Laivalle töihin

laivalle töihin

Hei!
Eli olen nyt lukion kolmannella ja keväällä tarkoitus valmistus ylioppilaaksi. Olen ja pitkään haaveillut laivalla työskentelystä esimerkiksi laivatarjoilijan, baarimikon, tax-free myyjän, risteilyemännän, infon työt kiinnostaisi. Kysymys siis kuuluu, mihin kannattaisi hakea nyt lukion jälkeen? onko mitään kouluslinjaa yms. mikä edesauttaisi työllistymistä laivalle? ruotsin ja englannin kieli sujuu hyvin, kuitenkin kiinnostaisi lähteä ruotsiin vaikka au pairiksi, että ruotsin kieli karttuisi entistä enemmän. Tiedän myös, että laivalle päästäkseen tarvitsee käydä bacic trayning kurssi ja hankki merimieslääkärintodistus. Eli kannattaako mun nyt lukion jälkeen suorittaa toi kurssi ja hakea suoraan laivoille ( mitäköhän kautta tämä tapahtuu?) vai esimerkiksi hakea ylioppilaspohjaiseen tarjoilia- linjalle ammattikouluun? Kiinnostaisi myös tietää minkälaista palkkaa laivalla eri tehtävistä saa, vaikka sillä palkalla ei ole loppupeleissä väliä. Haluan vaintoteuttaa unelmani :)

2

1529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laivalle töihin

nyt joku vaan reippaasti kertomaan!:)

• laivaduunari

Kenties helpoin tapa päästä laivalle töihin on hankkia merimieslääkärintodistus (pakollinen, ei poikkeuksia).
        Tämän saatuasi otat yhteyttä Työvoimatoimiston merivälitykseen, ja viet paikan päälle kaikki tarvittavat todistukset ja lomakkeet.
        Ole yhteydessä merivälitykseen usein ja jos tarjotaan vaikka tiskaajan paikka viikonlopuksi, otat tämän vastaan (jos ei alussa tarjottuja paikkoja ota vastaan, menee hakemus roskiin).
        Tehtyäsi useita "tuuraushommia" samoilla laivoilla sinulle tarjotaan ajan myötä vakituista paikkaa, ja sieltä pääset etenemään parempiin työtehtäviin.
        Sivulla kannattaa kouluttautua (matkustus- majoitus- ym. alaa)

Mikäli omaat hyvät ruotsinkielentaidot voit hakea kesätöihin esim. Eckerö Linelle, mikäli kesätöihin ottavat, he maksavat (heille pakollisen) basic training koulutuksen. Tämä kallis paperilappunen taskussa edesauttaa huomattavasti suoraan laivayhtiöille töihin hakiessa.

Voit myös harkita promootiotyötä esim. SP-worksin kautta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe