olen alkamassa kypsyttelemään 130l allasta ja olen miettinyt että mille kaloille se olisi hyvä koti.. onko ehdotuksia? ennestään minulla on hieman pienempi allas jossa 7 miljoonakalaa ja 3 platyä. ne ainakin viihtyivät hyvin keskenään. nyt haluaisin eri "merkkisiä" kaloja, ja mieluummin katson kuin kadun vääriä valintoja!!
toinen homma on että kun vedestä ollaan niin montaa mieltä että ihan huimaa! niin mitä mieltä ja millaisia kokemuksia teillä on lämmittimistä, ovatko aina välttämättömiä?? sekä tuosta veden kovuudesta taikka pehmeydestä kuinka tarkkaa niiden kanssa teillä on..? vai onko joku "perus" vedenkovuus joka menee.
testejä kun on moneksi myös ja joissain on vain värikoodilla mkä on hyvä ja mikä huono. mikä idea niissä on kun kalat kuitenkin tarvitsevat erikovuista vettä..?
vedestä
2
334
Vastaukset
- lämpöä,.
Trooppisilla kaloilla on hyvä olla lämmitin !
Meillä viime talvena kovien pakkasten aikaan laski huoneessa lämpötila 4 astetta ja tietysti vesi sen mukana.
Kaikki kalat sairastuivat ja kuolivat.
Lämmitin on pieni investointi kalojen hyvinvoinnille !!!
Nyt on lämmitin ja vesi tasaisen lämmintä. Ton kokoseen altaaseen menee lähes kaikki alle 10 senttiset fisut, eli mahdollisuuksia on paljon.
Olethan lukenut kypsytysohjeet täältä:
http://aquahoito.info/suomi/kypsytys/kalaton.php
Mitä paremmin haluat kalojesi viihtyvän, sitä tarkempaa vesiarvojen kanssa on.
Iso osa kaloista menee kovuudeltaan(GH) ns. normaalissa vesijohtovedessä. Erillistä kovetusta tarvitsevat esim. nuo mainitsemasi milkkikset ja platyt eli ns. synnyttävät hammaskarpit.
Testeistä sanotaan ns. tippatestien olevan tarkimpia.
Vedestähän mitataan montaa muutakin asiaa, kuin vain sitä kovuutta. Tuolta voi lukea tarkemmin:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=41&t=91117
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897