Onko normaaleja piirustuksia?

tietämätön77

Onko normaalia että 4-5-vuotias lapsi piirtää miespiirustuksiin mukaan jalkojen väliin kikkelin? voiko olla että esim. nähnyt alastoman miehen ja siksi piirtää? vai voiko epäillä pelkästään tämän perusteella jotain?

entä vastaavasti 7-8-vuotias?
noissa iässähän alkaa sukupuoli tulemaan tutuksi ja kiinnostamaan mutta onko normaalia jos myös piirustuksessa ja kielenkäytössä tulee esiin nämä? onko normaalia jos 7-vuotias lapsi "nylkyttää" nukkea? mutta mitään muuta ei tee sille tai itselleen kylläkään..

1

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa normaalilt

Piirtämiset ainakin kuulostaa normaalilta, joskaan en ole mikään asiantuntija, ihan tavallinen neljän lapsen äiti vain :) Kyllä lapset aika tarkasti havainnoi ympäristöä ja sen yksityiskohtia, ihmiskehoakin. Olen jopa sitä mieltä, että lapsi on kasvanut turvallisessa ja hyväksyvässä ilmapiirissä ja arvostaa kehoaan jos piirtää alastoman ihmishahmon luonnollisen näköisenä. Ja päiväkoti-ikäisillä kyllä puheissa vilisee pyllyt ja pippelit ja eritteet, jossain vaiheessa tuntuu että eikö ne nyt voisi välillä puhua jostain muustakin...ei toki kaikki lapset mutta aika monet.

Kouluikäisillä (ja nuoremmillakin) taas nuo itsetyydytysjutut on käsittääkseni tavallisia. Tuli kuitenkin mieleen, että olisiko lapsi nähnyt esim. telkkarissa turhan intiimin kohtauksen ja pohtisi asiaa leikkimällä sitä nukella? Tai jos joku on vastikään kertonut hänelle miten niitä lapsia "tehdään" tai mitä "seksi" tarkoittaa tms? Lapset on yllättävän aikaisin kiinnostuneita seksuaalisuuteen liittyvistä asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe