Kävitkö koulua kiusaajana Helsingissä

1960-70-l.

Mitä muistat siitä?

Olitko iloinen, kun sait uhrisi murtumaan lopulta?

11

249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rintinpolul

ja kyllä sain aina ilmotteeks ruokalipun kuukauvveks yhelt nynnerölt
      ko se sai sen maksettuu ja oli ekaa kertaa yrittämäs syömään.

• pikkumies68

asiasta niin ylpeä että tulet tänne kertomaan
        entä jos uhrisi on samalla kanavalla

• ...
        pikkumies68 kirjoitti:

asiasta niin ylpeä että tulet tänne kertomaan
        entä jos uhrisi on samalla kanavalla

Ei ole ihminen henkisesti kasvanut yhtään, kun vielä viiskymppisenä ylpeilee kakarana käyttämällä sadismillaan:(

• jumaliste

tule tänne Elvistelemään, sinunkaltaiset pitäis viedä,sanonko mihin? Kiusaajat ovat niin monen ihmisen elämän pilanneet, ne haavat eivät parane milloinkaan. Monelta jäänyt koulu kesken, jatko-opinnoista puhumattakaan, kun on sinunlaisia "luokkakavereita".

• kaduttaa ..........

vaan annoin takaisin, pokka piti. Ulospäin. Haavat eivät parane koskaan, arvet ei sentään enää aukeile.
      Sorruin kiusaamiseen itsekin, porukan mukaan oli mentävä ettei itse jälleen olisi kohteena.
      Se haava on ei parane, voi kun saisi mahdollisuuden pyytää anteeksi.

• ...

Eipä se haava parane siltä kiusatultakaan, vaikka anteeksi pyytäisitkin. Surullista.

• mie en oo käyny hesas kouluja. Enkä tääl mein koulussakaa oo koskaan kiusannu ketään, vaik luokka kaverit on sitä tehny.. Miusta ei ikinä oo sellasee ollu. Ettäs tiedät!

• En kiusannut ja minua ei kiusattu,mulla on synkkä silmänluonti.

• xxxyyy

No en. En käynyt koulua Helsingissä ja pienenpuoleisena sekä hintelänä olin kiusattu. Tyhmimmät kiusaajat jäivät tosin kansakouluun, vähän vähemmän tyhmät keskikouluun eikä lukiossa niitä sitten enää ollut yliopistosta puhumattakaan. Työelämässä on sitten tullut vastaan kaikenlaista, mutta eivät ole juuri minua uskaltaneet härnätä paitsi eräs tyyppi esimiesasemasta, ja tuntuu se vieläkin provosoivan lakkoja siellä missä nykyisin vaikuttaa.

• Olin helsingin vieressä olevassa taajamassa koulussa.
      Olin niitä kiusattuja.
      Ja nyt kun olen lukenut tätä ketjua tulee mieleeni että vedän jostain syystä puoleeni noita kiusaajia.
      MUTTA se ei ole enää aikuisena elämääni pilannut. Koulukiusauksista olen kasvanut ulos ja aikuisiän kiusaamisissa olen huomennut että juuri nämä kiusaajat ovat heikoilla, heillä on huono itsetunto jota pönkitetään toistn alistamisella.
      Aikuinen kykenee jo nousemaan kiusaajien yläpuolelle.
      Tavallaan voisin sanoa että että nämä koulukiusauksen ajat ovat minusta tehneet sen mikä nyt olen, eli huomattavan vahvan ihmisen.
      Ja niille jotka aikuisena ovat tätä hommaa lähteneet minun kanssani tekemään olen sanonut ettei minuun enää tehoa isoileminen ja nauranut päälle.

• HTZA

ja kouluaikana oli kaksi koulukuntaa.
      Molemmin puolin valui veri, missä vähemmän, sinne siirtyivät tytöt ja homma jatkui.
      Kumpikaan osapuoli ei sallinut tyttöjen välistä kiusaamista, se lopetettiin alkuunsa.
      Miesten väliseen kiusaamiseen yllyttämisestä ja kannustuksesta pääsi tyttö kainaloonkin.
      Kauhein rangaistus, tyttöjen välisestä kiusaamisesta, oli uhkaus riisua paita ja rintsikat koko miesjengin edessä. SIlloin oli aika harva neito jolla oli ihan rinnatkin. Muistaakseni jouduimme toppuuttelemaan paria tyttöä joilla oli, ne olisivat pilaneet, paljastuksellaan, muilta tytöiltä koko päivän.
      Kauhean työlästä oli heilastella silloin, aina sai kuullaa että: Älä nyt! Ja kun sitten ei estelty, joutui pettymään. Sen ajan miestenlehdet olivat rinnan- tai ajan tasalla ja siten tekiviät pojista hippejä, vapaan rakkauden kannattajia, eli siis, kukaan ei saisi estellä...
      :)
      H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe