Mies painostaa lastenhankintaan

Teetee77

Hei.. Onkohan kellään kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Mun mies aloitti jo kuukauden seurustelun jälkeen vihjailut että "lapsia saa sit tulla ihan milloin vaan". Mä olin ihan järkyttynyt, ei ollut käynyt mielessäkään niin pian lastentekoon, asuttiinkin vielä eri osoitteissa.

Vihjailu on jatkunut säännöllisenä sen jälkeen ja joka kerta kun olen yrittänyt ottaa esille näkökantani siihen että en esim. ole ihan kuukauden seurustelun jälkeen halukas raskauteen tai että olisi hyvä keskustella siitä missä kohtaa työuraani raskaus tuottaisi vähiten "haittaa" (uusi yksityisyrittäjä), niin mies vaan tokaisee tylysti, että "se vaan pitää päättää että haluaako lapsia vai ei!" vaikka en ole koskaan sanonut että en halua tai että epäröin haluanko. Ainoa mitä haluan, on että puhuttaisiin myös niistä negatiivisista puolista, mutta heti kun aloitan niistä niin tulee tuo sama vastaus. Ymmärtäisin jos olisin siirtämässä lasten hankintaa hamaan tulevaisuuteen mutta nyt puhutaan kokonaisuudessaan 1 1/2 vuodesta, eli sen verran ollaan oltu nyt yhdessä.

Raskaus ja synnytys pelottaa minua tosi paljon ja koen, että en voi miehelleni niistä ajatuksista ja tunteista puhua koska hän on tähänkin asti lytännyt ne koko ajan. Kun surin tulevia raskausarpia (joita jo kasvamisesta saamieni arpien perusteella tulee kyllä) niin hän sanoi että tuohan on ihan tyhmää miettiä tuollaista, eikö se lapsi nyt ole tärkeämpi kuin jotkut arvet. Tai kun raskaana ollut ystävämme pohti ääneen sitä, että synnytyspaikka, jossa he olivat käyneet, oli ollut ankea ja kurja paikka, mieheni tokaisi että "ethän sinä sitä ehdi siellä miettiä, eihän tollaisilla pitäisi olla sulle mitään väliä." Ihan kuin naisen pitäisi olla piittaamatta noista negatiivisista ulkoisista, fyysisistä ja psyykkisistä oireista raskauden aikana. Ei saisi surra muuttunutta ulkonäköä, kipuja, jne.

Ja samalla hän vannottaa että käytän sitten jatkossakin bikineitä, vatsasta tiukkoja paitoja, jatkan meikkaamista.. Mitä ihmettä! Mä en ymmärrä häntä yhtään, olen yrittänyt puhua mutta siitä ei tule mitään ja olen todella, todella yksin näiden pelkojeni ja huolieni kanssa. Nyt on sovittu että alkuvuodesta aletaa yrittämään.. Tulee kurja syksy ja sitä kurjempi raskaus tätä menoa!

52

5388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Miksi sä sitten haluat tehdä lapsia miehen kanssa, joka ei kuuntele tai pysty keskustelemaan sun huolista lapsiasioissa? Kai olette edes keskustelleet lapsen hoitoon ja kasvatukseen liittyvistä asioista? Tuosta kirjoituksesta saa sen kuvan, että miehelle on alusta alkaen ollut se lapsen saaminen kaikista tärkeintä. Onko hänen kanssaan muuten hyvä olla? Sinuna nyt ihan miettisin, että ootko nyt varma, että mies tosiaan haluaa olla sun kanssa muutenkin kuin vaan saadakseen lapsen. Ja haluatko tosiaan lapsen henkilön kanssa, joka käyttäytyy noin.

• ninin

"Mä en ymmärrä häntä yhtään, olen yrittänyt puhua mutta siitä ei tule mitään ja olen todella, todella yksin näiden pelkojeni ja huolieni kanssa. Nyt on sovittu että alkuvuodesta aletaa yrittämään.. Tulee kurja syksy ja sitä kurjempi raskaus tätä menoa!"

Alatte siis yrittää lasta, vaikka ette ole saanut puhuttua yksinkertaisimmastakaan asiasta puolentoista vuoden aikana? Onko hän varmasti oikea henkilö perustamaan perhettä kanssasi? Kuulostaa, että elätte täysin eri maailmoissa ettekä muutenkaan oikein kohtaa, jos ette saa puhuttua asioista. Harkitsisin kyllä vielä kahdesti ennen kuin tekisin lapsia suhteeseenne.

• BFC

Aikamoiselta kuulostaa, osanottoni :/
      Meillä oli havaittavissa ehkä pientä painostusta seurustelun alkuvaiheessa (muutama kuukausi yhdessäolon jälkeen) pieniä heittoja ja vihjailuja siellä ja täällä.
      Mulla on kuitenkin entuudestaan yksi lapsi, mutta en ollut yhtään ajatellut toista hankkivani. Aloimme kuitenkin sitten keskustelemaan asiasta, käytiin monen tunnin keskusteluja että mitä se lapsen hankkiminen oikeasti sitten tulee tarkoittamaan. Sovittiin että odotetaan 9kk ja jos olen vielä epäilevällä kannalla, siirretään eteenpäin tulevaisuuteen. 9kk päästä kuitenkin ehkäisy lopetettiin ja nyt vauva matkalla.

Et varsinaisesti kysynyt mielipidettä vaan onko muilla samankaltaisia kokemuksia, joten pahoittelut kannanotostani: Mikäli ette (tai siis mies) pysty ottamaan esille niitä hankalia asioita, parisuhdetta rasittavia, pelkoja, huolia jne jne ja keskustelemaan niistä yhdessä, miten se onnistuu sitten kun tilanne on jo päällä? Se että itse tiedostat sen että raskaus ja lapsen syntymä sekä kasvatus on pelottavaa ja on huolia, eikä pelkästään pastellinsävyistä unelmaa ja pilvilinnoja (mitä se ei todellakaan aina ole) on hienoa ja kertoo sen että suhtaudut asiaan realistisesti.
      Lapsen "hankkiminen" on kuitenkin huomattavasti helpompaa miehelle kuin naiselle. Pääosin kuitenkin miehellä itsellään on päätösvalta siihen kuinka paljon hän osallistuu. Hän ei kanna lasta. Hän ei synnytä lasta, ei ole pakko osallistuakaan synnytykseen jos ei halua. Useimmiten äiti jää lapsen kanssa kotiin ja isä käy töissä. Ja jos parisuhde ei kestäkään, useimmiten lapsi jää pääosin asumaan äidin luokse ja tapaa toista vanhempaansa vaikka joka toinen viikonloppu. EN YLEISTÄ! NIitäkin isiä on jotka ottaa huomattavasti suuremman vastuun lapsistaan kuin äiti! Tunnen monta tällaista yksinhuoltaja-isää joten en todellakaan väitä että asiat menee aina näin. Mutta se on kuitenkin yksi mahdollisuus.

Kirjotit kuitenkin että alkuvuodesta alatte yrittämään, huolimatta kaikesta muusta. Ethän ole tehnyt tätä päätöstä vain pitääksesi miehesi tyytyväisenä? Raskaus ja synnytys pelottaa, entäpä vastasyntynyt vauva? Uhmaikäinen lapsi? Murrosikäinen teini? Raskaus on kuitenkin se helpoin osuus eikä sekään aina ole helppoa.
      Itse harkitsin ja mietin asiaa pitkään, olisiko minusta yksinhuoltajaksi (tässä tapauksessa kahden) mikäli asiat menisivätkin aivan täysin metsään, mitä en todellakaan usko mutta kun sitä ei koskaan tiedä, mitä vaan voi sattua. Vasta kun totesin että kyllä minusta olisi ja haluan vielä toisen lapsen, tein päätöksen.

Toivon todella että miehesi herää ja alkaa ottamaan myös sinun tunteesi ja ajatuksesi huomioon! Ja että kaikki kääntyy parhain päin. Oikein paljon voimia ja tsemppiä!!!!!!!!

• ottsgdjo

Tuota... taidat seurustella narsistin kanssa. Mieti nyt vähän: hän ei piittaa tippaakaan siitä, miltä sinusta tuntuu, miten sinulle sopii tällä hetkellä elämässä lasten saanti ja kaikki kipupelkosi ym. eivät kiinnosta häntä yhtään, se on vain minäminäminäminä. Ja samalla hän vaatii, että sinun täytyy muistaa miellyttää hänen silmäänsä ja pukeutua niin kuin hän haluaa, vaikka olisit juuri synnyttänyt. Lähde äkkiä kalppimaan.

• Kannattaa kysyä kuinka tämä mies aikoo sitten osallistua lapsen hoitamiseen ja kuinka realistiset odotukset hänellä on lapsen saamista kohtaan.
      Jos häntä ei kiinnosta sinun ajatuksesi nyt niin tuskin sitten tulevaisuudessakaan ja jäät lapsen kanssa yksin.

• m.t.t

Miehellesi tuo suvunjatkaminen on hyvin tärkeä juttu, minkä ymmärtääkin hyvin. Miestäsi ei kukaan palstalaisista voi toki tuntea, mutta tuon tekstin perusteella kuulostaa vähän siltä, että hän ei taida oikein ottaa sinun tunteita huomioon. Entä sitten kun lapsi syntyy?

Lapsen myötä tulee paljon iloa, mutta myös surujakin. Entä jos joskus oletkin väsynyt lapsen kanssa, onko se miehellesi yksi hailee, "kyllähän nyt äidin täytyy lapsi hoitaa, nykyajan haihatuksia tuollaiset väsymiset". Mieti, että tuleeko hän suhtautumaan kaikkiin huoliin yhtä ylimalkaisesti. Sinuna en siis murehtisi itse raskautta vaan sitä loppuelämääne yhtenä perheenä. Onko tuleva perheenne sellainen, että tulette tukemaan toisianne vai käykö niin, että miehesi päättää mitä tehdä ja toisten täytyy myötäillä mukana?

• mk

Niin rupea yrittämään vasta kun itse haluat äläkä toisen painostuksen takia koska siitä ei tule kuin paha mierli. Itse miehenä kun yli 20vuotta sitten aloin seurustella nykyisen naiseni kanssa niin hänkin rupesi ehdottelemaan lasta mutta siirsin sitä muutamalla vuodella ja vasta kolmen vuoden jälkeen tärppäsi ja tuli valioyksilö mutta vapaus meni. Se vastuu pikkuvauvasta ei sovi kaikille mutta en lastani poiskaan antaisi ja nyt on voiton puolella kun on lukiossa ekaa vuotta. Älä tee lasta jos toinen painostaa koska voi olla että mieskään ei jaksa sitä hoitaa kun se ensimmäiset vuodet 24/7 hoitoa ja vasta kun lapsi menee kouluun alkaa helpottamaan ettei kokoajan tartte olla hälyytysvalmiudessa. Ilman lapsia elämä olisi paljon helpompaa ja yksi asia on että lapsi tulee kalliiksi ja kun kasvaa niin rahyanmeno kasvaa kokajan.

• Mieti vähän

Et missään nimessä rupea lapsentekoon ennen kuin olet valmis! Miehesi saa luvan kuunnella sua ja keskustelette perinpohjaisesti asioista. Yrität näköjään vaan miellyttää miestäsi kun alistut. Nyhverö.

• tavisvaan

Ei jeesus sentään, että on nykynuoriso irtautunut kauaksi todellisuudesta.
      Voiko itseriittoisuuden määrä enään paljoa tuosta kasvaa. pelätään raskautta koska siinä voi ulkonäkö hieman kärsiä ja KAUHEETA voi vaikka joutua synnyttämään vähän huonommassa paikassa kun viiden tähden hotelli.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen ja miettikää millainen maailmankuva teillä on. Ei tuollainen ole ihan tervettä.

• hei naama

Arvasin että tänne tulee tällainen teksti vielä ja jatkossa varmaan paranee kun tämä meni etusivulle. Koita kestää, aloittaja, äläkä välitä näistä paskajutuista. Näiden kirjoittajat eivät yleensä itse jaksa/kykene senkään vertaa kuin muut ja silti ovat heti rääpimässä muita.

• erkkii2
        hei naama kirjoitti:

Arvasin että tänne tulee tällainen teksti vielä ja jatkossa varmaan paranee kun tämä meni etusivulle. Koita kestää, aloittaja, äläkä välitä näistä paskajutuista. Näiden kirjoittajat eivät yleensä itse jaksa/kykene senkään vertaa kuin muut ja silti ovat heti rääpimässä muita.

ei ole ihme että vaimot haetaan esim. Thaimaasta. On aika sairaalloiseksi mennyt suomalaisten nuorten naisten ajattelu perheestä.

• mulkuton martta
        erkkii2 kirjoitti:

ei ole ihme että vaimot haetaan esim. Thaimaasta. On aika sairaalloiseksi mennyt suomalaisten nuorten naisten ajattelu perheestä.

tiedätö että sillä mulkulla voi tehdä muutakin kuin vain pentuja

• marianneK

No juu, aika kamalaa. En varmaan itse jatkaisi ko. henkilön kanssa, mutta aika ja elämä muuttaa ihmistä joskus parempaan suuntaan. Ehkä hän voi vielä alkaa ajatella sinuakin. Toivottavasti.

• spidex

että miehesi alkaa ottaa huomioon tunteitasi ja ajatuksiasi? Vai luuletko että lapsi 'korjaisi' tuon tyrannin ajatusmaailman?
      Jos mies pyrkii kaikessa muokkaamaan sinut mieleisekseen niin haluatko altistaa lapsen samanlaiselle, tunnevammaiselle, mitätöivälle ja empatiakyvyttömälle kohtelulle? Jos oma asemasi on jo ahdistava, niin kuvittelepa mitä se mahtaa olla puolustuskyvyttömälle lapselle, jonka äitinä et voi muuta kuin seurata avuttomana kun isä vähän 'kasvattaa' lasta olemaan sellainen mitä isä haluaa. Mitään sananvaltaahan sinulla ei suhteessanne näy olevan kun olet jo siitostammaksikin suostunut. Luuletko että mies kysyisi sulta lapsenkasvatusneuvojakaan?

Varauduhan myös siihen että mies voi pettää sua kun et ole bikinikunnossa ja hehkeä...

• NirppuN

Kokeilepas mitä tapahtuu kun kerrot sille miehellesi ettei nyt vain ole vielä aika tähän lapsen hankintaan.
        Joskus täytyy vain uskaltaa "korottaa äänensä" ja tuoda omat mielipiteensä esiin....
        Suosittelen "kokeilemaan" enemmänkin ettet joudu sitten myöhemmin katumaan karvaasti.
        Kokemuksesta(valitettavasti) voin sanoa etteivät ne epäkohdat joita suhteen alussa on, muutu miksikään :/
        Ja jos toista koittaa muuttaa, tulee tilalle muita epäkohtia.

T: eräs pitkästä suhteesta eronnut (joka ei kuitenkaan väitä tietävänsä kaikkea)

• yh isä

tuntuu että nyt ei ukkos ole vähääkään perillä siitä millasta se elämä pienen lapsen kans loppujen lopuks sitte on eikä myöskään sun ajatuksilla tai tunteilla ole paljoakaan väliä kuhan sen lapsen nyt saa. Luuletko itse että tuommonen ihminen on oikee henkilö lapsesi isäksi?

• 2654

Sen enenpää tilanteestasi tietämättä, kannattaa ehkäpä selvittää ettet vain seurustele narsistisen henkilön kanssa. Tuo kuulostaa siltä, että hän haluaa hallita sinua ja sitoa lapsen kautta sinut häneen loppuelämäksesi. Hän lyttää kaikki ajatukset, jotka eivät kuvaa hänen omiaan, ei ota sinun tunteitasi huomioon ja asettaa sinulle paljon vaatimuksia ulkonäön suhteen. Koskeekohan se muitakin kuin lapseen liittyviä asioita?

Minun mielestäni tuo ilmiö ei kuulosta normaalilta. Suosittelen hakemaan tietoa aiheesta netin kautta.

• huh.

Joku on vialla jos toinen(se mies) ei kuuntele tai halua ymmärtää muita, tai muiden tunteita tai huolia. Hän näkee vain itsensä. Lisäksi kuka tahansa voi ahdistua pahasti jos mies on tuollainen. Hälytyskello soi... tuollaisen miehen suhteen. Ja mikäs outo kiire hänellä on sen lapsi asian kanssa?

• siirakki

Mies haluaa lapsen, mutta tarvitsee vaan jonkun tekemään sen. Seuraavaksi lapsi on sitten hyvä konsti kiristää sinua. Mieti millaista tulee olemaan sen lapsen elämä.

• hjboko,lö-,öä

Kun olin reilu parikymppinen tapailin itseäni pari vuotta vanhempaa oikein mukavaa kaveria. Asuttiin eri paikkakunnilla ja itse kipuilin työssä joka ei miellyttänyt. Kun jannu ilmoitti että haluaa lapsia ilman muuta ja mielellään parin vuoden sisään, kauhistuin niin, että hänkin huomasi reaktioni. Totesin että minun kanssani on turha edes unelmoida moisesta useaan vuoteen. No, ymmärsin kyllä häntä osittain, sillä hän oli kasvanut isättömänä ja työskenteli lasten parissa. Asia oli kai hänelle kokemus, jossa hän halusi näyttää onnistuvansa.
        No, minulle tärkeämpää oli muut asiat, joten sitoutuminen ei sen jälkeen onnistunut ja jätin hänet. Nyt lähentelen kolmea kymppiä, olen opiskellut itselleni mielekkään ammatin, talous on mallillaan, ja nykyisen miehen kanssa ollaan menossa naimisiin. Eikä vieläkään tunnu siltä, että lapset kuuluis lähitulevaisuuteen. Odotan, että biologinen kello hoitaa homman jossain vaiheessa, tai sitten elelemme kaksin...
        Sen verran hyvät välit kuitenkin jäi, että myöhemmin hän ammattilaisena ja ystävänä osasi auttaa ja tukea isossa vastoinkäymisessä, ja nykyäänkin ajettelen häntä lämmöllä. Hampaankoloon ei jäänyt mitään, kun emme väkisin yrittäneet tehdä yhteistä elämää.

• Jätä hänet a.s.a.p.

Kuulepas.. Suosittelen että jätä miehen saman tien.

Tässä on ilmiselvästi kyse siitä, että hän haluaa tavallaan varmistaa että tuhlaat elämäsi häneen.

Kyseessä on ilmiselvästi sellainen reppana, joka nyt vihdoin on saanut jonkun naisen lankeamaan itseensä.

Lapsen avulla hän haluaa varmistaa että olet sidottu häneen loppuelämäksesi.

Tällä tavoin hän voi aintaa muille sen kuvan, että on kykenevä lapsen tekemiseen ja että on kelvannut jollekin puolisoksi.

Lienee tarpeetonta sanoa, että hän ei todellisuudessa rakasta sinua. En usko että hän kykenee edes rakastamaan ketään muuta kuin mahdollisesti äitiänsä (johon hän haluaa tehdä vaikutuksen antamalla lapsenlapsen sukuun).

Vaikuttaa siltä, että mies on henkisesti todella sairas ja haluaa hallita elämäsi jokaista aspektia.

En voi antaa muuta neuvoa kuin - juokse, juokse niin kauas kuin mahdollista.
      Älä missään nimessä lähde mukaan tähän miehesi sairaaseen touhuun. On hyvin todennäköistä, että vaikka kieltäytyisit lapsesta, mies tahallaan esimerkiksi tekisi reikiä kondomeihin tms. jotta saisi sinut raskaaksi mielenvikaisella spermallaan.

Aivan sairasta touhua, toivon sydämestäni että jätä miehen niin pian kuin mahdollista. Tiedän, että mielisairas miehesi aloittaa varmasti itsemurhalla uhkailun yms. sinun jätettyä hänet, mutta usko pois, niin munaton mies ei kykene mihinkään mikä vaatii jonkinlaista rohkeutta, kuten itsemurhaan.

Lyhyesti:
      Jätä mies tai uhraa koko loppuelämäsi, mielesi, kehosi sairaan paskiaisen hallintaan.

• kaiken?kokenut

Voin kokemuksesta kertoa että jos homma jo nyt tuolla mallilla niin mikään ei tule onnistumaan lapsen syntymän jälkeen. Keskustelu ole onnistunut tähän asti niin ei se tule onnistumaan vast`edeskään(kun ei puolitoista vuotta ole siihen riittänyt) Kirjoituksesi perusteella miehellesi tuntuu olevan tärkeintä sen lapsen saanti, mutta entäs sitten kun lapsi on syntynyt mitäs sitten...? Älä tee samoja virheitä joita minä olen tehnyt! Voin kuvitella itseni sinun asemaasi ja jälkiviisaana sanon että nyt olisi aika laittaa mies kiertoon.

• -suomi-

Oletko joku lastenvihaaja, miksi lähdit miehen matkaan jos et perhettä halua! Olet kelvoton nainen!

• hoitaa ne

Kumpi ne junnut sitten hoitaa, onko se vain "mamin" hommia?

• Ällistynyt

Mitä jos heivaat sen jäbän? Löydät aivan varmasti 1 000 000 000 kertaa paremman miehen ittelles, semmosen joka kuuntelee ja ottaa sinut huomioon. Kyse on kumminkin myös SINUN ELÄMÄSTÄ ja SINUN KROPASTA.

• muiskupusu!

Perheen haluavat ja lapsirakkaat miehet ovat niin out!!!! Ne ei tajuu bilettämisen päälle mitään, täytyy olla IN!

• moniukili

näyttäs siltä että ukkos yrittää saaha sut vaan kokonaan kiikkiin,että oisit sen vankina vaan lapsen kanssa.pelkää että joku toinen vie sut.älä missään nimessä tee lasta.kauppaan et pääse ilman vauvelia,et mihinkään.alussa suhdekin kärsii,väsyneenä nouset keskellä yötä syöttään vauvaa,parhaasta unesta.kaikki menee vauvan rytmin mukaan elämäsi siitä lähtien kun sen nyytin saat syliisi.synnyttäminen on kauhein kokemus mitä voi olla.itse synnytin 9-vuotta sitten tytön ja toista en tuu tekeen koskaan.ihan kuin tulisia nuolia oisi laitettu vatsasta läpi,siltä tuntui pelkät supistukset jo.ei ikinä enää.sellasta kipuu ei oo olemassakaan.lapset on välillä stressaavia vaikka ne on isojakin.aina pitää olla jotain tekemistä jos ei oo kaveria.vie eskariin,vie kerhoon,vie neuvolaan,vie kouluun ekaluokalle,vie harrastuksiin.sano sille jäpälle että tee jonkun muun kanssa jos haluut.tuo just viittaa kun sanoi että voit jälkeenkin päin pitää tiukkoja vaatteita ni sitä näköjään pistää vihask mustis.kyllä synnytyksen jälkeen et voi vuoteen pitää tiukkoja paitoja ainakaan mahan kohalta.itellä kesti vuoden ennekuin sain vartalosta pois raskaus kilot.vatsassa oli löysää vauvan teon jälkeen aikalailla.hir´veesti sai vatsaliikkeitätehä ja lenkkeillä ennenkuin palauduin takasin hoikaksi 54kiloon.ja hyi sitä maidon tuloo rinnoista!jos ei imettänyt just heti tai pumpannut maitoo tisseitsä tyhjiksi ne muuttu kivikoviksi ja tosi hirveen kipeet.ja imetys hyi hyi.ite pumppasin rintapumpulla maidon,ei onnistunut koko imetys.inhottavan tuntusta kun vauva imi kovaa tissiä.siinä sulle totuus.älä kuuntele sitä ukkoo..

• öäökölk

En tekis tuommoisen miehen kanssa yhtään mitään! Kokemusta on! Pidä järki päässäsi!

• keijo kalliosta

jujuu lapsia vaan, mieti saat lapsilisää!

• mitmit

Ukollas ei selvästikään ole kaikki inkkarit kanootissa.

• hohhoi____

no voi VOI voi. Dorka. Et siksi, että olisit hankkimassa tai hankkimatta lapsia, vaan siksi ettet luota itteesi yhtään, siksi ettet pysty sanomaan miehellesi asioita (myös sitä, jos hän ei kuuntele). Tiedät jo nyt mitä ajattelet. Se jää kaivaan, mutta muista että SINÄ olet tehnyt päätöksen hankkia lapsi, ei hän. Siihen ei painosteta tai pakoteta. Miten voit saada mitään selkoa mistään avaamatta suutas? Kyllä ne asiat sieltä muutenkin ulos pullahtaa vaikka tahtomatta jossain välissä, mutta miehesi ei voi kantaa mitään vastuuta tunteistasi joita et ole hänelle tehnyt selväksi.

• älä hätäile

kukaan täyspäinen mies ei lähde tollelinjalle.okay ymmärrrän kyllä,että lapsia ei niin vaan tehdä/saada(omasta kokemuksesta, esikoiseni on ns. koeputkilapsi)joten harkintaa.

• Hanki kunnon mies. Sellainen, jota kakarat eivät kiinnosta.

• erkkii2

jostain itsellesi, nainen.

• yksi äiti vain

Ei kai sitä kannata etukäteen surra raskausarpia ym., mutta kuulostaa sitlä että et ole valmis äidiksi, koska huolehdit niin paljon. Ei se sinänsä huono asia ole. Lapsista on tosi paljon iloa ja voi olla tosi paljon suruakin. Vaihda mies, jos ei osaa ottaa sinun tunteitasi. Perheen perustaminen ja lasten hankkimen on molemminpuolinen sopimus. Älä ihmeessä alistu moiseen kohteluun. Aika kamala alku parisuhteelle. Sinä päätät itse mitä vaatteita pidät, paljonko haluat hankkia lapsia, koska sinähän ne synnytätä.
      Mutta ei se mikään kauhea asia ole lapsen saaminenkaan. Minulla on kolme, enemään tai vähemmän tarkoituksella tehtyjä, mutta rakkaita ja olen yhä timmissä kunnossa. Voin käyttää tieukkoja vaatteita, olla bikineissä ym. Lasten isästä olen eronnut.
      Toisin sanoen, päätä mitä haluat ja tee sen mukaan.

• tättärällää

Tuntuis ettei lapsellakaan ole mitään väliä tuolle miehelle, kunhan saa sinut jotenkin sidottua itseensä. Älä viitsi alkaa lapsia tekemään tuohon tilanteeseen, tuntuis että olette vielä liian vieraita toisillenne. Jatkossa tunnet varmasti olevasi vielä lapsenkin kanssa yksinäisempi ja erillisempi huolinesi. :O

Olen 2 pikkulapsen äiti ja suhde on pitkä eikä kovin vakaa. En suosittele kokeilemaan, lopputuloksesta ei ole mitään takeita onnistuuko vai ei. :(

• gdngnhhrn

Oot taitanu löytää psykopaatin itsellesi

• 11112222333

miehesin kuulostaa narsistiselta/ muuten oudolta.. onko lapsi hänelle imago kysymys ja samalla alistus sinua kohtaan? mieti vielä kaksi kertaa.

• minäminäminäminäminä

Lapset pitäisi tehdä vasta sitten, kun molemmat oikeatsi niitä haluavat ja nimenomaan ovat valmiita siihen. Sinä kuulostat kovin vastahakoiselta (ja siinä EI ole mitään vikaa, älä välitä tyhjäpäiden kommenteista) ja jo se riittää, että ei todellakaan kannattaisi alkaa vielä lapsia tehtailla. Kyse on kuitenkin sinun kropastasi ja lapsi tulee väistämättä vaikuttamaan koko loppuelämääsi. Miehelläsi on joku ongelma, ja teidän ehdottomasti pitäisi puhua asiasta oikeasti, ennen kuin alatte mitään yrittää. Voi olla, että kyseisen henkilön kanssa puhuminen on mahdotonta, joten suosittelisin eroa, vaikka se karulta kuulostaakin. Ei tuommoinen voi toimia. Eikä normaali ihminen painosta toista noin sokeasti, miehelläsi on jotain omituista mielensä päällä epäilemättä.

• mmie vaa84

sillä sun jätkällä taitaa olla pienet fetissit siitä mukulasta. ootko miettiny mitä sitte kun lapsella on korva tulehus kun muutenkaan ei paljoa saa nukkua ja yö kaudet itketään niin suahan se PELLE SYYTTÄÄ ettet saa lasta napista painamalla hiljaseks ja sitte on taas yksi yh lisää suomen maassa. ei kannata juosta toisen tahtoje mukaa...mut hei elämää löytyy ilman sitä pelleäki!

• kirjoitusvirhemörkö

Jatkan samaa taivastelua kuin edellisetkin kirjoittajat: siis älä herranjumala ala lasta tässä tilanteessa tekemään! Ei sellaisen miehen kanssa kannata edes olla yhdessä, joka ei suostu kuuntelemaan sinua. Jos se ei nyt kuuntele niin ei se kyllä tulevaisuudessakaan niin tee. Tuolla joku jo sanoikin, että miehesi EHKÄ saattaa olla narsisti. Narsisti-isä on lapselle yhtä helvettiä (nimimerkki: kokemusta on!). Ylipäätänsäkin mieti, millaiselta teidän tulevaisuutenne näyttäisi, jos lapsi hankittaisiin. Pysyisikö mies varmasti rinnalla? Olisiko teidän liitto onnellinen? Olisiko lapsella koti? Mieti myös, millaisia seuraavat vuodet olisivat ilman lasta. Jos mies ei jaksa odottaa paria vuotta lastenhankintaa, niin eipä taida olla oikea mies, koska tuskin edes silloin rakastaakaan sinua. Sitä paitsi: sinähän se sen lapsen synnytät.

Kai olet yrittänyt vääntää hänelle rautalangasta, ettei raskaus ja synnyttäminen ole niin simppeli juttu naiselle? Tuntuu, että hän pitää naisia lapsientekokoneena, tyyliin "pistetään siemen sisään ja 9kk päästä vauva vaan tulee ulos". Joo-o. Ikävä kyllä aika monet miehet ajattelevat noin (onneksi eivät kaikki kuitenkaan), sillä fakta on, ettei mies voi koskaan tietää, miltä koko prosessi tuntuu. Kuvitella voi aina, muttei voi kokea itse muutoksia kehossa, mielialanvaihteluita jne, saati sitten raskauden jälkeen jättämiä arpia, läskejä ja jopa masennusta.

• Vaikeita kysymyksiä

Älä ihmeessä ala tekemään lasta miehen mieliksi. Olen itse ollut tuollaisen miehen kanssa, joka halusi olla naisen kanssa vain saadakseen lapsen! Kun sain itse pahan laskeuman synnytyksessä, se jäi hoitamatta kun ei kukaan älynnyt sanoa minulle, että mene hyvä ihminen lääkäriin. En pystynyt hoitamaan lasta kun istuin vessassa tuntikausia kerrallaan. Kukaan ei välittänyt, koska sukulaiset olivat sitä mieltä, että olin itse aiheuttanut tilanteeni. Mieskään ei välittänyt, lapsi oli tärkein... Koko elämäni meni pilalle, koska kyseistä vaivaa ei voi kunnolla parantaa edes leikkauksella. Jaksaisitko itse rakastaa lasta jos joudut lopettamaan työnteon sen takia?

• niinpänäin

Tuossahan oli iltiksessä suhdepalstalla aivan päinvastoin:Nainen patistaa miestä tekemään lapsen.
        Miestä ei vielä kiinnosta,jankutusta miltei päivittäin naiselta.
        Kyllä meitä näyttää olevan moneen junaan,osa jää laiturille.
        Jotkin tälläset tapaukset olisi syytä kipata sinne junan vessanpönttöön.

• sen kanssa rupee

Jos tyyppi on noin pakkomielteinen asian suhteen niin lemppaa se pihalle ja ÄKKIÄ.

• penikkatauti
    • 5467u6

se on joku elämässään epäonnistunut parisuhteissa päähänsä saanut ressukka, joka haluaa sinulle pallon jalkaan.

• mies 29 v

ei kovin pitkäksi aikaa sitä rajoitetta elämään tee,itse olen tapaillut moniakin naisia,joilla on ollut lapsi/lapsia.aika hessu,jos luulee tuolla varmistavansa parisuhteensa kestävyyden.

vastailet vain lapsen hankinta keskusteluun,että katsotaan pikkuhiljaa.saat aikaa miettiä,mitä itse haluat ja kenties tutustua rauhassa muihinkin ihmisiin.

itse olen samassa tilanteessa ollut ja tuolla tavoin saanut lisäaikaa tutkia ajatuksiani ja miettiä tulevaisuutta,siis mitä haluan.en halunnut lapsia,koska minusta tuntuu,etten ole valmis sellaiseen ruljanssiin.

lapsien hankkimisesta kuitenkin kehkeytyi niin paha riita ajan kanssa,että vetäydyin pois pelistä pikkuhiljaa.minusta oli oikein,että silloinen naisystäväni saa hankkia lapsensa jonkin muun kanssa,joka niitä tahtoo hänen kanssaan ja minä taas saan haluamani elämän.

nyt olen tyytyväinen,ihana avovaimo,elämä on melko leppoisaa,välillä toki hyvin arkistakin,mutta kumpikaan meistä ei tahdo lapsia,joten voimme keskittyä elämään ja sen muihin nautintoihin.esim matkusteluun,kaksin veneilyyn yms.

• juurihoito.

tottakai lapsia ja paljon että täällä on 50v päästä muitakin kun eläkeläisiä ja muun värisiä nuoria.onneksi toiset jaksaa luottaa tulevaisuuteen ja harrastaa vanhan ajan lisääntymistä. tämä on pelkkää hyvääää yhteiskunnalle toisin kuin lapsettomat (eri)parit

• täti67

jos et ole itse valmis siihen, ni älä ihmeessä mee tekee vauvaa. jotensaki kuulostaa, että ukollas on häikkää

• miih

JÄTÄ SE UKKO, siinä kiteytettynä mun mielipide :D

• --------------------

Hei. Niitä normaaleja kommunikointikykyisiä, järkeileviä ja rakastamaan kykeneviä miehiä on pilvin pimein, joten miksi edes harkitset lapsentekoa tuollaisen sairaan ääliön kanssa. Miehesi ajatusmaailma on ei ole normaali saati terve. Pyydän, älä tee hänen kanssaan yhtäkään lasta, koska sitten et pääse elämään kiinni enää kirveelläkään.

Heivaa se mies, pyydän.

• Hui kauhistus!!

Samaa mieltä täälläkin. Mies kuulostaa narsistiselta ja jos sinä ja sinun mielipiteet ei kiinnosta niin anna olla. Lapsi kärsisi ko. isästä joka väheksyy äitiä. Ja et taida olla muutoinkaan valmis äidiksi, joten ehdit myöhemminkin. Koita selvittää tilanteenne! :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe