Vastatkaa tähän??

ljfapfpfjasjfjaö

Kuinka positiivinen ja negatiivinen palaute vaikuttaa oppimiseen?

2

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • %%&

Tää on nyt taas joku amk-opettajakoulutuksen essee-haastattelutehtävä? Kysytään keneltä vaan vai? Jos mä muistan oikein niin positiivinen palaute edesauttaa oppimista ja negatiivinen tukahduttaa. Itse olen sillä tavalla eri mieltä, että huippusuoritus edellyttää aina pahaa oloa. Tämä paha olo voi tulla siitä, että epäonnistuu suorituspaikalla, mutta myös oppimisen yhteydessä esim. palautteen muodossa. Paha olo ei ole kivaa joten sitä ei kannata generoida muille kuin huippusuoritukseen tähtääville, mutta sitähän ei kysytty. Eli vastaus on, että vaikuttaa tapauskohtaisesti oppimiseen ihan miten vaan, mutta positiivisesta palautteesta tulee hyvä mieli ja negatiivisesta paha.

• %%&

Lisään vielä että mun mielestä tällainen keskustelupalstakysely on ok. Mutta jos mennään haastattelemaan eli häiritsemään henkilökohtaisesti jotain tuntematonta ihmistä nii se on syvältä. Jotkut tässä maailmassa jotenkin kuvittelee, että aina kun joltain firmalta pyytää jotain se maksee, mutta sitten kun pyytää yksityiseltä niin sen saa ilmaiseksi. Jotenkin pitäisi saada sellainen kulttuuri, että myös yksityiseltä kyseleminen tai tälle kaupustelu tai tältä kerjääminen tai tästä valokuvan ottaminen olisi automaattisesti maksullista. Esim. yksityiset puhelinnumerot voisivat aina olla maksullisia jne. Kun kaupustelija soittaa niin alkaa rahaa tulemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe