaksa riidellä puolison kans tai kuunnella kärttyistä vaimoaan.
      minä itse ainakin sinkkuna elän terveellisesti liikun paljon en ryyppää enkä tupakoi ja tunnen oloni mukavaksi ettei tule ajatuskaan minnekään kapakkaan tuulettumaan...

• ikisinkkuN30+

Terveisiä kaikille ikisinkuille ja sinkuille. Toivottavasti onni joskus kääntyy suotuisaksi meillekin.

• Näkökulma

Olen parantumattomasti sairas - mutten kuolemansairas - ja se jos joku on "oiva" keino "pysyy" poikamiehenä, sellaiset kun kierretään kaukaa :)

• cc

On jotenkin lohduttavaa lukea, etten ole maailman ainoa iki-sinkku. Minulla on hyvä työ ja loistavasti etenevä ura, tulen toimeen omillani ja olen ulkoisesti katseen kestävä. Urheilen paljon, joten myös vartaloni pitäisi täyttää joitain vaatimuksia. Silti olen sinkku, mistä enää 30- vuotias miehen itselleen löytäisi... Työn kautta se ei onnistu, harrastuksista en myöskään oikein usko miestä löytyvän, baareissa niin usein kovin nuorta porukkaa, että ihan hirvittää. Joten kanssasisaret- ja veljet, ei kaikille ole olemassa sitä oikeaa- tai edes sitä melkein oikeaa- Osa meistä tulee elämään yksin aina. Piste.

• yxi1+13
        cc kirjoitti:

On jotenkin lohduttavaa lukea, etten ole maailman ainoa iki-sinkku. Minulla on hyvä työ ja loistavasti etenevä ura, tulen toimeen omillani ja olen ulkoisesti katseen kestävä. Urheilen paljon, joten myös vartaloni pitäisi täyttää joitain vaatimuksia. Silti olen sinkku, mistä enää 30- vuotias miehen itselleen löytäisi... Työn kautta se ei onnistu, harrastuksista en myöskään oikein usko miestä löytyvän, baareissa niin usein kovin nuorta porukkaa, että ihan hirvittää. Joten kanssasisaret- ja veljet, ei kaikille ole olemassa sitä oikeaa- tai edes sitä melkein oikeaa- Osa meistä tulee elämään yksin aina. Piste.

Niin, tässä tullaan tähän.. cc voisi surkuttelemisen sijaan laittaa spostinsa tänne, löytyisi taatusti halukkaita kirjeenvaihtajia joista voisi valita itselleen muutaman sopivan ainakin deiteille. Ainakin mut, 30v peli ei ole vielä menetetty, mut kyllä kohta voi olla..

Vai alkoiko sittenkin jo peljättämään? Hui, nettimiehiä..

• ed.
        yxi1+13 kirjoitti:

Niin, tässä tullaan tähän.. cc voisi surkuttelemisen sijaan laittaa spostinsa tänne, löytyisi taatusti halukkaita kirjeenvaihtajia joista voisi valita itselleen muutaman sopivan ainakin deiteille. Ainakin mut, 30v peli ei ole vielä menetetty, mut kyllä kohta voi olla..

Vai alkoiko sittenkin jo peljättämään? Hui, nettimiehiä..

Laitapa rohkeasti vaan spostisi esille vai alkoiko hirvittämään olla se eka joka lähtee asiassa liikkeelle?

• cc
        ed. kirjoitti:

Laitapa rohkeasti vaan spostisi esille vai alkoiko hirvittämään olla se eka joka lähtee asiassa liikkeelle?

Okei, mielenkiinnosta annan siis sähköpostiosoitteeni, katsotaan, millaisia ajatuksia saattaisi löytyä. Eli caoilinn@suomi24.fi.

• ..

Pakko löytyä.

• MK83 <3

Nykyään n. 25 vuotiaalla pitää olla vähintään oma asunto, auto, menestyksekäs ura, puhua 3kieltä, harrastaa extremelajeja mutta kuitenkin arvostaa perinteisiä juttuja, lista olis kyllä loputon. Nykyään vaaditaan niin paljon ja tietty etenkin naisen ulkonäkö tulee olla niinku barbilla konsanaan.
      Itse olen oikeastaan aina ollut sinkku. Minulla on 8vuotias poika, joka ehkä alentaa" pisteitäni". Asun vuokralla, opiskelen ja käyn töissä. En omaa trimmattuja muotoja. Todella kiva olen ja ihan kunnon ihminen ja kyllähän minä ukon saisin mutta en halua ihan ketä vaan. Ei sillä, että olisin nirso mutta osaan olla jo niin hyvin yksin, että ei mun tarvii olla kenekää kanssa vain sentakia, että mulla olis joku. Kuitenki olis kiva, että olis joku, joku joka sais ne perhoset sinne massuun mutta ei...en tiedä onko vika yhteiskunnassa,ihmisissä vaan minussa :)

• noubadi

Olen jo tosin 61v,ja läpi käyny 2 avioliittoo lapsineen kaikineen,nyt vasta se tuntuu,tämä yksinäisyys,10v olen yksin oleillu ,ilonani lapsen lapset,mutta se tärkeä henkilö viereltä puuttuu,te vielä nuoria ,menkää ulos ja hakekaa se rakas rinnalle,mulla ei siihen mahollisuutta!

• osaatko---

Osaatko kuvitella miltä se sitten tuntuisi jos ei sinulla niitä lapsenlapsiakaan eikä lapsia olisi.

• muruseni.fi

Minä olen 56 v. nainen ja ollut kerran aviossa, josta kaksi lasta ja nyt myös kaksi lapsenlasta. Avioeron jälkeen olin monia vuosia yksin lasteni kanssa ja olin jopa tyytyväinen elämääni. Elämääni kuitenkin tuli mies kolmisen vuotta sitten, jonka kanssa muutin vuosi sitten yhteen. Luulin löytäneeni miehen, jonka kanssa jakaisin elämääni. Alkuun kaikki menikin hyvin ja hellyyttä ja välittämistä oli molemminpuolin. Mies kuitenkin salaa minulta alkoi etsiä "sitä oikeaa" netistä ja lankesi johonkin itseään puolta nuorempaan latinonaiseen, jonka kanssa meilaili ja viestitteli jatkuvasti Tämä nainen hehkutti rakkauttaan ja mieheni hurahti täysin tähän. No, myöhemmin kävi ilmi, että rikollisliiga oli kaiken takana ja mieheni menetti sekä rahansa, että ikuisen rakkauden sekä myös minut. Mies on 61 v ja saa nyt sitten etsiä "sitä oikeaa" loppuelämänsä.
        Nyt yritän selvitä tuosta ja täyttää elämäni muilla asioilla kuten ihanien lapsenlapsien kanssa olemalla ja muilla minulle mieluisilla asioilla. Silti kaipaan ihmistä vierelleni.

• Näin on

Etsiä, kyllä se oikea vielä löytyy.

• uskova75

etsimistä. Kohvakan Sepon sanoja lainatakseni: "Paras on edessäpäin"

• verovapaaduunari

"Syytä voi vain arvailla aina ja se voi olla hyvin monimutkainenkin, esimerkiksi vain elämäntilanteiden muutoksista johtuva tai sitten vaikkapa joku virhe tai vika ulkonäössä."

Ei se ole ulkonäöstä kiinni, vaan olettamuksesta, että kaikkien täytyisi olla porno-, tai rocktähtiä joita ei ole vielä käytetty, ja joilla ei ole omia ajatuksia, ja periaatteita. Ongelma on myös yhteiskunnan harjoittamasta tukemisesta, ylenpalttisesta holhouksesta, joista pahin on totaali yhärit. En tarkoita, että tässä olisi vikaa yksittäisissä ihmisissä vaan koko holhousrakenteessa. Olettamuksena on se, että valtio tarvitsee orjia tuottamaan verotuloja, ja jos yksinhuoltajuutta ei tueta millään tavalla ei niitä silloin olekaan. Seuraus on suoraan siitä, että mm. maatalous on koneellistettu niin, että se ei tarvitse kuin murto osan työtekijöitä mitä se tarvitsi vielä 50 tai 100 vuotta sitten. Meidän 30 kymppisten ja vähän vanhempienkin vanhemmat vielä elivät ihan toisenlaisessa suomessa, ja maailmassa. Kun heidän kokemukset ovat meidän tiedossa, niin ei alitajuntaisesti haluta tai osata hyväksyä tosiasoita. nykyään on hyvin vaikea löytää naista joka ei jo tule toimeen yksinkin, jos halua ei ole on etsiminen aika turhaa. Kun naiset tarvitsevat oikeastaan vain siitosoreja, niin yhdellä miehellä voi olla kymmenenkin "huollettavaa" mutta todellisuudessa yhteiskunta kustantaa, se kun on tosiasia, että se mies jolla on aikaa pitää naamansa puuterissa ei ehdi töitä tehdä.

Lopulta jos jotain haluat asialle tehdä lopeta veronmaksaminen. Kyllä tää romahtaa muutamassa vuosikymmenessä jos ihmiset haluavat olla muutakin kuin äpäröiden elättäjiä. Niin naiset kuin miehetkin.

• ouoio

Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on miesten keskenäinen tasa-arvoisuus huonontunut tosi paljon.
        Ihmispopulaation rakenne alkaa yhä enemmän muistuttamaan jotain mehiläisyhdyskuntaa tai paviaanilaumaa, jossa vain pieni osa uroksista on kelvollisia jatkamaan sukua ja lopuille on vain se työläismehiläisen osa, raataa aikansa muiden puolesta ja kuolla pois. Pitäisi jo vähitellen perustaa tähän maahan jokin miespuolue tai salaliitto jonka poliittiseen ohjelmaan kuuluisi lopettaa kaikenlainen lapsiperheiden ja yksinhuoltajien tukeminen, koska kaikkein vähiten katetta verorahoillleen saavat yksinelävät miehet. Tämän puolueen pahimpia vastustajia varmaankin tulisivat olemaan lähes kaikki naiset ja noin 25% parhaiten ansaitsevista miehistä.

• näin---
        ouoio kirjoitti:

Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on miesten keskenäinen tasa-arvoisuus huonontunut tosi paljon.
        Ihmispopulaation rakenne alkaa yhä enemmän muistuttamaan jotain mehiläisyhdyskuntaa tai paviaanilaumaa, jossa vain pieni osa uroksista on kelvollisia jatkamaan sukua ja lopuille on vain se työläismehiläisen osa, raataa aikansa muiden puolesta ja kuolla pois. Pitäisi jo vähitellen perustaa tähän maahan jokin miespuolue tai salaliitto jonka poliittiseen ohjelmaan kuuluisi lopettaa kaikenlainen lapsiperheiden ja yksinhuoltajien tukeminen, koska kaikkein vähiten katetta verorahoillleen saavat yksinelävät miehet. Tämän puolueen pahimpia vastustajia varmaankin tulisivat olemaan lähes kaikki naiset ja noin 25% parhaiten ansaitsevista miehistä.

Kyllähän tämäkin kehitys sellainen asia tietenkin on, että se taho jonka elämän mukavuutta tämä palvelee ja lisää haluaa kuoliaaksi vaieta tämän aihuttamasta elämisen tason kurjisumisesta niiden ihmisten jokossa joita tämä väistämättä korville päätyy vetämään.

• Zpeedy

...kuin miehille,se on fakta!
      Suuremmalla todennäköisyydellä mies on se ketä jää yksin,naisille voi riittää miehiä jokaiselle sormelle mutta miehille harvemmin löytyy ottajia niin helposti.
      Enemmän näillä sinkkupalstoilla ja sinkkuchateissä miehiä tuntuu pyörivän kuin naisia,selkeästi enemmän.

Onko se kenties syynä että miehet tarvitsee naisia enemmän kuin naiset miehiä?

• 1nuorimies

Toi ei kyllä oo ihan totta. Usein naisissa on niitä, jotka itkevät parisuhteen rakkaudettomuutta, ja kun mies ei oo sitä ja tätä, eikä sano sitä ja tota. Naiset ovat usein olosuhteiden uhreja, ja tämän miehen valitsemia.

Mies etsii naisesta ensisijaisesti seksiä, naiset taas "ikuista rakkautta". Tämän takia chattipalstoilla pyörii enemmän miehiä. Luuletko tosiaan, että suurimmalla osalla heistä ei olis ollut naisia aiemminkin?

Miehet jotka etsivät seksiä, tulevat kyllä löytämään naisen ennen pitkää. Sen sijaan miehet, jotka etsivät ikuista rakkautta, jäävät usein ilman. Tämän perustan omiin havaintoihini.

• Cosmic travel
        1nuorimies kirjoitti:

Toi ei kyllä oo ihan totta. Usein naisissa on niitä, jotka itkevät parisuhteen rakkaudettomuutta, ja kun mies ei oo sitä ja tätä, eikä sano sitä ja tota. Naiset ovat usein olosuhteiden uhreja, ja tämän miehen valitsemia.

Mies etsii naisesta ensisijaisesti seksiä, naiset taas "ikuista rakkautta". Tämän takia chattipalstoilla pyörii enemmän miehiä. Luuletko tosiaan, että suurimmalla osalla heistä ei olis ollut naisia aiemminkin?

Miehet jotka etsivät seksiä, tulevat kyllä löytämään naisen ennen pitkää. Sen sijaan miehet, jotka etsivät ikuista rakkautta, jäävät usein ilman. Tämän perustan omiin havaintoihini.

Luultavasti se todellinen rakkaus löytää siitä mielen äärettömyydestä, joka on kutistettu pakkokeinoin tähän konkreettiseen maailmaan ja sen ylitse ei voida nähdä.

Hyvin pian, kun kosmiselle tielle lähtee, kokee toisen ihmisen itsenään, sisarena, veljenä, eikä niinkään ihmisenä, jonka kanssa pitäisi saavuttaa jotakin. Rakkaus on pyyteetöntä. Rakkaus on tämä hetki. Ei toinen ihminen.

Siksi kukaan ei löydä "sitä oikeaa", vaikka niin luulevat. Se on illuusio.

• Hei haloo

Mies ei voi jäädä suuremmalla todennäköisyydellä yksin, sillä naisia ja miehiä on suurinpiirtien yhtä paljon ja moniavioisuus on todella harvinaista.

• 26v N

Mulla on persoonallisuuden ominaisuutena (sanovat häiriöksikin) vaativuus. Mun mielestä asiat pitää hoitaa tehokkaasti. Tunteet ovat heikoille ihmisille.

Viihdyn hyvin yksin. Nautin lukemisesta ja kirjoittamisesta. Mulla on opiskelupaikka ja sen lisäksi kiva työpaikka, jossa on hyvät etenemismahdollisuudet. Olen sosiaalinen ja työpaikalla kehuttu työntekijä, mutta en halua päästää työkavereita liian lähelle. Oikeastaan he tietävät minusta vain nimeni.

Olen seurustellut kyllä, pisin suhde kesti melkein 3 vuotta. En nauttinut parisuhteesta. Tuntui, että se oli kuitenkin pakko olla, vaatimus tuli ympäristöltä. Olimme kumppanini kanssa molemmat hyvin itsenäisiä ja vaikka asuimme yhdessä, viihdyimme omien ystäviemme kanssa ja kävimme yksin reissussa. Pettämistä ei ollut. Tuo oli varmasti molemmille kasvattava aikakausi.

Seksi on minulle yksi liikuntalaji muiden joukossa. En mieti tunteita vaan sitä, montako kaloria juuri kulutin. En osaa antaa läheisyyttä. En kestä, jos joku puolituttu koskee minuun. Tekisi mieli tappaa tyyppi siihen paikkaan. Olen tarkka reviiristäni ja siitä ketä siihen päästän. Minulla on muutamia todella läheisiä ystäviä ja rakas perhe. En ole yksin. Vaikka jokainen meistä on loppujen lopuksi yksin.

Mielestäni olen tehnyt yhteiskunnallisesti hyvän päätöksen olla yksin. Kun eräs keski-ikäinen rouva kysyi "No onkos sulla jo mieskaveria?" vastasin "Mitäköhän helvettiä mä sellaisella teen?". Koen ihmissuhteet rasittavina ja tiedän että mulla on niistä paljon opittavaa. Suurin osa ihmisistä pitää mua kylmänä ja etäisenä. Lämpöä ja rakkautta annan vain sisäpiiriläisille, niille jotka tietävät kuka mä oikeasti olen.

"Yksin eläminen" ei haittaa mua. Vähemmän tiskiä, enemmän aikaa tehdä juuri niitä asioita joita haluan. Keneltäkään ei tarvitse pyytää lupaa mihinkään. Onko se sitten itsekästä? Mielestäni itsekästä olisi se, että eläisin parisuhteessa, jossa en tunne mitään.

Olen ihmisen näköinen ja etäisyydestäni huolimatta loistava tyyppi. Leikin tyhmempää kuin olen, etteivät ihmiset vaatisi multa liikaa. Ihmissuhteet on raakaa peliä, jota en halua alkaa pelaamaan. Kaveri rakastui mieheen ja he seurustelivat muutaman kuukauden. Sitten mies paljasti humalassa, että oli rakastunut minuun. Millainen soppa! Nyt kaverilla on uusi mies. En halua tavata tätä. En pelkää sitä, että olisin kaikkien mielestä jotenkin erityisen viehättävä, vaan kaverini epävarmuutta. En kestäisi niitä katseita.

Mä jätän seurustelun, avioliiton ja perheen perustamisen onnen niille, jotka sitä havittelee. Se vain ei ole mun unelma.

• gg

tää on yleinen vitsaus nykysuomessa että naiset yrittävät olla miehiä. arvaa "sytyttääkö"?

• fkjgkjdölkög
        gg kirjoitti:

tää on yleinen vitsaus nykysuomessa että naiset yrittävät olla miehiä. arvaa "sytyttääkö"?

No se on sun ja muiden "sytymättömien" ongelma. Ei liikuta pätkääkään.

• Minä 27v nainen

Olen aikalailla samoilla jäljillä 26v N.n kanssa. En halua ketään reviirilleni. Pidän tarkoituksella hieman tylyä ja kylmää imagoa yllä jolla saan tilaa ympärilleni. En halua kutsumattomia vieraita kotiini enkä halailla ketään. Ihmisten lähelle tunkeminen ärsyttää. Baareissa iskemään tulevat ovat raivostuttavia. En vain kestä jos joku on liian lähellä.
        Pidän hyvänä sitä että olen tiedostanut tämän asian itsestäni. En tarvitse väkisin yrittää miellyttää kun minusta ei yksinkertaisesti olisi siihen. Tuntisin ahdistuneeksi elämän, jossa jokainen meno, ja niinkin simppeli asia, kuin mitä tänään on ruuaksi, pitäisi sopia toisen kanssa. Haluan elää omalla tavallani eikä se ole keneltäkään pois.

• ei ku menoxx

samat fiilikset oli tuon ikäisenä, mutta jo silloin paljon maailmaa nähtynä, niimpä palasin aasiaan ja löysin sieltä sen mitä halusin. Voisi olla hyvä vaihtoehto sinullekin ottaa pitempi loma aasiaan ja perehdyt maan johon menet tapoihin ja sudenkuoppiin etukäteen. Naiset osaa olla viekkaita siellä ja se tulee tunnistaa, innokkaimmat on pahimpia.

• sinä oot nro 1

Kun opit elämään yksin ja olet tyytyväinen itsesi kanssa, sitten vasta kannattaa alkaa "etsimään" kumppania. Huomasin tämän itse. Elämä on muutenkin kivempaa kun huomaa että "hei, mä pärjään itsekin tässä elämässä, en tarvitse ketään vierelle". itse huomasin sen. Elä itsellesi, älä muille. Toki se on kivempaa jos se kumppani on mutta kannattaa oikeasti laittaa ITSENSÄ etusijalle.

• Huonoa naista ei kannata ottaa, tulee vain oma elämä hankalaksi. Olen taannut täältä aikas monta, mut vain yksi on kolahtanut. Mut sit huomasin tämän likan ongelman, joten en siitä nyt tässä viitsi kertoa ettei tunnista itseään. Saan seuraa helposti, mutta usein huomaan että tää homma ei toimi ja vaihtoon...toisaalta olen yhden naisen mies, mutta huonoa ei kannata ottaa...no saa ainakin seksiä :)

• ei -------

Ei sitä itselleen sopimattoman naisen kanssa kannata parisuhteeseen lähtä, kun siinä silloin aina joutuu ainakin antamaan enemmän kuin mitä itse saa. Pahimmassa tapauksessa ei sellaisesta saa itselleen yhtään mitään muuta kuin harmia ja paskaa silmilleen. Sosiaalisten paineiden vuoksi voisi miehelle kuitenkin joku kulissiparisuhde olla hyvä. Se vaan että tällöinkin naisen tulisi olla joku sellainen jonka kansa ainakin asiatasolla tulisi hyvin toimeen, ja joka nainen olisi myös sen näköinenkin että hänen kanssaan kehtaisi liikkuakkin maailmalla.

• naimisissa

Mielestäni rakkaus on ainoa parisuhdetta yllä pitävä voima. En ymmärrä noita kommentteja, että ovat yhdessä vaikkeivät rakasta toista.

Yhtä ja ainoaa oikeaa ihmistä ei kellekään ole täällä määrätty, kohtaloa ei ole siten sinetöity. Maailmassa on niin paljon ihmisiä, että on turha kuvitella sen ainoan ja oikean olevan siinä kotinurkilla. Yhteensopivuus on oikea sana. On useita ihmisiä, jotka sopivat yhteen. Itselle sopiva voi löytyä kotinurkilta tai maailman ääristä, moni ihminen on samankaltainen itsesi kanssa.

Kukaan ei ole täydellinen, eikä täydellisyyttä pidä siten keneltäkään odottaa. Kun tuntee itsensä läpikotaisin, voi vasta olla sinut muiden kanssa ja miettiä mitä piirteitä kenestäkin kestää.

Parisuhteessa olo vain parisuhteen takia on idioottimaista. Jokainen elää vain kerran ja mihinkään ei pidä tyytyä! Kuten sanoin, pitää kuitenkin tuntea itsensä ja olla realisti, unelmien prinssiä/prinsessaa ei ole olemassakaan valmiissa pakkauksissa, vaan heistä muodostuu omat unelmien prinssit/prinsessat, kun huomaa heissä ne aidot ja tärkeimmät ominaisuudet. Kyse on ehkä iästä ja kypsymisestä. Kovin nuorena ei voi tuntea itseään eikä siten toistakaan.

Joku haluaa vain ulkonäköä, joku rahaa, joku seksiä. Oikeassa parisuhteessa asiat on tasapainossa eikä kumppani ole vain joku jolla on vain jotain vaan jolla on vähän kaikkea, vähän hyvää, vähän huonoa, mutta tärkeimmät asiat kunnossa. Jokainen arvostaa niin eri asioita. Rakkautta, intohimoa ja romantiikkaa pitää olla ja ne pysyvät jos ihminen itsessään on jo tietynlainen, näkee esim. vaivaa jonkin muunkin asian eteen. Tärkeintä pitkässä parisuhteessa on se, miltä arki kumppanin kanssa tuntuu. Kun arki, se mitä elämästä suurin osa on, sujuu, parisuhteen pitäisi toimia. Arjenkin harmaantuessa oikeanlainen persoona saa parisuhteesta hyvin toimivan.

Moni myös projisoi omia heikkouksiaan toiseen. Olen monesti kuullut, miten valitetaan, miten toinen on niin tylsä ja passiivinen. Kun tyyppi sitten katsoo peiliin, huomaa, että eipä ole itsekään aktiivinen. Toiselta ei voi vaatia sitä mitä itseltä puuttuu! Kukaan ei voi parantaa sinua ja tehdä sinusta onnellista, vaan se on tehtävä itse.

Kuten sanoin, kun on sinut itsensä kanssa, siis ihan oikeasti eikä mitään MINÄ OLEN SINKKU ENKÄ IKINÄ MUUTA HALUAKAAN OLLA, niin löytää paremmin itselle sopivan kumppanin. En yleistä eikä siis päde kaikkiin, mutta pääasiassa ihminen ei ole yksineläjä ja ihmisen on parempi olla parisuhteessa kuin yksin. Monilla on suojamuuri ja kuvittelevat, etteivät haluakaan parisuhteeseen eivätkä sitten lopulta ajatusmaailmassaan haluakaan ja tahtomattaankin alkavat käyttäytymään niin, ettei kukaan lähestykään.

Kaikki ääriajattelut ovat kapeakatseisuutta. "Olen sinkku ja siitä ylpeä ja sanon suorat sanat kaikille lähestyjille" kertoo paljon ihmisestä. Saa sellainen tietysti olla, jokainen tavallaan, mutta kuulostaa suojamuurilta.

Sen sopivan löytäminen vaatii siis aikaa ja vaivaa ja moniin ihmisiin tutustumista. Heti ei pidä luovuttaa eikä myöskään ottaa niin vakavasti vaan treffailla ja deittailla erityyppisiä ihmisiä. Sittenhän sen vasta tietää mitä inhoaa ja mitä sietää ja mitä rakastaa.

• cc

yxi1 13: Empä tiedä näistä nettijutuista, on vaikea tietää varmuudella, kuka toisella puolella kirjoittaa. Mutta ehkä se olisi ns. nykyaikaa... Olen ajatellut vain, ettei maailmassa oikeasti riitä jokaiselle sitä sielunkumppania!

• Rumotus
        cc kirjoitti:

yxi1 13: Empä tiedä näistä nettijutuista, on vaikea tietää varmuudella, kuka toisella puolella kirjoittaa. Mutta ehkä se olisi ns. nykyaikaa... Olen ajatellut vain, ettei maailmassa oikeasti riitä jokaiselle sitä sielunkumppania!

Ethän sä tunnet ketään jonka kadullakaan sattuisit tapaamaan?
        Näin sivusta kehotan olemaan yhteyksissä jos joku ehdottaa ja vähän tutustumaan.
        Tietysti jos koet moisen miehen joka tällaisesta ketjusta seuraa etsii itseäsi huonompana luuserina niin sittenhän sen ymmärtää.

Maailmassa ei ole mitään sielunkumppaneita olemassa ellei sitten joku päätä että toinen on sellainen.

Mulla nuo netissä alun saaneet ovat karahtaneet karille ja arvaahan sen syynkin, mutta silti ei mikään minua estäisi kokeilemasta jos samalla puolella Suomea asuisi. Sen takia sunkin kannattaa vain ottaa härkää sarvista kuin hännästä ja antaa vaikka sähköpostis tälle tyypille.

• code1+13
        Rumotus kirjoitti:

Ethän sä tunnet ketään jonka kadullakaan sattuisit tapaamaan?
        Näin sivusta kehotan olemaan yhteyksissä jos joku ehdottaa ja vähän tutustumaan.
        Tietysti jos koet moisen miehen joka tällaisesta ketjusta seuraa etsii itseäsi huonompana luuserina niin sittenhän sen ymmärtää.

Maailmassa ei ole mitään sielunkumppaneita olemassa ellei sitten joku päätä että toinen on sellainen.

Mulla nuo netissä alun saaneet ovat karahtaneet karille ja arvaahan sen syynkin, mutta silti ei mikään minua estäisi kokeilemasta jos samalla puolella Suomea asuisi. Sen takia sunkin kannattaa vain ottaa härkää sarvista kuin hännästä ja antaa vaikka sähköpostis tälle tyypille.

Rumotus mielenkiintoinen hahmo hyvine pointteineen.. :)

En asu aivan siellä mut kunta- ja maarajat on juurikin luusereille.

• kilipukki

Saattaa tulla sekin päivä että viedään kun pässiä narussa, kun sopiva kohdalle sattuu..
      ja näitä tapauksia olen nähnyt.. se voi kuule iskee kohalle vaik viiskymppisenä ja sit on menoa.. :)

• Rumotus

Voi olla että jos on suurimman osan elämästä 50-vuotiaaksi yksin elänyt niin eipä silloin huvita enää suhteeseen alkaa varsinkaan jos toinen on jo täyden suhde-elämän elänyt.
        Taitas sellainen olla enemmän muistelujen virittelyä kun rakkautta.

• älä pihtaa

Kannattaa uittaa melaa tasaisesti kaikille. Miksi etsiä täydellistä reikää kun on ympäriinsä erilaista tavaraa tarjolla.

Sama kuin ostaisi karkkipussin täyteen vain lempikarkkiian. Kyllä se paras karkkipussi on se jossa on paljon erilaisia hyviä karkkia.

• wanhus :)

Minä löysin parin itselleni reilusti yli kolmekymppisenä. Siihen asti minullakin muutama pitempi juttu ja pari epätoivoisempaa viritystä. Kun pidät mielen avoimena ja katselet avoimesti ympärillesi, joku saattaa löytyä. Vanhempana osaa arvostaa erilaisia asioita, kuin nuorena. Minä esim. en lähtenytkään etsimään paria baareista. Sieltäkin tietysti saattaa joku löytyä.

• MINÄmies
        wanhus :) kirjoitti:

Minä löysin parin itselleni reilusti yli kolmekymppisenä. Siihen asti minullakin muutama pitempi juttu ja pari epätoivoisempaa viritystä. Kun pidät mielen avoimena ja katselet avoimesti ympärillesi, joku saattaa löytyä. Vanhempana osaa arvostaa erilaisia asioita, kuin nuorena. Minä esim. en lähtenytkään etsimään paria baareista. Sieltäkin tietysti saattaa joku löytyä.

"Kyllä se joku vielä sullekin löytyy,älä turhaan etsi sitä vaan se tulee itsestään sittenkun se on tullakseen"

Näin vanhemmat tapaa sanoa lapsillensa kun ne siihen ikään tulee,kaunis ajatus mutta täyttä paskaa!
        Mitää elämässä ei saa ilman jonkinlaista panostusta,varsinkaan nykyään.
        Ilman jäät jos et puoliasi pidä,viidakon lakien mukaan mennään ja kukaan ei todellakaan tule kotoa sua hakemaan eikä kukaan salamaniskusta eteesi ilmesty tyhjästä!

• Matriarkaatti92
        MINÄmies kirjoitti:

"Kyllä se joku vielä sullekin löytyy,älä turhaan etsi sitä vaan se tulee itsestään sittenkun se on tullakseen"

Näin vanhemmat tapaa sanoa lapsillensa kun ne siihen ikään tulee,kaunis ajatus mutta täyttä paskaa!
        Mitää elämässä ei saa ilman jonkinlaista panostusta,varsinkaan nykyään.
        Ilman jäät jos et puoliasi pidä,viidakon lakien mukaan mennään ja kukaan ei todellakaan tule kotoa sua hakemaan eikä kukaan salamaniskusta eteesi ilmesty tyhjästä!

Jeps, taidan itsekin viettää elämäni sinkkuna. Olen vasta kovin nuorehko henkilö, mutta voin varmuudella sanoa, etten haluaisi miehen kanssa elää edes saman katon alla enkä tahdo lapsia. Tähän kaikki toki vastaavat että sinun mielesi muuttuu vielä, mitenköhän se muuttuisi jos mm. lasten saaminen on pahin painajaisesi yhtään liioittelematta? Lapsista toki pidän kovasti muttei asiat aina ole niin yksinkertaisia. Parisuhteessa voisin toki elää, mutta yllämainittujen ehtojen kanssa ei löydä helposti ketään. Muutenkin koko homma tuntuu silkalta huuhaalta, katkera ihminen en ole tai mitään mutta mielummin uhraan aikani hyville ystävyyssuhteille ja vaikka lemmikkieläimille ja teen itse elämästäni elettävän arvoista. On huono yhdistelmä tosiaan jos on sosiaalinen mutta silti haluaa elää omissa oloissaan niin että saa koska tahansa vapaa-ajastaan nauttia hiljaisuudesta ja tehdä juuri itselleen mielekkäitä asioita.

Parisuhde on kompromissi, valitettavasti vain aito rakkaus ei synny hetkessä. Ensin pidetään hauskaa ja tutustutaan, se on kuin aarteen etsintää, ja jos leikki tuntuu tylsältä, mennään etsimään paremmat apajat. Hyvällä tuurilla alat tuntea ne apajat omaksi kodiksesi vaikkei aarteenetsintää enää juuri ole. Eli intohimo laantuu mutta "rakkaus" ja riippuvaisuus lisääntyy. Sitä etsitään vain potentiaalisempaa ja potentiaalisempaa, katsellaan vähän ympärille että olisiko ruoho aidan takana vihreämpää. Jos et ole kaunein, komein, menestyvin, joudut niitä kompromisseja eniten tekemään ja oikeasti pelkäämään että mahdollinen kumppanisi ensimmäisen viiden vuoden aikana hurahtaa muihin. Tämä on nähty ja kuultu. Ei ole juuri sitä oikeaa... Olet tasan siihen asti se oikea kunnes sattuu vielä oikeampi kohdille.

• Rumotus
        Matriarkaatti92 kirjoitti:

Jeps, taidan itsekin viettää elämäni sinkkuna. Olen vasta kovin nuorehko henkilö, mutta voin varmuudella sanoa, etten haluaisi miehen kanssa elää edes saman katon alla enkä tahdo lapsia. Tähän kaikki toki vastaavat että sinun mielesi muuttuu vielä, mitenköhän se muuttuisi jos mm. lasten saaminen on pahin painajaisesi yhtään liioittelematta? Lapsista toki pidän kovasti muttei asiat aina ole niin yksinkertaisia. Parisuhteessa voisin toki elää, mutta yllämainittujen ehtojen kanssa ei löydä helposti ketään. Muutenkin koko homma tuntuu silkalta huuhaalta, katkera ihminen en ole tai mitään mutta mielummin uhraan aikani hyville ystävyyssuhteille ja vaikka lemmikkieläimille ja teen itse elämästäni elettävän arvoista. On huono yhdistelmä tosiaan jos on sosiaalinen mutta silti haluaa elää omissa oloissaan niin että saa koska tahansa vapaa-ajastaan nauttia hiljaisuudesta ja tehdä juuri itselleen mielekkäitä asioita.

Parisuhde on kompromissi, valitettavasti vain aito rakkaus ei synny hetkessä. Ensin pidetään hauskaa ja tutustutaan, se on kuin aarteen etsintää, ja jos leikki tuntuu tylsältä, mennään etsimään paremmat apajat. Hyvällä tuurilla alat tuntea ne apajat omaksi kodiksesi vaikkei aarteenetsintää enää juuri ole. Eli intohimo laantuu mutta "rakkaus" ja riippuvaisuus lisääntyy. Sitä etsitään vain potentiaalisempaa ja potentiaalisempaa, katsellaan vähän ympärille että olisiko ruoho aidan takana vihreämpää. Jos et ole kaunein, komein, menestyvin, joudut niitä kompromisseja eniten tekemään ja oikeasti pelkäämään että mahdollinen kumppanisi ensimmäisen viiden vuoden aikana hurahtaa muihin. Tämä on nähty ja kuultu. Ei ole juuri sitä oikeaa... Olet tasan siihen asti se oikea kunnes sattuu vielä oikeampi kohdille.

Hienoja ajatuksia jotka toki voivat muuttua.
        Itsellä ei ollut joskus toivetta lapsista ja perheistä. Välillä taas ajattelin että olishan se hienoa, mutta kun näkee millaista ihmissuhteiden touhu on ja niissä käy itselläkin huonosti niin eipäilenpä.

Vielä kun ei ole tarjottavaa kuin aika paskan näköinen pärstä ja muutenkin aika vähän noin materiaalisesti niin arvaahan sen että toinen osapuoli alkaa jossakin vaiheessa katsella muuta menoa.

Sen takia ihmissuhteita ei kannata ottaa vakavasti. Sen kaltaista onnea ei ole tarkoitettu kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3101
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1086
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe