Iloa ja aurinkoa !!

Nikon ja Saran mummi

Olen niin onnellinen ja iloinen,opettelen elämään ihan uutta elämää.
Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä nyt puolisen vuotta,saan elämässäni ensikerran tehdä mitä haluan,nukun jos nukuttaa aamulla pitempään,tai valvon illalla kuten haluan.
Työssä ollessa työ vei kaiken,en jaksanut tehdä muuta kun töihin ja kotiin,menin kuin kone,olin vain loputtoman uupunut.
Onnekseni työpaikkalääkäri huomasi tilani,tutkimuksiin,leikkaukseen ja siitä alkoi toipumiseni,työkykyiseksi en enää palautunut.
Nautin jokaisesta aamusta ja kiitollisena menen illalla nukkumaan,voiko elämä olla enää parempaa.
Eläke on pieni,mutta ei ne menotkaan ole suuria,vaikka asunnosta jäi velkaa,kun luulin olevani töissä eläkeikään asti,suunnitelmat vain pitää laittaa uusiin puihin.
Hyvää syksynjatkoa kaikille !!

11

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

Useimmat toivoisivat että tulisi sellainen kremppa joka ei haittaisi vapaa-aikaa, työntekoa vain.
      Hyvin olet toipunut. Me epäonnistuneet laitamme kyllä veroja sinulle.
      Onneksi olkoon, harvoin törmää ylionnelliseen sairaaseen.
      :)

H.

• Ei meistä sairaseläkeläisistä monikaan vapaamatkustaja ole. eikä heppoisin syin kenellekään työkyvyttömyyseläkettä myönnetä!

Itsekin sairastelin kaksi kokonaista vuotta ilman mitään yhteiskunnan korvauksia, mutta maksoin sinä aikana lähes 300 000 mk. tuloveroa eläkemaksua yli 50 000 mk.

Vielä voisin kertoa, etten toivo kenellekään niitä neljää viittä vuotta, jotka sain vuosituhannen molemminpuolin kokea.Nyt olen onnellinen ja niin terve, että harrastan työntekoa plus muuta mukavaa.
        veroja olen yhteiskunnalle maksanut varovaisestikin arvioiden yli miljoonan euron verran, joten pienempää suuta, jos mututietojen perusteella ......lla haluat,:))

• tyytyväinen ihminen on harvinainen tuttavuus, hyvää jatkoa sinulle, mukavia ja antoisia eläkevuosia.

• la carca

Nauti nyt vapaudestasi,se on arvokas asia kun saa käyttää ajan miten haluaa.Pienestäki asiasta voi olla onnellinen,vaikka sairaus varjostaakin aina jonkunverran.

Itsellä vähän samanlainen tilanne,elämä on tasapainossa ja olen vapaa kaikesta,pieniä vaivoja mutta kun ei niitä jää kyttäämään ja huolehdi turhista.
      Vähälläkin tulee toimeen,mitä sitä tässä iässä enää niin suuria tarvii,kaikkea on.Toisilla toisin,itselläni näin ja sinulla niin.
      Mukavaa positiivisuutta vielä nykyaikana,joillakin.

Syksyä myös,sinulle!

• hyvältä, eikä ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.Vähemmälläkin pärjää kun oivaltaa ettei ole ihan pakko juosta markkinatalouden kulutuslieassa.:)
      Työkyvyttömyyseläkkeelle ei tänäpäivänä pääse ihan vähäisillä perusteilla, joten ainakaan sun ei kannata potea huonoa omaatuntoa nykyisestä tilanteestasi. Ei vaikka joku saattaisikin joskus kadehtia sinua "kun olet onnistunut hankkimaan itsellesi vaivan jolla sait hommattua eläkepaperit päästäksesi työntekemisestä" Tuollaiseen ajattelemattomuuteen olen nähnyt ihmisten sortuvan.

Elä ja nauti nyt :) Luen että olet myös kahden mummi, asuvatko lapsenlapset niin lähellä että pystyt heidän kanssaan touhuilemaan.?

• Ihan Yes

että joku 50 on tyytyväinen elämäänsä vaikka onkin työttömyyseläkkeellä. Nauti ja nuku aamulla pitkään ja tee mitä mieleen juolahtaa.
      Täällä ei ole muita kuin valittajia. Hei, tehkää oma elämänne hyväksi ja nauttikaa siitä. Ei teillä voi olla niin huonosti asiat. Olette olleet töissä ja koko nuoruusikänne elintaso on parantunut ja kaikkeen on ollut mahdollisuuksia, jos vain olette halunneet. En voi uskoa, että kaikki 50plus olisivat niin huonosti eläneet ja nyt ovat näin tyytymättömiä, kuin tällä pastalla antavat ymmärtää.
      Mulla on kaikki ok, olen vielä töissä, ei kremppaa paikat, puoliso vieressä ja parin viikon päästä lähdetään lomalle Israeliin. Mitä voisi vielä puuttua?

• Tsot tsot!
        Luehan tarkempaa on täällä ihan tyytyväisiäkin ihmisiä. Ei kaikki ole pelkkiä valittajia.
        Vai onko sinulla valikoiva tapa lukea?

• Hyvää syksynjatkoa myös itsellesi.
      Ihan kivaa kun pystyt nauttimaan vielä.
      Kiitollisuus lisää kiitollisuutta.

• Teemuna

Hienoa. Harvoin näkee itsensä kanssa toimeentulevia ihmisiä.

• RIMMIR

kun otti todesta sen mitä hänelle sanoit. Usko ihmiseen ja varsinkin työpaikkalääkäriin säilyy näin meillä muillakin, kaikki eivät taidakaan olla vakuutusyhtiöiden palkkaamia.

• edelleen onnellinen

Kiitos teille kaikille!
        Minä olen siinä onnellisessa asemassa,että saan nuota pikkuisia usein luokseni,haluan olla se mummo,jolla on aikaa ja halua olla heidän elämässä,voimieni mukaan.
        Kyllä ihminen onnellinen voi olla vaikka on sairaskin,se riippuu paljon omasta asenteesta,kaikkien meidän on elettävä omien kremppojemme kanssa,miksi niitä muihin purkaisimme,pahaa mieltä siitä vain tulee.
        Uskon että 40 vuotta raskasta työtä riittää jokaiselle,kyllä se eläke on silloin ansaittua,veroja on maksettu ja muutama veronmaksaja kasvatettu.
        Ajattelen näin,että ihminen on silloin onnellinen ja tasapainoinen kun on sinut itsensä ja läheistensä kanssa,silloin ei ole kateellinen ja katkera mistään muille.
        Kiitollinen olen kyllä lääkärilleni,hän on ihminen paikallaan,kuuntelee ja tutkii asiat,minun kohdalla tosiasiat sairaudestani oli niin selvät että niitä ei voinut mitenkään kiistää eläkettä hakiessani.
        Päivä kerrallaan,nautitaan talven tulosta,opetellaan olemaan ihminen ihmiselle,terveisin mummo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe